Am mai scris acilea despre Harta Brandurilor Româneşti, realizată de cei de la Seed Consultants. Acum s-au anunţat rezultatele. Care arată după cum puteţi vedea mai jos.
Presupun că o să fie multe contestaţii. Aşa cum stârneşte orice top, indiferent de metodologia după care este făcut sau de domeniul în care este făcut. Mie îmi plac astfel de topuri tocmai pentru că incită lumea la dialog. Şi pentru că, dincolo de rezultatele unui astfel de studiu (căci interesant este totul, în ansamblu, nu doar topul final), învăţăm mai mult din comentariile pe care le generează o astfel de ispravă.
O să mă uit la reacţii şi o să fac, în limita stocului de timp disponibil, cum ar veni, adăugiri la ce am scris aici. Tocmai ca să vedeţi că – sper, cel puţin… – am dreptate când spun ce spun. Evident că vă invit să mă loviţi şi voi dur cu comentarii. Căci ştiu că le aveţi.
57 thoughts on “Cum vi se pare acest clasament al brandurilor locale româneşti?”
Da, covrigii de Buzau trebuiau sa fie acolo :)
si-acum sa facem top 3 vinuri romanesti :)
vad ca in trei regiuni sunt in topul preferintelor.
Nu prea cunosc brandurile castigatoare din Transilvania, Crisana si Maramures, insa pe celelalte le recunosc si le folosesc in mod curent.
Am detaliat aici: http://danielbotea.blogspot.ro/2013/07/oltenia-sportiva.html
Născut și crescut în Târgu Jiu până la 19 ani și nu am auzit în viața mea de „Râureni” (am dat pe google, și cred că se face referire la dulcețuri & stuff).
De la 19 ani stau în Timișoara (Banat) și da, „Cramele Recaș” ar trebui să fie pe primul loc; dar la fel: de „Aliphia” nu am auzit niciodată.
Raureni e o fabrica de conserver din judetul Valcea. Printre fostii proprietari se spune ca e societatea Oltchim, detinuta in momentul acesta de statul roman
Poate nu ai auzit de ALIPHIA pentru ca a fost lansat abia anul acesta, dar de BOICIL sigur ai auzit. Boicil-ul este un produs al brand-ului ALIPHIA.
Multumesc fanilor din Transilvania!
OMG! Fetele de la Căpâlna ce caută în Crişana??? Din câte ştiu eu sunt chiar în inima Transilvaniei :) de Luna Solai, chiar nu am auzit..şi e cel mai iubit trend din Transilvania..Mă rog, fie! deşi mai erau branduri importante, apreciez totuşi că e în top Muzeul Brukenthal :)
=))) bizooooooooooooooo ???? Doamne feri mai Cristi, mai!
Vinul de Jidvei în Transilvania, l-aţi ratat! :)
Datele analizei de piata sunt publice? Cati subiecti, varste, dediu de provenienta…. simt pentru Banat, cal putin un usor iz politic. Timisoareana pare, cel ptin observational, mult peste Recas. As vrea sa vad si eu esantionul pe care s-a facut studiul.
S-a votat democratic, cine a vrut sa voteze! Nu e studiu de piata pentru ca atunci cu siguranta putea fi influentat!
Un top pe judete nu ai ne ne oferi? Eram curioasa doar, insa nu m-am asteptat ca mica afacere de panificatie si cofetarie sa fie cea mai iubita in Maramures, dar la celelalte ma asteptam.
Sunt din Timis. Aliphia nu există ca brand. Probabil că studiul a fost comandat pentru a mai scoate niste firme in fata!
De anul acesta exista si ALIPHIA si va exista tot mai mult! Daca nu ai auzit de ALIPHIA cu siguranta ai auzit de BOICIL. Boicil-ul este un brand al banatului si este produs de ALIPHIA.
Ce e Aliphia? In viata mea nu am auzit de asa ceva si stau in TM de vreo 30 de ani. Timisoreana cred ca ar trebui sa fie pe locul 1, chiar daca io-s amatoare de vinuri de fapt.
Exhelios poate va spune mai multe.
Ca si in celalat top cu brandurile fascinante, vorbim de niste „sponsored players” in clasament :-)) Product placement…
Stimabililor, nu strigati la mine ca ametesc! :)) Eu doar am difuzat informatia. Si eu am multe nelamuriri. O sa ii intreb pe cei de la Seed. Sau, mai bine, o sa ii rog sa raspunda punctual, ca e mai bine asa.
Corect: in Bucovina e Bucovina!
sunt in Cluj din 1995 si n-am auzit de Luna Solai. M-am uitat pe google si pare sa aiba legatura cu uleiul – nici google nu-i prea sigur, primele 5 rezultate sunt irelevante. de Transylvania College au auzit parintii care se gindesc la scoli fandosite. Coaching 4 you si Andu?! am primit si eu link la sondaj si l-am completat, dar as vrea si eu sa citesc mai multe despre esantionare.
”Raureni” cel mai iubit brand in Oltenia, ”Luna Solai” in Transilvania! Misto :)))))
Sunt sigur ca cei ce au realizat sondajul nu au avut intentia sa fie prinsi mai apoi in glumele ”internetilor” pe seama lor, iar initiativa a fost una interesanta, de altfel, dar daca a fost cu vot public nu era fain sa se spuna si numarul votantilor? Daca la o populatie a ”internetilor” romanesti de 10 milioane, au votat 100k atunci ne falim doar ca sa ne falim!
…sunt rau, stiu, dar trebuie sa fie cineva :)))
Oameni buni, alifia nu exista in Banat. Pe deasupra, mergeti in TM si luati la nimereala 10 baruri, sa vedeti cate vand vin de Recas si cate vand bere Timisoreana ;) Niste priceputi, „sondatorii” astia…
intr-adevar lucrul de care sunt cei mai mândrii bucovinenii este faptul că sunt din Bucovina, Betty Ice este iarăși un brand local care a cucerit țara,la fel și Dorna iar cei de la Killer au niște mezeluri nemaipomenite. Curios este că eu sunt de 8 ani în Transilvania și habar nu am ce este Luna Solai sau Coaching 4 you.. ma asteptam pe Transilvania sa gasesc Napolact, Jolidon, Oncos…
Raureni? e de rau daca n-am auzit de brandul acesta? Nici de Bace Toghiere?
Eu pentru Muntenia am votat ROM. Nu este in primele 5…sunt dezamagit :)
Raureni se ocupa cu gemuri si legume conservate. Distributia produselor lor este una nationala. Practic, le gasesti pe rafturile magazinelor din toata tara.
Tu esti un tip care n-a auzit de aceste produse, atat, nu inseamna ca e de rau. Dar firma e destul de tare in domeniul sau.
Oricât (ultra)naționalism ar zăcea într-un „jurnalist” (ori într-o redacție întreagă), să te faci că „uiți” de Ținutul Secuiesc e dovadă de lipsă de etică profesională 100%.
Chiar n-ați auzit de „Borsec” (sau de „Perla Harghitei”, de „Ciuc”, „Ciucaș” ș.a.m.d)…? Vă spun clujeni că n-au auzit de Luna lu pește, vedeți bine, dar BORSEC…?!!??
Probabil bunicii unora dintre „jurnaliști” erau încă prin taberele ienicerilor pe când se îmbutelia deja apă minerală la Borsec.
Dragul meu este un clasament realizat pe regiuni, Tinutul Secuiesc se gaseste si el in Transilvania, si nu este uitat de nimeni, nu iti mai face atatea griji degeaba!Ne iubim tara in intregime, asa ca stai linistit! Desi acest clasament nu prea bate cu realitatea, nu este cazul sa divagam pe subiecte colaterale!
Este o glumă clasamanetul ăsta. Nu există BRAND-urile Luna Solai, Coaching 4 You și Transylvania College. Dacă vrei să iei niște bani de la firmele/instituțiile respective, faci un alt top și găsești un criteriu de selecție decent – eventual, „Brand-uri din Transilvania”, Oltenia etc. sau „Cele mai iubite brand-uri cu care lucrează Seed Consultants”. Pe site-ul lor observ că aceste companii apar în portofoliul lor. Total neserios.
nu stiu 3 din cele pe locul 1, asta nu cred ca e de bine pentru ele sau nu e bine pentru mine ca nu imi stiu tara :) – bizo, luna solai si bace toghiere ..need to google them
Nu stiu metoda care a stat la baza conceperii acestui top. Mi se pare doar curios ca in Transilvania dai peste „Luna Solai” si nu gasesti Borsec, nu inteleg ce cauta Ursus in Maramures sau Farmecul in Crisana si de cand si pana unde e-avion.ro este unul dintre cele mai iubite brand-uri din Moldova. Despre celelalte pseudo-branduri nu are sens sa mai comentez atat timp cat vorbim despre Aliphia, Andu, Killer si doua Colegii Nationale cu nimic mai remarcabile decat altele asemenea lor.
Nu gasesti Albalact, Napolact, berea Ciucas, berea Albacher, vinul Jidvei, electronicele Allview, Piata Sfaului din Brasov, Cerbul de aur, TIFF, UBB, Clujana, Festivalul Medieval de la Sighisoara, Castelul Bran, salamul de Sibiu etc. si lista de adevarate branduri din Transilvania poate continua.
Mi se pare doar mie sau sondajul e material bun de trollaj? Nu de alta dar referindu-mă la regiunea unde locuiesc, Dobrogea, pot spune doar aşa (la prima citire): Constanţa, Mamaia şi Delta Dunării nu sunt brand-uri ci locuri. Să fim serioşi, de când pana struţului un loc, indiferent că e oraş sau nu, a devenit un brand?! Un brand e cu totul altceva decât un loc. E un festival, un fotograf precum Mircea Bezergheanu, o firmă de cosmetice/papetărie/domeniu-aleatoriu …
Ce vrei de la un sondaj, când în spatele lui e o companie de „consultanţă” care are carenţe la limba română (puţin la gramatică şi puţin la ortografie) şi un website care pare realizat de un amator precum şi un „grup media” cum e Intact?
Doar nu cereţi normalitate şi reflectarea realităţii aşa cum este ea, nu-i aşa?!
Cred ca gresesti. Exista brand de multe feluri. Brand de tara, brand turistic, brand de produs etc. Delta Dunarii, Mamaia, Constanta pot fi branduri.
Initial, brandingul s-a concentrat pe produse si servicii. Astazi, se poate face branding cu orice, dar se pastreaza cateva caracteristici importante: reputatia, increderea si recunoasterea in randul clientilor (efectivi sau potentiali).
Te contrazici singur în afirmaţii. Mai bagă o fisă şi trage din nou de manetă, poate iese ceva coerent.
Eu-s din Transilvania si zona mea ma intereseaza in mod direct. Rezultatele sunt asa de minunate incat… am intrat repede pe Google sa vad ce mama naibii face Luna Solai. Sa vad cine-i Andu si ce fac baietii aia cu „4you”.
De Brukenthal stie toata lumea, hai sa fie ok macar asta. Iar Transylvania College sper ca este Universitatea Transilvania din Brasov, dar nu este clar.
Avem o zona cu atatea branduri importante si, unele cu traditie indelungata, si astea-s rezultatele?! Sper ca-s minunati aia care sunt in topul din zona mea, dar n-au notorietate. Sunt aici, la noi, branduri grele… chiar nu-mi dau seama cati oameni au putut vota acele chestii. Pai, daca au votat 20 de oameni care aveau treaba cu acele „branduri” dintr-un total de 50-60 de oameni care-au votat brandurile transilvane, e clar ce marja de eroare are acest studiu si cat de bine poate fi extrapolat la nivelul unei populatii.
Prin celelalte zone, observ ca sunt in top niste branduri adevarate.
Tre’ sa fac o paranteza: una dintre caracteristicile unui brand trebuie sa fie notorietatea. Acele „chestii” din acest top au fost votate de niste cetateni, mai interesati ori mai putin interesati, mai multi ori mai putini, dar nu se pot numi branduri.
Cel mai prost clasament, sunt din Tg Jiu si nu am auzit niciodata de Raureni :)))
Pai, Raureni e din Valcea. Nu cred ca-i grav ca n-ai auzit de ei. Dar Raureni macar inseamna ceva fata de „4you”, „Luna Solai”, „Andu” ori whatever. De fapt, Raureni inseamna un brand, celelalte sunt orice numai branduri nu-s.
Clasamentul din MM este chiar foarte bine conceput. Bizo face cele mai bune sandwich-uri, prajituri, torturi etc- zilnic are niste vanzari enorme.
Imi place topul.
Nu stiu cum au putut sa includa Raureni cel mai iubit brand din Oltenia. Adica un simplu comert (ambalare) de suc de rosii e un brand. Studiul il consider total mincinos.
Raureni nu e un brand.
Deci un clasament facut pe genunchi si cu ‘product placement’, vorba unui antecomentator. Acu’ vad ca aveti voi dreptate, BORSEC nu apare niciunde. Cum, iarta-ma doamne, sa nu apara unul dintre cele mai mari branduri romanesti? Am gasit apa Borsec intr-o groaza de tari pe unde am circulat, pana si pe continentul ala de peste Atlantic. Misto lucrat :D
Am greșit în comentariul de mai sus. La modul cel mai serios, oamenii de la Seed au făcut o treabă foarte bună: de exemplu, eu și alți câțiva cetățeni am aflat astăzi cu ce se ocupă Luna Solai. Probabil asta era ținta lor. Rămâne doar aspectul „moral”, cu gruparea unor nume, mai mult sau mai puțin cunoscute, într-un clasament cu nume pompos.
Si Chinezu’ aici de fata complice la aceasta manipulare grosolana. Iti dai seama ca toate gospodinele de pe blogu’ de fata or aflat azi de Luna Solai si s-a dus dracului prajeala cu Unisol.
Deci, e la vrajeala. Cel mai tare si-au batut joc de Transilvania.
Ursus in Maramures!? Adica trebuia facut loc pentru Luna Solai, Coaching 4 You, Andu, chiar si Transilveinia Coligi. 4 din 5 gherle. Apropo, Gherla e in Transilvania? E o puscarie celebra acolo.
Sint de pirnaie meseriasii de la Seed. Da’s baieti destepti. Daca faceau o treaba pe bune nu-i baga nimeni in seama. Acum vor ajunge faimosi.
Deci, Aliphia, cica locul 2 in zona Banat, inaintea GUBAN si TIMISOREANA (care ar fi trebuit sa ocupe lejer primele 2 locuri) este client Seed Consultants.
Banuiesc ca CEO Aliphia semneaza cecurile catre Seed cu indreptatita mindrie. Iar doamna managera dela Seed le incaseaza cu modestie si satisfactie profesionala.
Aliphia incepe sa fie un brand tot mai cunoscut. Intr-adevar cei tineri inca nu au nevoie de alifii pentru ca au avantajul varstei dar intrebati batranii din banat daca au auzit de BOICIL…cu siguranta. BOICIL-ul este un produs ALIPHIA!
Si ce zic batrinii aia, auzit-au de Guban? Niciodata in viata lor!
Am inteles, mai Adriane, ca la editia a III-a titlul de „Cel mai promitator brand romanesc in viziune Seed” va reveni Aliphia.
Se fezandeaza Luna Solai pentru editia a IV-a? Te intreb pentru ca pari insider.
Moldova ma dezamageste. La restul nu ma bag.
Nu pot sa sa nu ma gandesc de ce nu exista inca o lege prin care se pedepsesc astfel de aberatii ale presei si alte genuri de articole care nu au nici o legatura cu adevarul ?!?!
Trecand peste expresia „a minti poporul cu televizorul”, acest tip de articol creeaza o reclama falsa si nejusta pentru anumite firme a caror oameni din compartimentul de marketing profita de naivitatea oamenilor de rand. Acestia tind sa utilizeze produsele oferite de aceste firme aparent din topul clasamentului
Ca si o completare la postul anterior, tin sa imi postez si reactia mea la vizualizarea unui asemenea clasament: 1. mi-am invins curiozitatea de a vedea cu ce se ocupa asa-zisele firme castigatoare despre care nu auzisem nimic pana in acest moment.
2. daca o sa le vad in viitor pe rafturile magazinelor sau sub forma altor tipuri de servicii, cu siguranta o sa le ocolesc.
Bizo?? Serios??? O porcarie, sincer. Un clasament inutile, care nu reflecta nimic.
Luna Solai????? Aflu de abia acum pentru prima oara de acest brand din Transilvania. Lucrea in turism si stiu ca anual sunt sute de mii de turisti straini si romani care vin in Transilvania pentru brandul Dracula (cred ca macar castelul Bran ar fi trebuit sa fie pe lista – nu stam acum sa discutam despre veridicitatea asocierii dintre legenda si acest castel), brand care nu figureaza pe lista mirobolantului studiu.
Luna Solai, Bizo……n-am auzit in viata mea…inteleg ca sunt locale, dar totusi ca sa te numesti un Brand n-ar trebui sa ai totusi o recunoastere nationala???!!! Cum ar fi…salamul de Sibiu, Napolact, Dorna…
rasfoind prin comentariile de mai sus am ramas putin dezamagit [motive personale].de SEED nam mai auzit insa daca aplicam o simpla foarfeca matematica [explicatia cea mai simpla e adevarata] e posibil sa fie unsi cu ALIPHIA .Adevaratu motiv pantru care imi simt ficatu imbotit e altu si zic BAILE FELIX nu mai au nicio valoare o sint io prea legat de anumite amintiri si nu mai vad clar
Pingback: Se caută cel mai promiţător brand românesc - Cristian China Birta