De ce militez pentru separarea apelor în blogosferă

Hai să încep această postare necesară prin a vă spune că, dacă stăteam cuminte pe dorsalul meu de blogger și doar de blogger, eram mult mai relaxat acum. Mă ocupam mai vârtos de blog, scriam mai bine, banu venea, merci fain, deveneam, cum ar veni, un blogger și mai blogger. Doar că, așa cum mă știți unii dintre voi, nu mă coafa situația asta. Din pricini pe care poate că o să le dezvolt într-o altă postare. Așa că m-a mâncat undeva și am pornit Blogal Initiative. Care, desigur, e o chestie faină, dar consumatoare teribilă de resurse. Să nu înțelegeți că mă plâng, dă-i pace. Doar vă spun care e situația. Și vă mai spun că nu m-aș fi apucat de așa ceva dacă nu aș crede teribil că există bloggeri care așteaptă această separare a apelor de care vorbesc eu. Lucru care mă ajută să merg înainte cu o încăpățânare de-a dreptul înfiorătoare…

Să mă explic. Sigur că voi simplifica discuția, dar doar ca să fie mai ușor de urmărit ce zic eu aici. Pentru că, evident, între cele două ”ape” despre care vorbesc eu aici, există o imensă mare de nuanțe, așa cum se cuvine și datorită cărora e frumoasă blogosfera :) Dar, cum spuneam, am preferat această simplificare forțată pentru a mă face mai bine înțeles. O să folosesc pentru ambele categorii termenul de ”apă”, ca să fie totul și mai clar. Le-am și lipit niște chestii de alea metaforice, că altfel era prea sec enunțul :D

Apa plaisiriștilor. Sunt bloggerii care scriu, așa cum zic ei, de plăcere, fără nici un obiectiv, doar că așa au chef, când au chef, fără o strategie, fără alocare de resurse, ați înțeles ideea. Mai pe scurt spus, sunt cei care nu vor să obțină beneficii din blogging. Cel puțin la nivel declarativ. Nu am absolut nimic cu ei, ba chiar cunosc câțiva care sunt de-a dreptul adorabili și cu care mă înțeleg foarte bine. Atâta doar că în afară de a-i citi din când în când și de a ieși la bere cu ei nu prea avem tangență. Că așa e în viață, nu le poți face pe toate. Precizez, de aceea, că mare parte din ce voi face aici pe chinezu.eu nu li se adresează. Pentru că eu vreau să comunic cu precădere cu cea de-a doua categorie, pe care v-o prezint mai jos.

Apa beneficiarilor. Sunt bloggerii care, într-o măsură mai mare sau mai mică, declară (sau sunt pe punctul de a declara, unii din ei…) că vor să obțină beneficii din blog. E drept că termenul ăsta ”beneficii” e tricky rău, căci acoperă o zonă de o întindere masivă, mergând de la beneficiul că nu vorbești singur până la acela extrem că vrei să ajungi milionar :D și trece prin creșterea brandului, promovarea unor produse/servicii (în general siteuri) prin intermediul brandului personal și alte asemenea beneficii. Ați observat, sper, că am zis ”beneficii”, nu ”bani”. Care și ei, banii, sunt beneficii, dar unele mai nișate, ca să zic așa, despre care o să povestim mai încolo, când le-o veni vremea. Lor li se adresează, în mare măsură, ce intenționez să fac și aici pe chinezu.eu și cu Blogal Initiative, demers care, sper eu, va fi înțeles exact cum l-am gândit eu și pentru cine l-am gândit eu.

În mare cam asta este teoria mea cu separarea apelor în blogosferă. Nu e un proces radical, dă-i pace, nu e o declarație de război and shit, ci doar o altfel de perspectivă de a privi lucrurile. Nici nu știu dacă e bine ce propun eu aici sau nu. Dar măcar încerc să fac ceva, să mișc ceva și asta este o ”vină” pe care categoric mi-o asum :)

Acuma ziceți și voi ce credeți. Că știu că aveți destule de spus :)

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

37 thoughts on “De ce militez pentru separarea apelor în blogosferă”

  1. Vor mai toti sa obtina beneficii, daca te duci la un individ ce scrie de placere cu cecul si cu o campanie relevanta blogului, nu stiu de ce-mi vine greu sa cred ca va refuza… sau daca scrie in coltusorul lui, sunt sigur ca spera macar la o notorietate acolo, ca altfel ar scrie intr-un jurnal si nu ar arata intregii lumi… Eu asa consider :D

  2. Felicitari si succes in continuare.
    Ar mai fi o categorie de bloggeri copy-paste cu tone de kb in reclame pe site-uri. No, ei declara ca vor safaca bani, nu prea stiu ei cum, dar li se pare ok sa fure 2-3 articole de pe un site, 2-3 de pe altul si restul sa faca umpluturi din tabloide. Nu ca m-ar frustra astia, dar la ce categorie ii bagam ? :).

    bafta.

  3. Apele de care zici tu se vor separa oricum în timp, pentru că fiecare îşi va da seama la un moment dat dacă vrea să şi aibă ceva beneficii din blog sau nu. Chestia pe care vrei tu să o faci, cred că o să ajute puţin la diminuarea timpului de care ziceam mai sus, adică aceste ape se vor separa mai devreme de termen (că nu poţi aştepta pe toată lumea să vezi ce vrea să facă din blogging) :)

  4. Orice ai face, trebuie să ieși pe plus. Așa și cu Blogal Initiative. Ai riscat mult lansând prima campanie cu BCR, dar asta o știi deja prea bine. Dincolo de zgomotul produs în jurul ei, dincolo de angajamentul a peste 100 bloggeri, cu toții așteptăm rezultate. Din ce văd, campania a făcut mult buzz în zona blogurilor, dar puțin buzz în zona de presă online (4 articole din ce văd în analiza ZeList), și aproape zero buzz în presa offline. Dar buzz-ul în zona blogurilor nu este deloc de neglijat. N-am să disec acest buzz, pentru că nu pot spune că mă pricep la SEO prea mult (că de ce nu apare BCR când cauți „refinanțare” etc, că dacă meritau cele +2 milioane afișări). Ce vrem însă să vedem cu toții este un story de succes, adică vânzări. Pentru că în final la asta s-a redus campania BCR – testarea unui nou canal (foarte interesant dacă mă întrebi) pentru promovarea unui produs nou. Dacă produsul nu se vinde (ținând cont că BancPost de ex promovează creditul lor de refinanțare pe TV), va fi o problemă. Dacă produsul se vinde, hail to Blogal Initiative.
    Indiferent însă de cum faci sau nu segmentarea pe „ape”, contează că ce faci faci din pasiune. Atâta timp cât pui pasiune, lucrurile vor ieși OK. Cred că am învățat cu toții ceva din campania BCR, cred că mai avem de învățat din ea (după ce vedem și ceva rezultate, sperăm), cert este că mulți marketeri din multe companii au stat cu ochii pe această campanie. Unii au învățat, alții poate nu.
    Mult succes în continuare!

  5. Am bagat degetelul in apa plaisiristilor la inceput. Acum ma scald in balta beneficiarilor :)). Asta pentru ca am vazut ca se poate. Insa, evident, asta nu e un obiectiv in sine. Pe mine ma intereseaza mult mai mult cine se uita la mine cum inot, nu pestii pe care ii prind (ca sa continui metafora) :D.

    Mersi

  6. @Tudor Galos
    vorbesti despre campanie Refinnatare fara sa cunosti obiectivele campaniei
    ce treaba are presa offline cu ce am facut noi???
    iar faza cu SEO nu era nici macar din avion prinsa in obiective
    in fine, vorbesc degeaba, caci tu ti-ai format deja parerea, caci nu degeaba ai scris ditai comentariocul :))
    in rest, multam fain de aprecieri :)
    te bagi sa dau o bere pe tema asta?
    ca poate asa am discuta si despre altele, cum ar fi sa intelegi si tu mai bine ca unii functioneaza asa cum functionez eu si unii functioneaza asa cum functionezi tu :))

  7. Nu cred că Apa plaisiriștilor este bine definită si ei urmaresc beneficii. Orice comunicare online, offline, are un sens pentru individ, răspunde unor nevoi, interese, etc.
    Pentru strategia ta, separarea apelor are un sens, pentru blogosferaRO nu există. Latent, ideea de separare asociată unor criterii de cuantificare (beneficii) sugerează cunoscuta dihotomie A-listeri- Restul lumii blogosferice.
    Si ca sa fiu arogant pana la capat, intreb retoric daca nu cumva Blogalul se vrea a fi a 2-A-list ? :)

  8. @semanticus Eu cred ca se vrea o blogosferă paralelă cu A-listerii, cu un reach asemănător, însă cu mult mai multe canale implicate.

    Practic, în loc să apară o firmă nouă, concurentă cu agențiile, a apărut în nou ecosistem, concurent cu vechea blogosferă. Acu să vedem cine o să fie în noul A-list – cei 10 bloggeri blogal initiative.

    Oricum, interesantă împărțirea, ai nimerit-o la fix.

  9. Treaba e simpla si prea dezbatuta in comentarii. Chinezu a spus doar ca el ce face cu Blogal Initiative si compania face doar pentru bloggerii ce scriu des si, astfel, au niste asteptari atunci cand sunt abordati de o companie. In plus, el nu are nimic cu ceilalti ce pur si simplu scriu doar pentru ca le place. Simplu, nu? :D

  10. Blog vine de la „web log” adica un jurnal online. Un mod de a ti inregistra gandurile, parerile sau opiniile online. As simple as that.
    Unii au descoperit ca au talent la scris si ca celorlalti le place ce scriu ei si au devenit bloggeri profesionisti. Fair enough. Dar mi se pare un pic de discriminare sa tratezi diferit pe cei care fac blogging din placere si cei care o fac pentru bani. Mi ar placea sa castig bani din blogging? Si da si nu. Da pt ca e usor sa stai in pat si sa scrii si sa castigi bsni, nu pentru ca de formatie nu cred ca societatea ar progresa sau ar putea sa traiasca numai din „scriitori” haha.
    Asa ca ar fi bine sa lasam apele sa se amestece. Ca o observatie, n am citit undeva pe net ca un blogger sa se adreseze diferit celor profesionisti si celor amatori…

  11. Succes Cristi!
    Exista teorii de specialitate care spun ca intr-o companie 20% din angajati sunt cei care produc efectiv si aduc plus valoare. Restul de 80% doar exista. E vorba de celebrul raport 80%-20% prezent in mai multe aspecte ale vietii.
    Poate ca asa e si cu blogsfera, ea fiind tot un sistem mai mult sau mai putin organizat.

  12. Hmm, sa imi dau si eu cu parerea despre asta. Nici nu stiu cu ce se incep, care era titlu? Ca dupa comentarii m-am cam abatut de la subiectul initial.

    Cred cu tarie ca exista A-listeri care nu-si fac treaba cu prea mult interes, Cred cu tarie ca exista bloggeri mici care pot face o treaba mai buna si probabil pe mai putini bani. Are nevoie sa fie udat ca sa creasca. Altfel se lasa de blogging si isi vede de alte treburi.

    De ce unii bloggeri vechi acum sunt antreprenori? Pentru ca s-au mai separat apele si ceea ce doreau ei de la viata nu era meseria de blogger.

    Consider foarte necesar, aparitia unui CRM pentru bloggeri, si sper ca eu sau blogal initiative, sau eu in cadrul blogal initiative, sau in cadrul zelist sau mai stiu eu unde, sa o fac sau altcineva sa o faca.

    In felul asta agentiile ar avea o baza de date specializata cu bloggerii care au pasiuni comune. Vor putea da un rating despre cei care isi fac sau nu treaba, etc.

    Agentiile au baze de date cu bloggeri legati de nisa lor, sper ca sa apara prin Blogal Initative una care sa poata fi folosita de toata lumea. Daca nu, poate o sa o fac eu. Am ceva in cap dar am mult prea multe in cap ca sa am timp sa le fac pe toate. Dar blogpoint.ro ar putea reinvia la un moment dat ca un proiect care sa ofere multe servicii in zona aceasta.

  13. In orice categorie ar fi omul, daca nu scrie despre ce ii place, cum ii place, atunci nu cred ca are viata lunga. Daca nu vrea sa si invete o multime de lucruri iar va ramane in urma. Consider totusi ca un blog trebuie sa aiba mai multe functii: participa la brandul tau, te educa, iti aduce beneficii, dar cred ca este una de care se uita in multe discutii, chiar si din cea din acest articol – beneficiile pe care le poate avea comunitatea de pe urma blogului.

    Ca deh, eu vreu bani si femei, si castele, si avere, si celebritate, dar daca nu ofer comunitatii ceva util, responsabil nu sunt decat un alt nene care nu intelege ca blogul este o sosea cu doua sensuri. Asadar, eu sunt in categoria 2, dar tin sa cred ca ajut comunitatea cel putin prin materiale informative/educative, daca nu mai mult. Fain ca si nenea Chinezu da inapoi ceva comunitatii. Blogal Initiative este un lcuru valabil si sper sa vad mai multe din directia asta.

  14. Asa cum zicea si Semanticus, oamenii nu scriu fara astepari. Nevoia de a te exprima intr-un mod public, implica automat o asteptare. Natura asteptarii difera.
    @Zimbrul: eu cred ca diferentierea facuta de chinezu, se refera mai mult la targetare. Adica omul a zis clar catre ce fel de cititori isi dedica posturile, la fel si activitatea. Acum nu vad de ce s-ar supara un microbist, daca chinezu ar scrie doar de rugby.
    Chinezu se niseaza si bravo lui! Si-a gasit nisa, si-a gasit chemarea…pune muult suflet in ceea ce face, iar cei ce-l urmeaza, il urmeaza pentru ca vor si considera ca are ceva de spus.

    Iar referitor la separarea apelor, chinezu este un bun speculator. :D Chinezule, daca te-ai pricepe la economie cum te pricepi la blogger, te-as propune Ministrul Economiei din Romania, insa te propun doar pentru Ministrul Economiei Blogosferesti..de fapt nu ministru, ci Prim Ministru al blogosferei! :D

  15. interesante punct de vedere…
    cum ma asteptam, de altfel :)
    tin sa precizez inca o data ca nu subapreciez catusi de putin apa plaisiristilor
    si ca doar am spus ca am facut alegerea sa ma adresez celorlalti
    alte interpretari sunt de prisos
    va multumesc pentru intelegere :)

  16. Pingback: Titus Blog » Cum calculezi prețul unui articol pe blog?

  17. Chinezule, ai reusit sa ma faci curios :) , doar ca nu inteleg la ce ajuta acest demers (oricum te sustin :)) ). Adica hai sa ne unim cei care suntem in cuget si-n simtire pentru beneficii si sa ne indepartam nitel de cei care o fac asa de amorul artei. Eu cred ca 99% dintre plaisiristi n-ar zice ba daca li s-ar propune o campanie publicitara, chit ca acum singurele lor bannere sunt de la exchange. Asadar ramane intrebare de la inceput: la ce ajuta ca eu pricep mai greu pe canicula.

  18. @Tiberiu Lovin
    pai daca un plaisirist accepta o campanie (=beneficiu) trece in partea astalalta si atunci ma adresez lui
    zau daca mai clar de atat pot a ma exprima :D
    nu e ca la sindicate, mah tibi, adica daca nu esti cu mine esti impotriva mea
    valurile astea sunt intr-o continua unduire, se intrepatrund, unii se mai duc la fund, altii stau pe coama
    si nu e canicula de vina, stai linistit :D

  19. Chinezu, pai, asta iti zic si eu. Toti vor beneficii :) . E inutil sa separi apele asa. A spus Feri mai sus o astfel de imparteala. Zic ca mai degraba facem alte categorii :) . Vin si cu idei daca vrei. Nu acum ca-s plin de apa plata si gandesc din ce in ce mai greu, nu asa iute ca tine dupa o berica :)) . Ah, si merci de compliment.

  20. @Tiberiu Lovin
    sefule, mi-e plin podul de ”eu scriu blogul de placere, mah arivistule si vandutule pe bani care esti” :D
    separarea apelor, in mintea mea obosita, inseamna sa le ofer sansa sa mai spuna o data asta
    sau nu, mint, sa nu mai zica, ca oricum nu ii cred :))

  21. Chinezu, si tu ii crezi? :)) Oricine poate fi cumparat. Am inteles de la inceput ce vrei :) . Inseamna ca n-au primit bani destui si de aia faceau pe virginele. Bine, unii sunt platiti de altii sa nu comita publicitate pentru concurenta, dar dam in altele.

  22. Cred ca si plaisiriștii urmaresc ceva beneficii. Doar ca nu au constientizat asta inca, sau nu le pot zice pe nume. Asa ca e mai simplu sa zica ca nu vor nimic.
    Blogal Initiative sper sa ii ajute sa isi gaseasca acel ceva pe care il vor. Spor mult la asta!

  23. După cum bine spunea Manuel, contează foarte mult și cu ce ajuți comunitatea, nu doar cu ce te ajuți pe tine însuți/însăți.
    Pentru că nu cred că ar plăcea nimănui ca blogosfera să devină raiul reclamelor și al advertorialelor și chiar să fie înlocuită de acestea.

    Dacă eu scriu despre cum crește grâul pe câmp și tu scrii despre cât de focusați e unii și alții pe nu știu ce domeniu, nu înseamnă că nu avem subiecte în comun pe care să le putem discuta.

    Dacă nu devine o treabă în umbra căreia să se ascundă chiar și cea mai mică urmă de discriminare la adresa bloggerilor mici, ci o treabă care (pe lângă altele) să îi ajute să crească (fără aripi 2.0) și bineînțeles fără a uita de unde a plecat, atunci e o treabă bună și voi fi de acord cu ea!

    謝謝!:D

  24. E greu sã scriu de pe telefon, Romtelecom m-a privat de net (o fi bine, o fi rãu?), dar încerc. Nu, cel care şi-a format pãreri deja eşti tu deocamdatã. Am spus cã nu mã pricep la chestiile alea pe care le-am şi menţionat în clar (incl SEO). Poate am înţeles eu greşit obiectivele campaniei? Poate… Cert este cã la final, cineva din bcr va fi mãsurat dpdv vânzãri şi prin prisma acestei campanii. Awareness-ul e frumos, dar în banking mai mult ca oriunde conteazã rezultatul final. În rest, un sfat zic bun: fii mai chill când e vorba de feedback constructiv. Of course, poţi deveni şi mai agresiv sau chiar nihilist :), e o strategie, dar nu suntem în retail aici, suntem domni (sau doamne)

  25. Cred că e prima oară când vorbesc despre pașii pe care orice pm îi parcurge când își face un blog.
    Să ne înțelegem: nu există ”scriu pentru mine”. Dacă scriai pentru tine, o făceai în notepad și salvai într-un director. Când l-ai urcat în online, clar a fost pentru public.
    Apoi, oricine plătește pentru un domeniu, nu o face degeaba. Putea sta pe blogspot zeci de ani, fără prea mult deranj. Dacă trece și pe .ro deja e clar treabă serioasă.
    Nu știu ce e așa greu să recunoaștem că vrem ca, la un moment dat, să scoatem și bani din blog. Eu am lăsat ipocrizia din start. Da, vreau și o să fac bani din blog. Nu e prioritate, nu are cum să fie singura sursă de venit, rulează în background și folosesc resurse pentru asta. E o combinație ideală de plăcut cu util la care oricine aspiră.
    Acum, în legătură cu toate acțiunile astea de refinanțare, meeting-uri, redescoperă România, le încurajez și le admir, pentru că sunt faine. Oamenii nu sunt proști. Aleg singuri ce-i avantajează.
    Mereu există cineva care să pună piedici, să demoralizeze, dar trebuie să fii slab de înger ca să cedezi presiunilor. Nu știm să tacem atunci când nu ne convine ceva. Dacă nu ne place, trebuie neapărat să scuipăm.
    Fiecare își vede de ce-are chef. Avem păreri diferite, evident, și nu știm să ni le respectăm. Și nu e o rușine să faci ceva pentru care ești plătit.
    În fine, eu felicit orice #inițiativă, în primul rând pentru curaj, apoi pentru eventualele rezultate.

  26. @securista Draga mea, s-au împărțit cumva fluturași cu discursuri pentru online?

    1. Am auzit fraza asta cu „dacă scriai pentru tine, scriai în notepad” de n ori! Sincer, mi s-a acrit de ea!
    Gândiți nabii normal! Internetul nu e al meu, nu e al tău, nu e al nimănui. Este o unealtă publică pe care fiecare o folosește cum vrea.

    2. Alt clișeu e ăla cu domeniul! Dacă ai domeniu propriu sau nu, pe cititorul inteligent nu îl interesează pentru că el nu citește URL-uri ci conținut pe blog!

    3. Oamenii NU sunt proști! Au libertatea de a alege ce vor ei și au libertatea de A TĂCEA atunci când vor ei!

    Numai bine, securisto!

    P.S.: Ai și ochi albaștri? :)

  27. Criteriul de departajare intre cele doua categorii este la mana celor care organizeaza campaniile. Ei sunt cei care pot incuraja bloggerii din prima categorie sa uite de etica si deontologie in favoarea statisticilor (situatie care a dus la scaderea interesului fata de tv) sau sa contribuie la dezvoltarea blogosferei pe un taram pavat cu omenie.

  28. Șerban, te cam contrazici singur. Mă iei cu discursul online și apoi zici de libertatea pe internet. E părerea mea, fie că te-ai plictisit tu de ea sau nu :) Mulțumesc pentru corectare.
    În rest, nu-mi zici nimic :)
    Cu bine

  29. @Tudor Galos: Tudor, eu ma gandesc asa. La nivelul bugetelor care se vehiculeaza prin BCR (pt campanii, pt diverse proiecte) asta a fost unul, nu mic, foarte mic. Cred ca ei doar au testat apele si din cauza asta nu cred ca rezultatul se va masura in vanzari. Sigur, probabil ca vor fi contorizate, urmarite si vanzarile pe segmentul si produsul respectiv. Dar nu cred ca asta era obiectivul principal.
    Am lucrat la un moment dat la firma asta care te-a lasat fara net si aveam un proiectel micut de cateva mii care per ansamblu a iesit pe minus, dar s-a aliniat cu strategia generala de infratire cu providerul de telefonie mobila din grupul mama. Si a fost ok, aprobat, executat!

  30. Pingback: Am uitat să fim blogări? | talentirosit.com

  31. Pingback: Vă rog să îmi spuneți că blogurile nu contează | Chinezu

  32. Pingback: The stranded on an island issue | Silviana Cosma

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.