Later edit: Apropo de Vodafone, ia uitaţi ce program interesant de internship au lansat. Pentru cei interesati, fireste: Vodafone Discover
–––––––––
Da, ştiu, vorbim despre un brand. Da, ştiu, vorbim despre o campanie care, în ultimă instanţă, este gândită să aducă beneficii brandului. Da, ştiu. Dar, cu toate astea, cât bine sună acest obiectiv: împreună aducem toată România pe internet.
Aş vrea să precizez din start că mă plictiseşte teribil stăruinţa unora în a considera că o singură pâine dată cuiva înfometat este o faptă bună, iar un vagon de pâini date de un brand unor înfometaţi este ceva ce trebuie dacă nu contestat, măcar ignorat. Căci cei care gândesc aşa nu fac parte din categoria celor înfometaţi. Şi nu sunt nici de partea lor. Atât.
Hai să o luăm altfel. Să zicem, aşa de dragul discuţiei, că eu, un simplu cetăţean al scumpei noastre patrii, cu un picuţel de blog şi o lecuţă de notoritate prin anumite cercuri 2.0, aş vrea să mă apuc de această chestiune. Adică să aduc toată România pe internet. Dap, deja vă văd cum zâmbiţi. Căci, nu-i aşa, ce zic eu este un soi de donquijotism de sorginte modernă, decedat aprioric fără drept de tăgadă. Şi aţi avea dreptate să gândiţi aşa. Căci un asemenea obiectiv este unul de o vastitate complexă, ca să zic aşa.
Dar atunci când un ditai brandul ca Vodafone îşi propune acest lucru, un brand care are putirinţa (a se citi infrastrctură, know how, putirinţă financiară şi de resurse), lucrurile parcă se schimbă un pic. Un pic mai mult. Iar eu, cel care singur de nebun mi-am pus în cap aşa ceva, deja devin o mică părticică dintr-un întreg mai mare şi care îşi propune să mişte „muntele” în direcţia cea bună. Şi brusc donquijotismul meu personal devine măcar un început de frumoasă poveste cu cavaleri care pornesc în căutarea zmeului cel rău (scuzaţi basmicitatea :D).
Veţi spune că „bine, măh, nu fii naiv, asta e doar campanie, adică să iasă şi ei în faţă cu ceva„. Poate că sunt naiv. Dar, dacă naivitate înseamnă să vrei să crezi că lumea devine un pic mai bună doar dacă noi suntem un pic mai orientaţi către ce va să vină şi că vrem să facem parte din aşa ceva, atunci da, puteţi spune că sunt naiv. Un naiv care ştie că singur nu înseamnă mare lucru şi că împreună însemnăm enorm. Dacă vrem să înţelegem că fiecare dintre noi suntem unici, dar doar împreună putem crea unicitatea.
Şi, ca o forţare de ieşire din poezia asta motivaţionalo- aspiraţională de care am dat dovadă până acum în rândurile astea, aş preciza pe scurt că Vodafone, desigur, are şi un interes comercial să aducă toată România pe internet: creează o piaţă mai mare, unde să se marketeze. Şi e foarte bine că este aşa. Căci acest interes comercial face lucrurile să se mişte cu viteză mai mare. Iar când acest interes comercial este dublat de dorinţa de a face cu adevărat bine (poate o să vă spun odată cam cum se mişcă acest brand pe partea de a face bine, aţi putea rămâne surprinşi…) apoi ar fi şi păcat să nu încercăm şi noi, atât cât putem, să punem umărul. Puţin, nu mult, să nu ne spetim. Dar mulţi înseamnă mult, dacă îmi permiteţi :)
PS Acesta nu este un advertorial. Ar fi şi păcat să fie, zău…
11 thoughts on “Împreună aducem toată România pe internet”
Conform articolului aflat aici bit.ly/1kPxH06 suntem tara cu cel mai mare numar de analfabeti din Europa, iar treaba asta cu introdusul internetului in casa fiecarui roman nu mi se pare tocmai in regula.
Adica hai sa dam net la toti chiar daca nu stiu sa citeasca si sa scrie. Macar sa se uite la poze si sa ne dea noua (Internet Provider) un ban gramda pentru ca e de mancat si de aici o paine.
Aha, deci pe principiul ca omul este analfabet, sa nu ii dam net, sa il pedepsim, dreaqu sa il duca de inapoiat! Este atat de gresit rationamentul tau incat ma opresc din orice comentariu. Caci ar fi de prisos, zic, avand in vedere ca suntem in galaxii diferite in aceasta chestiune.
Mi se pare o campanie de un pozitivism entuziasmant. Veti fi surprinsi cati si-au imbunatatit inclusiv gramatica de cand au acces la net..pentru ca de rusinea listelor de prieteni care radeau de gafele lor s-au apucat sa mai dea si ei cate un ochi pe dexonline..;)
Scrisesem eu un articol despre motivele pentru care sunt bune retelele de socializare. E la fel si in cazul asta: accesul la internet iti deschide initial ochii si mai apoi mintea.
Am zis. :)
Auzi, ca să te creadă lumea cum trebe, ia spune matale de unde ştii tu lucrurile astea? Cum ar veni, ce faci matale când nu scrii (chiar bine, recunos cu juma de gura :D) pe blog? Căci altfel o să spună lumea că ai găsit pe google ce zici sau ceva :))
Băi, mie îmi place. Ăștia de la Vodafone vor să bage toată țara pe internet că zic ei că așa o să ne fie nouă mai bine. Cum exact o să se întâmple asta, Vodafone nu ne spune, dar eu cred în ei, mai ales că o zic așa frumos și cu convingere. În plus, tehnologia e numai și numai o forță a binelui și, oriunde ea pătrunde, automat și negreșit aduce bunăstare și alte alea.
Și mai îmi place că ei nu discriminează pe nimeni. Deci, să dăm internet la tot românul! N-o știi el acum mai exact la ce îi e bun internetul și cum îl poate folosi în mod ingenios și profitabil, ca să îi fie viața mai bună, dar lasă să-l aibă! Inspirația o să vină sigur, sigur. Deci, să fie internet! Ah, și o tabletă sau un smartphone la fiecare!
Mai am o singură întrebare… Ăștia de la Vodafone nu candidează? Că văd că se pricep la vorbe mari și idealuri grandioase.
Acum îi aștept pe ăia de la Dacia cu un plan la fel. O mașină la tot românu’!
Da’ …cu case, cu d-astea n-are nimeni?
Nu ştiu sigur dacă vrei un răspuns la comentariul tău sau nu, aşa că te întreb direct: vrei să îţi răspund ceva sau nu? Căci zău nu mă prind care e ideea…
Cred că am luat-o un pic pe arătură. Scuze.
Mai scurt și la obiect. În primul rând, nu înțeleg de ce compari a da un vagon de pâine unor oameni flămânzi cu a vinde internet unor oameni care n-au. Unde este generozitatea în chestia asta? Și apoi mergi mai departe și spui că, „aducând toată România pe internet”, lumea devine un pic mai bună. Mie ìmi par niște asocieri cam pompoase și exagerate.
Faptul că Vodafone le vinde lui Ghiță și surorilor lui internet și smartphone-uri ca să-și facă conturi pe Facebook nu echivalează cu a „face o lume mai bună” sau cu a dărui pâine unor flămânzi.
Vodafone nu face altceva decât să vândă un serviciu, atâta tot. Ei nu schimbă cu nimic mai mult lumea decât o face orice alt producător/vânzător de servicii sau produse. Dacă ar fi creat o tehnologie revoluționară, aș mai înțelege retorica plină de tam, tam menită să „inspire”. Ah, că e ambiția lor să vândă cât mai multor potențiali clienți sau, dacă se poate, țării întregi, asta e altceva. Dar hai să nu confundăm lucrurile. Asta nu se încadrează nici măcar la CSR. Este doar vânzare de servicii, nu act de generozitate. Nu înțeleg de ce trebuie să facem asemenea asocieri exagerate și să pretindem că toată chestia asta e mai mult decât e ea de fapt.
Sau o să-mi spui acuma că, vânzându-mi mie un serviciu, o companie urmărește, mai întâi de toate și în mod nobil și altruist, să facă lumea asta mai bună și de abia apoi se gândește la profit?
PS: Ooops, am greșit. Nu e deloc mai scurt. Și cer scuze dacă comentariul meu ofensează. Dacă mă crezi sau nu, mie îmi place de tine, Cristian. :-D
Hai sa te intreb direct. Nu de alta, dar e clar ca suntem din galaxii diferite in aceasta chestiune si dialogul dintre noi s-ar purta doar in forma, nu in fond.
Asadar, intrebarea: esti in stare sa te duci in fata unui om care a fost ajutat de Vodafone prin programele sale de CSR (si nu numai)si sa ii tii teoria asta? Sa te uiti in ochii lui si sa ii spui ca nu are rost sa accepte ajutorul de care are atata nevoie, ca e mai bine sa sufere si sa nu manance?
Zau daca inteleg… Ar putea un brand ca Vodafone sa nu faca nimic pentru nimeni. Sa i se rupa. Si nimeni nu ar putea sa ii faca nimic. Dar Vodafone alege sa ajute. Iar asta, in ochii unora dintre voi, este de blamat. C
Sa fim clar intelesi: Vodafone este un business si, ca orice business, are profit. Din care, pentru ca asa vrea brandul, nu pentru ca il obliga cineva, ajuta oameni. Ca are din ce. Daca nu ar avea profit, din parti ajutor.
In fine. E clar ca suntem in galaxii diferite. Cel putin pe subiectul asta. Caci pe altele simt intens ca feng shuiul nostru s-ar putea pupa :D
Hey, eu salut cu respect orice brand care face CRS. Dar explică-mi și mie, că poate sunt bătută eu în cap, de ce e campania asta CSR. Dacă eu vând un serviciu și spun că serviciul pe care îl vànd e bun și că are cutare și cutare atribuții, beneficii, funcții etc… Cum e asta CSR?
Colega, stii ca sunt un om sincer, asa ca ti-o zic: ma plictiseste de mor discutia asta. Am facut pana acum un mic efort sa o port pentru ca am vazut ca, din ratiuni care imi scapa profund, este foarte pornita si mie imi plac pornitii. Dar chiar nu mai am resurse :)
Asa ca te lasa sa crezi ce vrei tu, iar eu o sa imi rezerv dreptul de a nu fi de acord cu tine. Si mergem amandoi inainte :D