Unii văd partea goală a paharului în blogosferă. Alții o văd pe aia plină. Dar toți bem din acest pahar. Unii mai cu hâcuri, alțiii cu savoare. Astăzi aș vrea să discutăm despre faza cu hâcurile. Din care sperăm să învățăm câte ceva.
Din discuțiile din ultimele luni pe care le-am avut cu mulți dintre voi, am înțeles, așa în mare, că problemele cu care vă confruntați sunt cele de mai jos. Sigur nu sunt toate și sigur nu le vedeți toți așa cum le-am sintetizat eu. Dar tocmai de aceea vă invit să discutăm despre ele. Deocamdată asta facem, discutăm, apoi vom trage concluziile.
Banii. Nu toți reușiți să prindeți campanii pe blogurile voastre. Asta pentru că, zic unii, agențiile de unde vin anumite campanii nu îi bagă în seamă, căci preferă să lucreze cu bloggeri ”verificați” și care sunt mai la îndemâna lor, ca să zic așa. Alții spun că deși au încercat să atraga clienți mai mici, locali, care nu lucrează prin agenții, nu au reușit pentru că (și aici vine unul din clișeele de care trebuie să scăpăm) ”clientul nu înțelege, clientul e pastă”.
Colaborarea între bloggeri. Cum blogosfera este la început (indiferent cât de solizi se dau unii dintre noi) una din problemele identificate de voi este că bloggerii acționează ca lupi singuratici, așa că doar cei mai cei mai dintre ei reușesc să se vândă cum trebuie și să facă bani. Voi spuneți (și zău aveți dreptate) că dacă ați colabora mai mulți, în cadrul unei comunitați (fie că e vorba de nivel local sau de nivel de nișă) ați prinde mai mult cheag.
Criza ne-a lovit dur. Mie asta cu criza mi se pare mai mult o scuză ca să nu adoptați o atitudine pro-activă. Pentru că, de fapt, criza prin care trecem este o oportunitate pentru noi, bloggerii, având în vedere că spenderii caută variante mai eficiente pentru a-și plasa banii, în condițiile în care bugetele sunt mai mici, iar media tradițională este, din acest punct de vedere, prea scumpă. Dar cum unii dintre voi mi-ați spus asta, o trec aici pe lista de probleme.
Unii bloggeri strică imaginea blogosferei. Pentru că cei din afara ecosistemului 2.0 se uită la un blogger care înjură, scuipă fără argumente și trag concluzia că așa suntem toți bloggerii. Pentru că ei sunt mai vizibili și mai sclipicioși, dacă îmi permiteți expresia. Voi ați zis-o, eu o inventariez.
Costurile mari versus beneficii. Adică să îți cumperi domeniu, să îți plătești hostingul și, eventual, o customizare de temă, timpul pe care îl petreci în social media, pe la evenimente etc. sunt mai mari decât banii/beneficiile pe care le obții ca blogger.
Piața de media nu e pregătită pentru noi. Așa ziceți unii, că clienții sunt focusați în continuare pe media tradițională și nu ne iau în serios pe noi, bloggerii, pentru a-și vinde produsul (generic spus). Vina aici e împărțită, după mintea mea, dar vom reveni asupra acestui subiect.
Cam astea sunt, în mare, problemele pe care le-am identificat în discuțiile cu voi. V-aș ruga să adăugați și altele, dacă vă mai vin în minte, iar apoi să discutăm pe marginea lor. Merci.
26 thoughts on “Care e cea mai mare problemă pe care o ai ca blogger?”
Toate punctele prezentate de tine sunt adevarate si reale. Dar nu toti gandesc asa….eu de exemplu, momentan incerc sa ma ridic ca blogger si abia apoi eventual sa am pretentia sa fac si bani…
io cred ca singura si marea problema a unui blogger care chiar are probleme este ca se plange in loc sa faca ceva
asta as putea sa o spun si in 10.000 de cuvinte, dar esenta se reduce la atat: vaicareala in loc de actiune
si nu ma refer aici la toti bloggerii, doar la cei care declara si sustin ca au probleme, intampina piedici, sunt ignorati, altii nu ii lasa sa creasca si alte de astea
Consider că totul depinde şi de mentalitatea pe care o ai ca blogger. Dacă la primul hop te laşi speriat şi nu mai continui, atunci normal că nu o să reuşeşti. Câteodată e bine să ai încăpăţânarea unui măgar, şi să-ţi continui drumul până ce visul s-a împlinit. Mulţi au un şoc atunci când trec de la blog free pe plătit, efortul pe care îl depui este considerabil mai mare şi nu constă doar în scrierea articolelor de calitate. Ca în orice alt domeniu trebuie să te perfecţionezi, să citeşti, să fii la curent cu ce se întâmplă, să fii cu un pas înaintea celorlalţi cum ar zice Napoleon, că tot lucrez la un proiect nou. Trebuie să fii cât mai original şi să ai bun simţ, nu rezolvi nimic dacă îţi împroşti colegii cu noroi. Despre bani, cum zic mulţi dintre bloggerii pe care i-am intervievat, nu trebuie să te aştepţi ca în 2 săptămâni de la începerea blogului să şi înceapă să curgă
@Chinezu, îmi cer scuze dacă am scris cam mult.
Mda, ce sa zic, ne-ai lovit pe toti unde ne doare. Sau ai pus sare pe rana, daca vrei. :)
Cu Banii problema este asa cum ai infatisat-o si nu am ce comenta.
Colaborarea intre bloggeri lasa de dorit fiindca exista si lupi singuratici si cluburi exclusiviste, dar sunt si bloggeri care ii ajuta mai ales pe bloggeri mai mici. Nu o sa dau nume ca sa nu stirnesc discutii. Atit.
Stefan asta e problema la Romani!!! Am zis de multe ori ca ar fi interesant sa vedem cum ar rezista astia care sunt „plangatori de mila” daca totul ar merge perfect… Cred ca s-ar sinucide, nu ar rezista sa nu aiba de ce sa se planga…
Revenind la intrebare, cred ca problema mare e incercarea disperata a majoritatii de a creste in 2-3 zile, prin lingere si pupare de cururi de oameni cu trafic mare pe blog!
Mai ar fi o problema pe care o am eu. Dar e mult de explicat asa ca vin cu un articol.
TIMPUL – pentru ca blogger nu inseamna un job pentru mine, nu am suficient timp pe cat mi-as dori ca sa scriu pe blog. Sa nu uitam ca in cele din urma dragostea de blogging trece prin stomac si daca exista alte alternative de unde te adapi, pui blogul pe locul N
Cred ca totul porneste de la bani. Pana la urma timp poti sa iti faci.
Cred că mai este vorba şi de motivaţie. Fiecare s-a apucat de blogging din motive diferite. Şi merge într-o anumită direcţie. Unii pun preţ pe bani ca recunoaştere finală a ceea ce fac ei, alţii pe brandul personal obţinut sau alţii doar pe comunitatea formată în jurul blogului, comunitate folositoare (folosibiliă?) în cine ştie ce scop. Astfel încât, atunci când pui împreună câte unul dintre cei 3 de mai sus cu siguranţă vor apărea probleme. Pentru fiecare în parte, pentru ei împreună ca grup şi/sau pentru cum sunt percepuţi din afară ei ca bloggeri.
Wikileaks in Romania nu va avea niciodata succesul pe care il are in SUA cu dezvaluirile soc deoarece romanii sunt mari fani ai televizorului, majoritatea petracand foarte mult timp in fata acestuia. Prin natura sa, presa noastra deschide un subiect sensibil cu barfele care se invart in jurul acestuia si nu cu date concrete si surse sigure. Românii sunt si mari scenaristi si cu siguranta se gandesc la mai toate variantele si increngaturile unui “subiect soc”.
Mda. Din pacate, Alter Ego Blog are dreptate: timpul reprezinta principala limitare. Cel putin in cazul meu :(
Pingback: Animozităţi | Gabriela Savitsky
Cred ca cea mai mare problema e ca ne lamentam, in loc sa ne vedem de scris. Toate problemele mentionate de tine se vor rezolva, la un moment dat, dupa scris. Mult scris.
@TVdece @Chinezu: eu scriu. 2 poate 3 articole in fiecare zi. si cu toate astea nu reusesc sa-mi cresc numarul de vizitatori. nici la capitolul comentarii nu stau prea bine. si am blogul de 1 an si vreo 3 luni. deci cam asta ar fi problema mea in momentul asta…
Cea mai mare problemă a unui blogger este că nu înţelege că şi asta e o meserie ca oricare alta. La fel cum există diferenţă între un agricultor care creşte roşii în seră şi un pasionat care creşte roşii în balcon, la fel există diferenţă între un blogger profesionist şi unul amator.
Problema e că n-o să-i auzi niciodată pe grădinarii de balcon plângându-se de probleme pe care doar un agricultor serios le-ar putea avea, aşa cum fac bloggerii.
S-a gândit vreunu care s-a plâns că poate nu e de el bloggingul?
eu te-as ruga sa comentezi tu din perspectiva ta problemele astea si problemele care le ai tu!
Multi cand pornesc un blog, se gandesc numai la BANI! Bani intr-un mod cat mai rapid si mai putin efort, cam ceea ce inseamna bani pe net. Si de aici pornesc toate prost. In loc sa se concentreze cum sa-si imbunatateasca blogul, cauta tot felul de tampenii de a face bani cu blogul, fara a sti ca singura metoda e MUNCA!
Eu zic ca bloggingul este o treaba de viitor si ramane la atitudinea fiecaruia cat de proactiv este .. pe bune, criza asta m-a invatat ca trebuie sa „think outside the box” .. asa ca, lasa lenea intelectuala la o parte, si pune cutiuta in miscare :)
Referitor la ultimul punct „Piața de media nu e pregătită pentru noi” , a nu fi online sa fie sinonim cu a nu exista , e o chestiune de timp pentru Romania , asa ca incet incet tot mai multi vor abandona media traditionala si vor manca si bloggerii friptura nu numai cartofi prajiti
Munca, strategie, implicare si timp investit trebuie sa fie trecute in lista de lucruri necesare si rezultatele se vor vedea. Pana una-alta, eu sunt mandru de pozitia 2 la roblogfest si de vizibilitatea pe care o voi castiga cu Drumul Mingii, dar acestea sunt doar inceputul. Multe tin de atitudinea cu care abordam situatiile dificile, situatii care ar trebui vazute ca o provocare.:D
Pingback: Pentru de dimineață | aghiuţă
Pingback: Oare sunt blogger? | Ovidiu's Box
Si la mine tot timpul e cea mai mare problema. Incerc sa mai rup de acolo cateva minute, de dincolo cateva minute. Asta e – stiu ca’s bloggat (parca asa se spune cand esti dependent de blogosfera). Acesta este si motivul ptr care am decis sa urmaresc regulat un numar limitat de bloguri.
Ce ma deranjeaza cel mai tare? Ca nu spune lumea cand se retrage din blogosfera. Dupa ce am petrecut clipe minunate impreuna, ne lasa ca ala in ploaie – revenim si revenim, doar o mai posta ceva pe blog.
Poti adauga pe lista si parerea mea personala, daca din intamplare mai este impartasita si de altii. Bloggerii si in general oamenii din online sunt rautaciosi si nu se ajuta unii pe altii, in mod special ii depreciaza pe cei care sunt la inceput. Am observat asta in mai multe cadre. Desi iubesc online-ul si ii apreciez pe cei care devin asi in domeniu, am impresia (si repet, este doar o parere personala) ca nu o sa lucreze prea curand bine impreuna. Sunt individualisti si nu vor ca altii sa-si traga beneficii de pe urma lor.
Singura chestie este ca lucrurile ar evolua mult mai repede si mai bine daca oamenii online-ului romanesc (si nu ma refer doar la cei mari, ci si la cei care sunt mai la inceput) ar pune mana sa construiasca o frumoasa comunitate bazata pe incredere si colaborare. Sunt doar un observator momentan si poate nu am dreptul sa-mi dau cu parerea, dar o fac totusi in speranta ca se va construi, poate ceva pe baza acestui feedback extrem de sincer.
Nu avea rost sa mai scriu si lucrurile pe care le apreciez, desi sunt multe, pentru ca nu sunt foarte constructive aici si acum. :) Mult spor la postat si sper sa avem o blogosfera frumoasa frumoasa curand :)