08.12.2016

Din ce fac bani muzicienii?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Cum lumea asta a muzicienilor o ştiu doar când mai beau câte o bere cu unii din această distinsă tagmă (îmi asum acest termen #cudrag), nu mă pot lansa să îmi dau cu părerea despre cum şi din ce şi câţi bani fac muzicienii români. Plus că, desigur, muzician înseamnă tare multe lucruri la noi şi aiurea. Mult prea multe, dacă mă întrebaţi pe mine. Aşa că eu nu o să mai zic nimic în această chestiune. Dar voi puteţi să o faceţi, că doar de aia este libertatea maximă în Republica Culturală Chineză până spun eu că nu mai este :))

Vreau să vă dau, în schimb, statisticile de mai jos, pe care le-am văzut la George. Şi care arată, printre altele, că 22% din muzicienii americani (printre ei s-a făcut studiul cu pricina) fac bani din lecţii pe care le predau doritorilor de a învăţa să presteze muzical vorbind. De asemenea, doar 2% din ei câştigă bani din merchandising (tricouri, şepci, pixuri, mouse pad, de astea). Cam 19% au un venit fix de angajat într-o orchestră, filarmonică sau ceva gruporganizat de genul ăsta. La noi habar nu am cum este sau dacă s-a făcut ceva studiu. Dar la ei, la americani, este cam cum vedeţi mai jos.

Studiu efectuat de Northwestern School of Law.

 

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Emoţii de blogger la conferinţa de presă a unui blogger

Matei Brunul

8 comentarii

  1. joi, 7 februarie 2013, 11:37

    Sunt curios cum s-ar putea face un sondaj la noi, că românii nu prea vor să vorbească despre cât câştigă, iar ăia care vorbesc umflă cifrele de 10 ori…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. joi, 7 februarie 2013, 13:22

    La noi nu se poate face un studiu pentru ca aici banii „e fara numar, fara numar” :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. joi, 7 februarie 2013, 14:20

    Și chiar dacă mai bine de jumătate dintre venituri provin din concerte, lecții și alte activități conexe, acum ceva timp casele de discuri susțineau ACTA cu mare fervoare. Până la urmă se pare că banii din drepturile de autor foloseau în special producătorilor și nu muzicienilor care își câștigau mare parte din venituri din alte surse.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 7 februarie 2013, 14:25

      Nu a fost niciun secret faptul că Lable-urile (casele de discuri) au susținut ACTA iar artiștii și autorii au criticat ACTA.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  4. joi, 7 februarie 2013, 15:40

    Datorita faptului ca administrez un bar in care exista concerte live (nu-i dau numele sa nu spui ca-mi fac publicitate pe blogul tau ):), stiu ca muzicienii cu care intru in contact castiga cea mare parte a veniturilor din concerte si vanzarea imaginii. Vanzarile de discuri nu reprezinta o sursa importanta , merchandisingul nici atat. Iar ca sume si modalitati de plata , ori castigurile la numar de bilete vandute la un pret stabilit de comun acord , ori sume fixe stabilite in prealabil si care variaza intre 500 Ron si 2000 de euro. Vorbesc deci despre concerte de club , cele in aer liber la evenimente politice sau de orice alt fel stiu ca se vehiculeaza alte sume , da nu stiu exact, deci nu ma bag !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 8 februarie 2013, 12:13

    Asa stiu si eu, ca majoritatea trupelor tari fac bani foarte multi din concerte. Nu sepci, tricouri si nici vanzare pe suport CD sau vanzarea (moderna) de mp3-uri.

    Bani mai vin si din drepturi, radio, tv, aparitii.

    Dar spunea cineva ca din concerte se castiga ceva gen 70%. Foarte mult, dar nu pare fals. Nu pe piata din Ro.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. vineri, 8 februarie 2013, 21:46

    „doar 2% din ei câştigă bani din merchandising”
    cred că aici s-ar impune un „și”. as is „și din merchandising”. oricine își cumpără o șapcă sau un tricou cu muzicianul/trupa x, cumpără și albumul sau biletul la concert.

    pentru cei non-mainstream, concertele sunt baza. pentru ceilalți, pe lângă concerte, un procent însemnat îl reprezintă advertisingul.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. duminică, 10 februarie 2013, 14:40

    Cred că link-ul de mai jos ne poate ajuta să ne facem o imagine. Nu ştiu dacă să socotesc faptul că acestea sunt preţurile în industrie, poate că Florin ar putea să ne spună mai multe. Din concerte am motivele mele să cred că nu se câştigă prea mult :)

    http://forums.rgc.ro/topic/7719-meditathii-chitara-cu-cyfer/

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *