Later later edit: Din ciclul #baejnebun Aghiuţă ne spune că poza cu scunele goale care se găseşte pe siteul conferinţei este cumpărată de aici şi că nu are nici o legătură cu ce se întâmplă la faţa locului, adică în pensiunea unde se va organiza evenimentul, căci administratorii de acolo spun că mai mult de 25-30 de oameni nu au cum să încapă acolo. Aşa ceva… Hai că deja o dăm într-o caterincă de o tristeţe veşnică… Bine, nu toată lumea înţelege asta, vorba lui Cristi.
Later edit: Mi se spune că nu am înţeles nimic. Mi se spune că sunt varză 2.0. Pentru că – ia staţi un pic să încerc să vă explic – asta nu este o conferinţă despre social media, ci un eveniment academic în care se vrea să se facă reasearch asupra social media. Deci cum? Faptul că eşti „academic” înseamnă că e ok să ai un site lamentabil? Sau faptul că faci research înseamnă că poţi să ai o prezenţă social spre cota de îngheţare? Şi, dacă nu e conferinţă de social media ci eveniment academic de research, de ce iei 200 de euro pe bilet? Ca să vadă lumea cum faci research? Într-o pensiune? E clar, au dreptate unii, sunt varză 2.0, căci nu mai înţeleg nimic.
–––––
Aşa-i că sunteţi pe atât de drăguţi pe cât vă ştiu că sunteţi şi o să înţelegeţi rândurile de mai jos ca pe un îndemn de a face lucrurile mai bine, nu ca pe o critică doar de dragul de a critica? Mulţumesc frumos, sunteţi nişte simpatici.
Văd la Kristofer un tweet despre o conferinţa de social media la Bacău. Bucuros – căci îmi place tare mult să văd asstfel de isprăvi prin ţară, ştiţi deja asta – dau click cu încredere şi intru în acest site. Moment în care mă încrunt. Căci acest site este atât de departe de ce înseamnă „social” încât am simţit imperios nevoia să scriu această postare.
Fac parte – cu modestia de rigoare spun tot ce spun mai jos, desigur – din acea categorie de oameni care (ca să vin la englezismul din titlu) practice what they preach. Adică, înainte de a-mi da cu presupusul despre cum să faci succes în social media, am bifat chiar eu un oareşce succesuţ 2.0. Înainte de a da sfaturi altora cum să te apuci de proiecte online, am nişte isprăvi simpatice la activ (gen sportlocal.ro, blogdebere.ro, blogdefotografie.ro, blogdecinema.ro). Înainte de a le spune altora cum este cu bloggingul şi profesionalizarea sa, am luat la pilă vreo 150 de campanii în blogosferă prin Blogal Initiative. De aceea – #aroganţă – am competenţa să spun că sunt trist, realmente trist.
Pentru că atunci când te angajezi să faci – citez – „Social Media in Academia: Research and Teaching – International Conference” – am încheiat citatul -, cu un nume care sună în aşa fel încât simpla sa rostire înseamnă o ridicare funciară de ştachetă, cum să te prezinţi cu un site al conferinţei care să arate de parcă este făcut în către finalul lui 2002? Şi în care singura componentă „social” (adică exact subiectul conferinţei, măi oameni buni!) este o firavă înşirare de câteva butoane de share pe acolo pe undeva.
Aş vrea să nu mai văd aşa ceva. Aş vrea să văd că atunci când organizezi o conferinţă internaţională de social media totul să fie „internaţional” şi „social media”. Aşa vrea ca atunci când ceri oamenilor să plătească 200 de euro pe bilet (preţul nu mi se pare exagerat, ca principiu vorbesc) să începi să livrezi ceva de banii ăştia încă de la primul contact pe care cel care plăteşte îl are cu siteul.
Aş vrea, de asemenea, să iasă bine conferinţa măcar din punct de vedere al prezentărilor şi al know howului cu care participanţii o să plece de acolo, motiv pentru care urez organizatorilor succes. Pe un ton trist, mă înţelegeţi, dar orişicât.
30 thoughts on “Hai să învăţăm 2.0 împreună: practice what you preach în social media”
Probabil ei fac această conferință tocmai ca să afle cum se procedează. Prețul biletului e pentru pauzele de cafea și mese, cred.
… sau probabil a fost doar un spam, cel putin in legatura cu o conferinta, indiferent de conjunctura
Nu inteleg ce vrei sa zici, detaliaza, te rog.
Tin sa te contrazic putin. Am fost in octombrie la o conferinta care nu avea un site prea grozav dar unde teleme discutate erau de cu totul alt nivel.
Daca prin alte parti, gen US, lucrurile se imbina pe la noi mediul universitar si cel de business sunt ca doua linii paralele care par sa nu aiba nici o treaba una cu alta.
Conferinta la care am fost e asta:
http://www.aie.ugal.ro/icstcc2012
Am scris despe ea aici:
http://haotik.ro/2012/10/16/international-conference-on-system-theory-control-and-computing-2012.htm
Dupa cum vezi nu are nici ea un site prea grozav dar lucrurile despre care se discutau acolo si teoriile a caror baze se puneau acolo pareau luate de pe Discovery Science.
Daca o sa reusesti sa imi explici ce legatura are social media cu conferinta la care zici ca ai fost si, deci, pe cale de consecinta, are vreo legatura cu ce am zis eu mai sus, atunci nu o sa mai fii asa de haotik, daca ma intelegi ce vreau sa zic…
ai dreptate, arata.. sublim. Offtopic, eu am o prietena care imi livreaza dupa fiecare postare niste rezultate, care in cazul matale, suna cam asa: „asstfel” / „de parcă este făcut în către finalul lui 2002?” / „Aşa vrea ca atunci”
:))
Chinezule, intrebare: daca ti s-ar oferi posibilitatea sa vorbesti la un astfel de eveniment, i-ai refuza pe motivul ca nu au un site bun? Adica poate-s subiecte bune, poate-s speakeri de top. Recunosc ca ai dreptate, dar oare asta sa fie singurul criteriu?
Si invers: daca e un site super-tare, cu tot ce-i trebuie, e oare absolut necesar sa fie o conferinta buna?
Poate ca e un soc pentru tine, dar de fiecare data cand sunt invitat la un eveniment le spun astfel de chestiuni. Am un caz in care siteul evenimentului era pe .wordpress.com si le-am spus sa ma caute alta data.
Un astfel de eveniment este ca berea, ca sa fie buna trebuie sa indeplineasca mai multe conditii (sa fie la temperatura potrivita, sa fie servita in recipientul corespunzator, sa aiba caracteristicile de fabricatie nealterate etc.), adica un cumul de factori care fac din berea aia o experienta.
Sigur ca daca un singur factor nu este prezent, nu inseamna ca berea este nebaubila, doar ca nu mai este atat de buna.
Sigur, daca bei orice posirca, nu te mai intereseaza astfel de chestiuni, caz in care discutia este, fireste, inutila.
Pai in cazul berii ar fi NU-TI PLACE AMBALAJUL. Eu as incerca o bere al carei ambalaj imi displace. Poate e buna ca gust, nu stiu, daca nu incerc. La fel si conferinta: poate ea e foarte buna, dar n-au vrut sa investeasca in partea asta. Sunt oare de condamnat?
ps: Roxana spune foarte bine ce spune. E trist, dar e adevarat. Repet: asta nu inseamna ca in sine conferinta va fi una de nivel scazut.
Recunosc ca titlul conferintei in sine pe mine m-a atras. Are sunetul sforaitor al conferintelor noastre din Medicina (deci aerul usor ruginit de ‘profy’), aduce impreuna doua subiecte cu care ma ocup in viata profesionala, respectiv ca hobby, una peste alta suna tentant. Dar nu ma pot opri sa remarc ca toate criticile tale sunt corecte. Si nu poti sa vorbesti despre SM cu o platforma de incepator in website-uri.
Pai si pe mine m-a atras titlul, iar faptul ca am vazut ca se intampla in Bacau m-a incantat! De aceea, repet, nu critic doar ca sa ii fac de telecomanda pe organizatori, ci ca sa vad ca data viitoare nu o sa mai ne intristam in halul asta.
Sau cum mi-a zis mie un student odată: păi de ce să mai aduc site-ul pe care l-am avut de făcut ca temă, din moment eu fac zilnic site-uri. Cînd l-am rugat să-mi arate unul făcut de el, a spus că nu poate, pentru că e „secret profesional”.
Splendid! De manual! De referinta! Nota bene! #baejtinebun =))
S-au prins unii ca s-ar putea sa faca bani daca ii pun Social Media in titlu. Penibil.
Nu as fi atat de categoric. Sunt oameni in lista ai de speakeri care sunt chiar persoane respectabile si care nu cred ca ar fi acceptat sa participe la asa ceva daca nu era ceva serios. As pune mai degraba pe nestiinta lor sau ceva de genul…
Hai să vă zic o informaţie din „interior” care cred că e aplicabilă şi în cazul de faţă. Atunci când organizezi o conferinţă şi tu eşti mediu academic (mai mult sau mai puţin), există un pattern de obiceiuri.
1) De ce să angajezi un designer care să-ţi branduiască evenimentul? Mai bine cauţi „voluntari”, studenţi sau orice persoană/serviciu care costă puţin spre deloc;
– pur şi simplu nu se investeşte pe partea asta şi o văd ca pe o practică comună la majoritatea evenimentelor ştiinţifice/de comunicare.
2) Nu pune mai nimeni accent pe social media pentru că invitaţiile se fac în cerc închis. Spre exemplu, dacă organizezi o conferinţă de practici în domeniul HR (dau un exemplu), atunci apelezi la „breasla” HR-ilor din asociaţia X, la practicieni care au participat şi în anii anteriori, la „specialişti”, la academicieni, fiecare dând mai departe în cercul lui, la fel de închis, vestea conferinţei;
– e foarte posibil (nu zic sută mie, dar cred că e) ca pe acelaşi sistem să meargă şi conferinţa asta.
3) Taxele sunt la nivelul oricărei conferinţe din Ro. Nu am văzut dacă e cu discount pentru studenţi, masteranzi şi doctoranzi. Dar am un feeling.
Uneori, când vezi pur şi simplu „academia” alături de „teaching”/”educaţie”, nu mai ai nevoie de o altă explicaţie pentru lucrurile care nu „fac sens”. :)
Hmmm, apoi e trist rau daca este asa cum spui tu… Adica vorbim, totusi, de mediul academic, unde se nasc tinerii lideri in toate domeniile, unde se iau la pila viitori sefi de stat, unde alea alea… Dar tind sa cred ce spui pentru ca, vorba ta, face sens :))
Nu am o experienta incredibila in domeniu, insa subscriu la cele spuse de Roxana (si mai adaug aici si partile cu „din auzite”).
Intr-adevar, am dat si eu de site-ul respectiv, insa nu prea pare „international”, ca sa zic asa, pe langa remarcile referitoare la site.
Cat despre titlu? Am impresia ca s-a pornit de la ideea „SMART suna bine; acum sa vedem de la ce vine ca si acronim”. Sunt mai multe de zis, ma opresc insa aici.
O dăm în compromisuri, după modelul balcanic: nu e foarte bine, dar nici rău, hai dom’le… Predai despre un domeniu? Lucrează în acel domeniu! Faci o conferință despre social media? Fă un site bun și promovează conferința în social media. Dar știu că sunt oameni care vor plăti suma aia exorbitantă numai ca să vadă dacă e bună sau nu conferința.
Cum adica, bre, sa dai 200 de euro numai ca sa vezi daca e ceva de capul conferintei sau nu? In ce lume te invarti matale de stii de astea? =))
Pingback: Link-urile zilei: 21 ianuarie 2013Blidaru.net | Un blog de Madalin Blidaru
Probabil acum sunt incantati de furtuna pe care au starnit-o. Am remarcat ca destui vorbitori au specialitate in calculatoare… Merg pe ideea Roxanei in ceea ce priveste constructia site-ului. Si ii dau dreptate lui Cristi: nu ai de ce sa participi la ceva ce se contrazice din start! Apoi, daca tot vor sa abordeze tema social media, de ce nu au invitat de la bun inceput – puteau sa isi anunte macar intentia, si pe cei care sunt recunoscuti aici. Chiar este ciudat comportamentul lor!
Nu ma pot pronunta in privinta site ului, dar am o mare nedumerire pe care o tot impartasesc de cativa ani buni. De când termenul vag, sec, lipsit de claritate, lipsit de sens, gol de continut, superplurisemnatic pana la a nu mai avea nicio semnificatie, suprauzat până la desfigurare, ideologizat în exces (social democratie, socialism, socializare, asistență socială etc.), antiuman (termenii OM, OMENIE, UMANIZARE, UMANITATE, UMANISM etc. sunt mereu înlocuiți de SOCIAL) etc. – am numit, evident, cuvântul SOCIAL. Am mai încercat să cer explicații celor care promovează (la greu!) ”social media” și să aflu de ce celelalte ”media” nu sunt ”social”-e, sau de la ce nivel de clienți un mediu jurnalistic devine ”social”. De ce nu e-media, dacă se dorește o diferențiere între presa clasică (eventual print) și cea electronică? Și încă o întrebare: de ce să acceptăm un termen lansat fie în grabă, fie interesat ideologic, fie în necunoaștere a (lipsei)semnificațiilor cuvântului în cauză, pentru simplul motiv că vine din afară? (chiar știe cine a lansat această ineptă sintagmă?). Am făcut zadarnice eforturi pentru neacceptarea și neoficializarea unei alte sintagme inepte: ”mijloace (mass-) media”. Dar pentru că inepția figura deja în manualele de jurnalism de la UB (nomina odiosa!) s-au făcut demersurile necesare pentru a da verdict în favoarea inepției (cu sprijin de la Iasi…). Cred că ceva asemănător s-a întâmplat și cu inepta ”social media”, dar cică uzul maselor largi de utilizatori l-a agreat deja… Evident, se poate ca utilizatorii acestei sintagme să se simtă jigniți de vehemența intervenției mele Îmi cer scuze cu anticipație dacă am rănit pe cineva, dar (tot mai) sper că o discuție lămuritoare poate avea loc…
Ma iertati, dar haideti sa fim constructivi. Si va invit sa ne spuneti cam cum ar trebuie sa se numeasca ceea ce noi, asa cum ne-am obisnuit, numim „social media”.
Pingback: Conferință internațională de social media, organizată într-o vilă din Bacău - Marius Sescu
Remarc titlul care e total lipsit de inventivitate pentru o conferință internatională academică, până și eu care am o formație academică avansată în economie am ales un titlu asemănător site-ului personal de nonprofit fără a avea pretenția de valeități academice în acest domeniu. Probabil s-au zgârcit la bani pt ITști restul cheltuielilor fiind destul de bine finanțate.
Nu pune la suflet!
Plus, plus, pluuus…
De la pensiune, citire: „Mda, se poate amenaja cumva, dar pentru maximum 20-25 de oameni”.
De aici: http://www.aghiuta.com/smart-2013-orgie-social-media-crap/
Pingback: SMART 2013 – orgie Social Media Crap | Florin Popescu
Pingback: Când știi că ai dat-o în bară cu o conferință despre social media? : Cristi Juverdeanu