04.12.2016

Raport Kaspersky: Comportamentul copiilor în online

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Un raport recent Kaspersky Lab arată că, în toată lumea, copiii își petrec cea mai mare parte a timpului lor din mediul online, folosind instrumente de comunicare cum sunt rețelele sociale, email-ul, chat-ul etc (reprezentând 67% din activitatea online). Portalurile de jocuri (11%) și site-urile care conțin informații despre alcool, droguri și tutun (9%) se clasează pe locul al doilea, respectiv al treilea. În același timp, se observă diferențe notabile în ceea ce privește interesele copiilor din diferite țări.

Raportul, care acoperă o perioadă de 12 luni, se bazează pe statistici anonime provenite de la soluțiile Kaspersky Lab pentru PC-uri Windows și Mac-uri, care au modulul Control Parental activat, și prezintă procentul de vizite sau tentative de a vizita site-uri cu un conținut potențial dăunător, încadrate într-una dintre cele 14 categorii prestabilite*. Statisticile arată că, în perioada urmărită, copiii au redus numărul de vizite în mediile de comunicare și site-urile destinate adulților. Această tendință poate fi explicată prin faptul că și-au mutat cea mai mare parte a activităților “sensibile” pe dispozitive mobile, care nu au fost vizate de raport.

Categoria “canale de comunicare pe Internet” este cea mai populară în Mexic (86%), Rusia, Brazilia și Italia (cu procente de peste 70%). Cei care au comunicat cel mai puțin în această perioadă au fost copiii din China (30%), Germania (31%) și Marea Britanie (32%). Interesant de remarcat, cu cât e mai puțin populară această categorie într-o țară, cu atât e mai populară categoria “jocuri pe computer”. Copiii din Marea Britanie (28%), Germania (26%) și Australia (21%) au o tendință mai accentuată să se joace online, în timp ce copiii din Mexic (4%), Italia (6%) și Japonia (7%) se joacă mai rar.

În ceea ce privește vizionarea de materiale video, descărcarea de software sau când vine vorba să asculte muzică, micuții din Japonia conduc detașat (12% din totalul de notificări trimise de sistemele de control parental). De asemenea, ei se clasează în top la cumpărăturile online (17%), ca și copiii și adolescenții din China (20%). Categoria “alcool, tutun și droguri” a generat cele mai multe semnale de alarmă în Germania (23%) și Marea Britanie (25%). În schimb, conținutul pentru adulți a generat cel mai mare interes în rândul copiilor din China (23%) și Japonia (5%), iar cel mai mic interes în Marea Britanie și SUA (ambele înregistrând sub 1%).

KASPERSKY LAB

Despre autor: Bianca Ceică

Povestaș cu dor de ducă. Mică maestră de mari isprăvi 2.0 pe biancaceica.ro și pe cristianchinabirta.ro. :)

S-a lansat StreamingMail, un serviciu românesc de email marketing

#PoateVăInteresează Mihai Morar şi Daniel Buzdugan, sancţionaţi cu 5.000 de lei fiecare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *