Experiment 2.0: O săptămână fără chinezu pe twitter

Am văzut la Manafu faza cu twitterul care în România este în scădere masivă, în vreme ce în alte părţi zburdă nestingherit. Şi am încruntat sprânceana. Pentru că, în ceea ce mă priveşte, am folosit mereu twitterul ca un tool care să mă ajute în ceea ce fac. Şi îl folosesc în continuare. Cu rezultate  (căci altfel, zău, v-aş pupa magistral şi nu m-aţi mai vedea pe acolo). Aşa că, după ce am văzut graficul de mai jos, realizat de partenerii de la Zelist Monitor, mi-am zis că trebuie să ies din această disonanţă cognitivă 2.0. Care înseamnă – tradus la ca peluză – că eu obţin beneficii din ce fac pe twitter, în vreme ce twitterul din care obţin beneficii se cam prăbuşeşte. Drept pentru care o să fac, în stilul cu care sper că v-aţi obişnuit deja, un experiment. Cu mine pe post de cobai. După care vă comunic rezultatele.

O săptămână fără chinezu pe twitter. Acesta este experiementul. Şi voi urmări nu firească bucurie a unora mai puţini înzestraţi de la viaţă cu a înţelege că viaţa ţi-o faci tu în proporţie de 89,654%, nu stelele însele, care încearcă şi ele să te ajute, dar ele lucrează cu materialul clientului şi dacă nu ai cu cine… Ci voi urmări nişte indici (ca să nu spun KPI, că tare urât sună termenul ăsta…) măsurabili, ca să zic aşa, gen trafic trimis către blog de pe twitter sau menţionarea mea de către alţii în săptămâna lipsă, ceva de genul. Totul raportat la perioada în care am fost activ pe twitter, fireşte.

Săptămâna în care nu voi fi deloc prezent pe twitter va fi cea dintre 18 – 24 martie. Pentru că am nişte evenimente în celelalte săptămâni şi trebuie să le promovez, fireşte, deci ar fi culmea să nu prestez dacă am treabă (twitter este pentru mine un tool, v-am spus, deci în folosesc ca atare). Şi pentru că până dau drumul la ispravă aş vrea să îmi spuneţi la ce ar trebui să mă uit, la ce să fiu atent, sfaturi, nişte tooluri de monitorizare a absenţei  de pe twitter – ca să zic aşa – de astea. Orice credeţi că m-ar ajuta să înţeleg mai bine ce a însemnat această absenţă şi cum pot să compar cu perioadele active.

rotwitter

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

21 thoughts on “Experiment 2.0: O săptămână fără chinezu pe twitter”

  1. Da s-ar putea sa prestezi in continuare pe twitter, taguit de altii. Ceea ce inseamna ca nu vei fi in totalitate absent d-acolo (taguirile vor fi vizibile la tine pe perete, apoi lumea va putea da reply la ele, etc). Dar e un experiment interesant, chiar sunt curios de rezultate.

  2. Acum urmeaza sa intri pe twitter si sa zici ca n-ai timp. Ca in twett-ul ala dat de tine ieri :D. Sa vedem ce rezultate vor fi dupa o saptamana. Sunt curios

  3. Mneah, sunt tare curios ce-ţi iese. Nu de alta, dar de la teorie şi cifre la practică şi realitate este ceva drum pe care te apuci, din ce văd, să-l faci. Rezultelele le estimez a fi utile pentru fiecare dintre noi. Sau hai să nu vorbesc pentru toţi şi să spun că măcar pentru mine ele vor fi utile în tragerea unor concluzii sau contuzii :)

  4. O saptamana este degeaba. Nici nu apuci sa te dezmeticesti. Gandeste-te ca alaltaieri a fost luni iar poaine este vineri.
    Ca sa intelegem noi din lupsa ta de pe twitter?

  5. Cam aiurel „experimentul”, dar fiindcă tot nu urmăreşti prea multă lume, n-o să ai mare lucru de observat. Ce „leapşă”, tu-l pomeneşti pe manafu iar acesta pe ametcea care anunţa atunci că se mută pe facebook. Aşa-i frumos. Luaţi-vă cu toţii de mâini pe facebook, căci e mai simplu.
    Păcat că în România nu prea s-a prins lumea cum funcţionează Twitter, căci brandurile de la noi oricum habar nu au.

    Confuz, deşi cu siguranţă bine intenţionat. Mai ieri nu ştiai ce PR ai chipurile, azi să te cred că „măsori” indici de trafic de pe Twitter… greu. În fine, rămân abonat aici pentru că eşti prea simpatic :)

  6. Pingback: Hai să învăţăm 2.0 împreună: cum îţi afectează blogul absenţa de pe twitter • Chinezu

  7. Pingback: Studiu de caz: cum îţi afectează blogul absenţa de pe twitter • Chinezu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Top articole din această secțiune

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

Top articole din această secțiune

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.