Later later edit: Protestez dur împotriva reclamei şi mai sexiste de mai jos, asta pentru fete! Să fie retrasă! Instituţiile abilitate să îşi facă datoria!
Later edit: Aflu de la Dan că reclama de mai jos la Renault Clio ar fi fost interzisă că e prea sexistă şi alte abureli de alea. Bine, măh, interziceţi-o, lasă că noi ne uităm la ea şi aşa. Căci ne place, place, place, place, place :D
………………………………
După cum cei care îmi faceţi onoarea să mă citiţi constant ştiţi, din când în când mai iau câte o maşină în teste şi apoi vă raportez acilea cum mi s-a părut. Nu că m-aş pricepe decisiv la anumite chestiuni tehnice gen %&/#%¤&, dar am vreo 300.000 km conduşi, ceea ce îmi dă dreptul cât de cât nu să vorbesc despre cum face motorul cuplu, ci despre cum mă simt, ca şofer, într-o maşină sau alta. Adică, aşa cum spune un politician plin de şabloane jenante, vorbesc din perspectiva omului simplu.
Am avut noul Renault Clio – diesel de 1,5, 90 de cai – în teste. Am făcut cam 1.400 km, adică pe traseul Bucureşti – Cluj-Napoca – Pârâul Rece – Bucureşti – Băile Olăneşti – Bucureşti. Plus fâţâiala de rigoare prin oraşe, care contează, evident, mai ales când vorbim despre consum. Menţionez, ca să fie totul clar, că am fost singur în maşină pe cea mai mare parte a traseului, aşa că am condus-o la modul sportiv, ceea ce – între noi fie vorba, mai ales pe serpentine – a fost o mega-distracţie :D
Trebuie să fac o precizare tristă spre foarte tristă: am făcut foarte multe poze maşinii. Dar, din păcate, cardul meu cel vechi din Canonul meu şi mai vechi, a decis să decedeze exact când am vrut eu să descarc pozele. Aşa că am pierdut nu doar pozele cu maşina, dar toate celelalte poze din toate momentele periplului meu. Păţăşti, ce să mai zic :( Aşa că ce vedeţi reprezintă o combinaţie foto între ce poze am făcut cu iPhonele şi cele luate de pe siteul oficial Renault.
Verdictul per ansamblu: maşina m-a surprins un pic. Adică nu mă aşteptam să fie atât de confortabilă (în condiţiile mai sprinţare în care am condu-o), să fie atât de „asprucă” şi nici să fie atât de deşteaptă :)) Explic mai jos în detaliu ce şi cum.
În primul rând, nu ai cum să nu întorci capul după ea. Designul este unul mai mult decât reuşit. Aşa, ca un detaliu de culoare, în OMV-ul de la Cozia, o domnişoară m-a rugat să o las să îi facă o poză maşinii. Ceea ce, fireşte, am acceptat cu mare drag :D
Aş putea spune că maşina este foarte bună pentru oraş. Adică se vede clar că, mai ales când pui pe ECO (vedeţi mai jos care e faza), a fost construită să fie un animal urban, cum ar veni :) Consumă puţin, se strecoară bine, este confortabilă, adică o foarte bună maşină de oraş. Dar asta nu înseamnă că nu se comportă mai mult decât ok şi la drum lung, în serpentine sau pe teren accidentat (le-am bifat pe amândouă şi e chiar ok). Ba chiar, dacă te apucă sportivitate şi decizi că ar merge un pic de raliu pe Dealul Negru, pfoai, o să ridici un pic sprânceana când o să simţi cât de fun este :D
Cei 90 de cai pe care ţi-i promite ţi-i livrează fără probleme. Ba chiar îţi ridică un pic sprânceana când îi dai a treia şi îi ridici turaţia să scoţi untul din ea. M-a surprins un pic, după cum vă spuneam. Am făcut, de două ori, şi aroganţă să rulez cu 180 km/h pe autostradă. Ca să văd cum se comportă. Nu aveai nici o treabă maşinuţa, bobina lejer fără să îi pese :)) Doar zgomotul era niţel deranjant, căci la viteza aia se auzea cam din plin, cum ar veni. Dar, pe de altă parte, de ce să mergi cu un Renault Clio cu 180 pe oră, serios? :))
Dacă vorbim despre consum, hai să vă spun că, în ciuda sportivităţii cu care am condus maşina, am scos un consum mixt de 5,5%. Dap, puteţi să o băgaţi la categoria „şoc şi groază”, căci eu am crezut că e stricat computerul de bord sau ceva. Pentru că un asemenea consum nu am scos cam de când mergeam cu… bicicleta :)) Categoric, din punctul meu de vedere, consumul brici este unul din atuurile noului Renault Clio.
Interiorul este la fel de simpatic precum este exteriorul. Iniţial, când am intrat şi am văzut o ditai dungă roşie pe bordul maşinii (care se asorta cu culoarea exterioară) m-am uitat un pic ciudat, recunosc. Dar apoi mi-am dat seama că e chiar frumoasă şi că te face să te simţi bine (nuş de ce, nu mă întrebaţi) conducând maşina mai multă vreme.
Butonul ECO. Ah, acest buton care e bun, dar care mie nu îmi place… Pentru că în momentul în care îl apeşi, maşină intră într-o „blegeală” :)) Adică degeaba apeşi tu acceleraţia, ca ea merge încetişor, cum vrea ea, totul se linişteşte la maşină, adică e pe sistemul „totul pentru front, totul pentru economie!”. Dacă alegi să mergi pe varianta ECO, eu unul aş paria că poţi să scoţi un consum gen – 2% :)) Eu am stat cam 3,4 minute pe stilul ăsta, după care mi-a trecut, nu sunt genul, mă înţelegeţi…
Sistemul audio nu e cel mai performant din lume. Dar ce este interesant este că, în momentul în care eşti la viteză mare şi începi să accelerezi, sunetul muzicii (oh, câtă poezie… :D) începe să crească în intesitate, pentru a acoperi zgomotul rulajului şi pentru a nu te face pe tine să vrei să dai mai tare volumul, cum ar veni. Simpatic.
Renault Clio are o tableta încastrată în bord. Pe bune, aşa arată consola de unde comanzi toate cele electronice ale maşinii. Şi are o interfaţă intuitivă, nu ai cum să nu te prinzi foarte repede ce ai de făcut. Şi arată şi simpatic, are un design atractiv. Un alt punct foarte, căci, dincolo de simpăticoşenie, este chiar utilă o interfaţă pe care să o înţelegi din prima.
Pe partea de preţ, înţeleg că există multe opţiuni şi că, în funcţie de motorizare şi de dotări, aveţi de ales între 8.000 euro şi 14.000 euro. Aici, ştiţi cum este, fiecare cum îşi configurează maşina, nu ne băgăm :)
Aş trebui – ca orice blogger care vrea să îşi păstreze alura de dur, nu-i aşa? – să zic şi ceva de rău despre maşină. Dar zău dacă am ce… Chiar nu am ce să îi reproşez. Bine, dacă ar fi să mă forţez, aş spune că, deşi punctează (ca să nu zic scorează) bine la toate capitolele, per total noul Renault Clio are ceva care îi lipseşte (cum ar veni) în ceea ce mă priveşte. Nu îmi dau seama ce… Poate că tocmai faptul că toate sunt la locul lor şi că îţi livrează cuminte ce promite şi fără să te agaseze. Dap, cred că asta este. Este prea „cuminte” pentru ca derbedeului din mine să îi placă decisiv :D
8 thoughts on “Test drive de 1400 km cu noul Renault Clio”
Arata chiar ok. Nu am idee cum se comporta pe sosea sau ma rog, nu aveam inainte de a-ti citi review-ul.
E bine sa citesti ce scriu cei care l-au condus pentru a-ti face o parere, asa, in termeni generali. Caci abia dupa ce te urci in ea si o conduci o simti cu adevarat :)
Oare cum ar merge cu vreo doua lazi de albine deasupra si vreo 40 de flacoane de 5 litri cu apa ? :)
Alooo, pai ce facem aici, product placement? :)) Ia sa le trimiti niste energizante de-ale tale celor de la Renault, ca sa intelega despre ce vorbesti matale aici :D
Fără probleme cu maşina, IQ-ul căruia i se adresează maşina este pe la 39. Nu este o problemă, acesta este IQ-ul românului majoritar, deci „este targetată”, frate :))
Pai reclama nu era facuta pentru romani. Apropo, io nu cred ca CNA la noi, cat e el de dus cu pluta, ar fi interzis reclama asta, chiar nu cred.
Unde e sexismul in ea, frate? Ma rog, probabil ca nu sunt eu dus la biserica, de aia mi se pare pudibondiciunea asta cam pe langa :D
Scuze, reclama. Maşina nu are vreo vină că popoarele au devenit o adunătură de cretini.
Consum zici? Am un megan clasic din 2000 1.9 dti am scos consum de 5/100km are 18 ani,si mă bucur de ia încontinuare