24.08.2016

Vreau părerea voastră despre cazul Haotik vs. Samsung

Later edit: Mă iertaţi, am întârziat un pic cu rândurile acestea, dar doar din cauze ce ţin de un program încărcat ca un TIR turces pe partea de prea-frumoasa mea emisiune :) Dar, totuşi, aşa cum am promis, revin cu părerea mea proprie şi personală în chestiunea în cauză. Şi o să o fac pe procente, aşa cum scriam iniţial.

Să începem cu ce vedeţi mai jos, adică decizia oficială a brandului Samsung faţă de campania lui Haotik.

Îi mulțumim lui Dragoș pentru pasiunea sa pentru produsele și brandul SAMSUNG. Îi mulțumim și pentru mesajele despre SAMSUNG pe care le-a postat recent pe blogul său și pe celelalte canale.

Din mesajele lui recente, înțelegem că Dragoș și-ar dori un alt tip de parteneriat contractual cu SAMSUNG (nu în cadrul Samsung Mob!lers) pentru a deveni un ambasador al brandului. În prezent,  nu avem alt program de ambasadori de brand pentru entuziaștii SAMSUNG, în afara programului Samsung Mob!lers. Programul Samsung Mob!lers este o comunitate de utilizatori voluntari de dispozitive mobile Samsung, care testează produsele noastre și cărora li se oferă oportunitatea de a participa la evenimentele noastre de marketing.

Apreciem inițiativa lui Dragoș și punctul lui de vedere și îi mulțumim încă o dată pentru susținere. În calitatea sa de blogger, îl vom ține, bineînțeles, la curent cu toate noutățile noastre.

Sunt 51% pentru iniţiativa lui Haotik. Fără să mă intereseze, însă, rezultatele. A se nota că scriu această chiar dacă, după cum aţi văzut, Samsung a decis că nu. Ceea ce, repet, pe mine nu mă interesa foarte tare. Căci eu altceva vreau să zic despre Dragoş, nu obiectivul campaniei lui mă interesează.

Apreciez că Dragoş face ceea ce îngrozitor de mulţi oameni din online fac la grămadă: el nu cedează. Are o încăpăţânare solidă (demnă de o cauză mai bună, desigur) care contează enorm în lumea în care trăim. A te încăpăţâna să faci lucruri înseamnă că 1. crezi în ce faci 2. există şanse să îi faci şi pe ceilalţi să creadă. De multe ori nu îţi iese, dar măcar te poţi uita în oglinda aia în care doar noi, când suntem singuri, ne putem uita şi să îţi spui „am încercat”. De aceea am acordat 51% pe partea de „aşa da”, cum ar veni.

Sunt 49% împotriva deciziei lui Haotik. Dar nu pentru că mi se pare de prisos să facă aşa ceva, am precizat mai sus că apreciez încăpăţânarea. Ci pentru că, la modul în care o face, forţează brandul să intre într-o zonă în care nici un brand nu ar trebui să intre. Adică să spună, dincolo de PR (unul excelent, de altfel, şi când i-au retras calitatea de ambasador, dar şi acum), „bre, lasă-ne, nu putem bate palma şi gata„. Nu că aş plânge brandurilor de milă sau ceva. Doar că astfel de iniţiative irită brandurile, le pun în gardă şi, în unele cazuri, provoacă o distanţare masivă faţă de blogosfera considerată prea riscantă. Ceea ce nu e ok pentru restul pieţei blogosferice, chiar dacă Haotik a considerat că e ok pentru el.

Unii spun că Haotik s-a făcut de telecomandă cu ceea ce consideră ei a fi „milogeală”. Poate. Dar, pe de altă parte, toţi ne-am uitat la ce s-a întâmplat şi am tras nişte concluzii. Şi noi, bloggerii dar şi brandurile. Căci, freşte, am văzut cazul Haotik vs Samsung ca un precendent care ne-a învăţat câte ceva. Pe cei care vrem să învăţăm, desigur.

–––––––––––

Cei mai mulţi dintre voi ţineţi minte discuţia de anul trecut cu Samsung care i-a retras lui Haotik statutul de ambasador Samsung Mobilers. Rămân la părerea pe care am spus-o atunci, nu revin.

Recent, Haotik mi-a dat un mail în care îmi spunea că a dat drumul unui campanii (eu i-aş spune cruciadă de-a dreptul) prin care îşi doreşte ca Samsung să îi acorde „recunoaşterea oficială din partea brandului” (eu aş zice să îl ierte pentru faza de atunci #traducereamea).

Am văzut că au scris mai mulţi pe tema acestei cruciade. Am şi eu punctul meu de vedere, desigur. Dar o să fac o ghiduşie acum. Şi voi lansa o discuţie. În care nu vă întreb dacă să îl pun la zid pe Haotik sau să îi laud determinarea cu care îşi urmăreşte scopul, ci vă întreb de ce credeţi voi că ar trebui să îl pun la zid şi/sau de ce credeţi că ar trebui să apreciez determinarea sa.

Căci – şi aici vă dau un pic din bucătăria mea internă – când voi spune ce am de spus în această chestiune va fi cam 51% dintr-o parte şi 49% din cealaltă. Dar nu vă spun care din care :)

Ziceţi astăzi ce aveţi de spus, iar eu o să fac un later edit cu ce am eu de spus mâine.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Recomandările mele proprii şi personale din onlineul mioritic

Linkurile zilei

19 comentarii

  1. zippo
    joi, 10 octombrie 2013, 09:19

    in mare incalcarea unu cod de conduita voit si cu buna stiinta duce la distantarea brandului fata de domnul in cauza (CSR exista la Samsung, in tara lui becali poate nu inseamna ceva, dar pentru managementul direct e posibilitate a unui sut afara din firma, asa ca cineva si-a protejat spatele fata de o vulnerabilitate total gratuita).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. joi, 10 octombrie 2013, 09:37

    Eu am zis ce aveam de zis in link, parerea mea.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. joi, 10 octombrie 2013, 10:27

    Am rascolit un pic, ca sa urmaresc subiectul – dar faptul ca am ajuns destul de repede la postul asta (http://haotik.ro/din-nou-marca-samsung/) m-a facut sa ma opresc. Pur si simplu sint chestii in blogosfera romaneasca pe care nu le inteleg (inca?) :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. joi, 10 octombrie 2013, 10:43

    Fără Samsung este greu. Pentru el mai ales, că probabil a rămas fără o parte însemnată din venituri sau din pișcotărerile pe care le făcea pe bază de producător. Dacă-l va ierta Samsung pentru ce a făcut atunci? Nu știu dacă trebuie, dar nu văd de ce nu ar face asta în condițiile în care inclusiv oamenii care l-au reclamat nu s-au dovedit mai curați decât el, ba dimpotrivă. Dacă mai vrea Samsung să-și asocieze imaginea cu el? Nu văd o problemă nici aici, de vreme ce el este unul dintre cei care mai știu cât de cât despre ce vorbesc, spre deosebire de alte primate dotate cu calculator care n-ar trebui să dispună de șansa de a-și bate joc de domeniul IT.
    Dacă este etic ce face? Nu. Și denotă, din punctul meu de vedere, lipsa demnității, a coloanei vertebrale. Dar, din nou, nimic deosebit, aici suntem în RRomânia, așa ceva nu prea mai există pe meleagurile acestea.
    Așa că toată stima pentru că mai are forța de a face lucrurile acestea, dar toată jalea pentru caracterul maleabil de care dă dovadă.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  5. joi, 10 octombrie 2013, 10:51

    Cand incalci o intelegere, un cod la care aderi constient esti demn de blam. Cand rerezinti pe cineva, acel cineva poate renunta la serviciul tau si iti retrage calitatea de reprezentant. De ex iti alegi avocatul si daca te nemultumeste, te incurca, ai dreptul sa-i retragi calitatea reprezentant.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. un muc
    joi, 10 octombrie 2013, 10:52

    este agasant sa te bagi cu forta in sufletul omului. in plus, cu fraze de genul „se aude domni de la Samsung? Un cadou mic si pentru mine ceva avem?” se trece deja in sfera penibilului.

    Thumb up 2 Thumb down 0

    Răspunde
  7. joi, 10 octombrie 2013, 10:53

    Scuze, am gresit si am repetat trimiterea.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. joi, 10 octombrie 2013, 11:22

    Când doi se ceartă, amândoi sunt vinovați :D .Multă sănătate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. joi, 10 octombrie 2013, 12:21

    Sunt siderat de abordarea si mizeriile scrise de Haotik. Cuvinte grele si urate. Nu, nu merita sa fie nici macar ambasador pentru hastagu’ #pebuda. Tin minte ca am avut ceva probleme cand am luat domeniul #prinromania, dar niciodata nu am spus asemenea cuvinte de toata mizeria. Aceste expresii dezonoreaza in totalitate persoana care le foloseste.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
  10. joi, 10 octombrie 2013, 12:23

    Zolty nu m-am certat niciodata cu Samsung. Si nici ei cu mine. Chiar apreciaza ceea ce fac (in general), asta cu campania deocamdata habar nu am ce se intampla in spatele scenei.

    Thumb up 0 Thumb down 1

    Răspunde
  11. joi, 10 octombrie 2013, 12:31

    Mie mi se pare o chestiune pozitiva. pe langa faptul ca Dragos este mare fan Samsung, recunoscut public, ceea ce a facut cu campania nu face decat sa dovedeasca ceea ce el a afirmat in dese randuri: isi doreste sa fie ambasador de brand.

    Este insa posibil ca Samsung sa se simta strans cu usa, iar asa cum bine se cunoaste, anumite suflete nu suporta acest tratament. In cazul asta campania ar fi un fiasco.

    Eu sper totusi sa nu se intample asa, pentru ca apreciez curajul si determinarea lui Dragos. Chiar nu cunosc multi care ar fi facut asta. Bravo lui!

    Thumb up 0 Thumb down 2

    Răspunde
  12. joi, 10 octombrie 2013, 12:41

    acuma nu prea pot zice ca am un drept sa comentez pe tema, dar nu as vrea sa lucrez ca PR la Samsung acuma, ca e cum a zis Nebuloasa, the A-listers care sustin campania lui Haotik forteaza Samsung sa ia o decizie in favoarea lui, ceea ce nu stiu cat e de corect. Interesanta initiativa lui, originala cred, poate Samsung vine cu alta idee de „rasplata” pentru Haotik si nu cea de ambasador iar, ca aia nu e corect fata de ceilalti amabasadori care nu au gresit cu nimic.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. joi, 10 octombrie 2013, 14:34

    Odata ce ai fost pus intr-o asemenea „functie” trebuie sa ai grija de felul in care te comporti. A gresit si dupa parerea mea cei de la Samsung au luat cea mai buna decizie atunci. Acum ce face el mi se pare un fel de cerseala. S-au fript odata, de ce s-ar mai frige?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. joi, 10 octombrie 2013, 15:53

    nu inteleg de ce nu se poate trece cu usurinta peste aceasta „dificultate”. a fost vorba de o colaborare bazata pe un contract semnat care, mai apoi, a fost incalcat. asta e, move on!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 octombrie 2013, 18:22

      Cred ca e un pic mai complicat :) Samsung nu l-a selectat ca ambasador nici in prima tura, a facut ce-a facut si l-au luat la bord, dupa care l-au debarcat – si, acum, innoata, din nou, dupa barca respectiva. Probabil mult mai inventiv decit prima oara – DAR bazele relatiei dintre Samsung si Haotik, nu s-au modificat o iota, au ramas in exact aceeasi paradigma :>
      Acuma, ce sa zic? Trebe sa-ti urmaresti visele, asa ne invata filmele americane. Unii viseaza sa schimbe lumea, iar altii sa fie ambasadori Samsung – dar nu te poti juca cu visul omului…
      Ma rog, cit o mai dura… Acum trei ani, jura pe Nokia. Acum are o fixatie Samsung. Pariaza cineva pe Motorola pentru etapa urmatoare…?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  15. joi, 10 octombrie 2013, 20:32

    Cand doi se cearta, altii le-o iau inainte.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • duminică, 13 octombrie 2013, 06:49

      Raspunsul Samsung a fost extraordinar de bine gandit. In locul lui Haotik n-as mai deschide subiecte pe tema Samsung multi ani de acum inainte. Daca tacea filozof ramanea, dupa cum bine zice o vorba din popor!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  16. joi, 10 octombrie 2013, 22:51

    Nu prea inteleg ce s-ar putea rezolva pe aceasta cale, cred ca din partea celor de la Samsung lucrurile sunt cat se poate de simple. Ei sunt mari, aleg ce vor si cand vor, nimeni nu-i poate blama :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. vineri, 11 octombrie 2013, 11:05

    Lucrurile s-au rezolvat. Va multumesc pentru comentarii.

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *