30.08.2016

Mda, am ratat campania asta…

„Dacă se întâmplă cumva ca Zenyth Pharmaceuticals să ceară alte daune, fie ele şi de 2 lei, atunci voi fi primul care voi declanşa o mişcare pe care o  voi intitula generic “Nu ne place ColonHelp”. Şi aş vrea să văd cum o să mă dea cineva în judecată pentru că îmi exercit dreptul fundamental să nu îmi placă ceva fără să fiu dator să dau explicaţii cuiva.”

Aşa ziceam pe 19 decembrie 2012, când scriam despre catastrofa de PR pe care şi-au plătit-o singuri cei de la Zenyth Pharmaceuticals – căci, în esenţă, exact asta este – când au decis să atace în isntanţă un blogger pentru că a criticat produsul lor. Repet, a criticat. Adică nu a înjurat, nu a spurcat, şi-a spus doar părerea. Cu argumente. În fine. Catastrofal.

Ei bine, spun că am ratat campania pe care aş fi declanşat-o cu „Nu ne place ColonHelp” pentru că Zenyth a pierdut procesul. Iar eu, recte, am pierdut ocazia de a da drumul acestei campanii care – trust me – ar fi făcut istorie… Căci trag nădejde că celor de la Zenyth le-a cam ajuns să şi-o tot fure la greu pe banii lor şi nu vor merge înainte cu auto-faultarea asta. Asta, desigur, în cazul în care le place asta, moment în care toţi trebuie să ne retragem spăşiţi, căci fiecare are plăcerea pe care o are.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Studiu de caz: analiza comentariilor pe chinezu.eu în februarie 2013

Anunţ important: încă 3 proiecte în portofoliu :)

25 comentarii

  1. sâmbătă, 2 martie 2013, 10:27

    Ai ratat o campanie, ai castigat un argumetn in plus pentru libera exprimare. Ce crezi, or sa faca recurs? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. sâmbătă, 2 martie 2013, 10:59

    Citeam articolul catre care ai dat link, in care se explica mai pe larg cum s-au desfasurat lucrurile. Primul comentariu de la articolul asta se referea la faptul ca tinerii din ziua de azi cred ca le stiu pe toate, stiu doar cum sa injure, etc…
    1) Oare nu suntem exact ceea ce ati vrut sa fim, daca e asa? A cui e vina? Cine trebuia sa asigure educatia?
    2) Inteleg ca o companie foarte mare are interese enorme. Vorbim de bani multi. Dar daca produsul pe care il folosesc mi se pare un jeg, atunci o sa spun tare si raspicat ca e un jeg? De ce? pentru ca e dreptul meu sa am o parere si nu ma intereseaza pe mine ca pierzi bani. Pe mine ma intereseaza sa-mi oferi ceea ce promiti. Daca nu oferi ceea ce promiti, din punctul meu de vedere poti sa dai si faliment.Si nu e vina mea sau a altora ci e vina ta! Pentru ca minti, minti, minti !
    3) Am o voce. Si vreau ca vocea mea sa fie auzita. Deranjam? C’est la vie! Multumeste-ma si n-o sa am decat cuvinte de lauda.Altfel care-i problema? Te deranjeaza adevarul? Sunt sigur ca te deranjeaza pentru ca pierzi bani. Si poate deja vi se pare normal ca lumea sa fie proasta si sa taca.Politicienii ne trateaza asa de foarte mult timp.
    Dar asta nu inseamna ca o sa inghitim in sec si o sa fim cuminti si linistiti doar ca voi sa faceti bani prin orice mijloace si indiferent de consecinte!
    NU UITATI ! O companie exista atat timp cat exista clienti! NU invers.
    Am 22 de ani, fac parte din acei tineri la care se referea autorul comentariului despre care vorbesc.
    Ciudat, nu ma simt deloc asa cum ma descrie.Ar trebui?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 11:20

      Nu e chiar asa simplu. Cand spui x este un jeg de produs, atunci e vorba de o denigrare, si in cazul asta iti trebe si niste argumente. In cazul despre care vorbim exprimarea tipului a fost foarte decenta si ok, ramanand in sfera exprimarii parerii personale. Si ,,x este un jeg de produs” este exprimarea unei pareri personale, dar tonul o duce in defaimare. E ca si cum compania in loc sa spuna ,,este dreptul dvstra sa nu preferati produsul nostru” sa se exprime ,,sunteti un retardat ca nu va place produsul nostru”. E si chestie de ton, cred eu!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • sâmbătă, 2 martie 2013, 12:06

        Bineinteles ca e nevoie de argumente cand iti exprimi parerea. Parerea nu e pentru ca e.Ea se bazeaza pe anumite intamplari, experiente,etc.Trebuie sa ai argumente altfel parerea ta e nula.
        Si nu stiu daca e vorba de ton. Pot sa zic ca imi place Samsung sau ca nu-mi place Samsung, sau Nokia, sau Borsec, sau Cola sau orice. Fiecare cu preferintele lui. Pot sa fiu decent si sa zic doar ca-mi place sau nu.E strict treaba mea
        Dar cand vorbim despre un produs care iti poate afecta sanatatea, cred ca fiecare are dreptul sa fie mai vehement. In functie de situatie, exprimarea e o consecinta.
        Daca eu sau vreun apropiat de al meu patim ceva din cauza unui produs, nu pot sa zic „Ah, am stat 3 zile internat in spital.Nu-mi mai place produsul X. N-o sa-l mai cumpar”.
        Sau daca cineva imi vinde un produs care nu ma ajuta cu nimic, nu pot sa ma vindec doar cu Placebo. Sau daca ma vindec cu Placebo, nu vreau sa fiu aburit de vreo companie sa platesc un nimic.
        Despre asta e vorba.
        Si inca ceva. Daca produsul de la ColonHelp era ok, de ce lupta s-a dus in afirmatii? Puteau sa vina si sa demonstreze „Uite ca produsul e dar de la Dumnezeu”. Dar nu…”A fost denigrat produsul, pierdem bani”… Ok, daca era doar un atac fara fundament, nu-si mai bateau capul cu asta. In schimb vin si zic „Shhht!!! Noi suntem ditamai compania! Sa vezi ce-ti facem!!” Ce inseamna asta?
        Ca probabil tipul avea dreptate.
        E dreptul meu sa-mi spun parerea despre un produs atat timp cat il platesc. Restul persoanelor pot trece informatia prin filtrul proprii gandiri.Corect?

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
        • duminică, 3 martie 2013, 14:08

          da, dar, vezi tu, bloggerul anonim a declarat ca nu a cumparat sau folosit vreodata acest produs.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
          • luni, 4 martie 2013, 08:26

            Dupa cum ziceam, suntem pe planete total diferite in aceasta chestiune, din foarte, foarte multe motive, care chiar nu are rost sa le discutam aici.

            Thumb up 0 Thumb down 0

            Răspunde
  3. sâmbătă, 2 martie 2013, 11:03

    Ce faza tare. Eu abia acum, am aflat ce e cu nebunia de peste tot cu Colon Help. Adica pana acum am crezut ca e o campanie de reclama, pentru ca prea scriau toti bloggeri despre ea (mai ales pe Twiiter). Si ma miram cu ce naiba a venit compania de a convins atatia bloggeri sa le faca reclama. Acum, la tine, cand am vazut ca si tu scrii de ColonHelp, zic, ba, da-o naiba, ia sa vedem ce naiba e cu astia … si sa aflu ca e reclama negativa, dar ma rog, fara detalii, tot reclama e :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. sâmbătă, 2 martie 2013, 12:00

    n’au ajuns sa atace bloggerul, ca n’au aflat cine e, fiindca, de fapt, despre asta a fost vorba in cerere: sa le spuna wordpress identitatea bloggerului. cererea le’a fost respinsa ca nefondata.
    is foarte pentru libertatea de expresie, dar sa fie asumata, cu nume si prenume, ma’ntelegi..
    in fine, nu cred ca CH trece prin vreo catastrofa de PR. cred ca ar trece, insa, daca ar fi obligati – prin instanta, de exemplu! – sa probeze, cu studii medicale, beneficiile pe care pretind, in reclame si pe site, ca le’ar avea produsul lor.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 12:17

      Aici opiniile noastre sunt diferite. Eu cred ca este o catastrofa de PR. In sensul ca totul, de la gandire la executie, daca vrei, plus rezultate inseamna catastrofa.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  5. sâmbătă, 2 martie 2013, 12:02

    Unii tin cu bloggerul altii nu. Multi sunt de parere ca ar fi trebuit sa nu spuna astea sub anonimat. Au pierdut procesul pe buna dreptate

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. sâmbătă, 2 martie 2013, 12:24

    Intr-o campanie impotriva Antenei, daca il da in judecata pe Petrisor Obae te-ai implica?

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 18:17

      Pai l-a dat deja de vreo 2 saptamani cred.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 23:46

      Ma ierti, dar eu personal nu am cum sa echivalez cele doua cazuri. Este precum te-as intreba eu daca vinzi cu acelasi pret o garsoniera din Targu Lapus si una din Primaverii. E tot o garsoniera, care e problema????

      Thumb up 1 Thumb down 0

      Răspunde
      • luni, 4 martie 2013, 11:10

        Numitorul comun al celor doua procese este banul ,ca doar in asta se traduce „prejudiciul de imagine”, iar reactia ambelor companii este exagerata .

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  7. sâmbătă, 2 martie 2013, 13:37

    Just, PR-ul s-a făcut de cacao, dar n-am înţeles de ce firma a mers până la capăt cu prostia. Cineva, acolo, nu gândeşte. Te pomeneşti că vor face recurs! Oricum, firma n-are nicio şansă.
    Stai pe aproape că nu se ştie, s-ar putea să-ţi ofere ocazia pe care o aşteptai!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. sâmbătă, 2 martie 2013, 18:36

    So we are all entitled to our opinions and yet you delete my comment pointing out that your company Blogal promotes a product which claims to help prevent cancer. Some would call that hypocrisy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 23:25

      And why is that? It is the same product of the same company? Otherwise…what is the resemblance?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • duminică, 3 martie 2013, 14:34

        It’s all woo, and marketing products which make claims not backed up by evidence is irresponsible.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 23:42

      And your point is? Sorry, I am to busy being as you say I am and I didnt pay attention. Oh wait…

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • duminică, 3 martie 2013, 14:32

        Do you not think it irresponsible to promote a product which – like Colon Help – makes claims for which it provides no evidence? There should be no place for any of these woo merchants in civilised society. Still, money is money…

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
        • luni, 4 martie 2013, 08:16

          Sunt pe atat de irresponsible pe cat esti tu de lipsit de bun simt sa ma cataloghezi asa.
          Este ultima data cand iti mai raspund. Pentru ca nu raspund celor fara de bun simt.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
  9. sâmbătă, 2 martie 2013, 22:38

    Legat de ceea ce ai pierdut, sunt sigur ca ti se vor mai oferi ocazii asemanatoare.
    Totusi, din punctul meu de vedere, pozitia statornica a Automatic Inc. de a nu dezvalui datele personale ale posesorului site-ului insulaindoielii.wordpress.com mi se pare demna de aprecieri.
    Cat despre catastrofa de PR… As tinde spre tabara ruxei, caci nu consider ca aceasta campanie negativa ar atinge piata tinta a produsului. Zic si eu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • sâmbătă, 2 martie 2013, 23:44

      Deci nu atinge piata tinta a produsului ce s-a intamplat pe bloguri, dar compania a reavtionat in halul asta. E clar, nu ma pricep eu la de astea.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  10. duminică, 3 martie 2013, 13:36

    […] Inc, firma-mama lui WordPress, mai precis dacă toată povestea este, sau nu, o catastrofă de PR. Cristi zice că e o catastrofă de PR, mie, însă, nu mi se […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  11. duminică, 3 martie 2013, 20:54

    De curiozitate … o parere medicala avizata care sa spuna ca .. Baaa asta e otrava !!! gasim si noi pe undeva ? Sau ne balacim ca pestii pe uscat !?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *