24.05.2016

Hai să învăţăm 2.0 împreună: cum alegi bloggerii pentru o campanie

Mă ştiţi doar, îmi place să discutăm cât mai aplicat despre anumite chestiuni 2.0. Aşa că, în loc să vă spun gen manual cum să alegi nişte bloggeri într-o campanie, mai bine vă dau studiul de caz de mai jos. Cu menţiunea că zic doar ceea ce este de bun simţ să spun şi că alte detalii sunt din regimul confidenţial, cum este şi firesc, de altfel. Şi cu menţiunea că decizia de a alege bloggerii pe care i-am ales a fost 100% a mea şi că a respectat atât cerinţele clientului cât şi procedurile mele.

Clientul: bizcaf.ro

I-am ales (şi clientul a mers 100% pe mâna mea, lucru pentru care îi mulţumesc) pe bloggerii de mai jos pentru a face parte din campanie. Motivele pentru care i-am ales ţin atât de cerinţele clientului legate de trafic şi de profilul bloggerilor, dar şi de datele mele despre bloggerii respectivi, în sensul că puteam aproxima ce şi cât vor livra în aşa fel încât să iasă această mini-campanie cum trebuie. Şi în funcţie de buget, evident.

De fiecare dată când alegi anumiţi blogeri pentru o campanie, îţi asumi următoarele riscuri:

– să nu livreze corespunzător, din diverse pricini, care nu fac obiectul acestei postări
– să te întrebe alţii „de ce l-ai luat pe ăla şi nu pe mine” (nu vă recomand, zău, îmi strică feng shuiul astfel de faze)

În lumina celor spuse mai sus – cum ar veni – am mers în această campanie cu Ştefan Murgeanu, Cristian Florea, Dragoş Asaftei, Zicu de la TVdece şi taximetre.ro, cu larga mea participare, fireşte. Fiecare a avut libertatea să scrie cum vrea şi chiar îmi place cum au pus problema, fiecare pe stilul lui. Rezultatele sunt mulţumitoare din punctul meu de vedere, raportat la obiectivele cu care am pornit. Evident că nu vă pot da detalii, dar trust me on this one.

Bun, pornind de la acest exemplu aplicat, aş vrea să îmi spuneţi doar atât: de ce credeţi voi că nu este bine ca blogger să reproşezi unei agenţii sau unui client că nu te-a prins într-o campanie?

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cum ar suna o secţiune „Recunoaşteţi bloggerul” aici pe chinezu.eu?

Ce şanse credeţi că are un blog pe nişa „casă şi grădină”?

15 comentarii

  1. luni, 28 ianuarie 2013, 08:39

    daca-mi dati voie, am 4 raspunsuri la intrebarea dvs :) http://www.andreicrivat.ro/tag/agentii/ :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • luni, 28 ianuarie 2013, 08:43

      Stimabile, acesta este un comentariu care aduce plus valoare. Si nu doar o singura valoare, ci patru :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  2. luni, 28 ianuarie 2013, 09:54

    Am scris de 3 ori comentariul asta si l-am sters. Pana la urma am decis sa nu mai zic nimic ca iar imi sare lumea in cap. Asa ca tac.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. luni, 28 ianuarie 2013, 10:10

    In general este bine sa lasi lumea sa-si formeze propriile idei, chestiune care se aplica perfect si in relatia dintre o companie si un blogger.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. luni, 28 ianuarie 2013, 10:22

    Mi se pare o chestiune de bun simt profesional si de bun simt in general. Daca nu ai fost ales, inseamna ca nu te incadrezi (fie ca page rank, ca seriozitate, ca profil, ca talent, ca buget etc) si daca nu te incadrezi, de ce te-ai mai duce sa-ti dai cu firma in cap si sa intrebi de ce „I am not worthy” pentru ca faptul ca nu ai fost ales sa fie si mai evident?
    Acesta este unul din lucrurile de pe lista mea cu „Never do that”

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. luni, 28 ianuarie 2013, 10:37

    Pentru ca agentia e cea care va raspunde in fata clientului deci capul face, capul trage, decat sa piarda pe mana ta, mai bine castiga pe mana lor :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. luni, 28 ianuarie 2013, 11:35

    Cel care raspunde de campanie in fata clientului, fie ca e agentie sau blogger, raspunde si gata si chiar cred ca nu da bine sa te plangi.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. luni, 28 ianuarie 2013, 13:12

    NO COMMENT! Dar ca sa nu fie comentariul prea scurt am sa detaliez :)Atat ar trebui sa spun cand nu sunt printre cei selectati. Adica n-ai ce comenta din moment ce nu ai fost selectat. Nu cred ca daca comentezi iti cresti sansele pentru o viitoare selectie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. luni, 28 ianuarie 2013, 14:54

    eu iti mai vin cu o intrebare? dar cum alegi blogul ? nu bloggerul… ca sunt destui bloggeri buni care scriu pe 2-3 bloguri? si de fapt de ce ai alege bloggerul si nu blogul? ok la noi majoritatea blogurilor sunt bloguri personale dar din ce vad si citesc pe afara…. blogurile sunt bloguri specializate…. si tu nu alegi bloggerul ci blogul.
    Cred ca asta e una din marile mele dureri ca in minunata blogosfera romaneasca conteaza doar relatiile si networking-ul ale bloggerilor si prea putin capacitatea blogurilor de vinde sau a nu vinde ceva.
    Si aici chiar cred ca unul din factorii perturbatori ai fost tu :)) nu mi-am dat seama la inceput dar acum e foarte greu de mers inapoi si construit cum trebuie. Eu in general te sustin si imi place ce faci dar chiar cred ca tu esti unul din oamenii aia care a creat relatia cu bloggerii si nu cu blogul :)) si e trist…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • luni, 28 ianuarie 2013, 15:00

      Trist este ca nu intelegi ce am facut eu si ce am vrut sa zic. Multumesc mult ca in general ma sustii, daca in particular ma pleznesti si, cum ar veni, te contrazici :)
      Relatia cu bloggerul este mai importanta decat relatia cu blogul pentru ca, mai mult decat in orice domeniu, increderea trebuie sa existe intre client si blogger. Plus ca bloggerul o da de multe ori cu mucul in ciorba, nu blogul.
      Poti sa imi spui tu cat vrei ca pe outinmures.ro esti impecabil, cand pe facebook, pe profilul tau, dai de pereti cu unii care nus de ce te-au suparat. Nu pot explica asta clientului nicicum. Nu am cum sa explic clientului asta. Asa ca prefera bloggeri cu care nu risca. Intelege ce vrei din asta.
      Iar daca eu am fost un factor pertubator, te rog mult sa faci tu mai bine si mai mult decat am facut eu. Succes.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  9. luni, 28 ianuarie 2013, 15:58

    :)) eeee nu e vorba de outinmures ca aici e complicata situatia. sunt o multime exemple care sa demonstreze ce spun eu. Doza de Has e cel mai simplu exemplu la care toata lumea a facut cucu bau ca asta de unde o aparut… eu il urmaresc de 1 an de zile, e exemplul cu alina ceusan care tot il dau si pe care nu am vazut-o implicata pe niciunde desi fata e ca nivel mult peste ce pot oferi 8 din 10 alisteri, ce face e tehnic si ca trafic e mult peste ce vedem zi de zi in blogosfera. Nu mi-e draga deloc , dimpotriva personal am de rezolvat niste treburi cu ea, dar faptic vorbind… vinde, are trafic, engagement tot ce vrei. iar relatia mea cu blogul ei una, cu ea e alta. :))
    Vezi tu, ai zis de outinmures, eu cel mai probabil o sa las de tot blog-ul intr-un an de zile ca mi-am facut alte planuri… dar blogul va merge inainte ca nu sta in mine outinmures.ro :D mare mare diferenta fata de chinezu.eu, dau un exemplu la indemana, care e identificat cu omul. nu mai e chinezu-omul nu mai e blogul ala de pe care citeam despre blogging, campanii , blogosfera locala si altele.
    Si da te sustin in sensul ca trebuie sa faci ce faci si sa-i dai inainte si nu cred nici ca ar tu ar trebui sa faci altfel doar ca ai prins la public foarte bine, oamenii te-au ascultat si e oarecum general acceptat ca your way is the only way. :)) si am niste exemple foarte bune legate de asta… de oameni care te urmaresc , te citesc, dar nu au companii care sa isi permita sa faca campanii pe BI de exemplu dar incearca sa imite chestii de acolo si le imita prost pentru ca multe lucruri nu au fost bine definite si cei care au incercat sa regleze lucrurile astea au cam fost redusi la tacere.

    Long story short e un pic gresita abordarea cu focusul pe om si nu pe munca lui. Pentru asta e medicina , psihologia, etc. stiintele umane in general :))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. marți, 29 ianuarie 2013, 10:32

    Intrebare (Am avut contradictii pe aceasta tema cu cineva): este indicat sa te AUTOPROPUI unei agentii sau oricui? Pur si simplu, fara sa anunte ei nimic, tu sa le dai mail ca ai vrea sa colaborezi cu ei?

    Inteleg, nu e bine sa te „oftici” ca nu te-au luat. Corect. Dar pana la acel moment, cum e bine: sa astepti sa te cheme sau te bagi tu-n seama? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 29 ianuarie 2013, 15:06

      Emil, ce intelegi prin autopropunere?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • marți, 29 ianuarie 2013, 15:09

        Pai:

        1. Vezi ca urmeaza o conferinta. Sunt afisate preturile. Nu se zice nimic legat de bloggeri, de ambasadori nimic. Si tu dai un mail in care intrebi daca ai putea sa intri la conferinta aia, sa scrii despre ea, fara sa platesti. E un fel de auto-propunere, pentru ca nu de la ei a plecat initiativa.

        2. In campul muncii asta se traduce prin – La o companie: ea nu a anuntat ca face angajari, dar tu dai mail, spui ce mare si tare e compania, ii explici cat de bine te-ai potrivi. Si esti angajat :)

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *