10.12.2016

Muzeul Ţăranului Român are aplicaţie pentru mobil

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Am avut niste mixed feelings, cum ar zice meşterul popular din Patagonia, atunci când am văzut cum au anunţat cei de la Muzeul Ţăranului Român faptul că lansează o aplicaţie pentru mobil. Titlul comunicatului este aşa: „De la artizanal la digital. Muzeul National al Taranului Roman sarbatoreste 23 de ani de la refondare prin lansarea unei aplicatii iOS„.

Nu ştiu ce să zic… Adică evident că mă bucur că se lansează aplicaţia asta, pe care o să o descarc şi eu categoric, dar parcă e nuş cum să zici că sărbătoreşti 23 de ani de istorie post-decembristă a lăcaşului de cultură cu lansarea unei aplicaţii. Mă rog, cel mai probabil că vorbeşte conservatorul din mine, daţi-i pace, nu mă luaţi în seamă. Mai bine citiţi comunicatul oficial de mai jos pentru a afla mai multe.

Marti, 5 februarie 2013, Muzeul National al Taranului Roman implineste 23 de ani de la refondarea sa. Cu aceasta ocazie, de la ora 18.00, Muzeul Taranului, in colaborare cu agentia de publicitate Draftfcb, isi invita fanii, la Clubul Taranului, sa afle in timp real noutatile si calendarul de evenimente MNTR, folosind noua aplicatie pentru telefonul mobil. Iar de la ora 20:00, Vasile Dinu si Taraful de la Marsa vor sustine un concert la care intrarea este libera.

Aplicatia este disponibila initial doar pentru terminale mobile care folosesc sistemul de operare iOS si poate fi descarcata gratuit din AppStore.

Ideea pentru aplicatia MNTR a venit in mod natural – aveam deja o simpatie pentru Muzeul Taranului Roman, pentru ca MNTR a devenit si un hub cultural, ba chiar un loc de hangout. Este un muzeu care tine pasul cu mediile noi. Pe langa turul virtual al muzeului, aplicatia MNTR vine ca o completare a prezentei Muzeului National al Taranului Roman in mediul digital.”, declara Andrei Mihailescu, Copywriter Draftfcb.

Din interfata aplicatiei, personalizata cu motive traditionale romanesti, utilizatorii pot accesa doua sectiuni principale: Muzeu si Evenimente. Prima sectiune contine informatii istorice, dar si date utile precum adresa, programul sau pretul biletelor, iar sectiunea Evenimente contine un calendar mereu actualizat al proiectiilor de filme, concertelor, lansarilor de carte si altor evenimente gazduite de Muzeul Taranului.

Avand in vedere ca Muzeul National al Taranului Roman are o efervescenta aparte, aplicatia a fost gandita pentru a permite utilizatorilor de iPhone sa fie la curent cu toate evenimentele care se organizeaza la Muzeul Taranului, dar serveste si ca o sursa de informatii pentru cei care n-au trecut inca pragul muzeului”, adauga Sorin Tofan, Art Director Draftfcb.
Aplicatia va fi promovata printr-o campanie media OOH si indoor neconventionala. Pe panouri vor fi montate covoare lucrate manual al caror model formeaza un QR Code. QR Code-ul trimite catre link-ul din Appstore de unde se poate lua aplicatia.

Lucrate manual, explorate digital este ideea care surprinde esenta campaniei dezvoltate pentru Muzeul National al Taranului Roman – un amestec intre vechi si nou care s-a materializat prin covoare traditionale cu modele care formeaza un QR Code cu link-ul catre aplicatie”, explica Claudiu Dobrita, Creative Director Draftfcb.

Scanarea codului QR poate returna doua variante de raspuns: pentru utilizatorii de iPhone, aceasta va deschide pagina noii aplicatii MNTR din AppStore, care poate fi descarcata si instalata, in timp ce posesorii altor tipuri de smartphone vor putea accesa o pagina pentru mobil dedicata Muzeului Taranului.

Echipa care a lucrat la proiect a fost formata din: Claudiu Dobrita (Creative Director), Catalin Rulea (Head of Art), Andrei Mihailescu (Copywriter), Adrian Rosu (Art Director), Sorin Tofan (Art Director), Valentin Milcoveanu (Prepress Layoutist), Cristian Erbasu (Graphic Designer), Marian Csosz (Senior Production Executive), Cristina Badea (Account Director), Flavia Marin (Account Manager), Laura Blebea (Account Executive), Liliana Tiu (Media Manager).

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

România captivă

Culisele X Factor- Cum sa cistigi un concurs de 200.00 de euro

5 comentarii

  1. marți, 5 februarie 2013, 10:40

    Hai, bre, Nea Chini, unde e 2.0-ul din tine? :) Nu-i chiar un capăt de țară.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 5 februarie 2013, 12:40

      Normal ca nu e un capat de tara. Cum ziceam, poate imbatranesc eu. Dar tot mi se pare un pic ciudatel. Chiar daca apreciez idee si, repet, o sa folosesc la greu aplicatia.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  2. joi, 7 februarie 2013, 10:41

    Eu cred ca este o treaba buna. Chiar si muzeele trebuie sa se alinieze tehnologiei. Nu sunt mare fan telefoane inteligente, dar daca asa se pot pune oamenii in contact cu istoria, aplicatia este binevenita. Poate vor mai castiga niste vizitatori.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 7 februarie 2013, 10:44

      Clar e o idee buna. Doar ca eu aveam nelamurirea legata de sarbatorirea evenenimentului cu lanserea aplicatiei si nu cu ceva mai – cum sa ii zic sa nu fiu badaran – fastuos. In fine, o lasam asa :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • vineri, 8 februarie 2013, 12:19

        Cred ca au avut o motivatie destul de buna de a nu celebra mai fastuos. Probabil ca bugetul a fost de vina. Dupa cum se stie, la noi cultura nu mai nici pe locul 2 sau 3. E undeva mult mai jos. Dar asa este, se putea ceva mai mult. Au ales sa investeasca in software, ca el va ramane si pe viitor. Celebrarea dura o zi doau si pe urma era uitata.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *