Ca să intru direct în subiect, ”Dă-mi banii tăi. Metodă de copywriting” scrisă de românul Gabriel Brănescu este o carte mult mai bine scrisă pe subiectul cu pricina decât hai să zic așa cu maximă șansă să nimeresc 70% din cărțile scrise de unii cu nume englezesc sau franțuzesc sau de altă sorginte de îl uitai imediat cum lăsai cartea jos, dar care suna, nu-i așa, exotic. Am zis ”românul” pentru că sunt absolut convins că dacă pe carte scria la numele autorului ceva Stev, John sau Geesterlodern, se vindea brici la cât de bine e scrisă, dar așa rămâne ca Gabriel să fie apreciat (sau înjurat, firește, că doar de aia există colegi de breaslă) doar de ăștia care avem tupeul să credem că și românii noștri pot scribăli corespunzător nu numai ăia ai lor.
Ce mi-a plăcut la cartea scrisă de Gabriel este că se simte că omul ăsta scrie din experiență, nu din de alea găsite pe google sau crestomate (nu există verbul ăsta, cred, dar mă dau și io deștept). De fapt acesta este și atuul lui, căci altfel nu inventează apa caldă, desigur, căci s-au mai scris jdemii de rânduri despre cum să prestezi copywriting mai bine, dar parcă altfel citești când Gabriel le bagă așa mai aluziv niște de alea despre anumite campanii de pe la noi dau despre anumite metehne ale advertisingului autohton.
Încă ceva: imediat după ce am citit cartea (deși nu anunțasem nicăieri asta) Gabriel mi-a dat follow pe twitter :D Nu că ar avea vreo importanță decisivă asta, dar mereu m-au distrat astfel de coincidențe… Și da, evident, dacă nu ați înțeles din ce zic mai sus, vă recomand cartea, mai ales dacă sunteți din industrie.
3 thoughts on “Există niscaiva diferență când te cheamă Gabriel și nu Steve”
Pingback: Metoda de copywriting » Aprecieri de peste hotare. Hotarele blogului.
Pingback: Niște lansări de carte la care nu voi participa « Republica Culturală Chineză
Pingback: Da-mi banii tai, Gabriel Branescu | AD MASTERS