04.12.2016

Bilanț Flanco 2015: 777 milioane de lei, cel mai bun an din istorie

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Ar fi mișto dacă v-ați uita la acest Bilanț Flanco 2015 din perspectiva românului care – furculition – trăiește în România, ceea ce îi ocupă cam tot timpul. Adică din perspectiva acelui român care înțelege că, atunci când un brand care prestează pe piața autohtonă aere rezultate bune, cumva în plan general și lui personal îi merge un pic mai bine. Desigur, este extrem de simplificat ce zic eu acilea, dar există și acea fărâmă de adevăr. În sensul că afaceri înfloritoare în România înseamnă o Românie un pic mai înfloritoare. Sau ceva de genul, trag nădejde că v-ați prins, nu insist.

Bilanț Flanco 2015, în cifre

  • vânzări de 777 milioane de lei în 2015, cu 17% mai mult decât în anul precedent
  • profit de 8 mil. lei în 2015, de 3,8 ori mai mare decât în 2014
  • aproximativ 1.400 de angajați
  • 100 de magazine
  • 2 milioane de clienți în 2015
  • 500.000 de membri înscriți în Programul de fidelitate „Mereu Flanco”

Câteva concluzii de la evenimentul Bilanț Flanco 2015

bilant flanco 2015Flanco a investit 10,6 milioane de lei anul trecut în dezvoltarea companiei, totul din resurse financiare proprii. Investițiile au vizat deschiderea a 12 magazine noi, dar și site-ul și optimizarea platformelor IT.

Anul trecut, am deschis magazine în cele mai noi mall-uri din România: Coresi în Brașov, Mega Mall în Bucuresti și am revenit în zona comercială Băneasa București (lângă Mobexpert). În același timp, pentru orașele medii și mici, ne-am orientat către magazine stradale sau situate în parcuri comerciale, venind cu un nou concept de comerț modern. Din trimestrul IV 2015 și până în februarie 2016, am intrat în 10 orașe noi, cu magazine Flanco stradale”, zice Dragoș Sîrbu, CEO-ul Flanco Retail.

Apropo de magazine, cică există un Top 3 magazine, dintre care două în București și unul în centrul țării. Nu ni s-a spus exact care, dar aș putea pune pariu că este vorba despre cel din Brașov, de la Coresi :D

Vânzările online și cele de pe mobil au fost și rămân priorități pentru Flanco Retail, în condițiile în care, în România, există peste 11 milioane de utilizatori de internet, 7 milioane dintre aceștia fiind clienți pentru vânzările online.

În 2015, numai pe facebook, Flanco a primit cam 5.000 de mesaje. Datorită implementării unei noi aplicații CRM, în prioada octombrie 2015 – ianuarie 2016 numărul de reclamații de a scăzut de 10 ori.

Pentru 2016, Flanco își menține strategia de creștere sănătoasă și durabilă, țintind vânzări în creștere cu 20%, pe o piață estimată să crească între 12-14%.

Am avut și o curiozitate personală, așa că l-am întrebat pe Dragoș Sârbu dacă o să dezvolte pe platforma flanco.ro ceva special legat de muzică (mă știți, febleața mea decisivă pe linie de hobby :D). Și nu mă refeream doar la vânzare de muzică (deși amândoi am căzut de acord că reînvierea vinilurilo, ca să zic așa, este de mare angajament), ci de tot ce ține de muzică, inclusiv sisteme audio. Cică până la sfârșitul anului, Flanco o să vină cu niște pași energici în acest sens. Ceea ce aștept cu deosebită înflăcărare :D

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

NETOPIA mobilPay: Plățile digitale au crescut cu peste 25% în 2015

ATRA Doftana propune pro-teambuilding

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *