Later edit: It is only fair in acest context să spun că, după ce mi-a dat link la el pe blog către această potare, Arhi mi-a trimis cam 650 vizitatori în 2 zile.
––––––––––-
Preambul: Ce vedeţi mai jos este o primă încercare pe chinezu.eu de material altfel decât cele în care îmi spun părerea mea despre anumite. Adică am ales un subiect pe care să-l supun dezbaterii, dar am întrebat mai mulţi tovarăşi 2.0 despre chestiunea în cauză. Hai că vedeţi voi mai jos, aplicat, despre ce vorbesc aici. Cu menţiunea că, dacă o să văd reacţii corespunzătoare la această postare, atunci o să mai fac de astea :)
Iniţial planul meu era să zic io, în câteva rânduri, părerea mea despre chestiunea în cauză şi apoi să dau cuvântul celor pe care i-am rugat să îmi spună ce părerea au. Doar că am schimbat modificarea :)) Căci mi-am dat seama că, de cele mai multe ori, o să mă suprapun cu cei pe care îi întreb, aşa că tot ce voi face va fi să execut o punere în context, ca să zic aşa. Restul este spus de invitaţii mei, care mi-au acordat câteva vorbe, în exclusivitate pentru chinezu.eu şi pe chestiunea în cauză.
Astăzi vorbim despre sistemul de comentatori premium implementat de Arhi. Am ales subiectul pentru că, simplu spus, în funcţie de acest experiment (căci este, fără îndoială, un experiment), o să înţelegem mai multe despre lumea asta 2.0 în care trăim. O lume care, la ora când scriu aceste rânduri, este nevrozată de cazul CNA vs. Vplay, o lume în care din ce în ce mai mulţi bloggeri au ajuns în momentul în care trebuie să aleagă între profesionalizare şi plafonare sau chiar renunţare la blog. De aceea, zic, o analiză a iniţiativei lui Arhi, chiar în faza incipientă, ne ajută măcar să avem nişte puncte de referinţă pe care să le activăm în care o să ne uităm la rezultatul acestei iniţiative.
Recomand tuturor să încercaţi diverse modalităţi de obţine beneficii din blogurile vostre. Nu trebuie să fie neapărat atât de „radical” precum acesta implementat de Arhi, dar există şi alte variante mai blânde, pe care merită să le încercaţi. Veţi vedea că veţi afla lucruri interesante despre cititorii voştri, despre voi şi, foarte important, veţi înţelege cum să deveniţi un blogger mai bun sau, după caz, mai înfipt în piaţă, ca să zic aşa :)
Bun, revenind la subiectuil zilei. Aveţi mai jos o serie de declaraţii din partea unor tovarăşi 2.o, care au fost îndeajuns de simpatici ca să îmi răspundă la întrebarea foarte simplă „ce părere ai despre sistemul implementat de Arhi?„. Începe, cum era şi firesc, chiar cu „vinovatul”:
Pe cati dintre voi nu v-au scos din sarite bloggerii spameri? Cei ce vin si lasa comentarii pline de miez, gen Foarte tare, am scris si eu, esti beton, blogul tau e cel mai bun, bai, ce subiect senzational. Cei care umplu internetul de linkuri catre siturile lor mizere, pline la randul lor de reclame si spam.
Eu doar am incercat sa ii marginalizez si sa ii scot in afara jocului. Prea putini sunt cei ce isi permit sa dea 4 euro doar ca sa lase un link. De cand am implementat metoda, am scapat ca prin minune de orice plictiseala cauzata de asa ceva. Sunt linistit, calitatea comentariilor a crescut, ba chiar si numarul lor a crescut, oamenii nu mai sunt obositi de aceleasi insipiditati.
Poate va ganditi ca ma intereseaza sa fac bani din ideea mea si nu ati fi departe de adevar. Pentru ca eu, ca sa intretin blogul, cheltui timp, enegie si bani. Mi se pare normal ca, atunci cand vrei sa iti faci reclama pe baza muncii mele, sa platesti o suma oarecare, echivalenta cu o shaorma de la dristor.
Desigur, am primit pareri ca internetul trebuie sa fie liber, continutul sa fie liber, comentariile sa fie libere, totul gratis si frumos.
Asta e, viata este trist….
Adi Hădean, care a avut partea lui serioasă de comentatori de ăştia cum zice Arhi, este de acord cu sistemul lui:
„Ideea nu mi se pare o prostie, ba chiar mă întreb cum de nu mi-a venit mie până acum (bine, eu sunt ardelean, ideile-mi vin dar le rumeg mult). Nimeni nu obține un blog cu trafic mare prin intervenție divină ci prin destul de multă muncă, e firesc să vrei să monetizezi munca asta cumva. Ideea de a cere bani unei companii (nu discutăm dimensiunile companiei) în schimbul vizibilității pe care i-o oferi e perfect legitimă. In fond, mulți dintre comentatorii pe bloguri lasă comentarii în schimbul acestui mic beneficiu (link spre blogul lor – eu pentru asta n-aș cere bani, un blog personal nu poate fi pus pe același plan cu un vânzător de verighete). Nu tot ce-i pe net trebie să fie gratuit. Am auzit-o de prea multe ori pe asta: păi eu plătesc abonament la net, de asta pot să fac ce vreau cu pozele/textele tale.”
Manafu este aşa cum îl ştim, cerebral şi moderat:
„Ideea e interesanta si mi-ar placea sa vad ca prinde. Cine stie, poate naste un trend? Probabil Arhi a vazut ca are un numar destul de mare de comentatori fideli si de asemenea a masurat impactul pe care promovarea cu link-uri si mesaje prin comentarii il are. Cu totii vedem cum multi comentatori incearca sa se promoveze pe blogurile noastre. El avand un volum mare, a vazut o oportunitate. Ramane de vazut cum vor primi ideea ceilalti membri ai comunitatii sale si mai ales daca va fi suportabil numarul de mesaje promotionale inserate in comentarii.”
Dragoş Alexa (în continuare vă recomand să îl citiţi permanent, cei care nu o faceţi deja, desigur) zice un pic mai amplu, după cum puteţi vedea mai jos.
„Pragamatic, minimul succes inseamna pentru Arhi sa isi „scoata” costurile widgetului sau investitiei in programare ca sa poata pune in aplicare acest proiect. Intr-un univers normal sa spunem ca l-a costat 500 de euro pentru ca blogul lui sa poate sa sustina tehnic acest tip de Produs. In acest caz, succes egal un minim de 75 de membrii de 4 euro/luna și 4 membri de 50 de euro. Tehnic cifrele sunt plauzibile. Respectiv, la ce trafic are Arhi, investitia are sanse sa se amortizeze chiar din prima luna. Tot ce se va vinde peste… e profit.
Iesind din zona aritmeticii simple mi se pare interesant Produsul ca alternativa la Cititorul Premium (modulul de content premium de la Zoso de exemplu). Arhi are dreptate sa se orienteze inspre un astfel de Venit suplimentar pentru ca, cel putin psihologic, cititorului normal nu i se rapeste din ceea ce inseamna Arhi. Nu zic ca Zoso ar gresi in ceea ce face. Pentru blogurile generaliste insa prefer varianta lui Arhi. Pentru blogurile cu continut nisat, prefer varianta lui Zoso.
Care sunt efectele la nivel de Cititor? Aparent nu exista efecte negative sau pozitive. Publicitatea care isi va gasi locul in spatiul vizual al cititorului are sanse sa fie la fel de ignorata ca si anunturile de tipul AdSense. Sau sa nu fie ignorata si sa fie extrem de eficienta.
Problema majora o vad pentru consumatorii Produsului, pentru cei care vor cumpara statutul de Comentator Premium. Cei din zona Business vor trebui sa citeasca extrem de atent orice postare a lui Arhi si sa intuiasca din timp momentul in care sa isi „consume” comentariul si daca sa si-l consume. Oarecum, cei care cumpara acest tip de pachet de 50 de euro, vor trebuie sa fie experti in Arhi sau sa invete foarte repede sa fie tocmai pentru a intelege cum sa isi faca investitia rentabila.
In incheiere, succesul de vis va fi ca Arhi sa aiba un R.O.I. imens pentru cei care investesc in el. Sa se creeze niste mutatii genetice virtuale in care dusmani sau competitori de-ai lui Arhi sa cumpere statut de Comentator pentru a isi expune parerile. Mircea Badea cred ca va investi cu drag in asa ceva. Pentru Arhi oricum e bine pentru ca orice astfel de context exagerat ii va prinde la capitolul viralitate.
Ce poate face Arhi sa gestioneze cat mai bine efectele comerciale este sa se pregateasca serios de Procesarea Rezultatelor. La un moment dat, dupa ce valul de Nou se va risipi, ca si viitor cumparator voi avea nevoie de mai multe argumente de cumparare, sa stiu ce si cui i s-a intampla ce.”
Alina de la TVdece.ro ridică ceea ce mi se pare cel mai mare pericol (mă rog, e mult spus, dar înţelegeţi care e ideea) al sistemului implementat de Arhi:
„Ideea mi se pare buna in sensul de educare a romanului ca accesul la continut premium si, implicit, la expunerea pe care ti-o ofera un site cu trafic mare e un privilegiu, nu un drept! Singura rezerva pe care o am e la partea de filtrare: ce faci daca, de exemplu, site-ul pedofilie.ro isi cumpara dreptul de comentator premium? Il accepti sau nu? Valabil pentru multe alte site-uri dubioase.”
Costin se arată sceptic şi zice că
„in primul rand, atat incercarea lui Cetin Ametcea, despre care nu stiam, cat si cea a lui Vali Petcu, sunt de salutat, sustinut si, in acelasi timp, de urmarit, cu precadere cea a lui Petcu, pentru ca se bazeaza pe continut propriu, incercare deja antologica in Romania, pe care doar agentiile de presa o intreprind cu succes. Ametcea observ ca incearca sa „profite” de pe urma spam-urilor din comentarii si a celor care, din lipsa de strategie editoriala, spera la cateva sute de vizitatori pe zi din comentariile unui blog. Personal sunt destul de sceptic de succesul acestor demersuri, insa depinde acum ce intelege fiecare prin succes, lucru destul de subiectiv daca e sa luam in calcul valenta pecuniara in cazurile prezentate…”
Alexandru Negrea e pe undeva pe ce simt şi eu, adică e o încercare necesară, din care toată piaţa are de învăţat:
„Mi se pare un experiment care trebuia încercat, dar cred că e prea devreme să vorbim despre un succes. Ca şi ideea lui Vali, cu plata pentru articole, soluţia găsită de Cetin îl motivează să fie tot mai silitor, ca blogger. Iar ăsta e un lucru bun pentru mine, ca cititor, dar şi pentru el, deci sper să-i iasă şi să treacă de un prag critic al numărului de abonaţi. Reuşita ideii cred că stă în implementarea tehnică a sistemului de comentatori premium. Atâta timp cât acesti comentatori premium vor primi suficient trafic de la Cetin, nu văd de ce ar renunţa la abonament.”
Matei Psatta are o nedumerire, ca să zic aşa, legată de calitatea comentariilor care sunt generate de acest sistem:
Comentariile sunt uimitoare. Cu totii vrem cat mai multe comentarii (pozitive) pe Facebook, blog sau orice alta plaforma. Rezultatele se masoara, din pacate, in like-uri, share-uri si comentarii. EdgeRank-ul ne obliga sa incercam sa generam cat mai multe comentarii ca sa obtinem o vizibilitate mai mare. O campanie e considerata virala cand multa lume o comenteaza – vezi scandalul Voyo/Vplay, “Push the Drama Button”, “Old Spice” etc.
Daca ati urmarit vreodata comentariile din Reddit, probabil ati observat cat de savuroase si documentate sunt. Urmariti sectiunea IAMA (I am a … ask me anything) si o sa vedeti ce vreau sa spun. Afisarea comentariilor e in functie de voturilor celorlalti useri – un comment istet si documentat va fi mult mai vizibil decat un troll. La fel ca pe YouTube. Cand un astfel de comment contine un link sau numele unui brand, inseamna ca acel link/brand a ajuns acolo dintr-un motiv intemeiat – sustinerea comunitatii.
In momentul in care pui un pret fix pe aceste comentarii – 4 euro iti afiseaza link cu site sub nume, 50 de euro te lasa sa comentezi orice cu link catre business-ul sau site-ul tau, distrugi credibilitatea comentatorilor tai. Nu sunt oameni interesati in subiect, oameni care adera la ideile tale, ci sunt instrumente de marketing. Valorea lor a scazut drastic – ai sute de comentarii per articol, din care x% poate nici n-au citit articolul, vor doar sa vanda ceva.
Screenshot-ul de mai jos reprezinta comentariile unui articol legat de sexul oral. De ce as cumpara serviciile oamenilor care luni, in timpul programului, stau si comenteaza astfel de articole? Din punctul meu de vedere, victoria unui blog/site are loc atunci cand genereaza comentarii fara sa le ofere posibilitatea de a castiga ceva.
41 thoughts on “Hai să învăţam 2.0 împreună: despre comentariile plătite”
Sefu’, merci ca imi permiti sa fiu printre primii care comenteaza pe blogul tau si nici nu imi ceri bani :))
Imi place mult comentariul Alinei – ce faci in cazul ala? Sunt bloggerii suficienti de copti la minte sa nu faca un compromis de genul „atat timp cat eu imi iau banii…”?
Stii care e problema, din punctul meu de vedere, ca om batran? Ca vorbim mai mult de SEO, tehnici and stuff decat despre scrisul efectiv. Si-aceste cuvinte ne doare…
Nu e chiar SEO, nu cred ca e vorba doar despre asta. Este o combinatie de factori, tocmai de aia e incitant subiectul. Adica vorbim si de scapat de spammeri, cum zicea Arhi, si de o idee de a face bani din blog, si de un tool pus la dispozitia unor companii, mai multe. Oricum, in esenta, este vorba de a face fiecare ce vrea cu blogul lui si cum crede ca e mai bine pentru el si pentru cititorii lui :)
Nu ma gandeam expres la articolul lui Arhi, ci asa in general :)
Nu stiu care e ratecardul lui Arhi pentru companii, dar n-ar fi cu mult mai ieftin pentru anumite firme sa apeleze la genul acesta de publicitate? Ma gandesc la companii precum Vodafone, Microsoft, BCR etc.
Ma indoiesc sincer de faptul ca Arhi s-a gandit la companiile astea mari despre care zici tu. Care oricum nu prea comenteaza pe bloguri si care au alte modalitati de promovare. Dar cine stie…
Il citesc de un an si ceva pe Cetin Ametcea (cam de pe cand am „descoperit” blogosfera) si chiar am primit vizitatori datorita unor comentarii lasate la el pe blog … ba chiar am facut un fel de top cu referali.
Arhiblog.ro a fost pe locurile 2, 7 si 4 in cele trei luni in care am monitorizat topul referalilor.
De cand a implementat sistemul de comentatori premium cred ca a scazut calitatea comentariilor. Degeaba sunt mai multe pentru ca nu mai sunt la fel de interesante sau amuzante.Au aparut foarte multe comentarii facute doar de dragul de a-si vedea linkul de sub nume.
Am comentat pe arhiblog.ro si cand era „la liber”, voi mai comenta si acum chiar daca nu sunt comentator premium si nu ma voi mai bucura de vizitele primite de acolo.
Prefer sistemul continutului premium implementat de Vali Petcu cu toate ca daca vor implementa multi diverse sisteme de plata – pe continul, pe comentarii, pe vizite sau mai stiu eu pe ce – cred ca blogosfera va deveni mai saraca …
Pai exista si partea aialalta a monedei in ce zici tu. Adica daca au disparut comentatorii aia fanii despre care spui tu inseamna ca ei veneau acolo doar ca sa isi puna linkul. Ceea ce, ca sa o zic asa, inseamna ca faceau business. Ceea ce imi pare ca face si Arhi :)
Nu sefu’, n-au disparut nici cititorii si nici comentatorii faini dar se pare ca le e un pic lehamite sa mai comenteze dupa ce vad 10 – 15 comentarii ale unui „premium” la un articol … comentarii facute doar de dragul de a-si vedea linkul sub nume.
Si poate ca alti vizitatori nu mai vor sa comenteze pentru ca li se pare ca „afacerea” nu mai e reciproc avantajoasa … vizitatorul lasa un comentariu istet, amuzant sau relevant la tema articolului si se alege cu un link dar fara link poate ca se limiteaza la a citi articolul si comentariile.
Nu sunt eu in masura sa-i dau sfaturi sau indicatii lui Cetin despre cum sa-si conduca afacerea si nici macar nu zic ca e buna sau rea metoda aleasa dar pentru cineva care nu castiga bani datorita blogului poate ca efortul financioar se dovedeste mare. 3 euro pe un blog pentru continutul premium + 4 euro pe alt blog pentru statutul de comentator premium + alti euroi pentru alte „chestii blogosferice” si uite cum viata prin blogosfera poate deveni cam scumpa :)
Si cred ca discutia poate avea mai multe fete decat un dodecaedrul si nu doar cele doua fete ale monedei :)
Daca nu vrei linkuri de ce nu scoateti frate URL field de la comentarii si asta basta
Astept cu interes primu blog contra cost si primu ziar contra cost online in Ro la ce calitate are scrisu in RO probabil va esua cu succes …
Eu sunt mică! :)) Am stabilit asta, da?
Mi se pare ciudat să comentezi un subiect ca să ți se vadă link-ul…Comentezi când ai o părere și te mănâncă tastatura.
De exemplu, acum mă contrariază ideea asta cu comentarii pentru promovare. Sunt ardeleancă, tre să mă-nțelegeți, ce-i în gușă-i și-n căpușă!
Personal, urmaresc 5 bloguri, păi cum să nu las commenturi, dacă îmi place sau dacă nu-mi place un subiect abordat.
+ mie nu îmi aduc vizite semnificative, pe blog.
Este doar o modalitate de a împărtăși păreri.
Acum, înainte să las un comentariu, să mă gândesc dacă este bine sau nu?
În același timp, mi se pare în regulă ce a făcut Arhi, deoarece este blogul, timpul, munca lui. Nu am o problemă cu asta ci cu ideea de a comenta pentru promovare.
Chinezu…mă lămurești într-o propoziție? :)
Pai asa ii usor… :)) Tu de ce crezi ca am scris postarea asta (la care am lucrat mai mult decat mi-am propus…)? Tocmai ca sa inteleg si eu mai multe din ce imi spuneti voi, nu sa explic eu. Oricum, cred ca ai zis ce era de zis. Adica fiecare cum crede de cuviinta sa isi gestioneze blogul. Doar ca noi trebuie sa fim atenti la astfel de lucruri si sa tragem invatamnite, ca sa ma exprim didactic :D
Ca novice in domeniu mi se pare ca Matei are mare dreptate, iar screenshot-ul ilustreaza magistral reversul asteptarilor lui Arhi, care spera in cresterea calitatii comentariilor si a comentatorilor.
E drept ca si materialul comentat este discutabil si cu adevarat si comentatorii ar trebui sa-si aleaga cu mai mare grija articolele pe care le comenteaza.
Ramane de vazut. Sunt curios ce a facut Zoso pana la urma cu sistemul sau … daca s-a dovedit OK dupa prima luna sau inca nu a tras linie…
Nu ca ii tin partea lui Arhi, ca nu are el nevoie sa ii tin io partea, dar ce a prezentat Matei, foarte bun exemplu, intr-adevar, este doar un caz, nu trebuie sa generalizezi. Daca te uiti la alte postari ale lui Arhi o sa vezi ca se comenteaza ca lumea, nu cu de astea. Dar, sigur, ce zice Matei este unul din efectele noului sistem si trebuie avut in vedere.
Totusi cred ca de ce ii este frica de-aia nu scapa. Comentatorii cu plata vor sa-si amortizeze investitia si comenteaza acum cu si fara rost, doar pentru a le mai parea inca o data linkul pe blog.
Singurele comentarii care nu mai sunt susceptibile de spam sunt acum ale celor care comenteaza fara a avea link, pentru ca o fac din convingere, nu doar pentru a-si face reclama.
Am vazut ca Arhi deja restructureaza putin sistemul pentru a mai elimina din bugguri de genul link „super oferta la chiloti” in titlu.
Imi super displace ideea! Pe tine ca blogger te intereseaza parerea/comentariul meu sau cati bani iti produc?
Daca te deranjeaza spamul scoate campul de „link” nu ma trata ca o sursa de venit.
imi place opinia lui tarabostes, spammer sef pana in ziua introducerii comentariilor cu plata, comentator de baza cu Fain, foarte tare, bravo arhi, ce bine le zici. matei psatta probabil e sensibil de la ultimul nostru schimb de mailuri. nu ma cobor sa il comentez pe eCostin. Alina, ma bucur sa vad ca ma poti banui ca as accepta pedofili pentru 4 euro. reconfortant.
@Arhi: in general nu fac comentarii de genul fain, super, etc. Daca verifici un istoric al comentariilor mele ma indoiesc ca vei gasi asa ceva. Iar daca tu ai si articole care prezinta un set de imagini sau un filmulet … si comentariile reflecta continutul.
Pingback: Irefutabil, Arhi | Sorin Tudor
Pingback: Opt initiative de urmarit | M A N A F U *
Pingback: Follow up la comentariile gold - arhiblog.ro
E prima data cand las un comentariu aici ( si nici nu prea ti-am citit blogul sincer sa fiu ).
Sunt un cititor fidel al lui Arhi si comentator premium.Nu am blog am un site de prezentare a firmei, deci traficul venit de la Arhi ( care e pe primele 4 locuri in fiecare luna, predominant pe 2,3 ) nu pot sa zic ca ma ajuta enorn.Imi e si greu sa aflu daca o anumita comanda am primit-o de la un cititor al lui Arhi.
DAR…in legatura cu ce a zis Matei Psatta: ii dau dreptate cand zice ” De ce as cumpara serviciile oamenilor care luni, in timpul programului, stau si comenteaza astfel de articole? ”.sincer si eu am comentat la articolul respectiv dar am comentat FARA link spre siteul meu.Sunt anumite ‘reguli’ care trebuie respectate cand iti faci publicitate ( parere personala.nu am o treaba cu marketingul )si a comenta cu link spre siteul de prezentare a firmei un articol care vb de deepthroat nu cred ca e in top.
Personal nu dau click pe un link doar pentru ca a scris ciprian ala( un exemplu oarecare, nu am treaba cu omul ) ca e cel mai tare blogger dornean la descriere si dau click pe un link pentru ca ‘il tin sub observatie’ de mai multa vreme si consider ca merita clickul meu.Daca nu imi place ce vinde/scrie/produce/zice a doua oara poate sa scrie si ca mi-o da pe ma-sa goala daca intru ca oricum nu mai calc pe acolo.
ON-topic :) : consider ca ceea ce face Arhi e bine si sper sa aibe succes.Sunt abonat si la Zoso, dar mai mult din comoditatea de a citi toate articolele chiar daca nu ma ajuta cu mai nimic. consider mai buna si comoda pt. afacerea mea varianta lui Arhi.
O zi buna tuturor.
PS: pe unde trebuie si simt unii nevoia sa isi puna virgule, puncte si mai ce au nevoie.
Nu am avut timp de corectat.
Sunteti nedrept cu acel printscreen.
Comentariile sunt la un articol despre deepthroat.
In ce registru ar trebui sa se discute despre acel articol?
Bai asta Alexa, ce credibilitate mai ai tu vorbindu-mi despre psihologia comentatorilor si scriind „membrii” ? Specialistul lui peste prajit…
@chinezu:cand ai invitat un specialist d’asta, automat iti scade si valoarea articolului, trebuia sa faci un feat. Cu aia de a postit, erai tot acolo.
My 2 cents: Monetizam, monetizam, da’ sa fie si calitate, daca nu, nu numai ca nu platesc, dar imi iau jucariile is ma duc in alta parte, ca toti tratati aproxm aceleasi subiecte. Vreau articole decente cu informatie beton, mai lungi de 9 randuri, fara poze cu tate ca daca vreau porn imi caut eu pe gustul meu si alte cele, iar daca vreau sa comentez nu vreau sa dau scroll printre reclame de prost gust care ma zgarie pe ochi. Asta doar ca sa va pastrati unicii pe care-i vindeti mai departe sau chiar sa mai scoateti de la ei cativa euroi.
Mai aveti o problema, astia 20 din blogosfera romaneasca, ati ramas blocati la 2.0 , va ganditi cum sa reinventati roata si cum sa aplicati niste standarde din carti si de pe la conferinte cu speakeri internationali,standarde care nu sunt si nu vor fi valabile in Romania. Treceti tata mai departe, la urmatorul nivel si nu va mai scaldati in mocirla pentru 500 euro.
Iti multumesc pentru ca ne-ai arata live, prin comentariul tau anonim, de ce ar merita implementat sistemul lui Arhi. Si pentru ca ai contribuit din plin la succesul intergalactic al acestei postari.
Te-ai suparat? Sau ce?
1. Ca aleg eu sa nu ma prezint cu numele din buletin e una, dar pana la urma suntem pe internet, am inca acest drept al anonimitatii, chiar daca nu sunt chiar anonim, comentariul meu a fost scris de un user cu nickname inregistrat, cu un mail valid. Mai ai de astia pe aici, comentand chiar la articolul asta si nu am vazut sa te fi legat de ei pentru asta. Iti dau si ip-ul meu acum.
2. Implementeaza si tu sistemul, asa nu voi putea sa-mi las link-ul catre blogul sau magazinul meu obscur,daca nu platesc, iar tu vei castiga comentarii de calitate si aproximativ 148 euro /luna. Oh wait… nu am facut asta si nici nu o voi face, nici aici si nici altundeva.
