04.12.2016

Greşeli de blogger: alegerea domeniului

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Notă: Postare inspirată de o scurtă discuţie pe mail cu mucroz.info.

Presupun că am trecut de nivelul în care să vă explic despre importanţa lui chinezu.eu versus chinezu.wordpress.com atunci când vine vorba despre a te apuca serios de blogging în ideea de a obţine beneficii din ceea ce faci. Precizez pentru cei care au deschis mai târziu televizoarele că beneficii înseamnă de la faptul că nu vorbeşti singur până la a face bani serioşi din blogging, cu o grămadă de chestiuni intermediare.

Ce domeniu îţi alegi, asta este o altă poveste. Şi aici intervine o chestiune de noroc, de inspiraţie, de strategie. Noroc pentru că poţi să ai norocul să îţi alegi un domeniu care să facă istorie şi care să te ajute enorm în ceea ce faci, inspiraţie pentru că te poate lovi o fulgerătoare epifanie 2.0 şi să scoţi un domeniu de îi laşi pe toţi mască de cât este de creativ, strategie pentru că – exemplu succint – când vrei să scrii pe blog despre apicultură ar fi devastator să îţi alegi domeniu prezoane-violete.ro.

Putem discuta pe acest subiect cale de cel puţin 14 postări. Doar că eu aş vrea să reduc puţintel discuţia la o chestiune de care m-am lovit în această activitate pe care o prestez şi care înseamnă, de multe ori, a pune în legătură bloggerii cu agenţii şi cu branduri. Căci fac asta din greu, inclusiv cu Blogal Initiative, care iniţiativă – ca să raportez un rezultat fermecător – a reuşit să convingă nişte agenţii că sunt cel puţin 4 bloggeri care pot fi abordaţi direct pentru campanii, nu doar prin campanii Blogal Initiative. Iar asta, dragilor, este ceva ce îmi face inima să tresalte :)

Revenind. E foarte greu pentru mine să pledez în faţa unei agenţii sau a unui brand cauza unui blogger care are ca domeniu ceva ce te face ori să ridici, ori să cobori sprânceana. Ziceam de faptul că ideea acestei postări mi-a venit după o discuţie cu mucroz.info. Nu am urmărit consecvent ce scrie, dar chiar dacă aş fi fanul său tot mi-ar fi greu să conving – să zicem – o companie de bere să să facă o campanie pe un blog cu astfel de denumire. La fel se întâmplă cu domeniul extrem de simpaticului Meneopol, adică pionezadintrefese.ro. Sau cu alte bloguri care au domenii – staţi să îmi aleg bine cuvântul… – nefrecventabile pentru multe, foarte multe branduri.

Hai să fim bine înţeleşi, căci simt că unii începeţi să vă enervaţi şi nu vă face bine la ten:

1. Rândurile de mai sus fac referire doar la bloggerii care vor să obţină beneficii la modul serios din blog. Cei care se distrează şi cei cărora li se rupe de beneficiile astea despre care vorbesc eu nu au treabă, fireşte.

2. Faptul că au domenii, cum spuneam, nefrecventabile nu înseamnă că nu sunt bloggeri buni, că nu scriu bine, alea, alea. Ci doar că e foarte greu să fie – permetemoa lexpresion – pitchuiţi către agenţii şi branduri.

3. Trimitere către punctele 1 si 2.

De ce se întâmplă aşa, adică de ce brandurile gândesc aşa? Am explicat aici. Dar, în esenţă, este vorba despre o anumită inerţie strategică, de măsuri de precauţie, de o gândire de prevenţie, de costurile de oportunitate pe care brandurile nu sunt dispuse să le plătească. Şi aici este mult de discutat, nu are rost să insist. Doar să vă spun că trust me, păţesc de astea des, aşa că trust me.

Alte greşeli de blogger

Postări care strică feng shuiul altor postări

Cum să nu scrii un guest post

Supărarea că nu sunteţi invitat la un eveniment

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cum adică nu aveţi ce să scrieţi pe bloguri? Part 9

Fetelor, fiţi bărbate!

14 comentarii

  1. vineri, 22 martie 2013, 11:33

    Eu sunt hotarat deja asupra numelui. Cat de curand trec la fapte. Poate nu e ok pentru unii numele dar asta vreau eu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. vineri, 22 martie 2013, 11:44

    Mi se pare foarte clara ideea cu domeniile nefrecventabile. Ca brand/companie/NGO/agent economic, ce satisfacție ai avea sa te „asociezi”, caci este vorba despre asta, cu un blogger cu un domeniu „dificil”, care poate afecta imaginea.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. vineri, 22 martie 2013, 11:56

    Eu imi asum numele, si faptul ca pot pierde in fata unor agentii/companii din cauza lui.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. vineri, 22 martie 2013, 13:47

    Este foarte clara. Si acum pus in situatia unei firme, ce garantie sa-mi prezinte mie unul dintre domeniile amintite? Niciuna, evident.

    Alegerea domeniului este unul dintre cele mai importante aspecte, dupa parerea mea. Mai ales pentru cei care vor sa monetizeze blogul. Dar nu numai.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 22 martie 2013, 13:52

    Tocmai pe Haotik voiam sa-l dau si eu exemplu. Nu pare a fi atat de afectat de numele sau. Ok, nu e la nivelul lui mucroz, dar in teorie e nefrecventabil, nu?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 22 martie 2013, 13:54

      Intreaba-l pe el cat de nefrecventabil este. Iar daca trebuie sa insist pe diferenta dintre mucroz si haotik dpdv al domeniului, o sa o fac. Dar cu tristete, sa stii.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  6. vineri, 22 martie 2013, 14:04

    Deci, numele contează, da?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. vineri, 22 martie 2013, 15:30

    La vremea la care am fost determinat (alţii m-au determinat) să-mi fac un blog, n-am făcut altceva decât să înot încotro mă ducea valul. Numele blogului, mă gândeam eu, reflecta situaţia de facto de atunci.
    N-am avut idee că blogul poate aduce beneficii, nici că trebuie monetizat, nici măcar blog nu ştiam bine ce se vrea să fie. Abia ulterior am înţeles că este ce vrei tu să fie, dacă urmezi nişte paşi. Nu ştiam că mă voi adresa unui anumit segment de oameni.
    Ulterior am văzut că sunt bloggeri dispuşi să mă ajute măcar cu un sfat, fără să aibă vreun beneficiu direct din asta. Şi atunci am hotărât că pot continua, că mă simt bine în blogosferă, că nu deranjez pe nimeni, ba chiar sunt primit cu braţele deschise.
    Acum realizez şi eu că ce spui tu, Cristi, e adevărat, că numele blogului te poate ajuta sau, dimpotrivă, să-ţi pună beţe în roate. Acum ştiu bine ce nume ar trebui să aibă blogul meu, dacă aş putea da timpul înapoi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 22 martie 2013, 15:57

    ai dreptate, nu spun nu… da mâți pervazier tot psi-words rămâne. nu de alta, dar … se pare că îmi poartă noroc.

    Thumb up 0 Thumb down 2

    Răspunde
  9. vineri, 22 martie 2013, 19:21

    Voi radeti de mucrox si haotik, dar de „mystreet7” pentru nisa de IT? Imi vine sa ma dau cu capul ce toti peretii..cred ca mi-am batut joc de vreo 10 luni de munca :(. Poate imi da cineva un sfat bun despre ce as putea face in continuare..

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. vineri, 18 octombrie 2013, 14:45

    Acum am vazut ca ai facut articol pana la urma. M-am gandit si eu la ideea cu numele si mi-am tras domeniul http://www.mariusdinu.eu . Multi imi ziceau ca trebuia sa imi cumpar domeniu pe .ro ca sa fac ceva, dar le-am dat exemplu blogul tau care este pe .eu si tot ai succes. Ideea este si ce scri pe blog.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. joi, 14 august 2014, 14:35

    Salut Chinezu, la-vorbitor.ro crezi ca e un nume ales gresit ? Multumesc anticipat.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  12. duminică, 17 august 2014, 16:46

    […] mai citit și articolul lui Chinezu legat de numele domeniului și mă gândesc că poate alegerea numelui este una din greșelile pe […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *