O zic din nou: tare aș vrea o Românie în care să existe măcar 4.000 de businessuri sociale. Pentru că tare mult bine ar face aceste businessuri… Și tare bine ne-ar prinde acest bine :)
Doar că una din problemele majore pe care le văd eu la astfel de businessuri este că stau de mult prea multă vreme în ceea ce în teoria comunicării se numește camera ecourilor. Adică stau în zona lor de confort și încearcă să facă tot ce pot ele mai bine (căci nimeni nu poate contesta dorința lor, intenția de a face bine), doar că, pentru multe dintre ele, mai ales în contextul lumii actuale, asta nu este de ajuns. Pentru că trebuie să facă mai mult. Mult mai mult.
Dintre toate definițiile mai tehnice despre ce înseamnă un business social, nu am ales nici una :)) Pentru că, dincolo de chestiuni legislative și de lucruri spuse de specialiști, un business social se definește, la urma urmei, foarte simplu: un business care are ca scop nu profitul, si îmbunătățirea vieții unor oameni.
Sigur că discuția este mai amplă. Căci un business, prin natura sa, trebuie să facă profit. Doar că, pus în perspectivă socială, profitul trebuie să servească scopului de bază, adică acela de a îmbunătăți viața unor oameni. Altfel spus, profitul nu este un obiectiv în sine, ci doar un mijloc pentru a atinge obiectivul principal.
Vă rog să îi trageți de mânecă pe cei care pe care îi știți că sunt în branșa businessurilor sociale să ne spună că există. Pentru că ar fi mare pacăt să nu îi știm, să nu aflăm despre ei. Și să vedem că se poate și așa, că în România există și astfel de businessuri, pentru care a face viața altora mai bună este obiectivul principal.
Și ar fi păcat ca aceste businessuri să nu profite de ocazia numită Chivas the Venture. Pentru că, pe lângă faptul că sunt sume de bani puse în joc (5.000 E în faza națională și o ”felie” din 1 milion de dolari la faza internațională), businessurile sociale pe care le trageți de mânecă pot beneficia de stagii de pregătire și consiliere personalizată pentru antreprenori.
Așa că spuneți-le despre Chivas the Venture. Și îndemnați-i să se înscrie, până pe 30 octombrie. S-ar putea să le schimbați definitiv businessul. Și, prin asta, viețile unor oameni :)
Mărturisesc faptul că sunt extrem de onorat să fac parte, din nou, din echipa de mentori care coordonează această splendidă inițiativă. Pentru că, alături de George Buhnici, Marius Ghenea și Tudor Furir, încercăm să găsim cât mai multe afaceri sociale din România, pe care Chivas The Venture să le ajute. Pentru că merită. Și pentru că România le merită.
Așa că vă rog să ne ajutați să le găsim :)
Antreprenorii români trebuie să se înscrie pe site-ul www.TheVenture.com până la data de 30 octombrie 2016. După finalizarea înscrierilor, 10 business-uri vor fi selectate pentru a participa la o sesiune de pitch, pe 23 noiembrie 2016. În urma acesteia, juriul competiției va alege 5 finaliști în etapa locală.
Toți cei 5 antreprenori vor participa la o sesiune de mentorat organizată de Chivas The Venture. Finaliștii își vor demonstra abilitățile de business în cadrul a 4 probe, câștigător fiind desemnat acela care va reuși să convingă juriul că merită să reprezinte România la etapa globală.
Anul trecut, a câștigat competiția românească SafeDrive. Aplicația mobilă care diminuează numărul accidentelor rutiere cauzate de utilizarea telefonului la volan, a reprezentat România în finala globală a competiției. SafeDrive a ajuns până în sferturile de finală The Venture, iar finanțarea totală primită în etapa globală se ridică la 10,177$.
Partenerii Chivas The Venture
Printre partenerii Chivas The Venture se numără Innovation Labs, programul de mentorat și dezvoltare pentru cei pasionați de tehnologie și antreprenoriat și RICAP, programul de accelerare care sprijină antreprenorii în tehnologie să ajungă cu produsele lor pe piața globală.
Alături de Chivas The Venture se află și revista BIZ, brand-ul care de 15 ani organizează evenimente de afaceri în 9 orașe din țară și 8 capitale din lume, și Business Days, platforma de networking dedicată antreprenorilor și managerilor români.
4 thoughts on “Știți măcar un business social? Ne spuneți și nouă? Vrem să ajutăm :)”
Salut, păi și eu încerc îmbunătățirea vieții unor oameni aflați în situați foarte grele, http://zoltybogata.ro/acuma-va-rog-sa-ma-ajutati-sa-vand-aceste-bannere-publicitare
păi dacă aș obține o asemenea finanțare, îți dai seamă câtă bucurie aș putea aduce acestor oameni? Multă sănătate
multe din businessurile sociale din romania sunt derulate de asociatii.
forma lor de organizare e non profit, adica nu SRL sau SA.
in formularul de aplicare lucrurile se blocheaza inca de la incepul cand participantul trebuie sa confirme : „Compania ta este înregistrată legat în România ca o afacere profitabilă? ”
Daca bifezi nu, ceea ce e corect in cazul unui ONG, raspunsul este
nu vreau sa fiu rau, dar exact tipul asta de abordare dovedeste o intelegere slaba a modului in care se poate derula un business social
vad ca nu mi-a copiat raspunsul de pe site, care este „Ne pare rău, compania dumneavoastră trebuie să fie înregistrată pentru a participa la The Venture”
Pfoai, cred ca mi-a luat vreo 90 d eminute pana am completat tot. De vreo doua ori am vrut sa ma las pagubas, ca unele intrebari veneau paraca de la fosti securisti sau de la ANAF :)