05.12.2016

Gata, mă duc la sală. Am nevoie de program şi de trainer personal? Sau nu?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Later edit: Vedeţi că mai aveţi doar 2 zile în care puteţi câştiga o preafrumoasă excursie în Florida. Aşa că, dacă tot vreţi să mergeţi, cum ar veni, de ce să nu profitaţi de această ocazie? :D

———————–

Motivul pentru care scriu această postare este acesta. Adică simpaticii de la 7card.ro au zis că una sau unul dintre voi ar merita să câştiga un abonament 7card valabil 7 luni şi care vă ofer acces la 40 de săli din Bucureşti. Foarte deşteaptă treaba. O spun cu un fel de invidie că nu m-am gândit niciodată la o astfel de soluţie :)) Ca să nu mai spun că, atunci când te implici într-o astfel de splendidă iniţiativă, eu zic doar „chapeau!” şi le mulţumesc pentru deschidere.

Bun, deci oferta este deschisă. Numai că mai trebuie şi voinţă. Adică să te duci la sală şi să transpiri. Căci aici e problema, fireşte. Moment în care vă raportez că mi-am făcut şi eu abonament la sală pe 2013 şi că voi transpira corespunzător. Bine, e drept că mi-e greu să îi contrazic pe unii cârcotaşi care spun că vreau să transpir numai şi numai pentru a mă hidrata corespunzător cu bere, aşa că nu o să reacţionez la aşa provocare… :))

Aşadar, m-am hotărât să mă apuc de tras de fiare, de alergat pe bandă de acel lucru înspăimântător care se numeşte spinning :D şi de alte alea ce se mai fac pe acolo. O să fac o selecţie, staţi liniştiţi, căci sunt doar un biet chinezu, nu Chuck Noris :)) Numai că, vedeţi voi, ajuns în acest moment al determinării mele de a merge la sală, vine fireasca întrebare: mă duc aşa de nebun, după capul meu? Cu şi mai fireasca întreabare: sau mai bine întreb pe cineva cum e mai bine?

Am ales să vă întreb pe voi. Şi să vă rog să îmi spuneţi cum e mai bine să atac această problemă. Am nevoie de ceva program pe zile, săptămâni şi luni? Să stabilesc ceva obiective şi să îmi monitorizez parcursul până la atingerea lor? Am nevoie de un trainer personal (sau cum i se zice)? Sau mai bine mă duc de capul meu, transpir şi după aia mă întorc la bere? :))

Încă ceva. Vă rog să nu mă speriaţi pre tare, că mă dau rănit în aripă şi nu mai trag de nici o fiară, cum ar veni :))

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Chintesenţa zilei: despre blogger ca brand ambassador

Fraţilor, am învins! Mă duc la Radio România Cultural să vorbesc despre blogging :D

26 comentarii

  1. vineri, 25 ianuarie 2013, 09:00

    Succes :) Ce tare e idee cu cardul asta, super! Vorbeste cu Valentin Bosioc, antrenor personal. Dar na fa un program clar de la inceput, dieta adaptata, nu exagera de la inceput si nu face sala dupa cum iti vine tie. Deci antrenor personal si nutritionist sau health coach iti trebuie :) Succes!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 09:21

      In mod special nu l-am mentionat pe Valy in postare pentru ca vreau sa vad urmatoarele:
      1. Daca ma citeste :))
      2. Sa vad ce zice :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  2. cristi
    vineri, 25 ianuarie 2013, 09:03

    Eu cred ca este nevoie de trainer personal sau de grup, si de un program adecvat fiecarui individ. Eu incerc sa ma mobilizez de cativa ani, si n-am reusit, pentru ca in Craiova, sunt sali, dar prea putini „indrumatori”, „traineri”, sau mai pe scurt un „trainer” la 30 de persoane, care dupa parerea mea, e insuficient.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 09:22

      Asta mi-a spus toata lumea, ca e bine sa incepi cu un trainer pana iti intri in ritm si apoi simti tu cand vine momentul sa ii dai papucii, cum ar veni :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 11:02

      Daca esti din Craiova poate te mobilizezi pentru un basket duminica. Asta ca sa incepi cu ceva ;) Si dupa basket noi ne rehidratam corespunzator cu bere :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  3. vineri, 25 ianuarie 2013, 09:17

    Daca nu esti un tip organizat, da, ai nevoie de un trainer personal, sa te puna la treaba. Altfel, fa-ti un program si tine-te de el. Plus regim.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 09:23

      Cand am vazut ca ai comentat, mi s-a strans inima un pic… Am crezut ca o sa zici ca nu mai am voie bere sau ceva… =))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • vineri, 25 ianuarie 2013, 10:11

        Ti-ai gasit cine sa-ţi zică să laşi berea.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  4. Ionut
    vineri, 25 ianuarie 2013, 09:24

    Intotdeauna depinde de ce vrei sa faci… Vrei sa slabesti, sa te intretii sau sa si pui muschi? :D Daca nu prea ai exercitiu(a se citi vointa), as merge pe un antrenor personal.

    In legatura cu spinning, nu e atat de ingrozitor dar pot sa spun ca e criminal pentru fund(but cheeks). Ritmul in care lucrezi pur si simplu se axeaza mai mult pe picioare si pentru persoanele carora le place ciclismul, au probleme cu genunchii sau le e lene sa alerge. Daca nu ai probleme cu genunchii sau picioarele iti recomand banda (desi devine plictisitoare dupa un timp) sau un aparat care simuleaza miscarea de mers pe ski-uri ( asta fac eu si in functie de efort – it pays off). Oricum ar fi orice exercitiu de cardio merge mai bine pe muzica preferata…

    La mine cardio 5/7 zile minim 30 minute plus inca o ora si jumatate de tras de fiare(2 grupe de muschi pe zi) la mine functioneaza (25 de ani). Evident poti adauga si o dieta buna, dar e dureros sa te tii de ea intr-un mod strict (numaratul caloriilor pe ambalaje si evitarea grasimilor saturate).

    Eu fac de cateva luni si deja vad rezultate(masa musculara & micsorarea % de grasime). ^_^ Oricum ma bucur ca te-ai hotarat sa te apuci, niciodata nu e prea tarziu sa dai beer belly-ul jos… :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 10:46

      Obiectivul meu este, asa cum a fost mereu, sa ma simt eu bine cu mine :) Si in acest moment simt ca un pic mai multa miscare mi-ar prinde bine.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  5. vineri, 25 ianuarie 2013, 09:31

    Ohoho, Chinezu ! Welcome ! Da, crede-ma au ba, de vreun an ma duc la sala. Acum nu tot timpul (adica cam cand sunt pe la voi, prin Bucuresti :)), dar ma duc, chiar si maine dupa Lumea Mare.
    Si da, iti trebuie un antrenor personal, mai ales la inceput !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 10:47

      Poate facem un joint venture. Tu aduci povestile despre calatoriile tale si eu aduc berea. In timp ce bagam banda :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  6. vineri, 25 ianuarie 2013, 09:37

    Eu zic ca nu`i nevoie de un trainer personal pt ca o sa-ti dea de facut o gramada de exercitii care poate nu o sa-ti prea placa si o sa te lasi de sala , ai nevoie de un antrenor care sa-ti faca un program spre ex faci luni umeri , marti brate , miercuri picioare, joi spate, vineri piept . Si sa-ti arate ala exercitiile (daca nu le stii deja) pt grupele de muschi ce le-am mentionat mai sus si sa-i spui sa-it arate cam toate care le stie si de acolo le selectezi si o sa le faci care ti se potrivesc pt ca oamenii sunt diferiti mie imi merge mai bine un aparat ca si la altu si invers acuma toti o sa ma critice si o sa zica blasfemie cum fara antrenor personal si asa cum sa faci , atrenoru personal ii pt oamenii cu figuri cu bani depinde cauma ce vrei tu sa faci si binenteles daca vrei sa dai jos burta neaparat tre sa renunti la lucrurile sifonate(bere apa minerala) la paine ,la dulciuri , alergarea si mersul pe bicicleta sunt esentiale inca daca vrei sa dai jos eu am tinut o dieta si am facut sport si intr`o luna am dat jos 12 kg asta asa ca un P.S. numa bine bafta !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 10:49

      Bre, pai tu crezi ca imi mut biroul la sala sau cum? :)) O să ma duc gen de dou, maximum 3 ori pe saptamana, nu in fiecare zi, ca mai avem si treaba :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  7. vineri, 25 ianuarie 2013, 11:05

    Foarte bine dom’le. Exemplul personal conteaza cel mai mult. Si la bere dar si la miscare. Si eu zic ca pana vezi cum sta treaba ar fi bine sa ai un antrenor. Spor(t)!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. vineri, 25 ianuarie 2013, 11:22

    poi daca mergi de 3 ori pe zi le grupezi spate triceps piept biceps piciaore cu umeri ceva de genu :P !

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. vineri, 25 ianuarie 2013, 12:09

    Salut, Cristi

    Intrebarea e simplă, răspunsul e mai complicat. :)
    Adică depinde de ce îţi doreşti şi de cum răspunde corpul la efort, pe grupe de muşchi, care e specificul osos şi muscular, adică depinde de tine.
    Indiferent care e scopul, un obiectiv şi un program cu ţinte intermediate ajută, inclusiv la cap, pt că te motivează şi vezi progresul. Sau nu. Şi atunci te decizi dacă continui sau nu.
    Oricum, de început ar merita un diagnostic. Medical sau în privinţa masei musculare şi a şesutului adipos, să-ţi dai seama unde se termină grăsimea şi unde începe muşchiul, că ăla nu îl dai jos trăgând de fiare. :))
    Apoi, merită să îşi arunce un ochi la ce faci cineva care se pricepe, să vadă dacă faci exerciţiile corect, să nu dai în altceva, că s-au mai întâmplat dintr-astea, şi după aia stai prin spitale să repari.
    N-ar strica să îţi facă cineva un pachet echilibrat de exerciţii particularizat pt tine, că fiecare persoană reacţionează diferit la aceleaşi exerciţii, şi am mai văzut tipi fie cu coapse imense şi bicepşi de şahişti, fie dorsali imenşi şi picioare sfrijite.
    Şi ajung la alimentaţie. Dacă alergi pe bandă (sau altceva) timp de două ore şi după aia te arunci într-o crâşmă şi dai peste cap două beri şi/sau iei o ceafă de porc, la finalul zilei poţi să zici că ai fost degeaba la sală, că după sală organismul e „setos” şi dacă îl laşi aşa câtva timp, nu pune nimic din ce ai dat jos la sală.
    Plus că batoanele din lobby-ul unor săli de forţă nu fac decât să pună la loc tot ce ai făcut cu câteva minute înainte. Asta, dacă le mănânci. :)) Puţină foame, nu multă, când ieşi de la sală, e bună pt organism.

    Cam asta, aşa, la o primă inspiraţie.
    Spor şi rezultate!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  10. vineri, 25 ianuarie 2013, 12:56

    Nu stiam exercitiul asta (din poza) – flexii cu baxul de bere. Un fel de halbere, advanced level :P

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 13:45

      Hai sa nu intram in discutii de astea, caci am ceva competitii castigate cu brio la activ :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  11. vineri, 25 ianuarie 2013, 15:22

    Pe scurt ca sunt in sala si scriu de pe mobil :). As lasa un link despre „de ce ai nevoie de un antrenor personal” pe care oricum l-ai mai mentionat pe aici. Poate Andra Zaharia sa iti confirme diferenta intre a face sport si a face sport cu antrenor personal. As scrie mai mult dar de pe mobil e urat.

    P.S. e tare campania 7card. Am scris si eu despre.

    P.P. S. VORBIM PE SEARA CAND AJUNG LA PC;)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 17:26

      Pot sa confirm cu mana pe inima ca e cea mai buna investitie pe care o poate face cineva pentru sanatate. Nu se compara ce faceam inainte de una singura la sala cu un antrenament organizat. Vali e extraordinar, ma motiveaza si ma ajuta sa-mi recapat sanatatea pe care o aveam inainte sa devin un soarece de birou, cu degetele lipite de tastatura.

      Cristi, eu iti recomand sa iti faci abonament la Pure si sa vii la o ora cu Vali si apoi sa vezi cum e. Promit ca te vei bucura pana si de febra musculara. :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  12. vineri, 25 ianuarie 2013, 15:35

    Hai sa-ti explic cum e cu spinningul, ca sa nu mai scriu eu un articol separat pe blog :)) – http://www.facebook.com/oana.bratila/activity/4537180742473

    Am fost eu, cu tot tupeul la pachet, miercurea asta. Si am zis ca o sa mor acolo, mi-a trecut toata viata prin fata ochilor – de doua ori! -, am iesit sa-mi trag sufletul si tot am plecat cu 10 minute mai devreme. :)) E extraordinar de solicitant si recomandarea ar fi sa bagi ceva mai lejereanu inainte :D – o banda de alergat, de exemplu. :)

    Sa-ti mai zic si ca aveam programare pentru ora de spinning de la 7, plecasem deja de la munca, m-au sunat sa-mi spuna ca nu s-au strans destui oameni si sa vin la ora de la 8 si pentru ca nu stiam pe unde sa mai pierd timpul, m-am dus la KFC si am bagat un mic sandwich? :))) Asa se face treaba!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 25 ianuarie 2013, 15:40

      Am avut si eu o tentativa de spinning si am ramas marcat pe viata… :)) Dar tocmai pentru ca e marea sperietoare pentru mine, ma apuc si ii dau sa sune la temelie =))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  13. vineri, 25 ianuarie 2013, 17:40

    Da’ alergatu’ prin parc si de doua ori pe saptmana rugby pe Arc ce are? Poate si vreo 30-40 de bazine o data- de doua ori pe saptamana ;)

    Cu asa reteta iti garantez tonifierea muschilor (nu ca nu ai avea…) si pierdere in greutate.

    Sincer, io cred ca faza asta cu mersu’ la sala pentru slabit e o fita, care incepe sa se rasufle, au venit unii cu stimulatoare electrice, de’ cica faci 10 fandari si 5 flotari de 2 ori pe sapt si gata! ai scapat ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. vineri, 25 ianuarie 2013, 18:29

    Acum vorbesc din experienta, si din ce m-au invatat alti prieteni, cunoscuti, chiar instructori de fitness/culturism.
    Prima regula: hidratare, prosop, si rabdare; prima luma este intotdeauna de incalzire; mai bine spus corpul se pregateste, se adapteaza unui nou stil de viata; nu trebuie sa ne fortam; luam fiarele cu incetinitorul. Mai intai cardio, apoi fitness, si aparate mai grele. Trainerul are rolul lui; de ati recomanda o anumita greutate, dau numar de exercitii. In functie de statura fiecaruia, pentru inceput 15-30 min la sala este de recomandat. Pauza intre sesiunile de sport. Ai fost azi la sala, maine pauza. La inceput durerile musculare pot fi evitate daca dupa sesiunea de sport, ni se face masaj in zonele suprasolicitate. Prima zi la sala e ca prima zi in clasa I. Din mici, treptat vom creste mari. Performanta necesita intotdeauna timp.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  15. duminică, 27 ianuarie 2013, 10:08

    Eu votez pentru antrenorul personal, pentru cel putin 2-3 luni de antrenament. Pentru ca iti poate spune cum sa iti lucrezi cel mai bine zonele care te intereseaza, poate gasi combinatiile cele mai eficiente intre exercitii cardio-fitness-aparate in fel si chip. Pe langa asta, te ajuta sa eviti accidentarile, si am observat de-a lungul timpului ca majoritatea oamenilor care se re-apuca de sport (dintr-un motiv sau altul) sunt si cei mai predispusi la intinderi, luxatii sau altele din acelasi rang.
    Adica mersul si trasul de fiare nu se prea ia in calcul daca nu e facut dupa program de exercitii care sa il faca si eficient. Si pentru asta s-au inventat antrenorii personali (iar daca nu ai rezultate, macar ai cu cine sa te certi, in afara de oglinda :) )

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *