WTF, adică Web Task Force :)), a botezat Manu inițiativa despre care vă spuneam ieri prin care să ne adunăm câțiva și să facem analiză de siteuri și bloguri întru nemurirea spiritului :)) Spre surprinderea mea, imediat după ce am lansat ideea, adică nici nu eram constituiți cât de cât, am primit o grămadă de mailuri în care mi se propuneau siteuri și bloguri spre analiză. Asta era vestea bună. Vestea proastă e că multe dintre chestiile propuse erau niște blogspoturi, cum să îi zic io să nu vă supărați e mine, de o calitate precară. Așa că le-am răspuns ălora că ar trebui să se mai uite în oglindă și cu asta am încheiat chestiunea.
Dar tot am ales ceva, despre care să ne dăm cu părerea.
trololo.ro. Din câte înțeleg este vorba despre un blog colectiv. Structurat pe mai multe categorii pe sistemul ”de toate pentru toți”. Deocamdată nu este conținut masiv acolo și mă refer în primul rând, având în vedere că vorbim de blog colectiv, la faptul că nu sunt prea mulți autori. Așa e aerisit, curățel, e ok pe partea de cum arată. Dar, după minte mea există fix două categorii de oameni care ar putea contribui la un astfel de blog: cei care au blog și cei care nu au blog :)) Cum îi faci pe cei din prima categorie să scrie și la tine, nu doar la ei? Greu de răspuns, încă nu s-a găsit pe la noi soluția minunată. Cât despre cei care nu au blog și ar vrea să scrie la tine, nu știu ce să zic… Nu prea am văzut heavy useri care să rupă gura târgului. Dar no, poate acuma o să fie un început :D
Sematicus. Nu îi dau link. Pentru că nu are blog :)) Deși e unul din cei mai prezenți comentatori și pe blog la mine, dar și pe alte bloguri. Răspunsul lui când l-am întrebat când își face blog: ”Lozinca blogului, daca o fi sa fie: Nu am blog, astept sa treaca moda” :)) Provocarea pentru voi este să îi spuneți omului care ar fi motivele pentru care ar merita să își facă blog :D
13 thoughts on “WTF continuă analiza siteurilor și a blogurilor”
Stiu ca sunt carcotas dar copiem tot. WTF a fost denumita o chestie de la CIA mi se pare ce trebuia sa analizeze documentele WikiLeaks – WikiLeaks Task Force, adica WTF. Stirea a aparut acum cateva zile….
@Mihnea
ne descurcam si noi cum puteam, bai mihnea, nu putem fi geniali
dar, daca imi permiti, incercam sa facem ceva, nu doar sa carcotim :D
@chinezu,
thanks, idea ta este o surpriza placuta pour moi, impreuna cu proiectul Cristinei Bazavan al primei carti de povesti de Craciun pentru ereader. Sunt mai multi cei care ma vor cu blog: Mihaela, Marieta, Mihnea si Laurentiu, ultimii doi cred ca au facut si pariu….
Acum sa vedem ! :)
Semanticus – si eu te vreau cu blog :)
@Chinezu multumesc de mentiune. Facem tot in sectiunea de comentarii analizele?
@Mihnea toti stiu de Wikileaks Task Force, dar asocierea cu WTF a fost irezistibila :P . Stii cum e: sunt cazuri in care 99% copiezi si 1% transpiri. Nu asa am facut sute de ani cand am preluat curente (de orice fel ) de la francezi? Acel 1% poate face o oarece diferentz, nu?
Succes cu proiectul! Imi plac o serie de aspecte ale proiectului, pe care sunt sigur ca ti le-au mai semnalat si alte persoane. De partea cealalta, am cateva observatii/ sugestii: 1) In momentul asta gasim acelasi thumbnail pentru toate articolele de pe homepage. 2) Mi se mai pare aiurea ca (de dragul uniformitatii designului), toate titlurile posturilor sunt macelarite. 3) Norul de etichetele este… disproportionat?
o prima vedere a frontpageului nu m-a lamurit deloc despre ce e vorba p-acolo. asa ca am pornit in explorare. cum aflii care-i treaba pe o pagina de net daca nu la sectiunea „despre”. asea ca aflu d-acolo ca se vrea a fi „un blog comun unde sa scriem doar recenzii, pareri proprii despre produse si servicii”. boooooon. deci un fel de cerecomand.ro
asa ca a urmat o scurta inspectie a posturilor. ca sa vedem ce recomanda totusi lumea. sau ce pareri sunt despre felurite servicii/produse. si dau de articole gen „Romania nu este o tara nordica, dar totusi …” sau „Cum mi-am petrecut Ajunul Craciunului in bezna”. care numai de pareri sunt. dar nu pareri despre servicii. adica hai sa zicem ca echipa de hanbal o asigura un serviciu al delectarii ochiului si spiritului in fata teveului dar cam atat. intr-adevar avem niste pareri proprii p-acolo dar nu despre produse/servicii. deci ori suntem blog doar de recenzii ori nu mai suntem :) Nici nu mai intru in „recenzia” din „Pentru stelistul din tine!” ca fac urat :)
Sunt dezvoltatorul proiectului trololo.ro si vreau sa spun ca intrun fel Chinezu are dreptate. Autori putini, continut putin si perspectiva e sumbra in dezvoltarea unui astfel de proiect. Dar daca va spun ca proiectul are doar 2 saptamani si avem deja autori care au 10 articole desi nu am promovat blogul in social media aproape deloc poate o sa va razganditi. Dupa cum zice si Chinezu, nisa blogului e „de toate pentru toti”, dar asta nu prea conteaza pentru ca proiectul e un blog, asa cum ii spune si numele, trololo. daca il nisam pe ceva anume ii spuneam de exemplu, cerecomand.ro (via @mikel). Si acest blog nu se adreseaza bloggerilor mari neaparat ci celor care au bloguri gratuite si vor sa experimenteze senzatia de a scrie pe un domeniu nu un subdomeniu iar cand blogul va avea pr 4-5 si va ajunge foarte sus in zelist isi vor face cont si bloggerii mari, poate nu cei din top 20 ci cei in ascensiune care isi vor dori backlink de pe un astfel de blog.
Ideea ce sta la baza acestui proiect e de a crea un serviciu complex, exclusiv pentru bloggeri cu componentele necesare: dezvoltare personala, bani din blog, backlink-uri, promovare in social media, iar in schimb cerem doar articole. Bineinteles, e greu la inceput pana iti faci un nume dar apoi totul va exploda.
Trololo – recenzii dupa inima ta
Plusuri ->
– Ideea este buna pentru ca poate ajuta oamenii indecisi sa isi formeze o parere despre un anumit subiect.
– Designul e simplu, ajungi usor la categoria de interes.
– Cel mai nou articol e plasat central (atrage atentia).
– Este bine ca afiseaza preview pentru mai multe articole pe frontpage.
– E buna folosirea celor 2 meniuri (cel de jos este de fapt o desfasurare a categoriilor). Per ansamblu este intuitiv.
********************************************
Sfaturi/Idei/Neplaceri->
– Cum zicea si Mikel, nu iti dai seama din prima despre ce este vorba in Trololo. Un lucru usor de facut este plasarea unui motto, chiar cub titlul websitului. Ceva in genul „Recenzii dupa inima ta”. Nu e neaparat sa fie asta, dar trebuie pus un text acolo pentru ca vizitatorii noi sa stie unde au intrat.
– Trebuie sa scape de rozul de la „Posted by”. Nu se potriveste in tema generala.
– In textul „Creaza un cont pe acest site. Fii Trololo” formularea corecta este CREEAZA(cu 2 e). Explicatia o gasesti aici: http://dexonline.ro/definitie/crea/paradigma (la conjugare- imperativ, pers II-a, singular). Unii se pot bloca la o mica scapare ca asta. Eu am primit ceva topoare in cap pentru greseli gramatecale minore, asa ca stiu ce zic.
– La previuzalizarile postarilor de pe frontpage sa apara si categoria din care fac parte articolele.
– Fiecare recenzie sa aiba macar o poza reprezentativa si sa fie foloste spatii mai multe intre paragrafe. Explicatia o gasesti intr-un articol scris de mine pe tema asta: http://manubv.wordpress.com/2010/12/15/grija-fata-de-cititorul-tau-formatul-textului/.
– Autorii articolelelor sa se semneze cu numele lor, dar nu cu „Admin” .
– Sa fie integrate mai multe butoane de Share(twitter, digg, etc)
– In sidebar-ul dreapta (singurl, de altfel) articolele si comenatriile recente sa fie ridicate mai sus, iar reclama mutata jos. Nu vad rostul norului de etichete.
– E nevoie neaparata de o casuta de cautare. Poate oamenii cauta recenzii despre filmul X.
– E nevoie si de butoane care sa duca la un Fan page si la Twitter, pentru o expunere mai mare.
– La pagina Autori ar trebui sa fie imagini thumbnail cu fiecare in parte si un scurt bio cu datele de contact (mail, tiwtter, etc [exclus numere de telefon, din motive de securitate])
– Nu este nevoie de atributul Title la elementele din meniu. Adica, atunci cand esti cu mausul peste elementul Conact, iti apare sub pointer un mic popup cu numese, ia ghici, Contact. Repetitie de care nu ai nevoie. In schimb se pot introduce atribute alt in genul : alt=”trololo – pagina de contact”(ajuta din perspectiva SEO)
– Nu inteleg rostul prezentei „Blood pressure” in footerul ce apartine de frontpage.
– Siderbarul trebuie sa fie prezent de fiecare data. Cand intru sa citesc o recenzie sidebar-ul dispare.
*********
Ma opresc aici. Sper sa fie de ajutor micile mele sfaturi. @Chinezu, ai mai gasit ceva interesant?
@Marchis Ionel – Felicitari pentru initiativa si tot respectul. Sper sa fiti cei mai tari. Nici un vis nu este prea mare daca pui suflet in munca ta. :D
multumim de sfaturi, unele o sa le urmez altele mi se par prea putin importante dar e bine sa-si dea cat nmai multi cu parerea despre acest blog. Cat despre „admin” dar administratorul se semneaza asa deoarece are nevoie de un nume distinct ca toti utilizatorii sa stie cine e, daca si-ar pune numele normal nu l-ar lua nimeni in seama cand ar aduce in discutie o anumita problema legata de continut sau de altceva
@Manuel multumesc pentru tot
@Chinezu multam si tie inca o data pentru analiza directa si fara menajamente penru ca de asta aveam nevoie nu de aprecieri nefondate :D
@Semanticus: Cred ca ai putea umple vreo 30 de pagini de blog cu comentariile…Cel putin…Asta ar fi un motiv!