03.12.2016

Îmi plac brandurile pe care le interesează ce îmi vând și care că îmi vând ce mă interesează

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Ca să vedeți cum se schimbă omul… Mai ales atunci când, pe rând și oferind fiecare câte o bucurie imensă, apar copiii în viața cuiva :) Înainte de a deveni tată, eram – ca să o zic pe aia dreaptă – flower power pe linie de interes față de ce cumpăram. Bine, mă refer la faptul că nu eram de nici o culoare atent la – ca să îi zic așa, generic – etichetă. Cumpăram produsele pe criterii de alea strict subiective, gen ”îmi plac și cu asta basta”, restul nu mai conta. Eh, ale tinerețiii valuri, dacă îmi permiteți :)

Dar atunci când a venit primul copil în viața mea, m-am surprins (nici nu mi-am dat seama că se întâmplă, doar m-am trezit că așa mă schimbasem) că nu mai arunc produsul direct în coș, ci îl iau în mână, îl întorc pe toate fețele, citesc informațiile de pe ambalaj și de pe etichetă și abia apoi vine decizia de cumpărare. Eh, odată cu statutul de părinte vin și niște obligații corespunzătoare :)

În timp, mi-am dat seama că faza cu informațiile pe care mi le dă un produs pe ambalaj și/sau pe etichetă a devenit un criteriu masiv de selecție în ceea ce mă privește. Și că, odată cu trecerea anilor, companiile și brandurile care îmi arătau că – direct spus – le interesează ce îmi vând și că îmi vând ce mă interesează mi-au intrat la coracon. Pentru că transparența în comunicarea despre produs a devenit pentru mine parte integrantă a ceea ce cumpăr, un fel de TVA subiectiv, dacă vreți, adică inclus lejer în costul produsului :))

20160608_101253Recunosc, am avut și suprize neplăcute din această perspectivă. Adică BC (a se citi Before Children :D) le consumam într-o veselie (v-am spus, ciudatul criteriu al lui ”îmi place!”), dar după ce am devenit tată le-am scos de pe lista de cumpărături. Fie pentru că, citind despre ele, îmi dădeam seama că nu sunt bune pentru noi, fie că încruntam sprânceana din cauza puținătății informațiilor pe care respectivele produse mi le dădeau. Între timp oricum s-a schimbat și legislația și acum este obligatoriu să dai informații detaliate, doar că era prea târziu pentru acele produse, mi le-am scos de la coracon…

Încă un lucru interesant mi s-a întâmplat de când am devenit tată: am devenit din ce în ce mai atent la ce consum și eu, nu doar la ce cumpăr pentru copii. Iar asta mi se pare fantastic! Calculul (după mintea mea atâta câtă este) devine cam așa: păi dacă nu ai grijă de tine, ca părinte, cum ai putea cu adevărat să ai grijă de cei mici ai tăi? Gândiți-vă un pic la asta…

Și, ca să nu stăm doar în regim teoretic, hai să discutăm aplicat despre cum abordează comunicarea despre produsele lor cei de la Nestle. Companie care este, după cât am studiat eu chestiunea, numai bună de dat ca exemplu în această chestiune, un exemplu numai bun de urmat. Apropo, să urăm la mulți ani acestui brand, care sărbătorește 150 de ani de activitate la nivel internațional și 20 de ani de excelență în România. La mulți ani, deci! :D

Cum comunică Nestle cu copiii

Știați că Nestle nu desfășoară nici un fel de activitate de marketing către copii pentru produsele din categoria dulciurilor (napolitane, ciocolată, batoane și bomboane de ciocolată)? Ei bine, fix așa se întâmplă. Nestle nu se adresează deloc copiilor sub 6 ani, iar în cazul copiilor între 6 – 12 ani comunică doar pentru produsele care îndeplinesc criteriile nutriționale agreate la nivel europan (EU Pledge) și criteriile nutriționale Nestlé.

Nici eu nu știam asta, abia acum am aflat. Și mă bucur că se întâmplă astfel de lucruri. Bine, eu am selectat chestiunea asta dintr-o foarte, foarte amplă inițiativă a brandului numită Principiile de Comunicare Comercială și Politica de Marketing către Copii (parte din Principiile Nestle de Conduită în Afaceri, ca să vedeți cât de complexă este chestiunea…).

Și, ca o punere într-un context mai larg, Nestle susține inițiativele și participă la activitățile propuse de industrie cu scopul de a promova comunicarea responsabilă către copii, cum sunt cele inițiate și implementate de International Chamber of Commerce (ICC) și International Food and Beverage Alliance (IFBA). Nestle este semnatară a inițiativelor voluntare de comunicare responsabilă de la nivel european și local (EU Pledge si RO Pledge).

V-am spus lucrurile astea mai tehnice doar ca să înțelegeți cât de mare este ținta, ca să zic așa, unui brand care ia foarte în serios comunicarea responsabilă către copii. Cam cum ar trebui să facă orice brand. Adică partea cu informațiile de pe ambalaj și de pe etichetă să fie doar partea vizibilă a unui sistem amplu și complex, al cărui ”motor” este unul teribil de important pentru brand, pentru industrie și, în special, pentru noi consumatorii: ai grijă ce consumi ca să nu îți consumi viața așa cum nu trebuie :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Dacă vreți să începeți să tranzacționați pe bursă, acum ar fi un moment bun

Când pasiunea pentru blogging se combină cu pasiunea pentru istorie…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *