30.06.2016

Vizită la Avis 3000 sau un pic despre portretul unui tânăr afacerist român

V-am spus în dese rânduri aici că brandurile nu există ele aşa de sine stătătoare şi ieşite din spuma mării, ca o Afrodita de sorginte mordenă şi degrabă încasatoare de bani de la cei care la consumă. Şi o să vă spun mereu şi mereu asta. Pentru că experienţa mea de nişte ani buni de câd mă intersectez cu brandurile şi, mai ales, cu oamenii din spatele lor îmi spune că atunci când înţelegem că brandurile sunt făcute de oameni, cu oameni şi pentru oameni este un pic mai bine pentru toată lumea.

Brandul despre care vă vorbesc astăzi este Avis 3000. Cel mai probabil că puţini sunteţi cei care aţi auzit despre acest brand. Aşa cum eram şi eu înainte de a ajunge în Pro HD – Fabricat în Hunedoara. Nici măcar nu îmi amintesc dacă ştiam ceva înainte de acest brand. Căci, până să execut vizita de o zi despre care vă povestesc mai jos, era doar unul dintre miile de branduri care îmi trec prin faţa ochilor fără să iau aminte la ele pentru simplul (dar teribilul de important motiv!) că nu mă interesau în mod direct, că nu aveam nici o treabă cu ele.

Aş începe povestea despre interacţiunea mea cu Avis 3000 prin a vă spune despre Alina State. Ştiam de la Sebi că e o tipă simpatică şi o afaceristă care gestionează acest business şi îl creşte frumos. Dar – mi-am zis eu în gându-mi – ce să zică şi Sebi, că doar Alina şi Avis 3000 sunt partenerii evenimentului, trebe să zică ceva frumos :D Plus că nu aveam nici un termen de comparaţie în sistemul meu personal de referinţă când mă gândeam la Alina şi la Avis 3000, aşa că am zis, fireşte, „ok” şi am aşteptat să văd ce se întâmplă. După o zi petrecută alături de Alina şi de acest brand, pot să spun că Sebi avea dreptate.

IMG_7350Alina a fost peste tot cu noi. Şi ne-a povestit fără fansoseli de mare patroană şi fără fiţe de „hai să mă cobor şi eu până la amărăştenii ăştia” (cum ştim că fac mulţi din gaşca celor cu bani, desigur) tot ce am vrut să ştim despre business. Chiar mă gândeam la un moment dat că, dacă ar fi să vină unul pe nepusă masă să se uite la grupul nostru, nu ar fi zis că ea este patroana, atât de firească era discuţia şi atât de „de-a noastră” părea. Mi-a plăcut mult naturaleţea ei. Căci am găsit, aşa cum caut mereu şi mereu, „muniţie” pentru a spune şi altora că nu toţi patronii din România sunt gherţoi, nesimţiţi şi de un tupeu atroce, ci mai găsim şi oameni normali în comportament, pentru care firescul nu este ceva din fişa postului, ci ceva ce aşa simt că trebuie bobinat.

De prisos să vă spun că, odată ce am cunoscut-o pe Alina, altfel am văzut şi brandul Avis 3000. Pentru că, aşa cum vă spuneam mai sus, pentru mine contează enorm să înţeleg cine sunt oamenii din spatele brandului ca să pot aprecia la modul corespunzător brandul cu pricina. Habar nu am când şi cum o să mă mai intersectez eu cu Avis 3000, dar pot să vă spun că a intrat în coraconul meu, în acel sertat al brandurilor simpatice, vii şi fireşti.

Când mi-au spus Sebi şi Denisavezi că mâine avem toată ziua treabă la Avis 3000” am zis „ok„, căci eu sunt un blogger foarte disciplinat când fac deplasări de astea. Deşi, mărturisesc asta acum, m-am cam mirat. Pe sistemul ce dracu să facem noi toată ziua la o fermă? O greşeală de perspectivă din partea mea, desigur. Căci nu era „o fermă”, ci un complex de ferme. Şi o fabrică de nutreţuri. Şi un abator. Adică – pfoai, nu îmi vine să cred că spun a doua oară asta… – Sebi a avut din nou dreptate :))

Despre cum a fost vizita – de fapt vizitele, căci am fost în mai multe locuri, vă las să vedeţi în filmul excelent ca sinteză realizat de Vlad Dulea. Cu menţiunea că Alina este cea care „narează”, ca să zic aşa :))

Eu o să vă dau mai jos nişte galerii foto de la momentele strategice ale vizitei, cum ar veni. Căci nu mai are rost să detaliez ce şi cum, nu de alta, dar au scris deja colegii pe care îi linkuiesc mai jos foarte frumos, aşa că vă invit să mergeţi la ei să citiţi ce şi cum. La Cristi o să vedeţi mai mult poze, căci el este un vizual convins :D

Am fost la mai multe ferme. De pui care abia ce ieşiseră din găoace, la cei care urmau a fi sacrificaţi, la cea pentru găinile ouătoare. Toţi echipaţi corespunzător, ceea ce a pricinuit Loredanei motiv de pozat a la fashion :)) Diana – care a râs tot timpul aşa cum ştie ea să facă, de reuşeşte să ne molipsească pe toţi :D – a fost marcată de săracii cocoşi, care trebuie să se ocupe de 10 găini fiecare… :)) Colega Ghiocel a făcut un rezumat foarte bun al momentelor vizitei, îndeaproape urmat ca stil de colegul Ghiocel (soţul doamnei, da? :D). Tot pe stilul de reportaj a mers şi Tomata, care ne-a umilit pe toţi cu agenda ei în care nota cu o fervoare demnă de o cauză mai bună, zău aşa :)) Daniel a dat-o în aeriene, dar aşa este el, priveşte mereu în sus, de aia ne şi place de el :)) Alin îşi pune întrebări de alea filosofice, dreaqu de ultras simpatic :D Tudor ne aminteşte de pulpele gătite de Sebi, ah… :D Călin trage concluzia absolut firesc: profesionalism!

Foto galerie de la vizitele în ferme.

Foto galerie de la vizita la fabrica de nutreţuri.

Aşa, ca avanpremieră despre cum a fost la abator, puteţi citi povestea lui Gaben, pe stilul lui, desigur :))

PRO HD – Fabricat în Hunedoara este un eveniment organizat de Sebastian Bârgău,Denisa Bârgău şi Călin Bobora, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara şi susţinut de AVIS 3000CarpatcementRECOM SID Hunedoara şi Aqua Sara / Aqua Sara Facebook. Parteneri: Magazinele PRO HDKooperativa 2.0Vila FlamingoGlasul Hunedoareisăptămânalul REPLICA.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cât de uşor am făcut rost de un tricou cu autograful lui Gullit

Reuşiţi să mă convingeţi să încep să mă uit la Game of Thrones?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *