Cu ce te ajută când primeşti un link de la un blog cu PR 5?

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Later edit: Bogdan îmi dă un link către straightseo.ro de unde am luat filmul de mai jos. În care Matt Cutts, șeful echipei de anti-spam de la Google, zice că e cam gata de Google PR. Sau nu asta zice? Îmi traduceţi voi, cei care vă pricepeţi mai bine? Hai merci, ajutaţi şi pe alţii dacă faceţi asta.

———————————

Înainte de a scrie aceste rânduri, l-am întrebat pe Cristi Florea, colegul de cameră şi de suferinţă pe perioada minunatei deplasări pe plaiuri bucovinene, „măh, ia vezi ce PR are chinezu.eu, că tu te ştii cu astea„. La care el zice „păi io am un add on care îmi arată de astea„, dându-se şmecher că el are ce io nu am şi vede ce pe mine nu mă interesează să văd :)) Aşa am aflat că am PR 5.

Ce înseamnă asta? Aş putea să vă spun cam aşa: PR (A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn)). Dar presupun că nu aţi înţelege mai nimic din asta. Adică, mă rog, or fi vreo 0,45% dintre voi care înţeleg aşa ceva :)) Mai bine vă dau un link către primul site pe care l-am găsit în google când dat căutare după „ce înseamnă google PR?” adică googlepr.ro, unde vă puteţi dumiri, dacă vreţi, ce şi cum.

Înţeleg că faptul că am PR5 este de bine. La ce mă ajută asta? Teoretic, cică dacă ai PR mare apari mai sus în căutările de pe google decât un blog sau site cu PR mai mic, chiar dacă respectivul ăla mai mic este mai bine optimizat. Ceva de genul, nu mă întrebaţi detalii pentru că nu numai că nu le ştiu, dar nici măcar nu am resursele necesare pentru a-mi găsi resursele necesare să înţeleg aşa ceva. De aia există specialiştii în de astea, ca să nu le ştim noi pe toate :D

La ce îi ajută pe alţii ca eu, cu PR 5, să le dau un link acilea la mine? Ei bine, aici vă rog pe voi să interveniţi. Căci tot ce aş putea face eu ar fi să caut pe google informaţii despre chestiunea în cauză şi să vi le dau aici. Adică o operaţiune de centralizare pe sistem copy/peste care nu mă prea coafează la ora asta şi din care oricum nu aş înţelege mare lucru. Plus că – simt asta acut în tastatură :D – am şansa să am onoarea de a fi citit de cititori muuuuuuult mai deştepţi decât mine în astfel de chestiuni, aşa că, stimabililor, care sunteţi pricepuţi în de astea, aveţi cuvântul :)

PS Menţionez că ideea acestei postări mi-a venit de la două mailuri primite la câteva minute unul de altul. Primul de la Şerban, care mă ruga să îl ajut, dacă pot, să îşi prmoveze siteul, iar al doilea de la Alexandru, care mă anunţa că are blog. Le dau link amândorura. Cu ce îi ajută? Păi asta trebuie să îmi spuneţi voi :)

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

95 thoughts on “Cu ce te ajută când primeşti un link de la un blog cu PR 5?”

    1. De cele mai multe ori, pentru a creste impactul, in momentul in care observi ca primesti un link pe un blog cu PR 5, trebuie sa te gandesti automat la modul in care poti face acele mii de vizitatori noi sa mai revina! De exemplu, in ziua in care Zoso a scris un articol cu link catre mine, am publicat mai mult decat as fi scris intr-o zi normala. La fel am facut si atunci cand Arhi a prestat asemeni lui Zoso.

  1. Heil Wikipedia: „A page that is linked to by many pages with high PageRank receives a high rank itself.” Sa inteleg ca, pe langa traficul pe care ni-l aduci noua, astora mai mici, ne ajuti sa si crestem in page rank. :D

  2. Linkurile de la un site cu PR mai mare ii ajuta sa creasca in cautarile de Google. Depinde si pe ce cuvant cheie le dai linkul, daca dai link do sau nofollow (tu vad ca ai pus dofollow). Nu o sa le sara site-ul la cer, insa e un ajutor binevenit.

  3. Google analizeaza site-urile dupa notorietate si optimizare. Notorietatea unui site tine de PR si link-urile pe care le primeste de la alte site-uri.

    Prin link-urile date de tine, ii ajuti atat pentru notorietatea directa, tu avand un blog foarte bine vazut de google (banuiesc), dar si notorietate indirecta prin PR pe care-l ai.

    Asa va capata si el PR mare si va ajunge mai bine in cautarile Google!

    Asta e o explica de ora 10 dimineata! Sper ca s-a inteles;)

  4. Mai sunt si alte beneficii. Nu neaparat ca ai pr 5 ci faptul ca esti A-lister. Faptul ca un blogger e citat la Chinezu ii da curaj. Ii da notorietate. Probabil ar fi aceeasi notorietate si daca ai avea pr 4. Primeste si vizitatori directi (Veniti de la tine), dar si relevanta aia google de care se tot pomeneste.

  5. De fapt, cred ca pe cei de la googlepr.ro ii ajuti mai mult decat pe ceilalti doi, in pofida faptului ca form-ul lor nu functioneaza. Nu iti poti vedea PR-ul pe site-ul lor. Calitate, nene.

  6. ….dar, din cate stiu eu, prin adaugarea unui link cu PR mic pe un site cu PR mare face ca site-ul din urma sa piarda un pic in indexarea Google…repet, din ce stiu eu

    1. Nu e adevarat. Nu ai cum sa pierzi indexare :D si nici pozitie in serp. Pur si simplu, dai din energia ta si celuilalt. Acum,depinde ce nisa are blogul celalalt. Una e sa dai de pe un blog de IT catre alt blog de IT, si una e sa dai de la IT catre blog de animale. Nu are nici o relevanta si risti penalizare. Daca dai link corespunzator, cel mic o sa capete si el putina autoritate.

  7. In primul rand ecuatia pe care ai pomenit-o este ecuatia initiala, lansata la inceputurile Google, de atunci insa ecuatia a suferit modificari majore, devenind si mai complexa, insa ce-i drept nu e disponibila oricui o cauta!
    Am explicat intr-un articol, relativ recent, cum sta treaba cu calculul Pr-ului :-http://www.mostwantedblog.org/2012/07/18/blogging-1-0-1-pagerank/
    Nu fac seo-spam, oricum ai linkurile din comentarii nofollow!
    Pagerankul conteaza enorm pentru SERP, pentru ca la alcatuirea lui intra cativa indici precum :-flux de citare(adica ce ai facut tu in articol dand link spre altcineva, insa in ambele sensuri, intrare-iesire), flux de incredere(adica exact nota de incredere sau autoritatea pe care site-urile care linkeaza spre tine ti-o transfera(viceversa valabila si aplicabila in acelasi timp), autoritatea paginii spre si dinspre care se face backlinkul, autoritatea efectiva a domeniului, numarul de backlinkuri(dofollow, nofollow) care la randul lor sunt analizate automat s.a.m.d!
    Sunt multe de zis, daca as zice tot ce ar fi de zis as mai scrie un articol chiar aici in comentariu! :)))
    Valoarea SEO transferata, trafic, popularizare, cam astea cred ar fi avantajele unui link primit!
    Trebuie mentionat si un fapt destul de vag cunoscut de multi, linkul dofollow in articol e bun(foarte bun in special pentru popularizare), insa linkul dofollow intr-un sidebar ce este afisat pe toate paginile este ”mana cereasca” pentru ca in sistemul de indexare al Google acel link va fi indexat pe toate paginile publicate incepand cu data afisarii lui! Spre exemplu, ai pus in sidebar un link dofollow catre wwww.com acum 2 luni de zile, timp in care tu ai publicat 100 de articole, azi insa wwww.com nu are doar un singur link de la tine ci mai exact 101, adica 100 din paginile publicate de tine in acest interval plus 1 de la homepage!
    Si uite asa calculul pagerankului se complica extrem de mult, fiind nevoie de automatisme pentru a-l efectua!
    De asta am tot repetat, e cam greu sa fentezi algoritmii Google de calcul ai pagerankului, de fapt o poti face 3-4 luni de zile, prin diverse optimizari seo si backlinking, insa dupa aceasta perioada te trezesti cu siguranta penalizat sau chiar banat, si spun asta pentru ca facand backlinking intens nu mai verifici evolutia site-urilor unde ai lasat backlinkurile, acestea avand cu siguranta fluctuatii sau chiar penalizari, ceea ce la randu-ti te va afecta, fiind legat direct de respectivele site-uri!
    Cel mai usor este sa optimizezi pe cuvinte cheie sau pe expresii cheie, putand astfel sa ai sanse de afisare in primele pagini SERP!
    In final iata un mic raport creat instant de o jucarie a mea:
    -blogul tau are pagerank 5 (5.05 mai exact)
    -autoritatea domeniului este 60(din 100)
    -pagerank-ul homepage-ului este 6 (nu 5 cum ai putea crede)
    -autoritatea homepage-ului este 66(din 100)
    -flux de citare 43(din 100)
    -flux de incredere 30(din 100)
    Unealta folosita de mine este de fapt o extensie Chrome, construita de cei de la Google, se numeaste SEO Site Tools si spune cam tot ce trebuie sa stii despre nivelul de optimizare SEO, backlinking etc al unui site!

      1. Salut! :)
        O poti face, nu ma deranjeaza! Numai ca in comentarii la Chinezu’ (vorbim de el cand nu-i acasa :D ) linkurile apar ca text normal, deci cine va dori ceva info suplimentar va trebui sa faca un pic copy/paste sa-l deschida!

  8. Adrian -aka alexandru din P.S.-ul tau

    Recunosc ca m-am „urzicat” putin cand la finalul lecturii am dat evident click pe cele doua link-uri si am constatat ca linkul de pe Alexandru duce catre blog-ul meu. M-am urzicat deoarece mesajul meu cred ca a fost de cu totul alta natura,in mesajul in private iti ceream acordul sa pun chinezu.eu in recomandarile „de citit” de pe blogul meu astfel ca cei 3,14 cititori ai mei sa ajunga,daca vor simti nevoia,sa citeasca la tine lucrurile pe care le citesc si eu in calitate de follower zilnic. Multam’pentru link oricum… ce pacat ca nu am nimic la vanzare pe blog,poate faceam un leu astazi.

  9. Pingback: Klout | alexandrugrivei.ro

    1. D-Petre, din cate stiu eu, parca aveati pr2. Corect? De cateva zile tin sa va intreb, ati fost penalizat? In cazul in care asa este, nu e recomandat ca cineva sa trimita link catre dvs. In primul rand trebuie sa aflati unde aveti scaparea. Pbbil ati facut advertoriale sau ati vandut link-uri catre ceva irelevant din afara nisei dvs iar google a vazut asta.

      1. Am avut PR3 si in vara am fost penalizat … am si scris atunci despre asta. De atunci am corectat tot ce am crezut ca trebuie, am eliminat multe linkuri … dar nu am mai trimis instintare pentru reevaluare pentru ca PR nu reprezinta pentru mine telul suprem.

  10. blogul lui d-petre a fost penalizat in vara, probabil de la optimizare proasta sau de la prea multe linkuri de la site-uri „suspecte”. De atunci s-a cam schimbat tot ce inseamna optimizare, chiar si toata discutia despre PR si alte nebunii. Multe tehnici nu mai functioneaza…

    1. Corect. Pana la urma, poti sa ai PR4 si trafic 40, si sa ai PR1 si trafic 400. Conteaza doar optimizarea onpage. Chestia e ca unele bloguri cu PR mare atrag de la sine si vizitatori, in sensul ca se poate forma o comunitate. Ai autoritate, ai respect. Asa ca lumea va afla (poate nu prin google) de tine, si va sta sa comenteze sa atraga tafic. Cum am zis mai sus, un pr mare poate atrage trafic printr-un mod indirect, nu prin pozitia in serp.

      1. e cu dus si intors ceea ce zici, eu zic ca in primul rand conteaza continutul, mai ales cel constant si de buna calitate.
        eu urmaresc un blogger, pato, are pr3 nofollow peste tot, dar este destul de citit si are feedback. ce poate sa ofere comunitatii?

  11. Dacă îmi aduc eu bine aminte, totul începe aşa: odată ce Google îţi indexează pagina, ai un Google PR de 0.15, dar o să-ţi arate 0 (ştiţi voi, rotunjire prin adaos/pierdere).
    Cum influenţează PR-ul ăsta PR-ul celorlalte pagini/site-uri către care dai link?
    Chinezu.eu –> Blog1 –> Blog2 –> Chinezu.eu (adică Chinezu dă link către Blog1, Blog1 dă link către Blog2 şi Blog2 îl are pe Chinezu în blogroll sau într-un articol. :)

    Dacă Chinezu.eu ar avea PR1, iar Blog1 şi Blog2 ar fi proaspăt indexate, atunci ele ar primi automat PR1 la următoarea indexare. De ce? Pentru că pentru orice link pe care îl primeşte Chinezu (de la alte Blog „n”-uri, să zicem, care nu au mai mult de 3-4 link-uri către alte site-uri), el creşte PR 1.5 (aproximat ca PR2). Atunci Chinezu are PR2, iar Blog1 şi Blog2 au PR 0.57 (adică PR1).
    Cum chinezu.eu ajunge la PR5 pt că primeşte link de la blog „n”-uri (care nu au mai mult de 3-4 link-uri în blogroll, să zicem), atunci tu ca Blog1, Blog2 (la fel, tu ca blog nu ai mai mult de 3-4 link-uri către alte bloguri) creşti. Poţi creşte până la PR3 sau PR4.

    Google Page Rank-ul îţi creşte vizibilitatea în căutări dacă linkurile de pe un blog cu PR mare sunt „index, do-follow”, asta e condiţia. Dacă e „no index, no-follow” din codul HTML, atunci nu te ajută cu absolut nimic să „urci” în Google SERP (search engine results page). :)

    „No index” şi „No-follow” sunt acele link-uri pe care un Google bot nu le ia în considerare în algoritmul search-ului.
    Oricum, Page Rank-ul e irelevant, la ora actuală se ţin cont de alte SEO metrics. De exemplu, eu nu mă ghidez niciodată după PR în campaniile white hat SEO. :)

    p.s. Eu am PR4 pe blog. În primii 2 ani a crescut până la 4, de 2 ani încoace stagnează. :D

    1. Pagerankul nu e irelevant si niciodata nu a fost doar ca el serveste sau mai bine zis face diferenta intre cuvintele(expresiile) cautate ce sunt identice!
      Spre exemplu cauti ”ana are mere”, pagerankul intra in actiune si decide ca din toate siturile ce au in continut expresia asta prioritatea in afisarea pe SERP o vor avea siturile cu Pr-ul cel mai mare!
      Optimizarile SEO de care zici(si zici bine) sunt cele contextuale si care forteaza intrarea in actiune a functiei de predictie a motorului de cautare! Iarasi exemplu, cauti ”ana are o punga cu mere” iar motorul iti va afisa expresia cea mai apropiata de forma asta, ceea ce poate fi ”ana are mere”, ”ana are un sac cu mere” etc…., iar aici e clar ca Pr-ul are rol secundar, dar tot are rol important pentru ca rezultatele vor fi deasemenea afisate in acelasi sistem, siturile cu Pr mare avand prioritate!
      Tehnicile whitehat nu sunt pentru altceva decat pentru a spori frecventa anumitor elemente cheie(ce sunt la moda in cautari, de exemplu) pe siteul tau sau pentru a decide tu ca webmaster care este continutul ce-l servesti relevant motorului(meta-keywords, meta-description)!
      E logic pana la urma!
      In alta ordine de idei, Pr4 pe subdomeniu wordpress e relativ usor de obtinut pentru ca beneficiezi de o nota de incredere destul de mare datorita domeniului root, adica wordpress, care acum are 99 din 100 puncte!
      De la Pr4 in sus intervin si niste factori metrici de genul vechime domeniu, trafic lunar, linkuri share-uite pe retele de socializare, tocmai pentru a pastra relevanta Pr-ului, altfel ne-am putea trezi cu wwww.com ca are pr8(doar pentru ca are backlinking facut ca la carte) si cu youtube ca are doar pr5! :)

      1. Adevărat.
        Dar vezi tu, mulţi se iau doar după PR şi ignoră caracteristicile SEO care te diferenţiază de restul. De exemplu, un blog poate avea PR4, dar să fie spammy, iar atunci link-ul pe care îl primeşti e oarecum fals. Atunci când Google depistează, adio site-ul tău.

        De asta, dacă vrei să „creşti” un blog/site, nu te rezumi doar la anumite SEO metrics. Te interesezi, pe lângă PR, şi de CR, DA, PA, MozRank, Alexa, nr. de backlinks.

        Dacă îi fac o analiză lui Cristi (sper să nu se supere), pot zice următoarele despre blogul chinezu.eu:
        1) Google PR = 5
        2) Custom Rank = 70 (e de bine)
        3) MozTrust = 5.93
        4) MozRank = 6
        5) Page Authority = 67, iar Domain Authority = 60
        6) Alexa Rank = 100,184; Load Time = 1064.798ms
        7) e in Yahoo Directory; 117 Inbound Link şi 16 Outbound Link.

        Are 97% Trustworthiness, 100% Child safety. Dacă ar fi să-l vândă vreodată, ar valora ~ $23,300 USD.

        Stă bine, zic eu. :))

    2. Sunt in ceata totala. Nici nu-i de mirare, numai dupa ce am citit comentariile de aci, m-am prins si io cum pot sa aflu ce PR am.
      Dupa ceea ce am vazut cat de important sunt detaliile de aici, m-am hotarat sa iau mai in serios unele lucruri despre blogul meu.
      Intr-un cuvant, cat de repede un specialist o sa puna mana pe el.

      1. La ce e bun alexa? Doar statistici? Pana acum vreo 2 luni, muream dupa alexa..acum nu ma mai intereseaza. Sunt in top 160 000 pe international. Stau prost pe ro. Ma refer aici pe blogul de it, mystreet7. (com) – ca sa nu iasa link spam.

  12. Definitia google PR (dupa mine) = definitia notiunii de A-lister sau influencer in orice domeniu
    Celelalte beneficii pe care acest PR le detine nu au nicio relevanta, ceea ce este important si de tinut minte (pr-ul pe care il ai si ajutorul pe care il oferi unui blogger cu PR mai mic)

  13. Aici ar mai fi o chestiune. Page Rank-ul este calculat pentru fiecare pagină în parte. Adică PR5 are doar prima pagină a siteului, în cazul tău http://chinezu.eu. Fiecare pagina de pe site are propriul ei Page Rank. De exemplu, fiecare articol pe care îl publici pleacă de la PR 0 şi probabil creşte în funcţie de câte link-uri primeşti.

    Aşadar, în cazul tău un link are autoritate de PR5 doar dacă îl pui pe prima pagină.

    E posibil să mă înşel aşa că nu mă supăr dacă o să fiu contrazis ;)

    1. Ce zici tu aici e Page Authority (autoritatea paginii).
      Indiferent de pe ce pagină primeşti link, dacă blogul e PR5, asta nu se modifică.
      Însă cum am mai zis, ca să aibă efect şi să ajute la indexare mai bună şi să crească în SERP, link-ul trebuie să fie „index, do-follow”. Şi asta se face printr-un simplu cod HTML. :)

  14. O să spun doar ce înseamnă pentru mine, un link de la un PR mai mare ca al meu:
    Autorul m-a citit şi are o părere bună. Un vot de încredere.
    Cât priveşte povestea cu SEO, cred că am mai scris despre asta pe blogul meu. It’s a dirty game for people that want to make some use of their time. ;)
    Argumente pot aduce cu carul. Unul singur ajunge:
    Google face regulile. Tot Google le desface, când e sigur că rechinul cel mare s-a conformat.
    Cine are urechi de auzit, să audă!
    Există o singură regulă imposibil de încălcat de către orice motor de căutare.
    Cine o ştie, o aplică şi creşte zilnic.
    Restul, sunt poveşti şi exerciţii pentru matematicieni al căror orizont se rezumă la dezvoltări în serie Fourier şi Taylor. ;)

  15. Daca tot te-ai apucat de o treaba nu iti faci un obicei de a publicat gen saptamanal sau la ce perioada doresti o lista cu bloggeri „incepatori” in cadrul unui articol.
    Conteaza mult sa ai un link pe un blog cu pagerank mare.
    Automat iti creste numarul de vizitatori cat timp articolul respectiv are actualitate si daca ai grija sa publici un continut de calitate in perioada respectiva atunci normal ca o parte dintre redirectionati o sa revina si un plus este ca la urmatorul update de pagerank are sansa sa sara si el 1-2 pozitii.

    1. Stai putin, Bogdan. :) Il ajuta linkul de la un blog ca al lui Chinezu. Pentru ca e un site cu autoritate (fie ca e aratata de Page Rank sau nu). Blogul lui Chinezu, avand un trafic mare – pana la urma cel mai bun indicator de autoritate – cand da un link unui blog sau unui site, pai conteaza. :) De exemplu, blogul nostru de SEO, care tocmai a primit un link de la el, o sa castige ceva puncte in baza asta. La fel orice blog primeste link de la el, creste putin in ochii lui Google.

      ma rog, discutia era legata de faptul ca Page Rank-ul va disparea la un moment dat din Google Toolbar pentru ca cei de la Google nu mai tin seama de el asa cum o faceau cand l-au lansat. atata tot. autoritatea unui site insa ramane ;)

  16. Din cate am inteles eu inca nu e „desfiintat” page rank-ul dar se pare ca intr-adevat semnele ar fi ca in viitor e posibil sa nu mai conteze atat de mult si sa fie scos din uz.
    O veste buna pentru mine:)
    Lunile trecute m-am tot agitat in speranta ca voi trece de la PR2 la PR3 dar nu a fost sa fie.
    La inceput am fost necajita pentru ca nu am incercat sa urmez sfaturile pe care le-am tot citit pe net dar se pare ca undeva ceva nu am facut bine.
    Asa ca acum nu ma voi mai gandi la ce am gresit sau ce nu am facut pentru a mai creste un pic :).
    La urma urmei cred ca important e sa scrii continut de calitate.

  17. Pai in primul rand un link catre o pagina ajuta la indexarea acele pagini. Un link catre un blog nou ajuta la indexarea acelui blog sau site. Eu totusi as pune linkuri de pe un site cu PR mare pentru ca sunt sigur ca google apreciaza acel site si un pic va aprecia site-ul meu pentru cu am un link pe un site apreciat.

  18. Am citit cu mare atentie comentariile dvs. si nu am vazut nici o discutie referitoare l o promovare optima. Am citit cateva articole pe diverse bloguri dar sunt un pic mai greu de cap si nu mi-am dat seama, inca. Intrebarea este: Daca adaug site-ul in Directoare Web, mi-l penalizeaza google-ul?

  19. Impactul este unul foarte mare. Diferenta de la 4 la 5 este mai mare ca cea de la 1 la 3. Valoarea PR-ului de 5 este foarte mare, iar pagina care primeste un link de la o asemenea sursa trebuie sa fie receptiva si sa raspunda cu un efort pe masura.

  20. Salutare! In primul rand felicit adminul acestui site pentru aceste articole minunate ! Iar legat de acest articol cu siguranta daca primesti de la un blog cu pagerank 5 creste calitatea linc-ului dar parerea mea e ca ar fi mai bine ar fi sa ai un articol pe un blog cu pagerank 5 . Multumim admin !

  21. Nu ajuta si pe termen lung ? Inteleg ca foarte multi au intrat initial, ti-a generat trafic cand ai primit backlinkul dar nu creste si reputia siteului si sansa de a aparea mai sus in cautari ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)