Despre cadourile primite de bloggeri de la agenţii sau companii

Continuăm şi în 2014 seria „Cadouri primite de bloggeri„. Şi fac acest lucru din două considerente mari şi late:

1. Îmi place să cred că acest exerciţiu de transparenţă face bine blogosferei, call me chinezu.

2. Sunt ferm convins că, făcând asta, învăţăm împreună, agenţii, companii şi bloggeri cum să ne poziţionăm unii în raport cu ceilalţi, call me chinezu.

Cu ce ajută aceste cadouri sau atenţii sau cum vreţi să le ziceţi? După mila mea părere, cam aşa ar fi:

nu risipiti materialele1. Un astfel de cadou este un foarte bun ice breaker în relaţia cu un brand. Adică, mai de la peluză, una este să trimiţi un comunicat de ăla sec (oricum nu le prea citesc, doar le scanez aşa la repezeală), în care sunt informat despre ceva produs (termen generic, însemnând o grămadă – produs fizic, serviciu, site, brand etc.) şi alta este să – vorba lui Arghezi – pun mâna pe el şi să zic „există”. Sigur, discuţia aici comportă jde nuanţe. Unele cadouri degeaba sunt trimise, căci nu au nici un efect (din multe motive, începând de la „nu am nici o treabă cu produsul ăsta” până la „chiar nu înţeleg de ce atâta tevatură pentru ceva nu prea foarte foarte…„. Altele au un efect pe sistemul foc de paie, căci de multe ori nu se face nici un follow up pe produsul respectiv, aşa că rămâne chestiunea în coadă de peşte. Dar există cazuri (alea fericite), când pornind de la un astfel de cadou se poate ajunge, în timp, la o relaţie durabilă şi reciproc avantajoasă între blogger şi agenţie sau companie.

2. Un astfel de cadou spune ceva despre modul în care respectiva companie sau agenţie abordează relaţia cu bloggerii. Adică, în esenţă, zice „blogosfera este importantă în strategia mea de comunicare„. Cel puţin la nivel teoretic, desigur. Căci, dacă îmi permiteţi, a irosi aceste „gloanţe” fără să ai un plan care să îţi aducă beneficii pentru produsul cu pricina este trist. Şi degeaba.

3. De multe ori, un astfel de cadou ne arată creativitatea agenţiei sau a clientului (una din părţile mele favorite, de altfel). Căci există cazuri în care nu cadoul în sine este valoros (hai să îi zicem aşa), ci modul în care este „împachetat”. Care împachetare, după caz, ne face să zâmbim, să ne amuzăm, să ridicăm apreciativ sprânceana sau chiar să zicem „bravoooo, băăăăăh!„. Iar asta contează foarte mult în ceea ce priveşte poziţionarea brandului cu pricina (agenţie, companie sau produs) în mintea şi, de multe ori, în coraconul nostru.

4. Bloggerul află direct şi neintermediat (ca să zic aşa) despre produs. Sună cam furculition, dar nu am cum să o zic mai pe româneşte de atât. Adică, pe undeva, e cam ca la bere: degeaba îmi spui „dar vai ce bere bună am făcut” şi o lauzi de foioioi, dacă eu nu pot să o gust, să văd că aşa este. Această chestiune presupune şi riscuri, fireşte, căci – vorba aia – gusturile nu se discută, aşa că uneori bloggerilor le dă cu virgulă în timp ce gustă „berea” cu pricina, iar asta se răsfrânge şi în relaţia cu brandul, agenţia, compania sau produsul.

5. Într-o anumită măsură (mai mare sau mai mică, după caz), un astfel de cadou implică şi o anumită – cum să îi zic eu ca să nu fie interpretată nuş cum? – invitaţie adresată bloggerului de a scrie despre produs. Nimeni nu poate blama compania sau agenţia care trimite un astfel de cadou că încearcă şi prin modalitatea aceasta să obţină un un pic de expunere, de împrietenire cu bloggerul sau alte beneficii pe care le urmăreşte (şi care, repet, ar trebui să se pupe cu strategia de comunicare, căci altfel sunt fix degeaba). Numai că – şi aici vreua să fie foarte clară chestiunea – un astfel de cadou constituie o atenţie nesolicitată, care nu presupune în nici un fel obligativitatea bloggerului de a scrie sau de a face altceva în beneficiul companiei sau agenţiei care a trimis cadoul. Ar fi excelent să înţelegem, toate părţile implicate, cât mai repede acest lucru şi să ne comportăm ca atare, ca să nu avem discuţii şi alea, alea.

Sigur că mai sunt şi alte explicaţii şi considerente. Dar pe mine doar la cele de mai sus m-am dus capul. Feel free să mai ziceţi şi voi una, alta. Şi să comentaţi pe chestiunea în cauză, desigur.

Şi ca să discutăm pe concret, mai jos aveţi cadourile primite în ultima vreme.

Foarte interesant setul de ceaiuri primit de la Maya Tea. Doar că m-a pus la lucru, ca să zic aşa, căci a trebuit să îmi cumpăr şi o sculă „profi” de aia cu sită şi ceva ca să mă pot delecta cu (şi aici nu există dubii!) excelentele ceaiuri primite.

IMG_3725

IMG_3746

„Ploscuţa” primită de la HBO România am dat-o cadou altui blogger. Căci, nu-i aşa, sharing is caring :D

photo

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

20 thoughts on “Despre cadourile primite de bloggeri de la agenţii sau companii”

  1. Sa vezi in bransa noastra de beauty cand primesti ditamai comunicatele de presa sau cd-uri cu poze de la produse cosmetice si nu soseste si un esantion ca macar sa iti dai seama despre ce scrii. Eu totusi pun partea buna inainte – macar am primit informatia si stiu despre produsul X, acum ca eu mai simt imbold sa scriu sau nu….asta e. Si nu numesc musai cadou chestiile ce le primesc, ci tot baza de informatie. Cadou e ceva ce iti da cineva cu drag si pentru ca stie ca iti place chestia aia.Cristi, nu te-am mai bazait de multa vreme, dar sa stii ca te mai urmaresc si te-am vazut si la TV :). Bafta !

      1. Ai mare dreptate cu parfumurile, e drept ca si daca faci un articol despre un parfum nu prea ai cum sa descrii mirosul asa explicit incat cititorul sa il simta si el cumva…dar macar dupa ce il mirosi , poti spune o poveste. Eu fac articole despre parfumuri si fac diverse conexiuni, povesti….pentru ca de fapt un parfum asta inspira si transmite. :) Sa zic cat e de complicat sa scrii despre produse de make-up sau creme antirid fara nici macar sa le atingi ambalajul, dar stand cu o pagina de comunicat de presa in fata ochilor?

  2. Bloggerul inainte de toate ramane tot un potential client. Ca pe langa scaun la cap mai are si un wp-admin la degete este alta poveste, o poveste pe care incep sa o inteleaga si cei ce aloca bugetele pentru promovare.

    1. Corect. De multe ori mi s-a întâmplat să rămân ataşat de un produs sau de un serviciu, de care am aflat printr-o astfel de „tragere de mânecă”. Doar că aici vorbim de partea de răspândire a mesajului pe care o realizeaza un blogger şi care, în majoritatea cazurilor, este pe primul plan în strategia agenţiilor sau a companiilor :)

  3. Mi se pare foarte tare ca un blogger sa primeasca un cadou de la o persoana pe care nici nu o cunoaste. In spatele strategiei de marketing sta totusi un gest foarte placut care pe mine, cand se va intampla asta, cu siguranta ma va bucura.

    1. Ehe, asta este o altă discuţie. Cea despre momentul în care ajungi să primeşti astfel de cadouri. Care presupune – oricum o dăm – faptul că bloggerul care primeşte astfel de cadouri a început să calce masiv pe calea profesionalizării :)

  4. Salut, Cristi!
    Ai inventariat aici destul de neutru cum trebuie abordată o relaţie între un furnizor (e neesenţial de ce anume e furnizor) şi un potenţial client.
    Tudor Bezea, a subliniat bine. Şi să fim serioşi, mi-e greu să cred că o firmă ignoră „râma din cârlig”. Că până la urmă, cam asta e ideea. Muşcă? Şi dacă da, cât de „adânc”?
    Pe de altă parte, slugărnicia [a]tipic românească, e cunoscută de multe firme care folosesc consiliere psihologică la construirea unei strategii de piaţă pe partea de marketing. Să dau exemplu „cadourile” partidelor în campaniile electorale?
    Aici, e vorba deja despre discernământul prospectului, despre cunoaştere de sine şi ajungem deja la… EDUCAŢIE.
    Cât de mult ţin cont firmele de nivelul de educaţie al potenţialului client?
    Sunt multe de discutat pe tema asta.
    Mie, mi-a plăcut lista ta de „De ce”-uri şi consider că e bine că un blogger clasat pe locul 1 în top, ridică problema la modul acesta. Poate că vom vedea mai des firme şi agenţii PR, care să ia în serios mai multe aspecte decât „targetul”. Că şi dacă ne oprim niţel la subiectul „obiective” (că asta înseamnă target…), constatăm că 90% din firme, rezumă „target” la o sumă de bani lunar… Şi aici, mă întreb eu, cine e mai serios: bloggerul care refuză o colaborare, sau cel care se lasă „pişcotat”?

    1. Păi fix de asta, aşa cum spuneam, scriu şi astfel de lucruri aici la mine. Pentru că, repet, cred cu tărie că simpla discuţie despre astfel de chestiuni ne ajută pe toţi, bloggeri, agenţii şi companii să ne poziţionăm mai bine unii faţă de alţii şi să lucrăm în condiţii recipric avantajoase :)

  5. Pingback: Numele meu este Cristian China-Birta și sunt un criminal de plante...

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.