09.12.2016

10 ani de GPeC vorbesc de la sine, așa că io nu mai zic nimic :D

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

A zecea ediție a Galei Premiilor eCommerce (GpeC) s-a desfășurat pe 24 noiembrie și a reunit peste 700 de reprezentanţi ai companiilor de top autohtone şi internaţionale. Cel mai important anual dedicat comerțului online din România a început dimineață și s-a terminat aproape de orele 22:00, cu gala de premiere a celor mai performanți jucători din piață.

An de an, GPeC este un eveniment structurat pe două module principale: de-a lungul zilei, participanții sunt la GPeC Summit, compus din diverse discursuri și prezentări dedicate comerțului online, iar seara începe festivitatea de premiere. La Summit au fost prezenți unii dintre cei mai buni specialiști români și internaționali, reprezentând companii de top din industria online, iar în 2015 au fost și patru invitați speciali. Aceștia au fost Oli Gardner, cofondatorul Unbounce – una dintre cele mai apreciate unelte de A/B Testing la nivel mondial, Larry Kim, cel mai influent expert PPC din ultimii doi ani și fondatorul WordStream, Brian Massey, cofondatorul Conversion Sciences și autorul bestseller-ului Your Customer Creation Equation: Unexpected Website Formulas of The Conversion Scientist, și nu în ultimul rând Viljo Vabrit, directorul ConversionXL Agency.

Date despre comerțul electronic românesc comunicate la GPeC Summit:

  • Între 2014 și 2015 s-a înregistrat o creștere mare a volumului de vânzări de Black Friday, de la 9 milioane de lei la 15 milioane de lei, conform lui Dorin Boerescu, director 2Parale;
  • Black Friday 2015 a fost un eveniment important pentru tot felul de nișe. În utimele șapte zile, au crescut cu 4.000% căutările pentru „rochii de mireasa black friday”, „frigider black friday 2015”, „aragaz black friday 2015” și altele, susține Ela Moraru, industry manager Google România;
  • Au fost de trei ori mai multe tranzacții cu cardul anul acesta de Black Friday 2015, conform lui Horia Grozea, director Card Payments Netopia mobilPay;
  • Etienne Bostsarron, vicepreședinte Orange pentru New Customer Relationships Orange, a explicat de ce mobile commerce e deja viitorul: în medie, în 2014, în fiecare casă din Europa și SUA se regăseau cinci dispozitive, iar 60% din utilizatori au telefoane inteligente și au declarat că iau telefonul peste tot cu ei; 90% din veniturile Facebook sunt de pe dispozitive mobile, iar 80% din călătoriile de cumpărare încep prin căutări online pe diferite platforme;
  • Cu 108.000 mai multe expediții de Black Friday 2015 decât anul trecut, conform lui Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier;
  • FashionDays a avut o creștere de 40% de Black Friday 2015, Elefant una de 120%, iar evoMAG are acum o rată de retur de aproximativ 5%, în creștere cu 2% față de anul trecut;
  • Iulian Stanciu, director eMAG, susține că piața de retail adresată e de 20 de miliarde de dolari și estimează cheltuieli ale grupului țintă de 14 miliarde de dolari, cu cheltuieli aproximative pentru cumpărătorii online de 9,1 miliarde de dolari. Cu două zile înainte de Black Friday, 150.000 de persoane au instalat aplicația eMAG.

Acestea sunt doar câteva din concluziile trase în urma GPeC Summit. Mai multe detalii sunt și pe blogul oficial  al evenimentului. 

Cele mai importante premii din competiția GPeC

  • F64.ro – Magazinul anului în 2015 și câștigătorul categoriei IT&C, Electronice și Electrocasnice;
  • Gadgetway.ro – Cel mai bun startup;
  • Borealy.ro – Cel mai bun magazin Experienced, Cel mai bun comerciant și câștigătorul categoriei Cadouri și Bijuterii;
  • Fan Courier – Compania de curierat în 2015;
  • Paravion.ro – Best Mobile App;
  • Targulcartii.ro – Best Mobile Presence;
  • AVON – Cea mai bună prezență în social media;
  • Shopmania – Cel mai bun comparator de prețuri;
  • Transilvania – Banca anului;
  • Pentruanimale.ro – Câștigătorul categoriei Pet Shop;
  • Paravion.ro – Câștigătorul categoriei Turism;
  • BestKids.ro – Câștigătorul categoriei Bebeluși, Copii și Jucării;
  • DentStore.ro – Câștigătorul categoriei Health & Beauty;
  • Rangali.ro – Câștigătorul categoriei Produse organice și naturale;
  • 1mob.ro – Câștigătorul categoriei Mobilă;
  • O-Mac.ro – Câștigătorul categoriei Casă, Grădină și Unelte;
  • WatchShop.ro – Câștigătorul categoriei Ceasuri;
  • Floria.ro – Câștigătorul categoriei Florării Online;
  • CandyToys.ro – Câștigătorul categoriei Alimentare și Băuturi;
  • SportAddict.ro– Câștigătorul categoriei Articole sportive și timp liber;
  • CauciucuriDirect.ro – Câștigătorul categoriei Auto, Moto, Utilaje;
  • Gutuie.ro – Câștigătorul categoriei Birotică și Papetărie;
  • Targulcartii.ro – Câștigătorul categoriei Cărți, Reviste, Publicații;
  • Atu Tech – Câștigătorul categoriei Echipamente de securitate;
  • Zonia.ro – Câștigătorul categoriei Fashion.

Premiul special pentru întreaga carieră: Marin Mitroi, director RomCard.

GPeC 2015 este cel mai important eveniment de e-commerce din Romania, powered by FAN Courier.

GPeC 10ani - 1

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cum m-a convins Andrei Cismaru să îmi descarc aplicația WowApp

Starcom Mediavest a lansat cea de-a doua editie a enciclopediei anuale Consumer Report

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *