Ştiţi de ce îmi place atât de tare ce fac? Pentru că, în primul rând, eu consider că e cea mai frumoasă meserie din lume. Iar apoi, printre multe altele, pentru că râd foarte des şi din tot coraconul şi cu tot feng shuiul din dotare :)) Unul din astfel de momente amuzante a fost cel de mai jos. Căci, mă înţelegeţi şi pe mine, la astfel de vorbe (de la postarea cu greşeli de PRist) spuse din tot sufletul de anonim (mă rog, acceptând că un anonim are suflet, e o întreagă discuţie aici) al lui Mishul nu aveam cum să stau rece ca crotalul în congelatorul lui Bruce Willis :D
Moment în care mi-am zis că nu ar fi rău să le dau motive Mishulilor de genul ăsta să se mai agite un pic. Apropo, fac asta destul de des. Căci – tocmai ce v-am spus, bre! – râd mult şi des făcând ceea ce fac :D Aşa că hai să vă spun media lunară de trafic pe chinezu.eu în ultimele luni: cam 30.000 de unici. Şi îmi place atât de mult asta… Să vă explic de ce. Înţelegeţi voi ce vreţi din asta.
1. Am construit brandul chinezu ştiind că, la un moment dat, când o să am alte proiecte în zona 2.0, un brand personal puternic mă va ajuta să promovez aceste proiecte, să deschid uşi pentru ele, să le confer credibilitate. Ceea ce se întâmplă, merci fain.
2. Proiectele pe care brandul chinezu le endorsează (da, ştiu, oribil cuvânt, dar parcă sună bine în acest context) sunt Blogal Initiative, sportlocal.ro, blogdebere.ro, blogdefotografie.ro, blogdecinema.ro, taximetre.ro, politicalocala.ro (un pic în lucru în acest moment). Urmează alte isprăvi, dar toate la timpul potrivit.
3. chinezu.eu este cartea mea de vizită în online, dacă vreţi, nu principala mea sursă de venit, nici pe departe. Şi e o întreagă „alchimie” să ţin blogul într-o zonă în care să rămână carte de vizită şi nimic mai mult (poate o să vă spun mai multe despre asta cândva…).
4. După cum puteţi lesne vedea, nu abordez subiecte „hot” pe blog. Pentru că nu vreau trafic de ăsta din căutări fierbinţi, pentru că nu vreau hoardele să vină grămadă la mine, chiar nu îi vreau. Asta nu înseamnă că am ceva împotriva celor care mizează pe asta. Este decizia lor, este strategia lor, diferită de a mea. Ba chiar, între noi fie vorba, îi admir pentru resursele pe care le aruncă în administrarea acestor hoarde…
5. Am ajuns să am o comunitate de oameni foarte faini în jurul blogului, chiar foarte faini. Iar aceste lucru – o spun cu mâna pe tastatură :D – este cea mai mare realizare a mea ca blogger :) A menţine această comunitate, a nu o dilua cu vajnici membri ai hoardelor de care vorbeam mai sus ţine de alchimia 2.0 cu pricina (poate o să vă spun mai multe despre asta cândva…).
6. Există mari costuri de administrare a traficului, dacă vreţi. Nu mă refer la server şi la alte hăhăţişuri tehnice. Ci la costurile de timp şi de nervi, dacă vreţi. Căci una este să discuţi cu, să zicem, 100 de oameni cu capul pe umeri şi cu care ai ceva în comun şi alta este să gestionezi 1000 de berbeci imberbi, ca să nu zic mai mult. Eu sunt în situaţia în care nu aş putea găsi resurse în plus să gestionez o comunitate mai mare decât cea de acum. De altfel – o spun cu un imens regret… – din când în când îmi dă cu virgulă şi nu reuşesc să fiu prezent în discuţii la modul corespunzător…
7. Traficul contează, cum să nu conteze. Dar până la un anumit ordin de mărime. Şi sub alte criterii precum calitatea traficului, rata de engagement cu cei care îţi fac onoarea să te citească, follow up-ul pe care îl faci la anumite iniţiative (de multe ori în offline), relaţiile personale pe care le stabileşti cu anumiţi membri ai comunităţii blogului. Plus altele. Şi abia apoi traficul. Mă rog, asta este strategia mea. Care, cu modestia cea mai modestă :D o spun, nu aş zice că funcţionează cu carburatorul înfundat :D
8. Ce faci ca om contează infinit mai mult decât ce faci ca blogger.
Cam asta este, stimabililor. Moment în care vă spun, pentru a nşpea oară, că vă mulţumesc pentru că îmi faceţi onoarea să mă citiţi :)
32 thoughts on “Adevărul despre traficul lui chinezu”
…si noi iti multumim sau mai bine spus iti multumesc!
No comment! Chapeau! Daca si la postarea asta astepti un comentariu lung, chiar ca ai ifose :) Spor!
e valabila si reciproca :)
Chinezue eu te citesc tocmai pentru că nu găsesc la tine subiecte gen „ ce a mai făcut Oana Tufar ” pentru asta ai Antenele si alte câteva tv-uri.
Plus prin ce citesc eu aici pot zice că contribui la cultura mea 2.0 care e să zic așa de om simplu care are o plăcere de a avea o pasiune față de tot ce ține de internet ,tehnică și foto .
cu articolul asta le-ai stricat Valentine`s Day`ul Mishulilor :)
Ba eu multumesc. Spor+ :)
Eu mă înclin, mi-a plăcut foarte mult cum ai scris. Este foarte interesant faptul că in online sunt modele foarte bune. Nu putini sunt cei care urmeaza deja „modelul Chinezu”. Ideologic vorbind.
Ce te mai roade invidia ca Mishul are “reach”-ul mai mare :)
P.S. – A ajuns pachetul. Multumesc
Eu te citesc deja de atatia ani, incat nici nu m-am gandit vreodata cati vizitatori ai tu :)) Uracioisi vor exista mereu.
Felicitari. Pentru ca esti om, nu pentru ca esti blogger!
Mulţumesc pentru informaţii!
Se pare că gândim la fel şi cred că mai rămâne de la mine să rezolv cu offline-ul. Adică, să revin în ţară. Că după, e mai simplu. ;)
Cred că articolul trebuia scris cu font 18. Păcat că asta e imposibil, din cauza device-urilor portabile şi a monitoarelor sub 23″. Dar era bine! :D
Tinand cont ca reprezint 33,33% din traficul tau (conform calculelor Mishul-ui ) , si traficul asta iti genereaza o sursa de venituri , chiar daca nu principala , cred ca tre’ sa ne vedem la o bere si sa negociem sa-mi dai si mie parte ! :)
Unii nu vor sa-ti citeasca blogul de teama sa nu gaseasca lucruri bune… Balzac zicea ca „invidia dezleaga limbile, dupa cum admiratia le amuteste…”
Lol @ „Căutări” fierbinţi. Made my morning.
Dragii mei, există tool-uri online care analizează traficul, dacă nu-l credeţi pe chinezu. :))
Când ţi-am făcut un mic seo audit, pornit de la o discuţie pe blog, printre comentarii, pe lângă toate SEO metrics şi valoarea blogului tău, scria şi 9000 visitors/day .
Sper ca vor citi articolul si cei care mai au de gand sa o dea cu mucii in fasole (scuzati expresia) dar asta a facut Mishu
Mă așteptam să pui doar un tabel sec extras din Analytics cu cifre și date. Mă bucur că ai venit cu explicații mai umane. :)
Ha, deci eu cu 22.000 unici ai mei am sanse sa te ajung in viata asta :)) Te pup sefu si felicitari! Suntem aici pentru tine!
Ultima remarcă e foarte bună.
Numărul de unici care te citesc spune multe.
Mai multe decât spune Mishul…
Wow… 30 de mii, felicitari si la cat mai multi unici… ! :)
Noi, cititorii tai – iti multumim pentru articolele foarte bune pe care le pui pe „masa”.
Subscriul la „multumim pentru articolele foarte bune”, nu pentru toate, să nu se înțeleagă greșit…
Știu că multe, prea multe companii preferă să mănânce o găleată de lături decât o friptură bună, așa că nu mă miră deloc prețul pus de acestea pe numărul ochilor ce citesc un blog.
La un blogger, în opinia mea, ar trebui să se prețuiască influența pe care o are și asupra cui, deoarece consider că vei avea rezultate mult mai bune de pe urma unei campanii despre investiții în online dacă aceasta este desfășurată pe blogul unui expert în investiții online, citit de 100 de oameni, decât dacă derulezi aceeași campanie, dacă îmi este permisă comparația, pe CanCan sau TPU.
Despre cei cu minți crețe, ca(re) Mișu(nă) blogurile cu comentarii de genul celui expus, prefer să nu-mi spun părerea; nu de alta, dar consider că au o gândire atât de limitată încât nu merită efortul de a le da nici atenția pe care și-o dau ei însăși.
Invidia e mare la unii ca Mishu. Mult succes şi la mai mulţi unici. Multă sănătate
Titlul mi-a sunat ca ”Adevărul despre salariul Andreei Esca” :)))
Lasă-i, bre! Pentru ăstia te complici?!
Hatters gonna hate! Trebuie să existe și ei.
Bănuiesc că a avut un mare orgasm 2.0 după ce ți-a dat comentariul ăla; după ce a dat ”Send”, sărea într-un picior prin casă, zicând: ”Mamă, ce i-am tras-o lu’ Chinezu în gură cu comentariul ăsta!” … ce să faci?! Unii mai au bucurii şi la aşa ceva în lipsă de altceva, căci e evident că în privinţa unei astfel de atitudini pline de frustrare vorbim de o lipsă. :)))
Haters*
Mishu, asta, face parte din randul celor care se zbat ca pestii pe uscat incercand sa inteleaga de unde isi trag seva bloggerii oameni. Da’i pace! 2012 a fost anul trecut.
Xoxo you all :D
No, amu’ toti cititorii tăi fideli ar trebuie să intre aci să-ţi „vindece rana” şi să-ţi dea curaj. Numa’ atâţia unici?! Nu-i nimic, nu-i nimic, vor veni şi alţii, don’t worry!:)Io nu eram bloggeriţă pe vremea când îţi citeam articolele, dar cred, pentru că n-ai scăzut calitatea articolelor(şi nu m-ai pus apoi să le plătesc ca să le citesc!), pentru proiectele tale în care eşti implicat cu atâta suflet şi pentru relaţia cu cititorii tăi de-atâta timp, ai ajuns aici. Ce să mai , eşti pachetul(om-blogger) de care avem nevoie.
Io îs nouă pe-aci, dar mi-ar plăcea să citesc o carte gen „Social media for dummies” scrisă de Cristian China Birta, că să zic ceva: „feng shuiul” ăla de care tot vorbeşti a crescut simţitor şi la mine de când sunt ca o sugativă pe articolele tale. No (ca să închei cum am început) numa’ de bine să ne spui! (ca să ne crească feng shuiul la toţi)
Felicitari *model Chinezu* pentru ceea ce faci, adica pentru ceea ce *creionezi*! Esti adevarat!
Ahhh, pricep, da-da. Deci-aşadar-cică: printre cei jdemii unici-degrabă-cetitori-de chinezeasca-ţi slovă mai sunt şi unii atât-de-unici precum Unicul-şi-Irepetabilul conu’ Mishul. Fainoşag asta. Bine-ar fi să fie unic. Şi irepetabil, dacă se poate. Mishul, zic.
Cu plăcere!
Pingback: Cum să slăbeşti corect • Chinezu
Pingback: Moarte corporatiştilor! • Chinezu