04.12.2016

Copii fără jucării şi jucării fără copii

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

În urmă cu ceva vreme, am fost, alături de extraordinarii oameni de la Salvaţi Copiii, în nordul Moldovei, unde am vizitat nişte familii, care trăiau într-o sărăcie cumplită (dar demnă!), beneficiare ale unor programe derulate de aceşti extraordinari oameni. Am trăit multe momente emoţionante acolo, care au oscilat de la bucurie că văd atâta omenie în oameni la revoltă cumplită împotriva unei ţări care îşi striveşte oamenii, reducându-i la statutul de CNPuri.

Mi-a rămas în minte şi în suflet (şi nimeni şi nimic nu o să poată să mi le scoată de acolo) povestea unui băieţel de 9 ani, care avea o singură jucărie. Atât, o singură jucărie. Un Moş Crăciun jerpelit, pe care noi l-am fi aruncat demult la gunoi. De altfel, la gunoi, la groapa de gunoi, l-a găsit şi el. Şi l-a adus acasă, l-a curăţat cum a putut. Şi se joacă, dar rar. Pentru că nu vrea să îşi strice singura jucărie.

Îmi aduc aminte că am ieşit brusc din bojdeuca în care am aflat povestea, ca să nu îmi vadă ceilalţi lacrimile din colţul ochilor. Pentru că bucuria copilului, care ne povestea cu atâta drag despre unica jucărie pe care o are contrasta îngrozitor cu realitatea noastră, a celorlalţi. Şi pentru că am simţit o vină îngrozitoare…

Vă spun toate acestea pentru a pune într-o perspectivă mai de coracon una din cele mai frumoase iniţiative când vine vorba despre copii şi jucării: campania Jucăriilor de Pluş, derulată de IKEA Foundation, în parteneriat cu UNICEF și Salvați Copiii. Vă invit să citiţi mai mult despre ce înseamnă această campanie. Şi să vă implicaţi în ea, cum puteţi. Cu gândul la acel Moş Crăciun jerpelit din povestea de mai sus…

Vă mai spun că, pentru prima oară de când această campanie există, IKEA lansează o competiție pentru copiii din întreaga lume. În fiecare magazin IKEA, într-o zonă dedicată, copiii mai mici de 12 ani sunt invitați să deseneze jucăria perfectă. Pe baza cardului de membru IKEA FAMILY, părinții vor înscrie desenele în competiție, iar Compania IKEA va alege, la nivel global, 10 desene pe care le va transforma în jucării adevărate, în ediția următoare a campaniei Jucăriilor de Pluș (noiembrie 2015 – ianuarie 2016).

campania jucariilor de plus 1campania jucariilor de plus 2campania jucariilor de plus 3

Campania Jucariilor de Plus_4

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Căutăm bloggeri care să îşi închidă blogul în ziua alegerilor

Căutăm blogger care să vină cu noi în tabăra foto #TFB9Lumia930

3 comentarii

  1. Vio
    vineri, 14 noiembrie 2014, 09:17

    Foarte frumoasa campania :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 14 noiembrie 2014, 10:56

    Of, of, prea mulți copii sunt în această situație ca copilul de care ne spui tu :( , și totuși am putea face împreună multe, dacă ar fii mai mulți care să dorească să ajute. Multă sănătate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. joi, 22 ianuarie 2015, 15:32

    […] anul trecut, cei de la IKEA mi-au trimis o carte: „Prinţul Broscoi”. Ca parte a Campaniei Jucăriilor de Pluş, una din cele mai frumoase iniţiative de brand ever. I-am arătat-o Patriciei (3 ani) şi de […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *