Daaaaaaa, degeaba sunteți cârcotași, băi, zău că se vede că suntem membru cu drepturi depline (uneori prea pline) al Uniunii Europene. Fantastic cât de mult s-a modernizat infrastructura. Fantastic!
Să luăm de exemplu CFR. Păi se poate compara călătoria impecabilă pe care o execuți în TGVul autohton față de cum era acum câțiva ani? Nu suportă termen de comparație. Păi în 2006, să zicem, făceai București – Baia Mare cu trenul în vreo 11 ore. Cumplit, așa este, aveți dreptate, pentru pârțul de 500 și un pic de kilometri.
Da, dar acum lucrurile stau cu totul și cu totul altfel. Căci îmbunătățirile aduse căii ferate, precum și introducerea TGVului în toată țara face ca aceeași distanță să fie făcută în 14 ore. Eeeee, este că e mare diferența? Este că se vede că suntem în Uniunea Europeană?
CFRul nostru a ajuns la un asemenea grad de finețe, încât a dat-o în artă, zău. Și la capitolul acesta suntem mult, mult peste alte țări europene cu tradiție. Pentru că am ajuns la un grad de sofisticare impresionant. Păi ia ziceți voi ce țară din Europe își permite ca la prețul de 100 de euro dus-întors pe distanța precizată mai sus, la vagon de dormit clasa I, să ofere călătorilor e incredibilă experiență cu niște vagoane superbe care abia dacă bat spre vreo 50 de ani de funcționare? Ce țară din lumea asta își permite luxul de a oferi călătorilor o minunată întoarcere în trecut, acum când sutem în plin secol 21?
Decât țara noastră, desigur…
9 thoughts on “Absolut spectaculos TGVul românesc”
Si chiar NU voiam sa-mi aduc aminte de cele 17 ore facuta in cuseta sforaitoare, pana la Timisoara… In schimb, face toti banii sa mergi asa cum mergeau strabunii :P
Bine zici… eu mâine plec din București spre Suceava = 7 ore. Mai bine plec călare pe cal ca Ștefan cel Mare.
Poate te-a furat somnul şi ai parcurs de mai multe ori drumul, dus-întors, iar acum dai vina pe CFR… :)))))
@Neamtu
bai, mie imi place sa imi vad strabunii in cartile de istorie, nu sa ma plimb cu ei prin tara :))
@Dragos
sa pornesti cu incredere la drum pe principiul filosofic: nu conteaza destinatia, ci drumul pana acolo :))))))))
@anndryusha
:)))))))))))))))
3 ore bonus nu sunt dincolo. 3 ore în care se poate citi, dormi, mânca, medita asupra sensurilor profunde și ascunse ale vieții :)…
CFR are grijă de spirit și trup
Şi io care credeam că Mocăniţa e „the best” T.G.V. al nostru pentru care crapă de invidie francezii….
ai uitat (intentionat ?) sa spui ca o cursa cluj-bucuresti e mai ieftina cu avionu’ … dar ce e drept e drept … ajungi prea repede :-)
„Trenul ‘Carpati-Expres’ a fost pus in functiune la data de 27 iulie 1928 pe distanta Bucuresti-Brasov. […]
intregul parcurs fiind efectuat in 3 ore si 14 minute. […] LA data de 6 octombrie 1929 se pune in circulatie pe distanta Bucuresti-Galati trenul ‘Dunarea Pullman Expres’. Traseul, in lungime de 260 de km, era efectuat in 3 ore si 42 de minute, cu o viteza medie comerciala de 70.27 km/h.
‘Fulger Pullman Expres’, ‘Trenul albastru’, este pus in circulatie la data de 22 mai 1933 pe ruta Bucuresti-Constanta. Intregul traseu de 231 km era parcurs in trei ore si cincisprezece minute, realizandu-se o viteza medie comerciala de 68 km/h. […] Prin eliminarea opririi de la Fetesti timpul de mers s-a redus la 2 h 57 min., realizandu-se o viteza comerciala de 78,3 km/h. In anul 1987, acelasi traseu era parcurs de trenul rapid ‘Callatis’ in 2 h 30 min. . […]”
„75 de ani de la aparitia unei locomotive celebre pe reteaua CFR: Pacific 231” de Dr. ing. Gabriel Popoviciu si Dr. ing. Serban Lacriteanu, publicat in revista „Modelism” 3(20)/1988
Pingback: 5,5 miliarde călători și CFR o suge în continuare » Chinezu - Un chinez ca tot romanu'