E plagiat 2.0 sau nu este? În atenția agenției Perfect Tour

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro.

Stimată agenție Perfect Tour,

Există momente în viața omului când îi vine o lacrimă agale prelingându-se pe obrazul bătut de vremurile și de  apucăturile din 2.0. Acel moment vine atunci când vezi că există o fenomenală potriveală în gândirea ta, ca om unic și irepetabil, și a altuia, în speță, a voastră, ca agenție. Stați un pic să îmi șterg lacrima zburdalnică… Așa, mulțumesc, putem continua.

Sunt absolut sigur că nu știți despre  BlogalInitiative.ro, una din isprăvile pe care le-am săvârșit de când o ard prin online. Căci nu vreau să dau dreptate reclamangiilor de profesie care zic că ați dat copy/paste după sistemul nostru de organizat campanii. Eu prefer să cred că mințile luminate gândesc la fel și că anumite epifanii 2.0 se întâmplă la modul absolut suprinzător și deloc penibil.

Faptul că brieful pe care îl folosim noi la BlogalInitiative.ro (și care, permiteți-mi aroganța, a devenit un clasic) apare cam în aceeași formă și la campania voastră este o ilustrare irefutabilă a faptului pe care l-am intromisionat mai sus, cum că mințile luminate gândesc, pe medie, la fel.

Unii zic că ne-ați plagiat. Vaaaaaai, ce urât ar fi așa ceva. Adică ditai agenția să facă așa ceva… Adică ditai agenția profesionistă să comită o asemenea pușcătură, să dea cu giumba de la niște amărășteni 2.0… Eu nu cred așa ceva, mă înțelegeți, că doar suntem minți luminate.

Apropo, celor care îmi spun să vă dau în judecată le spun, pe un ton semeț și arogant, că dacă nu le place să meargă într-un sejur și să ne lase în pace. Nu prin agenția voastră, firește, căci poate că și ofertele de acolo sunt cu copy/paste și nu ar fi bine să se riște oamenii să se sejureze într-un asemenea plagiat.

Hai noroc, minți luminate de la Perfect Tour, și fie ca voiajul vostru prin 2.0 să fie mult mai original decât teza de doctorat a lui Ponta.

PS Mă scuzați că nu v-am dat link, dar nu aș vrea să zică lumea că plagiez, mă înțelegeți…

Comparatie Brief Perfect Tour vs Brief Blogal Initiative
Brief Perfect Tour vs oricare dintre brief-urile Blogal Initiative (click pt imaginea marita)
Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

41 thoughts on “E plagiat 2.0 sau nu este? În atenția agenției Perfect Tour”

      1. Asa sa faci. Si sa bei una bucata Mythos si pentru mine :) In loc sa te bucuri ca ai devenit un clasic in viata, care este citat fara ghilimele … tu ne directionezi spre alte concursuri :) Vacanta frumoasa si bere spumoasa!

  1. Chineze, n-am nici o treaba cu compania asta, dar nu cred ca se sustine ideea de plagiat. Nu poti lua elemente de detaliu, care sunt nesemnificative (cum ar fi ora :23.59). Multe chestii, in general formularaia, sunt formalizate. Maine poimaine poate ne acuza cineva ca am plagiat o adeverinta, ce zici? Pana atunci eu zic insa altceva, sper ca ma intelegi :D , anume: or fi probabil exemple mai bune si mai pe fata, pe care probabil, din eleganta ce iti este caracteristica, nu ai vrut sa le dai. Un fel de apropo, adica, sau de „bate saua sa priceapa…”. Hai, zi ca nu-i asa!

    1. Da, mah, asa este. Nu au plagiat. Au luat doar de-a gata. De ce sa se streseze sa munceasca si ei ceva, cand sunt alti prosti de la care pot lua fara sa se stresez? Recunosc, sunt un prostalau cand gandesc asa, tu esti mult mai european decat mine si probabil stii ca lucruri de astea sunt absolut acceptabile in tarile civilizate si in care lumea are cat de cat bun simt. Arata-mi tu in alta parte un astfel de format de ”adeverinta” si io il mananac. Oh wait…

      1. Nu stiu de ce te dai suparat sau ce trebuie sa inteleg din formularea „tu esti mult mai european decat mine”. Banuiesc ca e de bine, oricum, pentru ca vine de la tine. oricum, simt ca trebuie sa facem o distinctie (a mai postat cineva un comentariu mai sus pe aceasta tema). Regulile care stabilesc ce este plagiat se aplica la lucrari academice. Restul intra sub incidenta copyright-ului. Daca aveti pe paginile din site notificari de copyright, atunci puteti sa va adresati instantei si sa cereti despagubiri. Dar trebuie sa dovediti ca formularea voastra este „creatie”. Sau ca ora 23.59 e gaselnita voastra (adica exclusiv a voastra) ca sa va bucurati de drepturi. Eu mi-am spus parerea, nu e cazul sa ne suparam (nu intre noi), putem sa avem o discutie?

  2. Poi eu stiu de blogalinitiative.ro :) Oricum, eu consider ca unele chestii se pot intampla si din pura intamplare..Dar aici mi se pare ca e un pic plagiat..Asa o tara cum se zice pe la noi :P

  3. Domnu` Cristi, poate ca nu te-ai fi piscat asa de tare daca ar fi venit la tine cu niste banuti ca sa deruleze aceasta campanie. Iti inteleg frustrarea. In rest … fi tu mai 2.5 smecher si trage de maneca o alta agentie mai mare, ca sunt `bre, si fa o mega campanie care sa le dea peste bot (scuze de limbaj). Astept campania 2.5

  4. Pingback: Blogal Initiative: Secretele unui model de succes • Vlad.Dulea.ro

  5. Faptul ca au preluat de la tine furculita si de la altul o reteta culinara, nu inseamna ca pot savura gustul bucatelor din farfurie. Da-le pace! Priveste partea buna a lucrurilor – trimit un blogger in excursie :)

  6. pe principiul asta ar trebui sa ma iau la harta cu jumate din ong-urile din mures, 90% din site-urile de extensii , toti pr-istii din mures care folosesc listele mele de email si softurile pe care eu i-am invatat sa le foloseasca. n-ai ce face… orice lucru bun sau de succes va fi copiat, replicat, insusit de altii. asta e …
    singurul lucru pe care nu ti-l poate lua nimeni e mintea/cunostintele. Experienta de asemenea se dobandeste in timp si nu e un lucru pe care ti-l poti insusi. partea buna e ca intr-adevar ai dat startul unui concept nou in blogging , original si rarisim sau deloc aplicat. si cu asta te poti mandri… sunt convins ca in SUA ai fi fost milionar in dolari pana acum… un fel de groupon, google, facebook.

  7. Sincer, nu prea mi se pare ca au plagiat. Si eu daca as face un concurs maine tot pe structura asta ar fi. 2 la mana, ei castiga bani buni din ceea ce vand si nu fac chestii din astea. Parintii mei pleaca numai cu ei in strainatate, si chiar sunt buni.

  8. :))) bine ca au mai scris si de la ei..daca greseau si acordau si acelasi gen de premii?:))) dar suntem noi prea carcotasi..iti dai seama ca daca pleci in sejur cu ei te va costa dublu,nu?:)))

  9. Cristi, eu spun sincer; daca nu vedeam fraza care include „fara sa-ti obosesti insa cititorii” as fi zis ca e o pura intamplare. Ca doar stii mai bine decat mine ca ideile se nasc de multe ori in mai multe locuri odata. In plus, ideile pot fi personale (provenite din imaginatia creativa sau experienta) sau idei preluate de la altii.
    Insa la felde adevarat este ca pe langa idee mai trebe’ sa ai si capacitatea de a o transforma in ceva concret; in cazul de fata intr-o campanie de succes. Pentru ca eu cred ca bloggerii care scriu articole pentru campanii Blogal Initiative o fac si din alte motive decat cele pecuniare.
    Poate ca n-ar fi rau daca ai putea sa le pui la dispoztie mai multe resurse (si aici nu ma refer la logistica, ci la accesul la unele informatii, cursuri, intalniri, etc).
    Eu cel putin asa vad Blogal Initiative, ca pe o scoala de blogging.

  10. E penibil!
    Cum naiba sa nu adaptezi campania dupa nevoile tale? Pai era nevoie de acelasi mecanism? Cate articole despre vacanta ta cu trenul poti scrie pe blog? Mai multe? Poate doar daca lucrezi la CFR.
    Chiar sa folosesti expresii ad literam (fara sa iti obosesti cititorii)? E ca si cum copiezi folosind si expresia „vezi pagina 231” in conditiile in care dai o lucrare de control la scoala.
    Cristi, eu zic sa nu ii ierti. Incearca sa apelezi la justitie. Poti fi astfel un pionier si in chestia asta.

  11. Trebuie sa recunosc ca si eu am plagiat un rand de la tine din brief-uri.

    „puncteaza respectarea briefului, creativitatea, reactiile generate de articolele din campanie, dar si implicarea in campanie.”

    Nu de alta dar suna prea bine textul asta. Asa ca o sa te rog sa ma ierti pentru asta, promit sa dau o bere.

    Ma rog asa mai cu perdea dar suna prea bune aia cu puncteaza respectarea briefului,

  12. Sa vorbesti despre plagiat e noua moda…gata, s-au terminat bangurile cu Justin Beiber? Puii mei, daca chinezu a gasit un plagiat pe bune in online, mai ales de la o firma respectabila, de ce sariti toti ca arsii si desfaceti firul in 16? Dar oare, pentru voi care ati mai citit ceva, cuvantul nu e tot concept????
    Se vede de la o posta ca e copiat textul. Punct. Si hai sa facem lucrurile mai bine in loc sa ne pierdem vremea analizand filosofia dreptului de autor pe concept.

  13. Pe principiul plagiatului (2.0), ar trebui să scriem fiecare articole fără cuvinte similare (ca formulare sau înţeles). Nu bun, deci!

    Şi totuşi nimeni n-a punctat (da, ştiu, par troll sau hater) faptul că „plagiatorul” a adus o îmbunătăţire (n-am stat să compar la „milimetru”) originalului: e mult mai potrivit „perioada de desfăşurare a concursului: (insert timeframe here)” decât „desfasurare campanie (insert timeframe here)”, nu credeţi? Ca să nu mă mai iau şi de cratime, că prea intru în detalii.

    Adevărul e că, „plagiat 2.0” sau nu, textul celor de la agenţie ar fi bun pe post de lecţie de limbă română pentru 80% din jurnalişti/blogosferici.

  14. Pingback: Companii cu care nu o să lucrez niciodată. Niciodată? • Chinezu

  15. Pingback: Încă un exemplu de plagiat 2.0. Oh, viaţă de creativ... • Chinezu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

4900 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)