09.12.2016

Cel mai promiţător brand românesc

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Am scris în dese rânduri aici la mine depre importanţa brandului personal pentru un blogger. Bine, puteţi să nu îi ziceţi brand personal, puteţi să îi spuneţi imagine, sinele 2.0, „că cât îs de bun”, spuneţi-i cum vreţi. Doar să înţelegeţi că e important să ai aşa ceva. Şi să mă scutiţi de texte gen „brandul personal nu contează”, căci vă întreb subit: atunci ce contează în cazul unui blogger?

Scriitura sa? Desigur, extrem de importantă. Şi este parte din ceea ce înseamnă brandul său personal – voi folosi de acum înainte această sintagmă, precizez ca să nu mai fie discuţii. Pentru că, în cazul multor bloggeri, scriitura îiface recognoscibili din multe alte scriituri. Ceea ce este un atu splendid pentru, dacă îmi permiteţi, brandul său personal.

Abilitatea de a-şi face prieteni în blogosferă? Absolut. Contează la greu asta. Şi tot de brandul personal ţine. Căci unii bloggeri sunt artişti în ceea  numim – când vrem să ne englezim – networking. Pe româneşte, preteneală 2.0 la greu. Cine ştie joaca asta câştiga mult. Nu numai în blogosferă, ci şi în viaţă.

Competenţa cu care ştie să se promoveze? Foarte importantă, desigur. Adică – şi o spun cu maximă tristeţe când mă gândesc la unii – degeaba ai o scriitură impecabilă dacă nu te citeşte aproape nimeni. Degeaba ştii să scrii dacă nu ştii să postezi, altfle spus. Iar unii dintre voi ştiţi foarte bine să vă promovaţi, motiv pentru care vă felicit corespunzător. Iar asta pune ocărămidă (scuzaţi clişeul) la brandul vostru personal.

Gândirea strategică, de perspectivă? Teribil de importantă. Dar la fel de teribil de nebăgată în seamă. Ceea ce e păcat. Pentru că atunci când ai o strategie (minimă, nu un DEX) ştii de unde pleci, unde vrei să ajungi şi cum faci să ajungi acolo. Iar asta te ajută enorm dacă vrei să ajungi să fii ceea ce îndeobşte se numeşte blogger profesionist. Puţini reuşesc să adauge brandul personal acest atribut, dar cei care o fac sunt cei pe care îi vedeţi des, pe care îi respectaţi, de la care vă inspiraţi.

Abordarea de business? Aici e şi mai derdeluş. Pentru că sunt foarte puţin care bifează această abordare. Adică cei care privesc blogul ca pe un business, al cărui obiectiv nu este neapărat profitul, aşa cum este un business, ci obţinerea de beneficii. Care beneficii – o să o zic mereu şi mereu – înseamnă de la faptul că nu vorbeşti singur, că vezi că reacţionează cineva la gândurile tale la a obţine bani din blog până la nivelul că ajungi să îţi faci o carieră din asta. Ajută această abordare de business brandul personal? Pfoai, ce întrebare…

De ce vă spun toate acestea? Pentru că vă invit să profitaţi de ocazia pe care partenerii de la Seed Consultants v-o oferă, adică să vă construiască un brand al blogului la modul profi de profi. Nu o să vă întâlniţi des cu astfel de oferte, trust me, de aia zic că ar trebui să profitaţi.

Plus că ce este frumos la această ispravă este faptul că puteţi ajuta şi o companie să câştige un brand profesionist făcut tot de partenerii de la Seed Consultants, în cadrul campaniei lor „Cel mai promiţător brand românesc”. Chiar ar fi păcat să nu scrieţi la voi pe blog sau să promovaţi pe unde puteţi această iniţiativă, cine ştie cui faceţi un bine.

Dacă vă face cu ochiul ce v-am spus, hai să zic cu liniuţe – cum am observat că îmi place din ce în ce mai mult să prestez în astfel de chestiuni :D – cam ce aveţi de făcut:

Ca blogger puteţi participa la campania Blogal Initiative, în urma căreia puteţi câştiga un brand profesionist făcut.

Ca blogger puteţi ajuta o companie care aude de pe blogul vostru despre iniţiativa „Cel mai promiţător brand românesc” şi se înscrie.

Dacă reprezentaţi o companie, zău că merită efortul de a te înscrie, adică de a completa un formular în câteva minute, după care te poţi alege un un brand făcut la modul profesionist de către cei de la Seed Consultants.

Încă un motiv pentru cei care reprezintă o companie: un brand profi făcut costă nişte bănuţi (vorbim de mii de euro). Aşa că de ce să nu profitaţi de această iniţiativă şi să primiţi gratis un astfel de brand?

Mai jos vă dau câteva argumente primite de la Seed Consultans despre importanţa unui brand bine construit. Nu că nu le-aţi şti sau, în cel mai rău caz,bănui. Dar astfel de chestiuni sunt ca berea, nu te saturi cu o halbă băută doar de Crăciun :D

Când are o firmă sau un produs/serviciu nevoie de branding?

Când are un nume prost, greu de citit, de pronunţat şi de memorat

Când are un ambalaj urât

Când compania nu are ce sa pună pe o carte de vizita (logo şi design, antet, mapă)

Când nu are un website sau nu are ce pune pe website

Cum te ajută brandingul?

Brandingul te ajută să te diferentiezi de ceilalti

Brandingul te ajută să îţi creşti notorietatea folosind un element unic (indiferent dacă este vizual sau la nivel de atitudine)

Brandingul te ajută să îţi creezi o identitate, un teritoriu, o lume proprie

 

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

A avea un copil este cel mai frumos lucru din lume

La ce ne foloseşte un manual digital de mediu pentru elevii din şcoala generală?

13 comentarii

  1. miercuri, 27 martie 2013, 13:09

    Mie mi-a placut campania si am „prestat”. Imi place cuvantul asta de mor :)

    Ar fi interesant ca pe viitor sa ne vinzi cateva ponturi in ceea ce priveste promovarea. Canale, cand, cum si mai ales cat :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. miercuri, 27 martie 2013, 17:40

    E incitant prezentată problema.
    O să particip şi eu la treaba asta.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. miercuri, 27 martie 2013, 21:19

    Brandul personal te ajuta sa pari mai bun decat esti. Nu e cinic, e doar realitatea si e foarte bine ca avem aceasta resursa: pana la urma, nu cei mai buni oameni sunt cei mai bogati sau cei mai de succes. Ci cei care stiu sa se pozitioneze bine. Si aici e extrem de important brandul tau.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. miercuri, 27 martie 2013, 21:51

    Sincer cred ca o sa scriu si eu un articol similar , inca sunt in dubiu referitor la un brand personal.Poate primim mai multe detalii? :d

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. joi, 28 martie 2013, 10:03

    da pot eu să spun că nu ai dreptate? uite că nu pot. şi cât s-a mai chinuit tudor cu mine să mă lumineze la capul ăla de mâţ încăpăţânat! dar îmi asum greşelile! până la urmă am învăţat şi eu că brandul pe care l-am construit prin ceea ce scriu era lipsit de vizibilitate. şi că beneficiile vin, dacă stai în calea lor.
    mulţam mult!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 28 martie 2013, 11:26

      Colega, brandul e ca berea: daca il bei, iti place, daca nu, habar nu ai ce gust are :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 28 martie 2013, 12:38

        ba am habar. nu m-ai plimbat pe la heineken în acest sens? am gustat… chiar dacă prefer ciocolata de departe! da poate mergem o dată și la heidi! :))

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  6. joi, 28 martie 2013, 11:16

    M-am inscris si eu cu un articol in campanie, dar mai important este sa se inscrie cat mai multe firme in competitie. Sper sa avem la final si un feed-back cantitativ. Spor!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. joi, 28 martie 2013, 11:23

    Stau calm, nu-i de nasul meu campania asta…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 28 martie 2013, 11:25

      Adica matale vrei sa imi spui ca nu exista in Calarasi o companie careia sa ii faci cadou un brand nou nout? Nu creeeeeed… :D

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Răspunde
  8. joi, 28 martie 2013, 11:28

    Nici macar „GEROVITAL” nu-si asociaza imaginea cu mine…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. joi, 28 martie 2013, 12:39

    Asta mar interesa şi pe mine foarte mult, dar problema este că nu-mi vine nici o ideie ce să scriu despre asta. Dar totuşi aş putea să mă inplic altfel? Multă sănătate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *