Later edit: După ce am văzut ce am scris, Radu Atanasescu de la Neste Automotive mi-a urat ”o zi FORDmidabilă” :)) DAp, ăsta e stilul lui :D
Ford, ca brand și relația mea cu acest brand, este, dacă îmi permiteți, expresia clară a sistemului pe care îl aplic cu maximă consecvență în ceea ce fac și în 2.0, dar și în viața mea asta așa frumoasă cum e, în general. Adică atunci când îmi place ceva, când, din motive care de cele mai multe ori, îmi scapă, coraconul meu se simte lejer, atunci funcționez pe bază de prietenie, amiciție și alte sinonime din zona asta, fără nici un fel de discuție financiară și pe bani și alte de astea. Și ca să fiu și mai aplicat vă spun că noul Ford Focus mi-a intrat sub piele și la inimă din prima clipă. Și așa mi-a rămas. Și de fiecare dată când l-am condus a fost ca un fel de reîntâlnire cu un prieten pe care parcă îl știu de o viață. Hai că știți voi sentimentul ăsta, nu vă mai dau detalii doar ca să mă dau eu deștept :))
Și pentru că tot aveam un deal cu cei de la Ford să îmi mai dea din când în când Focusul la câte o tură prin țară, m-am bucurat să văd că cei de la Neste Automotive, dealer Ford, sunt foarte deschiși către social media, așa că mi-am zis în barba 2.0 ia să vedem noi ce și cum că poate ieși ceva fain. Așa că m-am dus să mă întâlnesc cu Radu Atanasescu, directorul de vânzări, cu care am reușit să comunic excelent din secunda doi (sper să nu fi crezut doar eu asta, zău :D). Așa că am plecat cu un Ford Focus echipat cu noul motor EcoBoost de 1 litru, noua ”jucărie” a celor de la Ford. Iar despre cei 800 km făcuți la volanul ei, vă raportez în cele ce urmează.
Am luat mașina când avea fix 82 km la bord. Vă spun asta pentru că e important de știut când o să vă arăt cât am consumat. Căci, îmi spun alții mulți mai dibaci decât mine, un motor nou-nouț consumă puțintel mai mult decât unul care deja s-a ”așezat” un pic. Așa mi-au zis ei, io nu mă pricep, doar dau mai departe informația.
Primul lucru pe care l-am făcut, firește, a fost să ridic capota. Mă înțelegeți și pe mine că eram curios să văd cum, frate, să pui o ”ascuțitoare” de motor de 1 litru pe o mașină ca Ford Focus, care îți face cu ochiul din toate pozițiile că e pe stilul mai sport, mai musculos? :)) M-am uitat doar să mă uit, căci în afară de a vedea că motorul stă mult mai lejer decât motorul clasic, nu am văzut altceva. Pentru simplu motiv că sunt pastă la chestiuni tehnice :D
Când i-am dat prima cheie (vorba vine, căci mașina se pornește de la buton), eram curios să simt dacă vibrează mai tare decât motorul clasic. Căci are 3 pistoane și am mai văzut că la astfel de motoare se simte cum se enervează pistoanele pe acolo. Dar la Focus nu se simte nimic. Am aflat și explicația: inginerii lor au gândit arborele cotit care să fie un fel de contra-partidă la mișcarea celor 3 pistoane, așa că e un fel de tanda pe manda, ca să explic ca la peluză :D
Apoi am pornit la drum. Distanța București – Târgu Secuiesc a fost una de super-croazieră. Pentru că ieșeam din mult iubita noastră Capitală într-o vineri după masa, când traficul era într-un mare fel. Am călcat-o, totuși, pe centura Ploieștiului și pe dealurile alea frumoase, cu serpentine, dinainte de Târgu Secuiesc, pentru că am vrut să văd cum reacționează motorașul. A fost o oareșce surpriză. Pentru că la cât e de mic, livrează foarte bine puterea pe care ți-o promite (apropo, uitasem să vă zic, mașina cu care am mers eu era varianta de 105 cai) Și chiar dacă parcă nu are acel sprint pe care îl are motorul de 1,6, EcoBoost-ul de 1 litru compensează prin lejeritatea cu care treci dintr-o viteză în alta și cu o cursivitate mai mare în mișcare. Adică, ce să o mai dau cotită, m-a surprins că livrează așa de bine ce zice că livrează.
La partea de viteză maximă (shhhh, să nu mă audă Poliția :D), am ajuns la 170 km/h, doar așa să văd cum e. Ce mi-a plăcut foarte mult (caracteristică foarte importantă la deplasările pe autostradă, în viteză) zgomotul motorului de 1 litru este mai mic decât cel al motorului ”clasic”. Ceea ce nu poate părea mare lucru, dar este, trust me, mai ales dacă parcurgeți distanțe lungi (nu în România, evident, că nu ai unde). Asta, in my book, este un detaliu care contează. Și care alături de celelalte detalii fac din motorul de 1 litru o jucărie, cum spuneam, interesantă.
De la Târgu Secuiesc am plecat spre Sibiu. Și de la Sibiu înapoi la București. Adică distanța totală, plus învârtelile prin orașele prin care am fost, vreo 800 de km. Și cum știu că vă interesează consumul, vă raportez că am scos o medie de 7,2. În condițiile în care, dacă ar fi să dau o notă între 1 și 10 stilului în care am condus, 1 fiind stat pe loc și 10 super sport :D, aș zice că a fost de un 7.
În rest, în ceea ce privește alte caracteristici, mașina s-a comportat ca un Ford Focus normal, ca să zic așa, deci nu mă repet.
Mai trebuie spus că unul din avantajele financiare dacă optați pentru Ford-uri cu motorul EcoBoost de 1 litru este faptul că taxa de poluare este de doar 40 de euro față de 240 euro, cum e pentru motorul mai mare și că la impozit mai câștigați vreo 20 de lei :)
Închei prin a mulțumi încă o dată celor de la Neste Automotive (trebe să beau o cafea și cu Cristina cât de repede :D) și vă dau niște infografice, vedeți voi ce și cum :D
PS. Mda, am uitat să fac poze cu mașina. Căci am fost tot pe fugă și când nu am fost pe fugă eram la bere și tot așa :)) Promit să nu se mai întâmple. Așa că pozele pe care le vedeți sunt împrumutate de la ford.ro :D
35 thoughts on “Cum am condus 800 km motorul Ford EcoBoost de 1 litru”
Nu imi plac motoarele mici si turbo mare… Stiu ca sunt subiectiv dar imi lasa impresia de drujbe supraalimentate care la un momentdat o sa faca POC… In rest faina rau masina…
@Soacra
Daca nu stiam ca am un asemenea motor sub capota nici nu bagam de seama. E foarte bine facut. Poti sa il iei la un test in perioada urmatoare. Ca toti dealerii o sa aiba ceva gen zilele EcoBoost sau ceva :))
Cam asta e trendul. Motoare mici si puternice, eventual supraalimentate. Ai simtit diferente in curbe (tinand cont ca probabil masina cantareste mai putin – nu m-am documentat) ?
@J Mihai
Sa stii ca nu am simtit diferente intre cum se comporta la drum din punctul asta de vedere fata de motorul clasic. Bine, e drept ca nici nu am forjat-o :)) Si oricum cred ca astfel de diferente sunt sesizate doar de specialisti. Iar eu, cu modestia ce ma caracterizeaza o spun, nu ma numar printre ei :D
Mie îmi plac maşinile care consumă puţin, mai merg la Cluj o dată pe lună şi de multe ori este foarte greu să găsesc o maşină, apropo întreabăl pe domnul Radu Atanasescu, ei nu fac vreo sponsorizare? :D că şofer găsesc eu mai uşor. Multă sănătate
@zoltybogata
Bre, e mai greu cu sponsorizati in masini :)) Desi s-au mai vazut… :D
Arata intr-un mare fel, dar parca mai mult imi place motorul de 2l de la babaciunea mea, tot Ford. (mai putin in acel moment delicat cand trebuie bagata gazolina :) )
@Bogdan
Breeeeee, pai cu conservatorisme de asta vii tu aici, in 2012? Zici ca esti Titulescu, parol… =))
La o astfel de masina este un atu important consumul redus insa asta nu este totul …
Styiu ca asta este trendul…. Ramande de vazut cum se vor comporta in timp aceste masini… Oricum e interesant sa ai masina pe benzina cu consum si putere de diesel mic.
Pingback: Câteva trimiteri | Adrian Ciubotaru
@Chinezu: Păi nici nu mă aşteptam să îmi deie chiar o maşină, este cam exagerat :D ,dar măcar ceva acolo ni :D .Multă sănătate
Nota 9 ptr articol. Daca ai fi folosit si o poza de pe meleagurile noastre ai fi primit nota maxima :) Sa revada si ochiul meu de moldovean un colt de prin Ardeal.
@Tudor
Da, sefu, asa este. Nici acum nu pot intelege de ce nu am facut poza. Ca doar nu e greu: deschizi aparatul si apesi pe buton :)) DAr promit ca data viitoare imi pun in google calendar :D
Poate singurul lucru pe care l-as mai fi trecu,t ar fi fost si consumul dat de cartea tehnica. Sa vada si ochiu’ cititorului (fara sa mai stea sa caute) o comparatie. :)
Pingback: Testează un Ford Focus echipat cu motorul EcoBoost de 1 litru în zilele de 11 şi 12 mai - Naţional - Sport Local
Pingback: Weekendul acesta poți test Ford Focus cu EcoBoost de 1 l | Chinezu
Pingback: E bine când reacționează un brand așa sau nu? | Chinezu
Pingback: Ce am înțeles eu din vizita la Fabrica Ford din Craiova | Chinezu
Pingback: Noul Ford cu bust eco 1 punct 0… « Blog făr' de blogosferă
Cam mult 7l%… Ma asteptam la maxim un 5%. Am un fiesta diesel care merge de rupe, nu se strica, il am de 10 ani, dar ma tot batea gandul sa-mi mai iau ceva si pe benzina. Voiam fie ceva supermic, gen toyota aygo, citroen c1, pentru ca nu consuma mult, fie un ford focus cu motorul asta nou. M-a cam desumflat articolul …
Pana la urma consumul este ca la un motor Diesel sau asta scrie doar in cartea tehnica?In ce contditii consuma 5% asa cum se auzea?
Pingback: Cum faci poze unui Ford Focus EcoBoost real • Chinezu
Prietene, cu sa ai o masina pe mana sa-i faci teste si tu sa „uiti” sa faci poze? Noi inginerii avem o vorba: Furi „curent” prietene!
Si te oftici? Asa, ca inginer vorbesc, desigur.
=)) =))
Nu stiu care din noi s-a ofticat mai mult la comentariul facut ;)
Eu recunosc spasit: am plans jumatate de ora, zau… =)) =))
Imi imaginez ca da, la felul cum arat freza ta :)) :P
Cu un asemenea argument atat de logic precum freza, imi dau seama ca nu am cum sa contra-argumentez… =))
„Ofticaciosule”, a fost o gluma, nu ai obs „:P” ? Credeam ca un chinez tine la gluma ;)
Pingback: Concurs: un week-end cu Noul Ford Focus 1L EcoBoost | Adrian Ciubotaru
mi se pare un consum enorm. compar cu o autoutilitara fiat ducato maxi, care a mancat 7,5 litri cu motorul de 2.3 multijet, cu un matiz care papa 6 maxim sau un seat ibiza cu consum de 5,8 cu aer conditionat inclus, toate in regimi mixt, masini de generatie mai veche (2007). degeaba ai un motor de stergator de parbriz daca per total mananca asa de mult.
Pingback: Care este diferenţa dintre un vânzător de maşini şi un consultant auto? • Chinezu
va dau eu consumul real pe care il intereseaza romanul de zi cu zi :
in oras 10l la suta/km .
in afara 6%
mers in conditii normale ,fara sa te uiti la consum sau cu ochi pe turometru si chesti de sofer paranoic cu consumul cat mai mic.
poate reusesti un 9% in oras ,dar cu foarte mare grije la condus.
daca este mai agresiv,urca si peste 13% .
din fericire pt noi, exista 1.5dci si acum cu cutie automata.
consum cu pipeta : maxim in oras 6% . maxim am zis.
ca in afara daca esti un sofer echilibrat nu sari de 3.5 %
nici un motor nu se poate pune cu 1.5 dci renault.
poate doar yaris hibrid 1500 benzina+hibrid.
consum in oras real 5%
si in afara tot pe aici .
in afara la 130-150km/h consuma si 7% . este masina conceputa numai pt oras .
din aceste motive raman fan 1.5dci.
fiabil,consum minim real, si daca nu esti sofer bun,nu sti ca este diesel. se conduce si comporta ca un benzinar. cand treci de 4000ture se simte imediat ca este gatuit si cere alta viteza ,pe cand la benzina la 4000 incepe sa se simta bine masina. asta este singura diferenta. dar cine mai are curaj sa gonesca cu 90km prin oras ?
iar in afara nu conteaza acest aspect.
mai este de luat in seama si multi etul fiat 1.3 sau 1.6 ca si consum super ok,dar ca si fiabilitate in timp este normal.
si nu extraordinar ca dci-ul.
dci-ul a avut o singura problema in europa de est -la noi fosti comunisti- cu injectoarele iftine si de rahat.
intre timp nu le mai monteaza pe acelea si de cca 5 ani au trecut la unele fara probleme.
sper sa va fi fost de ajutor,deoarece multi scriu comentari fara sa fi detinut aceste masini. eu le-am avut si inca mai am hibridul si megane +clio
corect.
Al meu consuma iarna in oras la o viteza medie de 20km/h 11-12 l.
Vara la o viteza medie de 90km consuma 7-8l