Florin Talpeş de la Bitdefender, fireşte, la Zilele Biz, ne povesteşte despre (ia luaţi cu liniuţe mai jos, că e mai bine aşa) :D
– citează o carte (
nu m-am prins care…Este Employeescu, îmi zice Gabi) şi zice că există trăsături comune ale diverselor regiuni din România; Bucureştiul globalizează România, şterge ce înseamnă trăsăturile locale, de aia este şi numit a opta regiune a ţării– există o mare dinamică pe partea de caractetrisitici regionale; tinerii sunt cei care aduc schimbarea, căci vin cu un set de valori de pe partea de „ne simţim bine”
– este foarte natural pentru un brand să se extindă în jur, atunci când a ajuns la un nivel care să îi permită asta; cultural vorbins aceste pieţe sunt asemănătoare cu cea de origine
– inovaţia nu este locală, ci globală, deci un următor pas este atacarea pieţelor mature, care înseamnă un alt tip de joc, mult mai complicat
– expansiunea pe pieţele mature ţin foarte mult de promovarea brandului companiei
– pieţele din Vest sunt la un stadiu la care noi am putea ajunge doar peste câţiva ani, aşa că am încercat să înţelegem ce se întâmplă până ajungem la acest nivel
– pentru antreprenorii din pieţele mature, o piaţa precum România este un deja-vu
– există diferenţe foarte mari între piaţa de acasă şi cele din celelalte pieţe, nu presupuneţi că sunt aceleaşi; stilul de vânzare este diferit, spre exemplu, pe unele pieţe este nevoie de o competitivitate mult mai mare pe vânzări decât nivelul la care eşti tu acum ca brand
– recomandă brandurilor româneşti care se extinde pe alte pieţe să trimită om de-al lor, cel puţin o perioadă de început
– reia ideea cu „lucraţi cu brandul”, pe care îl consideră foarte important pentru o expansiune reuşită a brandului pe alte pieţe
– pune accentul pe importanţa unei structuri IT foarte bună, care este decisivă pentru comunicarea între echipele din home market şi din piaţa atacată
– costurile juridice sunt foarte, foarte mari când intri pe o piaţa nouă; nu există două pieţe la fel, trebuie să fii foarte atent la aceste diferenţe, e foarte uşor să calci în străchini
– una din provocări este cum recrutezi oameni buni; dacă nu înţelegi ce înseamna cultura angajării acolo te poţi păcăli foarte uşor
– focalizează resursele pentru a crea o breşă care să îţi asigure creşterea, adică extinde-te pe câte o piaţă pe rând, nu pe mai multe deodată
Şi poza de rigoare de la faţa locului, cu Florin Talpeş on the floor :)
7 thoughts on “Ce părere are Florin Talpeş de la Bitdefender despre expansiunea unui brand”
Cartea e Employeescu, e din 2005 http://www.business-edu.ro/articol/employeescu-managerul-roman-si-cultura-1911
Va multumesc stimabile, am facut necesara adaugire :)
Aceasta recrutare a oamenilor buni este un fel de poveste cu zane si printi fermecati. Am luat contact cu multe firme si cu multe departamente de HR de pe la noi. Multinationalele s-au aliniat usor-usor la gogoasa romaneasca: multi si prosti, usor de manipulat, personalitati slabe si asa mai departe.
Imi povestea o prietena ca o mare firma de software de pe la noi, acorda un punctaj maximum (adica 5) celor care raspund cu „nu” la intrebarea „Esti implicat intr-o relatie stabila?”.
In acceptiunea lor o relatie stabila atrage cu sine obligatii si deci implicare minima la locul de munca. O tampenie, sincer sa fiu.
aceasta intrebare este interzisa la interviuri
iar daca totusi o adreseaza cineva, este pt ca oamenii discuta despre asta pe bloguri si facebook in loc sa faca sesizare la autoritatile abilitate
dar daca nu e cu deranj, in afara de plimbatul pe la interviuri si informarea de la „prietene”, ce te mai califica sa emiti judecati atat de ferme despre recrutare, HR si multinationale?
nu ca nu ar fi unele aspecte reale, insa totusi… ;)
Nu ma califica nimic. Si nu practic plimbarea pe la interviuri. Daca la 4 din cele 5 interviuri la care am fost am dedus ceea ce am scris mai sus, statistic vorbind, inseamna ca se practica romanismul despre care vorbeam.
Atat de simplu. Pe tine ce te califica sa ma intrebi ce ma califica? … Cam asta ma califica si pe mine sa spun tot ce am spus.
Pingback: Ziua I de la Zilele Biz
Pingback: Zilele Biz: tot ce trebuie sa stii !