01.10.2016

Cum s-au speriat românii de Halloween. Pe net, desigur

Eu dau din umeri când vine Halloweenul. Căci, fireşte, aşa cum apa sfinţită este un accesoriu de care mie nu îmi pasă, deci nu există pentru mine aşa cum există pentru alţii, aşa şi despre Halloween ştiu că există pentru alţii, dar mie nici că îmi pasă. Sau ceva de genul.

Am văzut, cu juma de coadă de ochi, multă zbatere pe tema asta pe bloguri şi facebook şi twitter şi alea, alea în ultimele zile. Unii criticând sărbătoarea asta sau ce este, alţii clamând dreptul oricui de a se simţi bine cum crede ea sau el că e mai bine (subscriu la aşa ceva, în tabără asta m-am plasa dacă m-ar forţa cineva să aleg o tabără), alţii pur şi simplu băgându-se în seamă pe un subiect hot şi trendy.

Pentru toţi cei de mai sus (dar nu numai, desigur) vă prezint analiza de mai jos, pe care tocmai am primit-o pe mail de la simpaticii de la Zelist Monitor. Şi pe care o redau integral. Nu de alta, dar nu-i aşa că e mult mai interesant să ştim pe cifre şi statistici cam care a fost faza cu Halloween în social media de pe la noi decât să discutăm despre Halooween ca şi când ar fi ceva despre care chiar merită discutat?

Halloween în Social Media

Pe 31 octombrie toţi se pregătesc de Halloween: îşi aleg costume, sculptează dovleci şi merg la petreceri. Pentru branduri, este ocazia perfectă de a realiza concursuri, promoţii şi, mai mult decât atât, ocazia perfectă pentru a crea conţinut personalizat pentru această sărbătoare.

1. Numărul de apariţii în ultima lună comparativ cu anul trecut

În ultimele 30 de zile, acest subiect a generat 35 000 apariţii, cu un viewership (impresii estimate) de 84 milioane de impresii.

Prin comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012, numărul apariţiilor şi al viewership-ului a fost mai mare în acest an. Astfel, între 4 octombrie şi 4 noiembrie 2012, subiectul Halloween a înregistrat 31 000 apariţii şi 71 milioane de impresii.

Halloween in social media

2. Facebook, principalul generator de discuţii

Cele mai multe discuţii au avut loc pe Facebook, atât pe paginile publice, cât şi în discuţii publice de pe profile personale. În perioada monitorizată, Facebook a generat 15 000 aparitii, având un viewership estimat de 70 milioane impresii. Apariţiile de pe Facebook însumează peste 40% din numărul total de apariţii.

 

3. Apariţii pe Instagram

Instagram a ocupat locul al doilea în topul canalelor care au generat cele mai multe apariţii despre Halloween. Astfel, în ultimele 30 de zile, pe Instagram au fost 6100 de postări referitoare la Halloween.

 

 

4. Portretul emitentului tipic

Cele mai active persoane care au scris pe bloguri sau Twitter despre Halloween au fost bărbaţii (62% din totalul emitenţilor), cu vârsta cuprinsă între 19 şi 24 de ani (35% din total), stabiliţi în Bucureşti (55%).

 

5. Postarea cu cele mai multe impresii

Cele mai multe impresii estimate din perioada monitorizată au fost aduse postării de pe pagina de Facebook Kiss FM. Aceasta a generat un viewership estimat la 124 de mii de impresii.

 

6. Ziua cu cele mai multe menţionări

Desigur, ziua cu cele mai multe apariţii a fost 31 octombrie, zi care a generat subiectului monitorizat un număr de peste 10 mii apariţii, cu un viewership estimat la 26 milioane de impresii.

 

7. Cum au comunicat brandurile în Social Media cu ocazia Halloween-ului

Promoţii, concursuri sau content dedicat acestei sărbători, brandurile şi-au costumat conturile din reţelele sociale.

Câteva branduri monitorizate de ZelistMonitor, care au avut viewership puternic în perioada monitorizată şi care au comunicat pe subiectul Halloween, au fost:

Kiss FM– 124 mii impresii

Radio ZU– 114 mii impresii

Lidl Romania– 102 mii impresii

Doncafe– 73 mii impresii

KFC Romania– 68 mii impresii

McDonald`s Romania– 68 mii impresii

Emag– 59 mii impresii

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cadouri primite de bloggeri – part 6

Linkurile zilei

8 comentarii

  1. luni, 4 noiembrie 2013, 13:25

    După cum văd eu lucrurile, nu sunt sigur că anul viitor, dar în 2 ani parcă văd că publici așa ceva și despre Thanksgiving :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • luni, 4 noiembrie 2013, 13:28

      Daca este analiza de asta la obiect, public si despre sarbatoarea scosului pufului de gasca din Insula Pastelui sau ceva :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • luni, 4 noiembrie 2013, 13:41

        Absolut. Nu are ce să strice. Practic, trecând de implicația online și social-media, pentru unul ca mine sau ca tine, care văd ceva mai departe, treaba aia este un studiu sociologic perfect. Și vine gratis.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  2. luni, 4 noiembrie 2013, 22:07

    Mie mi se pare extrem de exagerate cifrele astea. Plus ca se cam bat cam in cap:
    În ultimele 30 de zile, acest subiect a generat 35 000 apariţii, cu un viewership (impresii estimate) de 84 milioane de impresii.
    Captain Morgan- 471 milioane impresii**

    Sigur este o greseala pe undeva. Daca nu, sunt curios care este metoda de calcul care a dat astfel de sume. Poate ne ajuta Razvan cu un raspuns!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 5 noiembrie 2013, 11:26

      Bre, la Captain Morgan sunt mii, nu milioane. O sa intreb, oricum, la Zelist, daca vad ca ai anumite disonante, cum ar veni :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • marți, 5 noiembrie 2013, 13:20

        Cu siguranta cifrele de la Zelist sunt mult peste reach-ul pe care l-a avut postarea de pe pagina Captain Morgan, dar Captain Morgan a multumit in stilul lui caracteristic, astazi in mod oficial pe pagina de FB – http://on.fb.me/1bUQQsG :D

        Thumb up 1 Thumb down 0

        Răspunde
  3. Andreea
    marți, 5 noiembrie 2013, 12:09

    La toate cred ca sunt mii sau zeci de mii, altfel nu iese socoteala. Trecand peste cifre, analiza asta este pe cat de interesanta, pe atat de funny. :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 5 noiembrie 2013, 13:42

    Bre, stai ca io acuma imi dau seama ce zicea Bogdan :)) Eu va jur ca nu am vazut milioanele alea, caci mintea mea stia, in desteptaciunea ei :D, ca este vorba de mii!

    Am modificat acuma, am confirmarea celor de la Zelist, a fost o scapare, Captain Morgan sper ca e multumit acum :))

    Oricum, dincolo de aceasta regretabila eroare, analiza este interesanta si se pot trage anumite invataminte din ea.

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *