Unii dintre voi, în special doamnele şi domnişoarele, îşi amintesc despre campania pe care am făcut-o pentru Oriflame, cu prilejul lansării The One Collective. A fost un succes, după toate standardele, căci au participat peste 200 de bloggeriţe şi bloggeri, cu un total de aproape 500 de postări. Dap, cam aşa facem lucrurile la Kooperativa 2.0 :D
Cu acea ocazie, simpaticele fete de la Oriflame mi-au făcut propunerea de a fi maestru de ceremonii (aşa cum şade bine, de altfel, unui maestru de isprăvi 2.0, care sunt :D) la workshopul pe teme de beauty, fashion, make up, de astea, de nu le ştiu eu. „Sunteţi sigure?„, le-am întrebat eu atunci, insistând masiv pe faza că sunt paralel cu domeniul. „Dap„, au spus ele, „nu ai cum să fii chiar dezastru„, mi-au acordat ele încredere nemărginită :)) Promit că nu o să fiu, căci sunt bun, sunt foarte bun la de astea gen vorbit în public şi coordonat evenimente cu multă lume.
Sigur că, având în vedere această misie onorantă, este oarecum o forţare să fac şi un live-text de la locul faptei. Dar am decis să fac asta pentru că au fost foarte mulţi doritori, dintre bloggeriţele şi bloggerii care au participat la campania de pa Blogal Initiative, care au vrut să fie prezenţi la eveniment. Dar, din păcate, locurile au fost limitate. Aşa că încerc, atâta cât mă lasă modestele mele puteri, să compensez cumva absenţa lor de aici cu rândurile care urmează. Desigur, vor fi nişte pauze în relatare, căci, v-am spus, scopul şi durata vizitei mele aici sunt altele. Dar, ambiţios cum sunt, simt că mă voi descurca, şi pe partea de live-text, cel puţin onorabil :D
Am început evenimentul cu, fireşte, un selfie :D
Le-am urat bun venit colegelor din Polonia, rugând participanţii (de fapt participantele, căci suntem doar doi băieţi în sală :D), să zicem în cor „powitanie”, adică ce am găsit eu pe google translate că ar însemna „bine aţi venit”.
Primul speaker, Ştefania Marian, marketing manager Oriflame România. Insistă mult pe partea cu Oriflame care pune mare accent pe blogging şi pe social media (ceea ce este music to my ears, fireşte :D). Prezintă informaţii despre Oriflame şi despre strategia de comunicare la nivel mondial. Menţionează platforma The One Collective, ca un loc unde toţi cei interesaţi de domeniu pot să afle informaţii şi să facă ce mai fac cei interesaţi de domeniu :))
Jonas Wramell, Global Beauty Artistic Director Oriflame. Zice că este pentru a doua oară în Bucureşti şi că de fiecare dată s-a simţit bine. Hai merci, eşti simpatic, stimabile :D Ne povesteşte despre cum a ajuns să fie the big kahuna al make upului, pornind de la studiile de comunicare pe care le are la bază. Oricum aceste studii l-au ajutat să facă una din cele mai de succes emisiuni de profil la o televiziune din Suedia.
Lucrează în Oriflame din 2007, a călătorit „cu serviciul” în vreo 115 ţări, cu bazele în Stockholm şi în Londra. Spune că îşi găseşte sursele de inspiraţie peste tot, din întâlnirile cu oameni, de la prezentări de modă, într-un restaurant, peste tot. Sistemul de lucru pe care îl foloseşte pentru a veni cu noi idei este următorul: el vine cu nişte propuneri la echipa lui de creaţie, iar colo se dezbate fiecare în parte şi iese ce iese (mă gândesc că bine iese, având în vedere că Oriflame se mişcă bine de tot la nivel mondial).
„We all have the urge to be beautiful, but we perceive beauty in different ways„, zice Jonas. A învăţat în timp că există mari diferenţe între modul în care „feel beautiful” o femeie din România şi una din Kenya sau din Suedia. Beauty its about selfestime, aş sintetiza ce zice el.
Ne povesteşte despre laboratorul Oriflame din Dublin. Am reţinut pentru dumneavoastră, cum ar veni, faptul că au nişte camere (sau ceva), care reproduc condiţiile meteo din mai multe zone ale lumii, tocmai ca să testeze cum se comportă produsele Oriflame în fiecare regiune. Interesant :)
„Keeping your personal style is very important„, zice colegul Jonas. Ehe, aici îi dau imensă dreptate, deşi, evident, suntem doar de principiu de acord, căci stilul meu personal este a little bit diferit de ce propovăduieşte el :))
Foarte interesant ce povesteşte „din bucătăria” unei colaborări între Oriflame şi un designer de modă. Cică designerul, atunci când creează o ţinută, se gândeşte la o fiinţă imaginară, pentru care, în mintea lui, face acea ţinută. Cei de la Oriflame cer detalii despre acea persooană, cum arată, tenul, forma ochilor, precum şi despre ţinuta în sine (culoare, formă, materialul din care este făcută) şi aşa vin cu o propunere de make up. Chiar interesant…
Ajunşi în acest moment al speechului, sunt un pic în ceaţă. Pentru că a intrat în chestiuni mai tehnice, gen combinaţii de rujuri şi brushes şi mascara şi de astea, aşa că mi-e teamă că aş putea-o da masiv de gard dacă aş încerca să „traduc” ce zice :)) În mare, zice aşa: încercaţi lucruri noi, combinaţii, încercaţi să vedeţi cum este să fii diferită.
Cică unul din trendurile din această vară este rujul portocaliu. Explică şi de ce. Dar eu nu prea înţeleg, aşa că îl cred pe cuvânt :)) Auziţi, fetele, că rujul ăsta portocaliu merge la marele fix atunci când sunteţi pe plajă şi când – zice Jonas – din păcate multe dintre voi uitaţi să vă aranjaţi puţintel măcar.
Hopaaa, ia staţi că Jonas aduce discuţie şi pe ce înţeleg: zice că bloggerii (mă rog, bloggeriţele…) sunt de mare angajament când vine vorba despre promovarea produselor Oriflame, pentru că – citez – „ajung cel mai bine la potenţialii clienţi şi îi ating în profunzime” (citat aproximativ, mă înţelegeţi şi pe mine :D).
Jonas recomandă femeilor ocupate şi care se expun mult în public să îşi schimbe înfăţişarea (se referă la make up, desigur) de trei ori pe zi. Pentru că, zice el, una este o conferinţă de presă dimineaţa, altceva este un prânz de afaceri şi altceva este o serată dansantă sau ceva.
L-am întrebat pe Jonas dacă recomandă ceva produse de astea celor ca mine, care nu au nici o legătură cu machiajul, dar care mai ies în public, mai apar la TV, alea alea. Îmi zice ceva de „foundations”. Nu ştiu ce înseamnă, dar nici nu mă fac detelecomandă să întreb :)) Probabil e fond de ten. Întreb în pauză fetele care se pricep :))
Ce îmi place este că Jonas revine mereu la ideea „nu contează atât de mult ce cred alţii despre tine, ci să te simţi tu bine cu tine„. Nu este despre machiaj asta, zic, ci despre viaţă, în general :)
„Femeile încearcă din răsputeri să acopere ce cred ele că este urât la ele, în loc să se focuseze pe a arăta ce este frumos la ele„, mai zice Jonas. Again, ca în viaţă :)
Ne mai spune că cel mai faină chestie din faza că lucrează cu vedete (gen Demi Moore, Yoko Ono) este că află nişte poveşti de viaţă extraordinare.
Face o demonstraţie despre cum trebuie să îţi aranjezi sprâncenele. Frateeeeee, câta „tehnologie” acolo :)) Serios, cred că Jonas poate preda un semestru numai cum să îţi dai cu periuţa pe sprânceana stângă :))
L-am mai întrebat pe Jonas (mno, sunt curios, ce vreţi? :D), care a fost cea mai lungă şedinţă de machiaj pe care a prestat-o ever. „Şase ore„, a răspuns. Şi ne-a povestit cum a fost: cică clienta era o actriţă-cântăreaţă celebră (nu a dat numele), care se pregătea să primească un premiu important şi era foarte stresată. Aşa că, la nu moment dat, când se ocupa de părul ei şi pentru că respectiva ţinea să arate impecabil, Jonas a scos din priză chestia ai cu care îi ondula părul, dar dânsa nu a observat, ea se simţea bine că părul ei va arăta brici =)))
Gata, pauză de cafea. Sau de rimelat. Unele :))
Foarte mişto ideea cu cabina foto care trimite direct pozele pe facebook :)) Ar prinde foarte bine la multe evenimente, ia să recomand eu chestiunea celor pe care îi ştiu că se ocupă cu de astea… Cam aşa arată colajul pe care mi l-a făcut eu. Am ratat prima poză, dar după aceea am fost superb! =))
Începem sesiunea a doua cu colegele din Polonia, Katosu şi Maxineczka. Fac un duet în prezentare. Ne promit că o să ne spună cum fac bani din blog. Ia să văd dacă ştiu mai multe decât mine, dacă înţelegeţi ce vreau să zic :D Încep să ne povestească despre cum au ajuns să facă ce fac, adică să fie printre cele mai tari bloggeriţe de beauty din Polonia. Înţeleg din ce spun ele că fără youtube nu poţi ajunge să ai o comunitate mai mare, căci faza cu beauty pe sistem de tutoriale bobinează corespunzător şi aduce multe beneficii.
„Există loc pentru toată lumea pe YouTube, este nevoie de feţe noi, de abordări proaspete„, zice fetele. Doar că trebuie să vii cu un conţinut original, altfel îţi dă cu virgulă. Poţi să te inpiri din ideile altora, dar trebuie să fie doar inspiraţie, cu o copie.
„Dacă vrei să îţi faci un canal de YouTube sau un blog pentru bani sau pentru produsele gratis pe care le primeşti, nu te obosi, o faci degeaba„, zic ele. „Pasiunea trebuie să fie motivul principal„, mai zic. Corect, fără asta nu se poate. Dar, zic eu, după aia trebuie să intri în mindsetul de business, căci nici fără ăsta nu se poate :D
Spun că investesc foarte mult în echipamentul video cu care fac filmările pentru YouTube pentru că, fireşte, contează enorm să fie calitate în ce fac. Mai ales că există concurenţă la greu în domeniul de beauty.
„People are very quick to criticize, so you have to be very proffessional„, zic ele. Ca să nu le dai motive prea multe să răcnească, zic eu, căci de răcnit oricum răcnesc ăştia by default, aşa e fiinţa lor. „Oricum nu o să mulţumeşti pe toată lumea„, vine concluzia firească a bloggeriţelor poloneze :)
„Este foarte important să creezi conţinut folositor, nu doar fun„, precizează colegele. Good point. De râs, ne râdem de multe, dar chestiile utile ne sunt chiar utile :))
Ne povestesc din bucătăria internă a filmărilor pe care le fac şi care durează ore întregi, başca editatul. „E mai bine să filmezi într-o zi şi să editezi în a doua zi„, este sfatul lor.
Chiar simpatice fetele, chiar simpatice. Nu aş putea spune că aduc nişte informaţii NAUCITOARE :)), dar sunt simpatice şi ne validează nişte păreri pe care le aveam deja despre combinaţia dintre blog şi YouTube.
Am şi o recomandare pentru cei care faceţi evenimente de astea de beauty şi vreţi să aduceţi o bloggeriţă de succes ca speaker: invitaţi-o pe Maxineczka. Engleză excelentă, verb foarte bun, ştie vorbi la fix, este foarte simpatică, per total :)
Pauză de masă. La propriu :))
Urmează prezentarea mea, aşa că nu voi putea să vă raportez ce şi cum, fireşte. Dar o să fiu bun, foarte bun, desigur :D
Elena Dobre, Digital Marketing Strategist, a vorbit – foarte bine, aş putea spune – despre nişte chestiuni, este drept, mai tehnice, dar pe care ar cam trebuie să le ştie toţi cei care îşi consideră blogul un produs pe care vor să îl promoveze corespnzător.
Gata :D
6 thoughts on “Live-text de la workshopul Oriflame”
Desigur, ai fost foarte bun. Așteptăm și pozele, proba amuzamentului nostru din timpul prezentării tale.
Faina relatarea. Drept sa spun esti chiar simpatic :)
Sa fiu sincera? Cel mai al naibii tu ai fost! In sensul bun, bineinteles. M-am distrat, am ras, m-am simtit bine si culmea, am si tinut minte lucrurile de baza din prezentarea ta. Mi-ar placea ca la un moment dat sa ajung sa vorbesc atat de bine in fata unei multimi si sa ma fac si inteleasa! Dar la cei 17 ani ai mei.. ma multumesc cu speech-urile mele!
Imi place noul machiaj al blogului :)
N-am mai folosit demult produsele lor dar trebuie sa recunosc ca fac niste campanii pe cinste.
Ce colaj, am râs cu lacrimi!
Uite articolul asta il cautam eu in dimineata asta, ca le-am ratat pe fetele din Polonia, dar ai zis tu aici ce era de zi. Stiam eu de ce nu am succes cu youtube-ul, dar sa vedem cum fac cu dotarea tehnica si cu invatatul sa editez…. recunosc insa ca mai mult imi place sa scriu. Mie mi-a folosit prezentarea ta, pentru ca niste lucruri le-ai spus pe bune si ai confirmat ca omul daca nu-i om …degeaba se agita. Ultima prezentare a Elenei a fost chiar lectie ca la scoala, adica am si notat si am si pozat ca sa ma mai uit odata pe ce a prezentat ea. Am fost tare mandra sa vad ca acolo printre cautarile pe Google despre Foundation -ul de la Oriflame, eu eram ultimul rezultat pe pagina din rezultatele organice, imediat dupa Mademoiselle Lorraine , care este oricum mare blogger Oriflame. Data viitoare sa te dai cu foundation si powder cand mai vii la event de beauty bloggers.