”Cum să fac bani din blog?” mă întreabă din ce în ce mai multă lume. Ceea ce, pe lângă faptul că răspunsul la o întrebare atât de generală este firescul ”depinde”, e bine, e bine că lumea întreabă. Căci, logicamente vorbind, înseamnă că vrea să afle răspunsul și, pe cale de consecință, să facă bani din blog. E drept că discuția este foarte lungă și se particularizează, de la caz la caz. Căci, firește, nu există rețete validate și nici nuș ce cărți de 67 de pagini după care te îmbogățești sau alte abureli de astea. Există, maximum, niște recomandări pe care ți le pot face unii sau alții, niște sfaturi, acolo, dar în cele din urmă, tot tu cu tine rămâi și tu trebuie să iei deciziile care te privesc.
Eu le-aș recomanda celor care caută răspuns la întrebarea cu pricina să se oprească o clipă din căutarea frenetică și să își pună o altă întrebare. Ajutătoare, cum ar veni: ”De ce ar băga un client bani în blogul meu?”. Și de aici să (re)pornești apoi, dacă mai ai chef, firește, căutare frenetică.
E foarte important, după capul meu să îți răspunzi singur la întrebarea cu pricina, nu să îți zică alții ”părerea mea este că aia și aia”. Pentru că doar tu știi cu adevărat ce te mână în luptă, cum ticăi pe interior, ce poți oferi clientului (asta e tot un fel de întrebare ajutătoare, desigur), chestii de astea. Plus că e și un exercițiu foarte bun pe care nu numai că poți să îl faci, dar și trebuie.
Succes în prestarea răspunsului :)
21 thoughts on “Măi, bloggere, de ce ar trebui să îți dea cineva bani ție?”
Unul dintre raspunsuri este: pentru ca ai o audienta care il intereseaza si pe el.
Pentru ca esti o voce cu autoritate in domeniul lui.
Sincer, caut momentan sa organizez cat mai multe concursuri pe blog. Saptamana trecuta a fost primul si am fost extrem de incantata de oameni, de cum au reactionat si de creativitatea de care au dat dovada. Ei, aia a fost pe buget propriu. Data viitoare sper sa reusesc sa vin cu premii mai mari pentru ca m-a uimiti lumea. :D
Pana la urma cred ca si cifrele (statisticile) au o mare importanta. Nu conteaza daca e vorba de trafic.ro sau treburi gratuite.
@Cristian
comunitatea din jurul blogului e sfant, stiu :D
@silvy
un logan, ceva acolo? :)))))))))))
@Gerhald
au importanta, cum sa nu aiba. dar de la un nivel incolo nu e decisiva :)
Mai, pe teme originale propuse, vreau premii pe masura. :)) Nu m-ar deranja ceva gadget-uri though sau invitatii la party-uri. Doar nu refuza lumea distractii. ;) Deocamdata m-am pus pe desenat (deh, designeru’) si am dat ceva print-uri. Destul de incantati oamenii si asta a fost target-ul meu. ;)
Cum de ce sa-mi dea bani? Ca sunt exact ceea ce cauta. Ei pierd daca nu ma cauta sa ma darame cu oferte :)) Asa, lasand gluma la o parte inca nu mi-am raspuns la intrebarea asta. Cred ca trebuie sa mai creasca putin blog-ul pana sa ma gandesc la intrebarea asta. Degeaba ai totul pus la punct. Daca ai 10 unici pe zi e putin probabil sa te ia cineva in serios.
Aşa, după ce aflu sau realizez de unul singur că al meu blog e bun pentru a face bani şi de a băga careva bani în el, pot continua cu întrebarea de unde fac rost de bannere plătire, de advertoriale, de campanii plătite şi ele? :)
Imi pot pune intrebarea asta doar dupa ce reusesc sa an un plafon minim de vizitatori. La mine e open, cine intra pe blog poate afla simplu cati vizitatori am in zi :D Pana la bani e vorba de popularizare. Pana la popularizare e vorba de materiale bune si promovare eficienta. Cand voi invata sa le fac pe acestea doua cum trebuie se va putea pune problema serios de bani. Inca invat si, desi inca nu e exact cum am vrut, sunt pe drumul cel bun. Ai punctat bine faza cu ticaitul. Pentru fiecare e o motivatie, undeva ascunsa, care il face sa mearga ianinte. Bineinteles, e pasiunea, dar eu mai sunt si profitor de ma gandesc la bani din blog :)))
cum spuneai si tu, sunt multe de povestit. Cel mai mult conteaza si target-ul, pe domeniul auto ca sa dau un exemplu, trebuie sa ai cateva mii de vizitatori pe zi daca vrei sa te bage lumea in seama. Un alt factor e faptul ca am observat ca astia cu auto nu prea inteleg fenomenul de online. Eu zic ce am vazut in domeniul meu, fiecare stie in al lui cum merge.
@Andrei M. are dreptate in ceea ce priveste domeniul auto. Dealerii habar nu au ce inseamna online-ul, blog, blog de nisa si alte chestii asemanatoare. De fiecare data cand ajung pe la un eveniment auto incerc sa discut cu anumiti oameni care reprezinta dealerul auto, si incerc sa ii fac sa inteleaga ca daca si-ar face publicitate pe OrasulAUTO nu ar avea sute de mii de afisari pe luna, dar ar avea parte de atentia mea, ar beneficia de un pret mult mai mic fata de ziarele locale, si nu as posta pe site un comunicat de presa sec, ci as scrie eu un text care va avea mai mult efect asupra vizitatorilor. Intelege cineva? Nu! Pur si simplu in provincie, cu exceptia firmelor care isi desfasoara activitatea online, nimeni nu intelege si nu vrea sa inteleaga avantajele acestui tip de publicitate.
Pana acum nici n-am investit mult in OA, pentru ca nu mi-am permis mai mult de cateva sute de lei. Nu am o echipa pentru a putea asigura mai mult continut, nu am mii de unici pe zi. Dar si preturile mele sunt raportate 100% la statistici. Singura publicitate obtinuta pana acum a fost pentru tot felul de magazine online care vand machete, masinute, si alte lucruri de genul.
Deci, intrebarea ar fi: cum reusim sa convingem firmele din offline sa foloseasca publicitatea online (mai mult decat cele 2 ziare locale si un agregator de stiri)? Cum ii facem sa inteleaga ca ce ofera aia de la ziar nu e tocmai ok (ex: comunicat de presa pus pe site pe care oricum nu are nimeni rabdare sa il citeasca) si ca de multe ori e de preferat un site de nisa pe care scriu oameni care au treaba cu domeniul, decat ziarul online unde iti apare bannerul langa altul cu marirea penisului sau videochat?!
Daca am pus problema gresit, spuneti-mi!
*Cred ca trebuie sa scriu un articol ca m-am lungit aici si nu am zis tot.
@Andrei M. @Adrian Nechifor
mah, eu nu sunt pe felie cum sunteti voi, dar eu am vazut ca oamenii din comunicare de la dealeri sunt chiar deschisi catre online
ma refer aici la discutiile pe care le-am avut cu ei cand mi-au dat niste masini in teste sau cand m-am intalnit la niste evenimente cu unul sau cu altul
dar, repet, eu nu vad lucrurile din perspectiva voastra, adica de factu bani direct, ci doar de la nivelul de blogger care s-a dat cu niste masini
am zis ca zic, totusi, si punctul meu de vedere, asa imcomplet cum e :))
Adrian nechifor,
1. daca tu nu oferi vizibilitate/trafic, adica exact ceea ce are nevoie un brand auto, de ce ti s-ar oferi bani? pentru ca le oferi toata atentia ta?:)
2. tonul dispretuitor pe care il ai referitor la cei cu machetele, masinute etc care si-au facut publicitate la tine pe site nu te recomanda ca un partener de business.
3. daca vrei sa castigi bani, inseamna ca vrei sa ai o afacere. ori daca nu investesti semnificativ in afacere, nu ai nici un ROI semnificativ, e simplu.
Silvy, daca te bazezi pe concursuri, iti vei aduce pe blog doar oamenii care cauta concursuri si atat. dupa ce le-ai dat premiul, vor mai veni la tine doar la urmatorul concurs.
@chinezu Da, dealerii sunt deschisi. Aia din Bucuresti. De fapt cei mai deschisi sunt importatorii, pentru ca au parc de presa si pentru ca….sunt importatori deci au oameni mai capabili pe la pr.
Dar dealerii din Iasi sau Suceava nu sunt deloc deschisi. Nici nu au departament de pr. Au „fetele de la marketing” care probabil rad cand aud cuvantul blog.
Abia acum, incet incet am reusit sa mai leg cate o relatie, care se rezuma la invitatii la evenimente (3-4 lansari pe an maxim) si comunicate de presa. Si astea dupa ce le-am oferit chestii cum ar fi zeci de fotografii de la evenimente sau alte servicii gratuite. Ca altfel…nici macar un comunicat de presa nu iti trimit, dupa ce le-ai dat carte de vizita la eveniment.
@Arhi 1. Intr-adevar, nu am vizibilitatea unui ziar local si nici nu o s-o am. Sau in fine, mii de unici pe zi. Dar prin „atentia mea”, ma refeream ca putem lega o colaborare pe termen lung, colaborare care nu urmareste doar bani, bani si iar bani si ca in momentul in care particip la un eveniment, scriu un articol relevant pentru domeniu si care poate fi inghitit mai usor decat acel comunicat. Ma refer si la faptul ca in momentul in care lanseaza o masina, pe langa faptul ca scriu despre lansare(cum e si normal) vin de acolo si cu o galerie foto destul de buna si complexa (in comparatie cu multi ziaristi care vin la mancat si trag 2-3 cadre). Plus alte chestii care inseamna investitii din partea mea. Deci da, conteaza unicii, dar oare nu pot fi compensati intr-o oarecare masura prin lucruri ca cele de mai sus?
2. Referitor la magazinele onine care vand machete, tonul folosit a fost o scapare. Te asigur ca s-au bucurat si ei de atentia cuvenita.
@Chinezu si eu am primit si as mai fi primit masini daca pe langa blog continuam sa mai scriu pe un site cu 10k+ vizitatori /zi, dar cum am renuntat la treaba aia, cum deja s-a strambat din nas si mi s-a zis ca 1000+ vizitatori pe zi e prea putin. Asta la o investitie minima spre inexistenta din partea lor, adica iti dau o masina sa scrii de ea si atat…Nu caut nici eu nu stiu ce bani si figuri, dar as vrea sa pot sa conduc o masina si pentru asta ei ar primi reclama.
Maine poimaine o sa ajung sa platesc sa fac oamenilor reclama, ca deh e criza si piata auto merge cum merge.
Intr-o lume ideala Adrian Nechifor are si el dreptatea lui. Dar dincolo de toate cred ca in ceea ce priveste promovarea unor branduri, produse,servicii cel mai important lucru devine pragmatismul. Si da, atunci miile de unici pe zi cantaresc cel mai mult.
Dar ma gandesc apoi ca si numarul impresionant de vizitatori este bun pt o campanie de awareness. Numai ca mai importanta decat awarenessul este captarea lead-urilor.
Prin urmare cred ca un blogger trebuie sa ofere un numar mare de vizitatori si o capacitate sporita de a-i transforma pe acestia in cumparatori.
In momentul cand incepe sa iti dea tie bani el vrea sa scoata banii aia. Cred cu tarie ca un blogger nu trebuie neaparat sa dea doar trafic, pe langa asta mai sunt si alte servicii ce le poate oferi. Ce servicii? Habar nu am, fiecare are nisa lui si cititorul lui astfel fiecare serviciu e diferit. De exemplu, tu care ai un blog de masini de ce sa nu oferi un serviciu mult mai mare decat condusul unei masini si vorbitul ei pe blog. Implica-te in campaniile lor locale prin consultanta, ce si unde ar trebui sa faca. Fa mai mult decat sa conduci si sa scrii. Intretine relatii. Ofera-i mai mult la inceput decat iti plateste el.
problema e ca toti vor bani si unii nu cunosc piata si se multumesc cu firmituri chiar daca ar merita mai mult! Astfel din cauza lor se strica piata, oricum este suprasaturata dupa parerea mea… fiindca voi bloggerii mari ati aruncat chestii gen uite cat castig… mi-am luat o masina din banii pe ultimile 6 luni sau faze din astea care i-au facut pe multi sa viseze ca aici curge miere si doar trebuie sa vina cu un butoi sa o adune!
Sa stie de la mine ca e mult pana sa culegi mierea… sunt niste investii importante, este multa munca, risti sa iei multe intepaturi, trebuie sa iti duci stupii pe camp si sa stai cu ei( in izolare) apoi colectezi mierea fireste vin si banii dar dupa o munca nu asa cum viseaza ei!
Ma surprinde cat de greu inteleg unii .. chestia este foarte simpla .. blogul, este un produs .. cu cat il faci mai atractiv, si il adaptezi mai mult la necesitatile pietei, cu atat mai mari sansele de cash-in ! cu atata flexibilitate, trebuie sa fi chiar incuiat sa nu te prinzi ..
Bani poti doar sa faci doar dupa ceva activitate pe blog. Dupa ce ai un numar respectabil de cititori si un rank bun. Cand pe cineva o sa intereseza parerea ta ca blogger automat ce-i care vor promovare o sa iti ofere bani, altfel vanzator de lalele.
Pingback: Boris Velimirovici» Blog Archive » Social media guru