11.12.2016

Salut cu drag schimbările din meniul IKEA. Mă refer la mâncare, bre :))

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Există două categorii de cititori care se uită la aceste rânduri:

Categoria 1. Cei care ați fost în magazinele IKEA și care v-ați amorezat (că nu am găsit alt termen :D) de mâncarea de acolo, căci e bună rău și ieftină și mai rău :)) Cu mențiunea că există o subcategorie de stimabili care se duc acolo DOAR pentru mâncare. Ceea ce mi se pare foarte tare!

Catgegoria 2. Cei care nu ați ajuns niciodată în magazinele IKEA și habar nu aveți despre ce vorbesc :))

Ideea este că – după mintea mea, atâta câtă este – mâncarea de la IKEA este un fenomen (îi zic așa generic, detalii aveți mai jos). Dap, nici mai mult, nici mai puțin. Conceptul lor de prestări servicii în domeniul culinar a lovit dur și ireparabil de când a fost lansat. Iar acum putem spune că pentru mare parte din cei din categoria 1 de mai sus este chiar un love brand.

Lucru înțeles pe deplin chiar de cei de la IKEA, care tocmai ce au lansat catalogul de anul acesta (dați click, aveți detalii inclusiv despre o extensie online simpatică a catalogului) focusat exact pe ideea de bucătăria, sub conceptul ”Gesturile mici contează”. Nu vă lăsați înșelați de poezia conceptului, este vorba de bucătărie și despre ce facem (sau, mă rog, ar trebui să facem…) în băcătărie :)

Vă dau mai jos informații despre schimbările din meniul IKEA. Pe care le salut. Cu mare drag. Și o fac nu doar pentru că aceste schimbări aduc o dieta mai sănătoasă (ceea ce este de salutat implicit), ci pentru că o asemenea schimbare de atitudine în privința alimentației la un ditai brandul mondial dă un semnal foarte clar (pentru cei care vor să audă, desigur) că ar trebui să facă și ei schimbări majore. Iar asta nu este doar de apreciat, ci de mega-apreciat.

Să vă uitați colea mai jos și la rezultatele unui interesant studiu despre relația bucureștenilor cu bucătăria și cu gătitul. Foarte interesante concluziile.

O noutate prezentă în meniul Restaurantului IKEA încă din luna aprilie este reprezentată de chifteluțele vegetariene și cele de pui, pregătite cu grijă față de oameni și de mediu. Chifteluțele de pui nu conțin gluten și nici lactoză și presupun un consum redus de apă în procesul de preparare, iar cele vegetariene nu conțin niciun ingredient de origine animală. De la 1 septembrie, orice meniu de chifteluțe va putea fi comandat la jumătate de porție pentru copii, la jumătate din preț.

În Restaurantul IKEA, în Bistro și în Magazinul de Delicatese Suedeze vor fi disponibile începând de la 1 septembrie noi produse hrănitoare și sănătoase: iaurt înghețat la 3 lei paharul, apă fructată ce va conține cu 50% mai puțin zahăr față de sucurile existente în prezent la dozatoarele cu reumplere gratuită și noi meniuri sănătoase în restaurant.

Alte noutăți așteptate pe parcursul anului sunt: Ice Tea cu arome de pin și mesteacăn, gustări din legume uscate și nuci în Magazinul de Delicatese Suedeze, gustări sănătoase și sandwich-uri la Bistro.

Somonul servit în restaurantul IKEA provine de la o fermă certificată ASC (Aquaculture Stewardship Council). Certificarea ASC promovează consumul de pește provenind din surse care respectă standarde înalte de lucru cu oamenii și mediul: venituri corecte și stabile pentru familiile de pescari din țara de proveniență, grijă ca stocurile de pește să se refacă. În plus, colaborăm cu ferme care au certificare ASC și pentru produsele din pește și fructe de mare disponibile în Bistro.

Din martie 2015, deșeurile organice de la restaurantul IKEA sunt trimise către o fabrică de biogaz, iar până în luna august, 5.840 kilograme de deșeuri au fost transformate în biomasă.

Studiu IKEA despre obiceiurile de acasă

Odată cu tema noului catalog este lansată și o nouă analiză IKEA Group la nivel internațional. Life at Home Report are ca temă activitățile de zi cu zi legate de mâncare și modul în care ne influențează ele starea de bine. Studiul global este bazat pe vizite desfășurate de Compania IKEA în casele oamenilor, pe studii interne ale IKEA Group, precum și pe răspunsurile a peste 8.500 de locuitori din 11 capitale ale lumii la un chestionar IKEA.

Compania IKEA România a replicat studiul și la nivel local: cea de-a doua ediție a studiului Life at Home Report cercetează modul în care gătesc, servesc și își depozitează mâncarea locuitorii din București. Datele au fost obținute printr-un chestionar online distribuit prin e-mail și au răspuns 1.009 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.

Dintre rezultatele studiului:

– 74% dintre bucureșteni sunt curioși să testeze noi feluri de mâncare

– Deși 79% au încredere în calitățile lor de bucătari, doar 22% dintre bucureșteni gătesc acasă în timpul săptămânii. Mai mult de jumătate dintre aceștia (58%) spun că timpul este principalul motiv pentru care ajung să renunțe la gătit

– În comparație cu media indicată în sondaj pe locuitorii altor capitale, bucureștenii spun că au fost pretențioși cu mâncarea în copilărie cu procent cu 9% mai mare

7 din 10 bucureșteni folosesc telefoane mobile sau tablete în timpul mesei, dar 52% nu se simt bine atunci când altcineva folosește telefonul la masă

Copiii joacă un rol important în bucătărie și în alegerea mâncării. 1 din 2 părinți crede că este important să implice copiii în activitățile din bucătărie și pentru 43% dintre bucureștenii intervievați, copiii au un cuvânt de spus în alegerea felurilor de mâncare

– Deși declară că se bucură atunci când gătesc alături de familie și prieteni (75%), foarte puțini dintre bucureșteni își pregătesc mesele împreună (22%).

PH125822

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

La mulți ani, stângacilor! Astăzi este ziua voastră :)

Domnu inginer Colțescu, ne apucăm și noi de meseria de pe diplomă?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *