05.12.2016

De ce ar trebui să alegi LinkedIn în loc de Facebook ca modalitate de promovare a companiei

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Toată lumea are Facebook în ziua de azi, până și Facebook-ul are propria pagină de Facebook! :))

Tocmai de aceea, companiile se orientează după tendințele actuale și se promovează prin această rețea de socializare. Și cine le-ar putea învinui? Pe Facebook găsești milioane de utilizatori din toată lumea, iar informațiile circulă cu rapiditatea fulgerului.

Dar – pentru că știu că așteptați să apară un „dar” – eu vă spun că ar trebui să vă promovați compania pe LinkedIn.

Și iată motivele, pe care nu aveți cum să le ignorați, explicate și argumentate de „Today’s”, agenție de marketing online:

Sunt peste 1,7 milioane de români care folosesc LinkedIn și este rețeaua socială cu cele mai ridicate prețuri pentru publicitate, dar este și cea cu cea mai mare rată de conversie, cu 277% mai mult față de Twitter sau Facebook.

Facebook este cea mai mare rețea socială în România și la nivel mondial, dar publicitatea se rezumă la nivelul business-to-consumer, pe când LinkedIn este preferată pentru promovarea business-to-business. Este singura platformă construită în jurul evoluției profesionale a companiilor și angajaților, dar și în jurul abilităților. Sistemul de publicitate este similar celui de la Google, adică pay per click (PPC). LinkedIn are o rată de conversie de 2,27% (conform unui studiu Hubspot realizat pe un eșantion de 500 de companii), iar fiecare campanie are nevoie de un buget minim pe zi de 10 dolari. Suma minimă pentru click este de doi dolari, iar înainte de a putea porni o campanie de publicitate trebuie plătită o taxă de activare a contului de advertiser de patru dolari.

LinkedIn a fost fondată în 2002 și la nivel mondial are peste 250 de milioane de utilizatori. Succesul în promovare pe această platformă vine din numărul redus de advertiseri, dar și din direcționarea unei campanii pentru acel public de care o companie are nevoie pentru a-și vinde serviciile. Cât despre public, cel mai consistent are o vârstă între 25 și 35 de ani (210.116 de utilizatori), urmat de cel cu vârsta între 35-55 de ani (127.263 de utilizatori) și cel între 18-24 de ani (106.852 de utilizatori).

Today’s recomandă publicitatea pe LinkedIn pentru acele companii care au de oferit servicii B2B și celor care recrutează noi angajați, fiind ușor de atras manageri de HR, directori generali sau manageri generali. De asemenea, cei din industria auto îl vor găsi un mediu potrivit și este util pentru cei care organizează conferințe specializate, traininguri, teambuildinguri sau vând produse din zona luxury.

Despre autor: Bianca Ceică

Povestaș cu dor de ducă. Mică maestră de mari isprăvi 2.0 pe biancaceica.ro și pe cristianchinabirta.ro. :)

Premieră Tarom: primul instameet din istoria de 6o de ani a companiei

#CeVrajiMaifacBloggerii Mihai Stescu o arde cu interviu cu Claudiu Mușat

6 comentarii

  1. joi, 21 mai 2015, 12:19

    Dar oare poti promova un Blog pe Linkedin ?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 21 mai 2015, 12:25

      Un blog, cam greu. Businessul pe care îl construiești în jurul blogului, da. Căci, dacă îmi permiți, din business scoți bani, nu din blog :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 21 mai 2015, 15:10

        Eu nu prea sunt de acord cu asemanarea asta atat de mare cu un Business. Blogging-ul fara spiritul de Blog devine doar un fel de portal de stiri si reclama. Una e sa ai un Blog profesionist alta e sa ai Afacere. Stiu, „cresc eu mare”, dar mi-ar placea sa ma promovez ca influenta si nu ca economie. Business-ul unui blog trebuie sa fie mereu o latura maxim secundara a actiunii de Blogging. Ulterior, cititorii decid ce e un blog si ce „miroase” a Afacere.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  2. Florina
    joi, 21 mai 2015, 17:14

    Nu ma surprind cifrele.
    Intram pe Facebook pt entertainment, relaxare, sa vedem poze cu prietenii (ca de fapt, de aici a pornit si numele = „cartea” fetelor/chipurilor). Asa ca e normal sa fim targetati „pe persoana fizica” pentru fashion, beauty, leisure, travel s.a.
    LinkedIn e orientat pro-business si HR inca din toolbar (vezi „Jobs”, „Interests”). Asa ca si targetul se muta pe zona B2B/recrutare.
    Pe mine ma amuza faptul ca, pe ambele retele, oamenii incearca sa para altcineva decat sunt in realitate … niste frumuseti rapitoare pe FB si niste super-skill-ati pe LinkedIn. Tricky pt companiile care fac publicitate si colo si colo, ca nu mai stiu ce naiba sa le ofere :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 22 mai 2015, 08:34

      Știu ce zic cu prefăcătoria. Doar că am învățat în cei 7 ani de când o ard în 2.0 că nu poți să te prefaci multă vreme și la un moment dat se răstoarnă căruța dacă tot faci de astea. Și se cam răstoarnă pe tine :))

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *