Hai să învăţăm 2.0 împreună: cum ar fi să se predea social media în şcoli?

Ideea de la care vă propun să pornim este următoarea: ce îi ajută pe tineri mai mult în viaţă, să ştie religie sau să ştie social media? Înainte de a sări şi de a mă arunca în focurile iadului (presupun că am deja asigurat locul, aşa că nu vă mai osteniţi), aveţi puţintică răbdare să încerc să explic.

Şcoala, după mintea mea, trebuie să te pregătească pentru a înfrunta vicisitudinile vieţii, cum ar veni. Adică să îţi ofere un set de „intrumente” sociale, pe care să le foloseşti în ceea ce îndeobşte se numeşte carieră. Unii îşi însuşesc mai bine acest set, alţii mai prost, iar unii îl folosesc foarte bine, alţii puţin spre deloc. Aici se face, de altfel, diferenţa între  unii care reuşesc şi alţii care nu reuşesc.

Religia se predă în şcoli. E ok, nu am nici o problemă cu asta, doar că nu ma pasionează de nici o culoare subiectul. Ce mă pasioneză, în schimb, este răspunsul la întrebarea ce instrument oferă religia pentru viitorul profesional al copiiilor? Comparativ cu ce ar însemna intrumentul pe care cursul de social media predat în şcoli l-ar oferi tinerelor vlăstare. În sensul că nu reuşesc să înţeleg de ce religie se predă, iar social media nu.

Veţi spune, revoltaţi, că social media înseamnă stat la calculator, în vreme ce religia înseamnă chestii grele, profunde (mă rog, chestiune de perspectivă). Eu v-aş spune că social media înseamnă milioane de români activi, înseamnă businessuri, înseamnă viitorul. Şi, foarte important, înseamnă şi foarte mari pericole pentru copii. În faţa cărora adoptarea politicii struţului este ridicolă şi cu efect spre zero absolut.

Veţi spune că poţi învăţa social media în particular. Absolut de acord, de altfel asta se întâmplă. Dar, cu permisiunea dumneavoastră, şi religia se poate învăţa în particular. Ba chiar – recomandarea multor teologi – e recomandat să ai o relaţie personală şi directă cu Creatorul, nu intermediată în sala de clasă.

Veţi spune că vreau ceva gen Star Trek la cât de îmbătrânit este sistemul educaţional din România. Aici, din păcate, nu am cum să vă dau replică, aveţi dreptate…

Presupun că ştiţi, cei care aveţi copii, că mulţi dintre discută pe facebook în grupuri create chiar  de profesorii lor mai deschişi la minte. Şi că acolo se organizează, îşi anunţă testele sau ce mai fac ei pe acolo, îşi împart resursele, adică muncesc pentru şcoală. La biserică nu prea am văzut să se întâmple de astea. Dar poate greşesc eu, căci, desigur, nu prea sunt dus la biserică.

Hai să nu o mai lungesc, aţi înţeles ideea. Aş vrea să văd cursuri de social media în şcoli. Măcar în câteva. Nu în locul celor de religie, căci sunt chestiuni diferite, fireşte. Dar aş vrea să văd că sistemul educaţional din România dă măcar vagi semne că înţelege lumea modernă în care îi aruncă pe cei care termină şcoala şi pentru care, din păcate, acest sistem îi pregăteşte din ce în ce mai prost…

Păreri?

 

 

xosotin chelseathông tin chuyển nhượngcâu lạc bộ bóng đá arsenalbóng đá atalantabundesligacầu thủ haalandUEFAevertonxosofutebol ao vivofutemaxmulticanaisonbethttps://bsport.fithttps://onbet88.ooohttps://i9bet.bizhttps://hi88.ooohttps://okvip.athttps://f8bet.athttps://fb88.cashhttps://vn88.cashhttps://shbet.atbóng đá world cupbóng đá inter milantin juventusbenzemala ligaclb leicester cityMUman citymessi lionelsalahnapolineymarpsgronaldoserie atottenhamvalenciaAS ROMALeverkusenac milanmbappenapolinewcastleaston villaliverpoolfa cupreal madridpremier leagueAjaxbao bong da247EPLbarcelonabournemouthaff cupasean footballbên lề sân cỏbáo bóng đá mớibóng đá cúp thế giớitin bóng đá ViệtUEFAbáo bóng đá việt namHuyền thoại bóng đágiải ngoại hạng anhSeagametap chi bong da the gioitin bong da lutrận đấu hôm nayviệt nam bóng đátin nong bong daBóng đá nữthể thao 7m24h bóng đábóng đá hôm naythe thao ngoai hang anhtin nhanh bóng đáphòng thay đồ bóng đábóng đá phủikèo nhà cái onbetbóng đá lu 2thông tin phòng thay đồthe thao vuaapp đánh lô đềdudoanxosoxổ số giải đặc biệthôm nay xổ sốkèo đẹp hôm nayketquaxosokq xskqxsmnsoi cầu ba miềnsoi cau thong kesxkt hôm naythế giới xổ sốxổ số 24hxo.soxoso3mienxo so ba mienxoso dac bietxosodientoanxổ số dự đoánvé số chiều xổxoso ket quaxosokienthietxoso kq hôm nayxoso ktxổ số megaxổ số mới nhất hôm nayxoso truc tiepxoso ViệtSX3MIENxs dự đoánxs mien bac hom nayxs miên namxsmientrungxsmn thu 7con số may mắn hôm nayKQXS 3 miền Bắc Trung Nam Nhanhdự đoán xổ số 3 miềndò vé sốdu doan xo so hom nayket qua xo xoket qua xo so.vntrúng thưởng xo sokq xoso trực tiếpket qua xskqxs 247số miền nams0x0 mienbacxosobamien hôm naysố đẹp hôm naysố đẹp trực tuyếnnuôi số đẹpxo so hom quaxoso ketquaxstruc tiep hom nayxổ số kiến thiết trực tiếpxổ số kq hôm nayso xo kq trực tuyenkết quả xổ số miền bắc trực tiếpxo so miền namxổ số miền nam trực tiếptrực tiếp xổ số hôm nayket wa xsKQ XOSOxoso onlinexo so truc tiep hom nayxsttso mien bac trong ngàyKQXS3Msố so mien bacdu doan xo so onlinedu doan cau loxổ số kenokqxs vnKQXOSOKQXS hôm naytrực tiếp kết quả xổ số ba miềncap lo dep nhat hom naysoi cầu chuẩn hôm nayso ket qua xo soXem kết quả xổ số nhanh nhấtSX3MIENXSMB chủ nhậtKQXSMNkết quả mở giải trực tuyếnGiờ vàng chốt số OnlineĐánh Đề Con Gìdò số miền namdò vé số hôm nayso mo so debach thủ lô đẹp nhất hôm naycầu đề hôm naykết quả xổ số kiến thiết toàn quốccau dep 88xsmb rong bach kimket qua xs 2023dự đoán xổ số hàng ngàyBạch thủ đề miền BắcSoi Cầu MB thần tàisoi cau vip 247soi cầu tốtsoi cầu miễn phísoi cau mb vipxsmb hom nayxs vietlottxsmn hôm naycầu lô đẹpthống kê lô kép xổ số miền Bắcquay thử xsmnxổ số thần tàiQuay thử XSMTxổ số chiều nayxo so mien nam hom nayweb đánh lô đề trực tuyến uy tínKQXS hôm nayxsmb ngày hôm nayXSMT chủ nhậtxổ số Power 6/55KQXS A trúng roycao thủ chốt sốbảng xổ số đặc biệtsoi cầu 247 vipsoi cầu wap 666Soi cầu miễn phí 888 VIPSoi Cau Chuan MBđộc thủ desố miền bắcthần tài cho sốKết quả xổ số thần tàiXem trực tiếp xổ sốXIN SỐ THẦN TÀI THỔ ĐỊACầu lô số đẹplô đẹp vip 24hsoi cầu miễn phí 888xổ số kiến thiết chiều nayXSMN thứ 7 hàng tuầnKết quả Xổ số Hồ Chí Minhnhà cái xổ số Việt NamXổ Số Đại PhátXổ số mới nhất Hôm Nayso xo mb hom nayxxmb88quay thu mbXo so Minh ChinhXS Minh Ngọc trực tiếp hôm nayXSMN 88XSTDxs than taixổ số UY TIN NHẤTxs vietlott 88SOI CẦU SIÊU CHUẨNSoiCauVietlô đẹp hôm nay vipket qua so xo hom naykqxsmb 30 ngàydự đoán xổ số 3 miềnSoi cầu 3 càng chuẩn xácbạch thủ lônuoi lo chuanbắt lô chuẩn theo ngàykq xo-solô 3 càngnuôi lô đề siêu vipcầu Lô Xiên XSMBđề về bao nhiêuSoi cầu x3xổ số kiến thiết ngày hôm nayquay thử xsmttruc tiep kết quả sxmntrực tiếp miền bắckết quả xổ số chấm vnbảng xs đặc biệt năm 2023soi cau xsmbxổ số hà nội hôm naysxmtxsmt hôm nayxs truc tiep mbketqua xo so onlinekqxs onlinexo số hôm nayXS3MTin xs hôm nayxsmn thu2XSMN hom nayxổ số miền bắc trực tiếp hôm naySO XOxsmbsxmn hôm nay188betlink188 xo sosoi cầu vip 88lô tô việtsoi lô việtXS247xs ba miềnchốt lô đẹp nhất hôm naychốt số xsmbCHƠI LÔ TÔsoi cau mn hom naychốt lô chuẩndu doan sxmtdự đoán xổ số onlinerồng bạch kim chốt 3 càng miễn phí hôm naythống kê lô gan miền bắcdàn đề lôCầu Kèo Đặc Biệtchốt cầu may mắnkết quả xổ số miền bắc hômSoi cầu vàng 777thẻ bài onlinedu doan mn 888soi cầu miền nam vipsoi cầu mt vipdàn de hôm nay7 cao thủ chốt sốsoi cau mien phi 7777 cao thủ chốt số nức tiếng3 càng miền bắcrồng bạch kim 777dàn de bất bạion newsddxsmn188betw88w88789bettf88sin88suvipsunwintf88five8812betsv88vn88Top 10 nhà cái uy tínsky88iwinlucky88nhacaisin88oxbetm88vn88w88789betiwinf8betrio66rio66lucky88oxbetvn88188bet789betMay-88five88one88sin88bk88xbetoxbetMU88188BETSV88RIO66ONBET88188betM88M88SV88Jun-68Jun-88one88iwinv9betw388OXBETw388w388onbetonbetonbetonbet88onbet88onbet88onbet88onbetonbetonbetonbetqh88mu88Nhà cái uy tínpog79vp777vp777vipbetvipbetuk88uk88typhu88typhu88tk88tk88sm66sm66me88me888live8live8livesm66me88win798livesm66me88win79pog79pog79vp777vp777uk88uk88tk88tk88luck8luck8kingbet86kingbet86k188k188hr99hr99123b8xbetvnvipbetsv66zbettaisunwin-vntyphu88vn138vwinvwinvi68ee881xbetrio66zbetvn138i9betvipfi88clubcf68onbet88ee88typhu88onbetonbetkhuyenmai12bet-moblie12betmoblietaimienphi247vi68clupcf68clupvipbeti9betqh88onb123onbefsoi cầunổ hũbắn cáđá gàđá gàgame bàicasinosoi cầuxóc đĩagame bàigiải mã giấc mơbầu cuaslot gamecasinonổ hủdàn đềBắn cácasinodàn đềnổ hũtài xỉuslot gamecasinobắn cáđá gàgame bàithể thaogame bàisoi cầukqsssoi cầucờ tướngbắn cágame bàixóc đĩaAG百家乐AG百家乐AG真人AG真人爱游戏华体会华体会im体育kok体育开云体育开云体育开云体育乐鱼体育乐鱼体育欧宝体育ob体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育亚博体育开云体育开云体育棋牌棋牌沙巴体育买球平台新葡京娱乐开云体育mu88qh88

NOU: Îți recomand masterclassul meu de digital marketing în 22 lecții video.

Citește cartea mea ”Ce ne facem, domle, cu influencerii ăștia?” și, dacă nu îți place, îți dau o bere :D

Abonează-te la newsletterul trimis de maximum două ori pe săptămână celor peste 5.300 de abonați.

Despre autor: Fondator și asociat al agenției de comunicare integrată Kooperativa 2.0. Trainer cu peste 300 de workshopuri pe teme de marketing digital susținute. Speaker și moderator la peste 300 de evenimente de business. Blogger din 2007, cu peste 13.000 de articole scrise.

Contact: cristi@kooperativa.ro

Share on facebook
Distribuie pe Facebook
Share on linkedin
Distribuie pe LinkedIn
Share on whatsapp
Distribuie pe Whatsapp

84 thoughts on “Hai să învăţăm 2.0 împreună: cum ar fi să se predea social media în şcoli?”

  1. Susţin Chinezu profesor! :))
    Una peste alta, treaba asta nu ştiu dacă trebuie predată, căci ţine foarte mult de reflexe, dar câteva noţiuni le-ar fi oricum mai bine decât „Ionuţ a căzut din copac pentru că a făcut ceva rău şi Dumnezeu nu-l mai iubeşte”. Sau pe-aproape, că nu mai ştiu sigur cum era.

  2. Nu e ceva Star Trek. Se poate. Dacă se vrea.

    Dar nu ar fi necesară o materie de sine stătătoare. Ci doar integrate anumite lucruri în fiecare oră. Să se facă fiecare oră, fie că e matematică, fie că e religie, ‘social’. Și așa ar învăța practic. Ceea ce e mult mai bine decât teoretic.

    Partea de teorie, care este totuși necesară ca să poți face practica poate intra într-o oră de informatică. Fie, două ore. :p

    Dacă dai peste profesori deschiși la mine, și le arați beneficiile, sigur vor face asta. Am văzut anul trecut cu ochii mei pe cei 300 de profesori care au venit la cursurile de pedagogie cercetășească în cadrul proiectlui Școala Altfel. În prima zi erau șocați că vine un puști de 23 de ani să îi învețe pe ei, iar la final erau entuziasmați de metodele pe care le-au învățat. Deci, se poate. :)

  3. Ar fi frumos zic eu.
    Ia exemplul lui George Hari Popescu care comunică cu studenții pe Facebook (poate și pe Twitter cine știe) pentru predarea temelor și alte chestiuni.
    Din ce am văzut și știu – de la mine de la facultate vreo 3 profesori au Facebook (4 dacă îl punem și pe Make).

    1. Da, îmi place exemplul lui Radu :-) Oricum, în anumite facultăți există cursuri de social media separate, iar în altele noțiuni de social media sunt predate în cadrul unor cursuri de specialitate. Este normal să existe, pentru că aceste noțiuni îl pregătesc pe fragedul tînăr pentru noua piață a muncii.

      Și cursul de religie e util, îl pregătește pe copilul neștiutor să devină plătitor la preoți.

  4. Eu as vrea sa vad in scoli si cursuri de legislatie rutiera serioase, inclusiv cursuri de conducere auto/moto – ca sa stie cam ce inseamna sa treci strada in deplina siguranta, sa invete respectul pentru ceilalti participanti la trafic si la terminarea liceului sa poata da direct examen pentru permis.
    Perfect deacord si cu cursurile de social media si cu orice fel de cursuri care sa-i pregateasca pentru viata.

  5. In teorie e bine, in practica e mai putin bine. Cand a fost introdusa ora de informatica (treptat, nu deodata), s-a constatat ca nu sunt profesori. Ca cei care sunt nu sunt chiar capabili sa predea.

    La social media ce ar putea sa se predea? Iar vesnica problema in invatamantul liceal: cum se va face notarea? Serios vorbind: in teorie e ok, in practica s-ar putea sa ne lovim grav cu capul de prag.