3. Stiu ca adevarul este greu de inghitit, uneori doare. Imi servesti ironie ieftina cand eu iti spun ca vreau ca eventual platitor si cititor, calitate a articolelor? Way to go champ! Mi-ai aratat-o !
4. Dupa cum stii si tu, nu mai suntem in 2008 in plin boom, cand companiile aruncau cu banii pe geam, pe tot felul de campanii in online, fara rezultate tangibile. „Imi fac si eu blog, nu trebuie sa fac nimic, ma bag in adsense, mai prind cate o iesire la un piscot, un advertorial,un articol platit, ceva si m-am scos. Fac mii de euro pe luna!” Iti suna cunoscuta fraza? Cati din „blogosfera romaneasca” intra acolo?
In incheire imi permit un sfat: trateaza blogul ca pe un side project, ofera continut premium , gratuit si fa bani din altceva, poate un job, lucreaza pentru tine sau pentru altii. Pari baiat destept si sunt sigur ca poti gasi ceva, aici sau in alta tara. Din scris nu te opreste nimeni. Asta iti va oferi verticalitate in fata tentatiilor, o viziune noua asupra lucrurilor si alte oportunitati.
Bre, tu habar nu ai ce fac eu in viata pe langa blogu asta de imi dai sfaturile astea =))
Am vazut dupa, la despre. Dar asta nu inseamna ca nu am dreptate, iar sfaturile raman valabile.
Cristi,
cum dau un late delivery la mail din Outlook? :)
Ideea lui Arhi mi se pare bună, în măsura în care este însoțită de un TOS adecvat.
Altfel se poate lăsa cu chemări în instanță – ce puncta și Alina.
Nu fiti rai.
Cu exceptia mea, care am copiat ideea altor comentatori si din cauza mea si a altor „prieteni” care am fortat mana care ne hraneste si am pus acele link-uri duse la extrem, nu cred ca aveti ce sa-i reprosati. Eventual ca cei 4 euro sunt prea putini pt ceea ce ofera.
Nu poate sa fie totul perfect, cand ai o asemenea initiativa, dar in timp mai luam un cartonas galben, unul rosu si treburile intra in normal. Fiecare gresim. Important este sa recunoastem si sa corectam greselile.
Cam asta-i poarerea mea.
Offtopic, eu nu pot sa-l citesc pe domnul Dragos Alexa nici macar rareori, d-apai permanent, din motive care au legatura cu faptul ca cinci membrii nu exista, exista un membru doi sau sapte membri. Cu un singur i la plural nearticulat.
Geaba are argumentatie frumoasa sau relevanta, eu m-am incurcat in agramaticalitatile domniei sale si am abandonat tot textul.
In afara de acel i, nefericit, fara indoiala (si imi asum si eu vina ca nu am editat cum trebuie un text primit pe mail), ce agramaticalitati mai sunt pe acolo?
Oricum, pe mine nu ma pasioneaza chestii de astea gen sa nu vezi padurea din cauza unui copac. Dar, desigur, fiecare alege ce vrea sa faca in viata si sa traiasca in consecinta.
am o curiozitate, are vreun blogger un profil al cititorului? ceva demo, psiho, lifestyle minimal? ca daca da, atunci mai degraba mi-as cauta eu sponsorii, promovand nu doar bannere sau articole ci si newsletter-ul sau digest-ul sau mai stiu eu ce, segmentat frumos. in loc sa stau sa moderez linkuri si sa-mi dauneze la imagine cu sau fara stirea mea
Un singur lucru e cert: e ceva inovativ, ceva despre care aflu in premiera :) Daca va functiona, doar timpul si cititorii lui pot decide.
Pingback: Pionieri 2.0. Critici 2.0 | coolnewz about hot thingz
In principiu am inteles ideea dar intreabal pe Arhi cand schimba tema aia urata cu una frumoasa ca a ta :))
Pingback: Revolutie in blogosfera? Bloguri platite. Zoso si Arhi.
Pingback: Hai să învăţăm 2.0 împreună: despre bloggerii care susţin politicieni • Chinezu
Cat de tare e asta: comentarii platite :)))? Numai in Romania se aud asemenea gogomanii. O fi si asta varianta saracului la „guest posts”.
Pingback: Chintesenţa zilei - cum să faci bani din blog (un fel de centralizator) • Chinezu