05.12.2016

Cum distrugi un agent de turism?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Mi s-a părut foarte interesantă abordarea celor de la Tomis Travel, aşa că am zis că merită să vă arăt ce şi cum. Căci nu de multe ori vezi aşa ceva din industrie, adică o agenţie care să arate cu degetul clienţii mai ciudăţei, ca să le zic aşa :)) Sigur, am putea contra-ataca şi să spunem în câte feluri ne distrug feng shuiul agenţii de turism nouă, clienţilor, mai ales când ei îţi vând leopardul în pliante şi când ajungi acolo vezi doar gardul care seamănă, din avion, cu leopardul. Dar nu o să o facem. Poate altădată :D

agentie

 

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Românii merg la tratament în Austria, Marea Britanie și Germania

În 5 luni, am fost bombardaţi de 9.207 de reclame turistice

8 comentarii

  1. marți, 17 iunie 2014, 09:12

    Buna Chinezu !!!!

    Noi iti urmarim cu maxim interes activitatea ta de pe blog.

    Ideea acestui articol este de-a explica potentialilor turisti faptul ca trebuie sa stii ce vrei de la vacanta ta. Apoi sa spunem si din secretele unui agent de turism. Transparenta si curajul de-a spune lucrurilor pe nume trebuie sa fie o calitate nu un defect .

    Legat de situatia cu leopardul. Realitatea este legata de nivelul de asteptari ale clientului . Intotdeauna tariful vacantei reflecta serviciile oferite la destinatie.
    Mereu intr-un pliant sunt aratate serviciile unui hotel de 5*, dar clientul de exemplu alege un hotel de 3 * . Atunci pliantul numai seamana cu realitatea de la fata locului.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 17 iunie 2014, 09:56

      Păi tocmai de aia am apreciat sinceritatea voastră. Şi de aia am salutat, scriind, despre ce aţi scris voi :) Chiar cred că face bine industriei o astfel de abordare. Mai ales că, între noi fie vorba, cu 10 clienţi de ăştia pe lună vă acordaţi şi voi un concediu la nişte cure balneare sau ceva :))

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Răspunde
      • marți, 17 iunie 2014, 14:11

        Chinezu genul asta de turisti ii omoara pe agentii de turism care nu stiu sa descopere dorintele clientului. Asta e secretul. Cum faci ?

        Important este cum te raportezi tu fata de respectiva situatie. Ce atitudine adopti.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  2. marți, 17 iunie 2014, 09:17

    Am lucrat si eu in turism partea de outgoing o scurta perioada. onsumatorul roman trebuia invatat geografie inainte sa plece de acasa pe drumuri. Vorba englezului: Educate the customer. Din pacate in Romania prostii au bani si calatoresc prin strainatate, si saracii care stiu unde sunt Insulele Seychelles pe harta, nu cred ca o sa le vada vreodata. In Romania ca agent de turism trebuie sa primesti sporuri de mediu toxic, risc maxim, si stress fara limite. Pe partea incoming e total diferit. Au incredere in agentul de turism, si cam stiu ce vor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. marți, 17 iunie 2014, 09:46

    Florina te contrazic in ceea ce scrii. Rolul agentului de turism este sa ofere consultanta turistica . Asta inseamna consultanta sa prezinti ceea ce potentialul client nu stie si vrea sa afle. Florina daca nu oferim consultanta ne mananca sistemele online de rezervari .

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 17 iunie 2014, 12:12

      Sa oferim consultanta, dar sa avem cui. Sa nu imi spuneti ca nu ati avut niciodata cereri dubioase, la care explicatiile erau ca nuca in perete; de genul de ce nu exista avion direct pana in Seychelles din Otopeni, daca se poate charter. daca ii spui cuconetei ca fara escala nu se poate, ca sunt cam multe ore de mers prin aer, iti raspunde ca la piata: exista, exista, am vazut noi pe internet. Ne mananca sistemele de rezervari pentru ca oamenii au mai degraba incredere in masini/roboti, decat in oameni. Suna ciudat, dar eu asa simt.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • marți, 17 iunie 2014, 14:08

        Florina fie vorba intre noi. Pentru noi pare ceva logic, simplu si obligatoriu de stiut de toti turistii capitala Egiptului. Adevarul este ca nici noi nu stim daca filtru de polen se pune inainte sau dupa pompa de alimentare.

        Pe noi nu ne deranjeaza intrebarile ciudate, pentru ca atunci putem arata cunostintele si pregatirea noastra.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  4. miercuri, 18 iunie 2014, 01:18

    Oameni buni, de asta s-au inventat cataloagele;
    pentru ca in momentul in care oferta devine prea bogata pentru a o prezenta pe foi printate sau pe site in 1-2 pagini, sa descarce sau sa ridice clientul fain un catalog printat, multicolor, pe care poate sa il rasfoiasca in linistea casei sale, cand doreste, si sa aibe timp suficient sa se decida asupra destinatiei.
    Agentul /agentia care stie ce oferte va avea, DIN TIMP, va plati persoana potrivita pentru a-i face un astfel de catalog, si offline, si online, si va fi cu ea la tipar inainte de inceperea sezonului, cu cel putin o luna.
    Da, implica niste riscuri, da’ pana la urma, macar ca manageri, in viata cauti si gasesti doar 2 lucruri: scuze, sau solutii.

    Succes Tomis Travel :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *