07.12.2016

Greşeli de PRist: Cum nu se face o invitaţie la un eveniment in 2013

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Cei mai atenţi dintre voi ştiţi că am început o rubrică acilea pe blog, intitulată, în lipsă acută de altă denumire, Greşeli de PRist. Am mai scris despre greşeala cu brieful, despre aiureala cu „dragi jurnalişti” şi mulţumirile adresate jurnaliştilor. Şi cam atât. Mă înţelegeţi şi pe mine, am mai multe pe cap, nu doar să încercăm să atragem atenţia colegilor din PR că uneori le dă cu virgulă. Astăzi discutăm… de fapt, nu, că nu prea avem ce discuta. E totul clar ca bună ziua. După cum puteţi vedea mai jos…

Un coleg blogger îmi relatează discuţia de mai jos. Care, fireşte, a fost mai lungă, căci distinsul coleg a avut o răbdare magistrală, de care, recunosc, eu nu mai dispun.

Istoria este aşa: bloggerul primeşte un mail că se întâmplă ceva eveniment. El confirmă că o să fie prezent şi întreabă (mai mult aşa, ca să fie asigurat) dacă se pot face poze. Şi aici începe un dialog constructiv. În sensul că ne putem construi o impresie despre cine gestionează, din păcate, comunicarea pentru unele evenimente. Precizez că am făcut screen shot al discuţiei pentru a vedea şi acribia senderului, cum ar veni.

mail magazin

La care bloggerul spune, în esenţă „stimabililor, mă iertaţi dar eu vin, scriu ce vreau, nu dau nimic la aprobat, dacă vă convine bine, dacă nu, nu„. Bine, a spus-o mult mai politicos decât am spus-o eu (exagerat de politicos, dar no, ăsta sunt eu, am început să îmi pierd răbdarea când mă lovesc de astfel de „profesionişti”).  Răspunsul reprezentantului companiei:

magazin 2

Chiar nu mai contează restul conversaţiei. Adică, simt vânjos, am înţeles ce era de înţeles din ce am citit până aici.

Spun din nou anul în care suntem: 2013.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Inaugurez o nouă rubrică pe blog: Răspundem căutătorilor

Trei motive pentru care cred că ar trebui să participaţi la această campanie

17 comentarii

  1. luni, 20 mai 2013, 08:24

    :)))) Vor doar sa-l citeasca. Asta mi-a placut la nebunie!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 20 mai 2013, 08:27

    […] – Ei, tată… Ai mai zis matale și să fugi de omul roșu, da’ erai în limbă după fata Împăratului Roșu, până te-a scos din blogroll!… Și acum mori de ciudă că eu o văd cu camera web, în vreme ce cu tine mai discută doar Muma Pădurii și Chinezu!… […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. luni, 20 mai 2013, 08:51

    Cred ca e o greseala de PR-ist si faptul ca te invita la un eveniment cu cateva ore inainte ca acesta sa aiba loc. Asa mi s-a intamplat si mie de curand

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. luni, 20 mai 2013, 08:58

    suntem in 2013 cand toata lumea face PR (sau toata lumea este specializata in marketing si jurnalism. depinde de situatie).

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. bipbip
    luni, 20 mai 2013, 08:59

    Privit din perspectiva marketingului, exista si cazuri in care oamenii au scris balarii despre produsele vazute, uneori exact contrariul specificatiilor. Si aici nu ma refer la faptul ca reviewerului nu i-a placut implementarea specificatiei in sine, ci la faptul ca scrie ca nu are un feature pe care produsul il are. Evident, formularea din exemplul tau e extrem de nefericita, dar in practica se intampla cazuri din astea…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • luni, 20 mai 2013, 09:03

      Da, ai dreptat, sunt cazuri in care bloggerul (hai sa discutam doar despre bloggeri aici) o da de gard la modul magistral. Dar sunt putine. Si in nici un caz cu atitudine de asta de control la geamandura nu reusesti sa dregi busuiocul.
      Suntem in 2013, cum spuneam. Parte de unii care pleznesc pe langa subiect vine inclusa ca TVA. Si trebuie sa ti-o asumi. Daca vrei sa traiesti in lumea asta, desigur.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  6. luni, 20 mai 2013, 09:10

    Daca vrei neaparat sa avizezi un articol, inseamna ca nu ai incredere in produsul tau , asa ca mai bine-l cizelezi si faci dupa aia evenimentul.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. Mircea
    luni, 20 mai 2013, 09:44

    Ma Cristi, baiu nu e doar la PRist, ci si la „specialistii” de marketing online care cer chestiile astea.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. Cristian
    luni, 20 mai 2013, 10:23

    haha, m-am ras de numa, hai sa citim, zic, si noi atuncia…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. luni, 20 mai 2013, 10:35

    Are o parte de vina si PR-istul dar nu 100%. La randul are sefi, aceia care „vor sa citeasca” sau „sa avizeze” si care este clar ca au ramas ancorati in alte epoci si nu stiu cum se gestioneaza un eveniment.Trebuie sa iti asumi si riscul unor articole negative cand organizezi o conferinta de presa sau un eveniment la care inviti jurnalisti, bloggeri etc. Daca nu scrii chiar tu articolul, platesti aparitia in presa si gata.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. luni, 20 mai 2013, 11:28

    Păi ori îi chemi că-ţi place cum scriu şi ai încredere în ei, ori îi laşi în pace şi nu-i mai sâcâi degeaba.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. luni, 20 mai 2013, 11:46

    Cenzura e in floare chiar si in 2.0 :) Nu ar trebui sa ne mire.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. luni, 20 mai 2013, 11:54

    Poate cĂ domnii şi domanele de la Marketing doreau pur şi simplu să fie primii care citesc articolul în cauză. E vorba pur şi simplu de prestanţă şi respect :))
    Ce urât…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  13. luni, 20 mai 2013, 14:24

    Asta îmi dă dreptate că, de multe ori, oamenii au rămas la mentalitatea de utecişti…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. marți, 21 mai 2013, 00:48

    Eu as desfiinta si facultatile, oricum toti sunt experti in anul 2013.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. joi, 23 mai 2013, 17:46

    Dedicatie: Parazitii – Jos cenzura

    http://youtu.be/h-1RYjh9bIE

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *