08.12.2016

Frica de a experimenta. În social media sau aiurea

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

– Da, vreau campanie cu bloggeri, dar să scrie ce le zicem noi, nu ce vor ei.
– Păi nu funcţionează aşa, bloggerilor le dai un brief şi ei scriu cum vor ei în funcţie de cerinţele briefului.
– Dar nu se poate! Cum să scrie ce vor ei!? Şi noi cum mai controlăm mesajul?

Poate că unii dintre voi credeţi că ce am zis mai sus este un dialog imaginar. Că aşa ceva nu se poate #narecum. Este imaginar în formă. Dar teribil de real pe fond. Căci, nu neapărat în acelaşi cuvinte, astfel de discuţii avem destul de rar (din păcate) cu anumiţi clienţi ai Kooperativa 2.0. Din fericire, totuşi, avem o putere de convingere de-a dreptul debordantă şi cam în 70% din cazuri îi convingem să facă aceste campanii. Pentru că reuşim să îi convingem de puterea teribilă a experimentului în social media.

Aţi văzut spaima lor cea mai mare: nu pot controla mesajul. Doar că fix asta se întâmplă atunci când faci un experiment: ieşi un pic din zona ta de confort, faci făcuta şi apoi analizezi ce s-a întâmplat. Şi tragi concluzii. Şi, poate, mai vrei. Pentru că experimentul a fost unul reuşit. Numai că – furculition, desigur – nu ai nici cea mai mică şansă să ştii dacă ţi se potriveşte social media dacă nu experimentezi un pic. Dacă nu laşi social media să te convingă. Sau, după caz, să te sperie şi mai tare. Experimentează şi vei afla. Nu experimenta şi nu o să afli niciodată.

Când vine vorba despre campanii cu bloggeri, nu cred că există pe piaţă o variantă mai bună, mai uşoară (ca mecanism) şi mai cost-effective de a experimenta decât Blogal Initiative (platformă care face parte din Kooperativa 2.0). Nu cred şi pace. Pentru că una din direcţiile de bază pe care mergem cu Blogal Initiative este exact asta: să oferim brandurilor posibilitate de a experimenta, într-un mediu controlat (nu atât de controlat cât îl vor ele, totuşi :D) şi care a „bifat” deja peste 300 de campanii cu bloggeri. Când faci 300 de campanii se cheamă că ştii ce faci, aşa că vă invit să daţi un mail pe contact at blogalinitiative.ro ca să aflaţi dacă vă convingem sau nu să experimentaţi cu noi :D

În această notă, îmi place ce a făcut Robi Katai cu powerpointul ăsta, în care asta propovăduieşte şi el: necesitatea experimentului în social media.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ce dorinţă o să îmi pun când o să înalţ lampionul de Anul Nou Chinezesc

MSLGROUP The Practice caută Social Media Manager

4 comentarii

  1. marți, 17 februarie 2015, 12:53

    Pe o altă platformă (oarecum similară cu Blogal Initiative) am văzut concursuri care, pe lângă cerințele absolut normale, de a insera anumite linkuri în articol, de a folosi anumite cuvinte, de a urma o anume idee etc solicitau blogerilor să scrie un review pe site-ul comerciantului la produsul promovat in articol.
    Adică să scrie în nume propriu că au cumpărat produsul respectiv, că este excelent și că îl recomandă. Cum vine asta pentru că mie mi se pare o porcărie?
    De când m-am înscris la Blogal Initiative (aproape un an) așa ceva eu nu am văzut.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 17 februarie 2015, 12:56

      E cam forţare să ţi se ceară aşa ceva, e drept. La urma urmei, clientul cere, ce şi cât accepţi tu, aici este discuţia :)) Oricum se numeşte că experimentezi chiar când ai discuţii de astea :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  2. vineri, 20 februarie 2015, 09:59

    Asa este, no pain, no game :) Da, exista si cazuri cand compania nu ajunge la un numitor comun cu bloggerul, dar in cazul meu de cele mai multe ori se lasa cu game, laughter and friendship :) Le recomand tuturor celor care doresc sa se promoveze sa apeleze la bloggeri. Mi se pare o experienta minunata.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. miercuri, 3 iunie 2015, 01:37

    […] 10. Frica de a experimenta în social media […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *