Later edit: Subway are un răspuns stupefiant la această chestiune (răspunde altuia care a pus fotografie cu sandwichul măsurat, că a fost nebunie pe tema asta), îl vedeţi mai jos. În care spune că faza cu „footlong sandwich” este aşa, o chichiţă de advertising, adică ceva creativ, nu ceva real, adică lungime de 1 foot (12 inches). Fabulos! Altfel spus, pot să spun şi eu, dar doar aşa creativ, nu în realitate, mă înţelegeţi, că sandwichurile de la Subway sunt nişte amestecăciuni de nimic cu ceva, care nu îţi ţin de foame. Nu e real, mă înţelegeţi, dar sună atât de bine…
–––––––
Hai să intrăm direct în problemă. Australianul Matt Corby a făcut un gest simplu: a măsurat sandwichul pe care şi l-a cumpărat de la Subway. Şi a văzut că în loc să fie, aşa cum promitea reclama, de 12 inches, era doar de 11 inches. Aşa că Matt a făcut poza de mai jos şi a postat-o pe facebook.
Ce a urmat? Vedeţi mai jos. Adică (la ora la care am făcut eu print screen) peste 129.500 Likes, peste 3.700 shares şi aproape 5.800 comentarii.
Ce cred eu cu mintea mea că ar trebui să înţeleagă brandurile din asta? Expect the unexpected that’s always expecting you. Căci nu ştii niciodată de unde şi cine şi cum te poate plezni grav şi acoustic în lumea asta 2.0. Aşa că, atunci când se întâmplă, bine ar fi să ai deja comunitate de oameni în jurul brandului şi să fi înţeles până în acel moment cu ce se mănâncă sandwichul social media, dacă îmi permiteţi să mă exprim aşa în acest context. Căci altfel, fireşte, o să vă stea în gât…
20 thoughts on “Rapid exemplu despre ce poate să păţească un brand în social media”
Da’ să vezi câţi au măsurat şi apoi au pus pe pagina Subway faptul că sandwich-ul nu are mărimea care tre. Deh! Se mai strânge sandwich-ul de la apă, ca hainele din China.
Care sunt cele 3 actiuni pe care le-ai fi facut, in cazul in care erai online manager la Subway? :)
Colegu, asta se cheama consultanta :)) Relativ putine optiuni ai ca online manager. Caci chestiunea e clar, se cheama furt la cantar, cum ar veni :)) Ce se putea face tine de managementul mare al companiei. Si care sa o dea ori pe caterinca – gen 11 is the new 12 – cu un discout de 11% si un suc pentru toti cei care cumpara in urmatoarea perioada. Sau ceva gen multumim clientilor nostri ca ne dau la temelie si ca ne ajuta sa fim mai buni bla bla. Sau alte doua variante, dar care, cum spuneam, se numeste consultanta :D
nu asteptam un raspuns „pe bani”. Mi-a placut ideea cu 11 is the new 12 :)
Ar fi interesant de vazut si raspunsul Subway! :) Cum „te scoti” intr-o situatie din asta? Faci in urmatoarele 2 luni sandwich-uri de 12? :D
@Roxana – Nu a masurat bine. Daca se raceste se contracta :))
:))
In primul rand, as beli ochii sa vad daca este produsul meu. Dupa care as beli ochii si mai atent sa vad daca este posibil asa ceva, deoarece fiecare stie ce vinde si nu se risca. Dupa ce am belit ochii mari, as fi observat, ca s-a taiat o bucata din mijlocul produsului pt a fi micsorat intentionat.
Totusi i-as plati taxele aferente si minim doua produse clientului, daca mi-ar trimite acel produs cumparat de la mine.
Imediat oferite explicatii si constatat cine se face vinovat (in firma). Un raspuns oficial cu ceea ce am constatat, iar daca este cazul scuzele de rigoare.
Greseli se pot intampla, important este sa nu fie facuta intentionat de catre producator acest furt.
Totusi asemenea lucruri se intampla in momentul cand clientii nu sunt multumiti de produs si inventeaza asa ceva (taie din produs), sau cand ai angajati nemultumiti si isi bat joc de firma ta (ex. fancurier si urgentcurier)
Nu a taiat din produs. Asa isi vinde Subway produsele, sa le zicem lungi, ca sa te ajute pe tine, client, sa le mananci mai usor.
Sendwichul se vede cum este inghesuit spre mijloc, mai ales bucata din partea dreapta, la 6.5cm, si 7.5cm, exista cute de indoire. Mai ales ca dupa ce este incalzit, ii poate modifica forma. Acum depinde si cum s-a facut transportul.
Pe la noi asemenea sandviș-uri se numesc „Submarine”. Senzațional, numai aici puteți vedea primul submarin care a intrat la apă doar la figurat, nu și la propriu…
Cred ca aproape la orice brand pot exista „carcotasi” care n-au altceva de facut decat sa „numere boabele de porumb” din salata mexicana. Pana cand brandurile nu vor avea personal specializat pe social media o sa si-o mai fure.
Ca e furt, ca nu e furt, ca e o conspiratie la mijloc si ca de fapt a taiat clientul din senvis sau ca au taiat cei de la curierat, cred ca e absolut irelevant. Este posibil sa se fi intamplat orice. E posibil ca acel senvis sa nici nu fie de la Subway.
Ceea ce mi se pare de remarcat si de bagat la cap de catre noi toti este aspectul asta: care e modul cum te comporti in momentul in care apar plangeri. Ori alegi varianta de a baga gunoiul sub pres, ceea ce din punctul meu de vedere nu este deloc moral si nici nu „da bine”, ori sa te faci ca ploua, care iar mi se pare o abordare nefericita in raport cu urmaritorii/ clinetii tai (vei pierde atat pe termen scurt, mediu si lung) sau o abordare in care aduci o explicatie pertinenta.
Si o alta chestie care mi se pare relevanta este cat de „sufletisti” sunt urmaritorii tai. Pentru ca daca ai oamenii aproape, atunci ei vin cu argumente si demonteaza criticile celorlalti (asta daca acea imagine cu senivsel micut e un fake si nu e vina Subway) si „munca” ta este facuta de ei.
La ei Cristi, la ei! La noi, ia scrie tu de Enel, de exemplu, sa vezi ce-i mai doare… direct undeva! Iar pe „fraier” nu-l inetreseaza like-urile si numarul comentariilor ci rezolvarea problemei.
Deja si-a bagat gigantul Subway coada:
„This content is currently unavailable
The page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page.”
Aha, deci din bine in mai bine vad ca presteaza. E de urmarit, chiar e de urmarit ce se mai intampla, caci e de invatat. Cine are minte sa invete, desigur.
PAM! I-au sters si contul de Facebook baiatului. Io mananc des la Subway, si apreciez mancarea, de 11,12 sau oricat de lunga e.
Dar reactia asta chiar nu e fair-play …
Stiu ca in articol se dezvolta implicarea unui brand intr=un conflict social media .. dar totusi atata tevatura pentru un sandwich de la Fast Food .. Acasa nu-ti masoara nimeni ciorba pe care o mananci ..
#AcelMoment in care iti spun ca nu ai inteles despre ce este vorba. Adica chesiunea in cauza nu este un sandwich, cum zici tu, ci ca un ditai brandul isi minte consumatorii, iar consumatorii reactioneaza prin armele pe care le au la indemana, adica prin social media.
Complet de acord cu idee ta si ce ai incercat sa transmiti, Social Media are un impact mult prea mare pentru a fi ignorata!
Cred totusi ca s-a exagerat, in fond compania putea foarte usor sa blameze o eroare omeneasca de pe linia de productie, pentru ca in fond, cam asta pare sa fi fost, nu de alta dar chiar nu as crede ca cineva chiar a incercat sa fure la cantar(poate in Romania ideea asta ar fi avut fundament dar in tari cu un nivel de civilizatie superior noua, asa ceva este doar un accident)! Da, asa cum ai zis, cred ca reactiile ”fanilor” s-au datorat mai mult unei dorinte de caterinca, ori ceva de gen, ca raspuns la modul de promovare ales de respectiva firma, insa chiar si in acest caz, mi se par oricum deplasate reactiile, ca si cand eroarea nu ar mai fi posibila si toata lumea ar fi perfecta!
Ramane esenta, felicitari pentru perspicacitate! :)