Chintesenţa zilei: despre blogger ca brand ambassador

Vă spuneam că tocmai ce am sărit de 6.000 de postări pe chinezu.eu în 5 ani şi un pic de activitate intensă 2.0. Adică – tradus – înseamnă că sunt un tânăr pensionar 2.0 :)) E importantă această precizare cu „secolele” pe care le-am bifat în social media, pentru că azi anunţ o premieră: prima asociere cu un brand pe o perioadă mai lungă de timp.

Hai să îi zicem că o să fiu brand ambassador. Deşi nu prea îmi place cum sună, parcă e prea oficial pentru feng shuiul meu :) Aşa că eu mai bine spun cum simt, adică vă anunţ că timp de 3 luni Toshiba este brandul cu care defilez cu entuziasm 2.0 :))

Să vă spun cum am ajuns aici. Imediat după ce mi-am luat splendida jucărie Toshiba Portege Z390, am fost contactat de cei de la Skin Media, care se ocupă de Toshiba pe social media. Şi am stabilit o întâlnire, ca să povestim aşa, în general. Şi din vorbă în vorbă a venit ideea asta cu asocierea pe termen mai lung. Eu le-am spus că din punct de vedere tehnic sunt varză imperială, dar ei mi-au spus că nu contează asta şi că entuziasmul cu care vorbesc despre Văru este ceea ce caută.

Moment în care vă spun că îmi place atât de tare de ultrabookul meu Toshiba încât l-a, botezat Văru :)) Nu mă întrebaţi de ce, aşa mi-a venit să îi spun. Poate că este deja parte din familia mea profesională. Căci – terminaţi, măh, cu prostiile, nu povestiţi de astea! – dacă s-ar întâmpla ceva cu Văru m-aş simţi dezbrăcat 2.0, cum ar veni :)) Mă bazez pe el într-un mare fel. Pentru că e frumuşel foc, e deştept de puşcă (mă rog, bad choice of words…), e uşor de foioioi, are autonomie masivă, adică este pentru mine cam ce este briceagul pentru Bear Grylls când hălăduieşte prin sălbticie, adică THE SCULA :))

Când am acceptat să mă asociez cu Toshiba pentru aceste 3 luni, m-am gândit la fix două lucruri:

1. era cazul să ajung în această etapă
2. este un test pe care vreau să îl trec cu brio

De ce spun că era cazul să ajung în această etapă? Pentru că, cel puţin din punctul meu de vedere, face parte din evoluţia firească a unui blogger să se asocieze la modul oficial şi declarat cu branduri care îi plac, cu care are o anumită chimie şi cu care poate avea o relaţie de colaborare pe o perioadă mai lungă de timp. O să vedeţi că o să se întâmple astfel de asocieri din ce în ce mai des şi la noi.

De ce spun că este un test? Pentru că este prima dată când fac aşa ceva, când îmi asum o responsabilitate pe termen lung faţă de un brand. Şi pentru că este prima dată când un brand îşi pune încrederea în mine pe o perioadă mai lungă de timp :) Eu mi-am propus să trec aceste test cu nota 10 cu steluţă. Aşa că mi-am făcut un plan de acţiune de mare angajament :D

Ce presupune asocierea mea cu Toshiba în această perioadă de trei luni?

Aţi văzut deja că la finalul fiecărei postări vă apare bannerul de mai jos, cu link către EvoMag, de unde îl puteţi cumpăra pe fratele lui Văru :))

La fiecare eveniment public la care voi participa, Văru va fi prezent alături de mine. Şi nu o zic doar aşa ca precizare, ci va fi condiţie pe careorganizatorii trebuie să o accepte, altfel nu o să merg la respectivul eveniment. Aşa mi se pare corect.

Vă voi prezenta noutăţi despre produsele Toshiba sau despre brand în general, dar traduse în stilul meu, căci numai aşa le pot pricepe şi eu :))

Voi recomanda de fiecare dată celor care cred eu că merită, cum ar veni, ultrabookul Toshiba (ca să nu îi mai tot zic Văru, că nu este profesionistă treaba :D) pentru că eu sunt foarte mulţumit de el.

Voi participa la evenimentele organizate sau recomandate de brand, în măsura măruntelor mele posibilităţi de  timp, fireşte.

„Nava amiral” a Campionatului Naţional de Blogging este un super ultrabook Toshiba, pe care bloggerii pot să îl câştige.

Bun, acum că anunţul oficial a fost făcut, aş vrea să discutăm un pic pe ideea asta de brand ambassador (încă o dată vă spun că nu prea îmi place cum sună). Şi facem aşa: eu vă spun care cred că sunt avantajele şi dezavantajele şi pentru blogger, dar şi pentru brand, iar voi completaţi în comentarii ce şi cum. Menţionez că argumentele valabile vor fi incluse în postare, că aşa e frumos.

Avantaje blogger

– beneficii (bani sau produse sau servcii, depinde de negociere)
– faptul că brandul a avut încredere în blogger transmite un mesaj în piaţă despre seriozitatea bloggerului din foarte multe puncte de vedere
– odată trecut primul test ca brand ambassador, piaţa va reacţiona şi vor veni şi alte branduri cu propuneri
– câştigă experienţă în a gestiona relaţia cu cititorii săi dintr-un nouă perspectivă (uneori o astfel de asociere poatefi resimţită ca intrusivă de cei din comunitatea bloggerului)

Dezavantaje blogger

– te blochează pe perioada contractului, în sensul că nu ai cum să te implici în promovarea altor branduri (aşa ar fi fair, evident), care – nu se ştie niciodată – s-ar putea să îţi aducă beneficii mai mari
– comunitatea ta s-ar putea să reacţioneze negativ în unele cazuri
– atragi nemulţumiţii care nu iubesc brandul respectiv sau care au avut neplăceri cu el
– dacă ceva nasol se întâmplă cu brandul, asta te afectează şi pe tine
– durează cel puţin cât a fost perioada contractului ca lumea să te desprindă (la nivel de imagine) de brandul respectiv (de avut în vedere asta când semnaţi un astfel de contract)

Avantaje brand

– asocierea cu imaginea unui blogger cu o comunitate sensibilă la mesajul brandului
– posibilitatea de a transmite mesajele comerciale „traduse” de filtrul bloggerului şi, deci, potrivite pentru comunitatea sa
– testează brandul în rândul unei comunitaţi relativ măsurabile (din multe puncte de vedere)
– obţine feedback din partea membrilor comunităţii bloggerului respectiv (important, pentru că ai info despre ei)
– are un „avocat” 2.0 cu greutate, dacă o fi să fie nevoie de aşa ceva

Dezavantaje brand

– dacă bloggerul are anumite derapaje (verbale, de comportament sau altele), asta afectează brandul
– unii bloggeri care nu au fost aleşi să fie ei brand ambassadori vor ignora comunicarea din partea brandului (în cel mai bun caz) sau vor ataca brandul (în cel mai rău caz)
– îşi atrage haterii pe care orice blogger îi are

Acestea fiind spuse, vă invit la discuţii. Şi să aduceţi argumente pro şi contra, pe care să le adaug la cele de mai sus.

Later edit: Raluxa schiţează un util, zic eu, manual pentru un brand ambassador.

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

33 thoughts on “Chintesenţa zilei: despre blogger ca brand ambassador”

  1. Felicitari? Oare pot sa spun asa?? Eu cred ca amandoi avet de castigat prin asocierea asta..Ei isi construiesc o imagine destul de frumoasa, avand in vedere ca unul dintre cei mai respectati bloggeri le foloseste produsul, in timp ce tu folosind produsul lor demonstrezi ca reprezinti doar branduri puternice. E un pas pe care orice blogger care se respecta trebuie sa il faca la un moment dat :)

  2. Pai nu stiu cine ar fi un amabasador mai bun pentru 2.0 decat tine. Asa ca te-au nimerit bine.
    Am inteles ca asta este tendinta corecta in blogosfera, deci … felicitari pentru inaugurarea Ambasadei Chineze la Toshiba :) Imi imaginez ca exista un document cu ce e recomandat/nerecomandat sa faci pe perioada ambasadoratului, chestii de concurenta etc.
    Am si o intrebare. Cand ai fost cu steagul olimpic 2.0 la Londra n-ai fost tot ambasador Farmec? Sau atunci a fost one time ambasador pentru acel eveniment? Spor domnu’ ambasador!

    1. Cu Farmec – una din cele mai faine ispravi ever – am fost ambasador in sensul ca am dus brandul si bloggerii peste hotare :) Dar si in sensul despre care discutam acum, fireste, doar ca a fost, cum zici tu, one time only.

  3. Asocierea intre un brand si o persoana publica se face intotdeauna pe sintagma castig-castig.
    Dezavantajele bloggerului nu sunt atat de rele cum pare la prima citire :)
    In plus, Toshiba este unanim recunoscut ca fiind un Brand tare, ca esti sau nu fan. La fel se intampla si cu brandul Chinezu.

    Dezavantajele brandului reprezinta aspecte care pot surveni oricand, indiferent de asociere sau lipsa acesteia.

    Felicitari!

  4. Un ambasador pe masura brandului (sau brandul pe masura ambasadorului) :). O alegere bune. Am si eu un laptop din aceasi gama vechi de 7 ani. E adevarat ca bateria lui originala m-a parasit acum un an dar el isi face treaba bine in continuare. In curand il voi schimba cu un ‘frate’ mai nou :).
    Felicitari inca o data si sunt convinsa ca aceasta asociere va fi una de succes.

    1. Unul din motivele pentru care am acceptat aceasta onoranta misie a fost faptul ca, imediat dupa ce mi l-am cumparat pe Varu, o gramada de posesori Toshiba mi-au spus ca e o alegere foarte buna si ca ei sunt foarte multumiti de ale lor :)

  5. Citez: „unii bloggeri care nu au fost aleşi să fie ei brand ambassadori vor ignora comunicarea din partea brandului (în cel mai bun caz) sau vor ataca brandul (în cel mai rău caz)”

    Raspund: da’ matale, ce’ti spui ambasador, crezi ca noi astia mici suntem lipsiti de putere? Daca ii prindem ca ataca pe nedrept, ne adunam cat ii 0 si 1 in online de le sare tasta delete si de pe telefon. Acum avem si noi bloguri :)

  6. Problema cea mai mare este legata de credibilitate atunci cand esti brand ambasador. Daca spui ca laptopul tau e super tare te credem, daca esti brand ambasador si spui exact acelasi lucru, lumea devine susceptibila.

    1. Pai io am spus ca e super tare inainte chiar de a vorbi cu cei de la Skin :)) Plus ca aici e de discutat. Adica ai si tu partial dreptate, dar conteaza mult de comunitatea fiecarui blogger in parte si cum se achita bloggerul de sarcinile e ambasador. Oricum, dupa cum ziceam, e un test si pentru mine si pentru brand. O sa va raportez ce a iesit :)

  7. Pingback: Cum să faci bani din blog (un fel de centralizator)

  8. – îşi atrage haterii pe care orice blogger îi are

    Sper totusi ca haterii nu sunt atat de stupizi. Cum ar fi sa se apuce sa injure toshiba ca nu le place fata lu Chinezu. Ar fi stupid de-a dreptul. Or fi haterii niste oameni plin de ura, dar atat de tampi nu-i consider.

  9. Apropo de hateri: nu sunt vreunul. Dar nu pot sa trec cu vederea o chestie.
    Atunci cand Microsoft a lansat Vista, cea mai mare dezamagire ever, anumiti producatori s-au grabit sa produca hardware cu drivere NUMAI pentru Vista. Ulterior le-a trecut si au revenit la sentimente mai bune, dar asta numai sub presiunea pietei.
    Iar chestia aceasta se intampla pe o piata in care exista si alti producatori de renume, ale caror produse functioneaza cu orice OS, inclusiv (sau mai ales) linux-uri.

    Daca poate vreun oficial de la Toshiba sa comenteze aceste aspecte, multumesc.

  10. Bravo, felicitări! Toshiba e brandul meu de suflet în materie de laptopuri. Ca și tine, nu-s vreo expertă în domeniu, ba chiar dimpotrivă. dar Yoshi m-a servit 5 ani fără defecte și acum, fratele lui mai mic, încă nebotezat, e o minune. Nu prea cred eu în reclame, dar Toshiba mi-au dovedit că produc laptopuri bune și rezistente. Îi recomand oricui.

  11. La ceea ce ai scris tu as mai adauga asa: se presupune ca in perioada urmatoare tu n-o sa comentezi public despre concurentii Toshiba, fiindca asta s-ar putea intelege ca un atac Toshiba la adresa concurentilor. (daca ne referim la comentarii negative, desigur; daca ele sunt pozitive, tot nu e bine :P )

  12. Pingback: Despre blogger ca brand ambassador

  13. Pingback: Îmi place Toshiba Portege Z930 - Despre noi si lucrurile care conteaza -

  14. Pingback: Cum vi se pare conceptul de "No Matter What Guarantee"? • Chinezu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.