Hai să învăţăm 2.0 împreună: cum să scrii (uneori) despre branduri

Hai să vorbim aplicat, aşa cum îmi place mie. Şi să ne uităm la reclama celor de la Chocolat.

Am rămas cu gura căscată după ce am văzut reclama. Căci nu se pupa de nici o culoare cu imaginea pe care mi-am făcut-o eu despre acest brand în interacţiunea mea cu el. Zic interacţiunea mea cu brandul pentru că:

– am trecut uneori pe lângă cofetăriile Chocolat şi chiar mi-a plăcut cum arătau
– mi-a plăcut campania lor umanitară de sărbători
– am primit de ziua mea mai multe produse făcute de ei din partea mai multor companii cu care am colaborat
– am ales ca tortul Marei să fie de la ei şi rezultatul, după cum puteţi vedea în foto de mai jos, a fost unul impresionant (şi teribil de gustos!)

Per total, era un brand care îmi era simpatic. Încă îmi este, căci ar fi dovadă de superficialitate să îmi schimb părerea doar după o astfel de întâmplare. Dar tocmai de aceea vă spun că am rămas cu gura căscată şi un gust amar (se potriveşte de minune expresia în acest context) după ce am văzut reclama asta. Moment în care am zic că merită să scriu textul ăsta (care era de ceva vreme în draft şi aştepta un caz care să fie luat ca exmplu…).

Hai să începem cu ce mi-a declarat Elena Prodan, PR-ul Chocolat, despre clipul în cauză: „Ne-am dorit un lucru şocant având în vedere că perioada de campanie a fost una foarte scurtă. Cei care au apreciat spotul au vazut un simţ al umorului, inclusiv din perspectiva unui tabu. Cei care nu au apreciat spotul trebuie să ştie că toţi suntem supuşi greşelilor.” Fair enough, zic. Şi de apreciat că am avut o reacţie din partea brandului. Căci, aşa cum ne învaţă experienţa, de regulă se adotă politica struţului.

Faptul că am întrebat brandul înainte de a scrie despre el este extrem de important, în mintea mea. Pentru că abia după ce afli ce are de spus un brand despre un anumit lucru poţi să îl înţelegi un pic mai bine, căci aduce o necesară punere în context. Desigur, trebuie să ai şi dispoziţia necesară şi răbdarea aferentă să aştepţi până primeşti un răspuns la solicitare şi să nu plezneşti din goana calului anumite vorbe mai răstite, ca să nu zic mai rău. Cred că dacă ai părerea celui despre care scrii (indiferent că este companie sau persoană) oferi plus-valoare postării. Şi transmiţi clar un mesaj că ai o atitudine profesionistă. Dacă o ai, desigur.

Bun, acuma să nu înţelegeţi că trebuie să renunţaţi la a fi subiectivi sau la a fi răi. Ba chiar dimpotrivă, faptul că sunteţi profi şi aduceţi printre argumente şi părerea celui criticat vă oferă o tracţiune mai mare la răutate, ca să zic aşa, pentru că aveţi credibilitate mai mare când aduceţi astfel de argumente. Comparat cu o înjurătură, spre exemplu, care, fireşte, ca orice expectoraţie 2.0, nu e este un argument, ci o mostră irefutabilă de nevolnicie semantică şi existenţială.

Aşadar, ca să concluzionez (cum spun cei care nu mai au ce spune :D), întrebaţi brandurile când vreţi să scrieţi despre ele. Nu tot timpul, fireşte, ci doar atunci când subiectul pe care îl abordaţi este unul fierbinte sau care necesită informaţii detaliate. Unele branduri vor răspunde, caz în care chiar veţi avea mai multă „carne” în ce scrieţi, altele nu, caz în care voi veţi fi cu conştiinţa împăcată pe principiul „eu am încercat„. Plus că – ascultaţi un blogger bătrân – nici nu ştiţi ce bine vă face o astfel de abordare la tenul relaţiei cu respectivele branduri :D

 

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

17 thoughts on “Hai să învăţăm 2.0 împreună: cum să scrii (uneori) despre branduri”

  1. Eu tot șocată sunt chiar dacă PRul a reacționat.
    Mai mare impact a avut tortul Marei decat reclama.
    Oamneii fac niște dulciuri bune, cu retete bune, cu atentie si daruire…merg la un departament de creatie si iese ceva care nu are NICI o legatura cu retetele, laboratoarele sau zaharul pe care il folosesc.
    Ioi!
    In rest…luam aminte la ce ne-ai spus.

  2. Eu i-am sprijinit in campania umanitara. Si chiar le apreciez eforturile chiar daca recunosc ca nu mi-au placut la nebunie produsele. Si tocmai pentru ca i-am laudat pentru aceea campanie nu am dorit sa imi exprim opinia legata de reclama. Dar alegerea ta este ceea corecta. Dat mail „Fratilor, imi place de voi dar uite asta e cu dus si intors. Ce ziceti?”.

  3. uitam de unde plecam si ce inseamna blogul. din punctul meu de vedere, e ok sa imi spun parerea fara sa intreb, pentru ca din moment ce spui celor de acolo ca vei scrie, automat se va declansa incercarea de „cosmetizare” si imbunatatire a imaginii. Si stii foarte bine ce zic aici. Si uneori e recomandat sa nu ne avem bine chiar cu toate brandurile :) Prea suntem flower power de la o vreme incoace. Si riscam ca toata lumea sa zambeasca frumos iar unii sa scrasneasca din dinti si altii sa creada ca fac foarte bine ce fac, doar pentru ca nu au primit nici o critica.

    1. Ceea ce numesti tu flower power eu numesc profesionalizare. Cat despre incercarea de cosmetizare, cum zici tu, vine la pachet cu intrebarea brandului. Problema nu e ca brandul incearca, ci daca lasi tu sa reuseasca.
      Este o diferenta enorma intre a te avea bine cu toate brandurile si a fi profesionist in ceea ce faci pe blog.

  4. Si daca NU as fi crestin practicant, tot as zice ca e dovada de prost gust ce am cazut. Mai repede inghit idioteniile de reclame de la Catena decat asta.

    Ca agentia a propus e ok, dar cum Dumnezeule a aprobat clientul asa ceva?

    Se promoveaza ce? Ce trebuie sa inteleg vazand simulacrul asta?

    1. Pe langa faptul ca mi se pare exagerat – si nici nu te caracterizeaza :) – sa vorbesti cu „idiotenii”, as preciza doar ca pentru Catena reclamele alea au fost mina de aur. Sigur ca din punct de vedere artistic, daca vrei, sunt niste da-i pace, dar reclamele trebuie sa vanda, in ultima instanta. Asa ca cea ce ti se pare idiotenie tie este perfect justificabil pentru brand. Asta incercam sa spun cu postarea, ca trebuie puse lucruruile in perspectiva.

  5. Ideea luata in modul, de a intreba si pe Grivei mi se pare minunata si mi-e greu sa inteleg de ce nu ne gandim sa facem niste lucruri atat de simple, decat dupa ce ni le da cineva mura in gura. Chestia asta, de a da cuvantul si brandului, mi se pare nu numai o idee buna ci si un drept pe care l-ar avea „inculpatul” despre care scrii.
    Totusi, eu daca zbor cu compania X si am o experienta proasta, mi-e greu sa cred ca cineva ma va baga in seama tocmai pe mine si imi va raspunde la intrebari. Dar ca experiment, merita sa incercam.

  6. In general incerc sa discut in prealabil cu cei care au participat intr-un fel sau altul la realizarea reclamei. Nu neaparat cu oamenii „brandului”. Fac asta pentru ca mi se pare ok sa-mi fac un background, un making-of mental, al spotului pe care il vad/aud, nu neaparat ca sa-i consult daca e bine sau nu sa scriu ce cred eu ca trebuie sa scriu…

  7. Intrebare: o reclama proasta face produsele mai putin bune? si in oglinda: o reclama buna face produsul de calitate? Ca daca un brand imi ofera servicii proaste, poa’ sa imi spuna in reclama si ca muta muntii si chiar sa ii mute. Pentru ca tu spui ca ai avut doar experiente pozitive cu produsele lor, iar pana la urma consumi produsele, nu reclamele.

  8. Pingback: Reclamele stupide vand? - Concediaza-ti seful!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.