    Da, ar fi util sa se predea asa ceva (Sa se introduca in programa de informatica, nu ora separata de SM). Dar cum se va pune asta in practica nu stiu. Sunt reticent…

  6. Încep să trollez un pic :), spunând că în locul celor două materii comparate de tine în articol aș pune cursul de educație legală. Nu știu dacă-i cea mai atractivă denumire, însă elevii ar trebui să cunoască de mici care le sunt drepturile și obligațiile atunci când dau piept cu viața. Aș insera, totuși, cursurile de social media în orele obișnuite și obligatorii de informatică. :)

      1. Eu tocmai asta fac zilele astea cu elevii, internet si drepturi de autor. Nu e in programa, ei habar nu au ca multe din materialele de pe internet au drepturi de autor, habar nu au de Linux, de Creative Commons etc si sunt a XI-a si a XII. Au facut probabil Educatie Civica. Materia pe care o predau este Procesare computerizata a imaginii. Conform programei trebuie sa invete cum sa faca imagini digitate, dar nimic despre ce inseamna cultura digitala, ce sa mai zic de social media…

  7. Cristi, sună interesant şi eu aş pune umărul, dacă e nevoie de el. :)
    Dacă îmi permiţi, eu aş structura ideea (care sunt detaliile „misiunii”), aş discuta ideea cu cei implicaţi şi aş vedea cum e în alte sisteme de învăţământ (ce se predă, de către cine, la ce nivel), dacă lucrurile mai stau în picioare după analiza de care tocmai am zis şi „capetele luminate” ajung la o idee finală clară, aş face un proiect de lege (sau regulament sau altă chestie care ar duce la introducerea în programa de învăţământ a materiei sau curiculei rezultate în urma structurării ideii, discuţiei cu specialişti în domeniu, cu părinţi, dascăli etc.), aş strânge semnăturile necesare (în special de la cei direct implicaţi/ interesaţi, adică părinţi şi profesori), aş contacta parlamentarul de care aparţin şi aş face lobby pentru punerea pe roate a ideii.
    Adică, dacă se urneşte treaba asta, chiar asta aş face.

    Cu prietenie,
    Ovidiu

  8. Teoretic, strategia propusă de fostul staff Boc era să se implementeze un sistem educațional ca și în Franța, de altfel și eu recomand. Mai concret : 75% să fie meșteșugari (reorientarea spre meserii din agricultură, industrie, etc ) și doar un 10% să fie elita ( studenți, masteranți, etc ). Pe lângă această strategie, recomand în școli și cultura afacerilor ( vezi SUA, UK, care de la grădiniță învață )plus alte noțiuni practice de viață și dezvoltare personală ( și SM-ul ). Semnez oricând o asemenea petiție!

    1. Ti-au ramas vreo 15% pe langa.
      Cred ca nu e in noi, astia mai latini, sa nu fim croiti pentru antreprenoriat, bussines. Ok, nu includ pe toti, ci majoritatea. Pragmatismul nu-l putem invata de mici.

      1. Am vrut doar să scot în evidență cele mai relevante, nu să fac matematică, doar extremele. N-am înțeles dacă nu este în noi sau este :). Eu vorbeam de cultură, nu doar de educație, de cultura afacerilor. Educația este una, cultura alta. Deci prin cultură putem demonta tocmai ce spuneai tu de rasa latină.

        Sunt multe idei și recomandări de materii noi, problema totuși stă la nivel de sistem și de cadre didactice. NU avem oameni specializați apți să poată preda!

        Dacă 40% din elevii de până în 15 ani au MARI PROBLEMA CU CITIREA….degeaba vrem noi busines, social media, etc.

  9. Nice post. Sunt multe aspecte care pot fi comentate aici si toate interesante.

    As porni insa de la faptul ca sunt multe zone de educatie care sunt importante (toate pentru motivele lor) si ar trebuie introduse in scoli (educatie rutiera, sexuala, juridica, etc.). Problema este insa ca programa este destul de incarcata, asa ca adaugarea unui noi subiect este mult mai grea si birocratica, decit s-ar vedea la prima vedere.

    In plus, eu cred ca social media este doar una din aplicatiile gasite pe Internet (da, s-ar putea sa fie cea mai folosita acum – dar eu stiu ca pe Internet lucrurile sunt „rapid trecatoare”, ca acum 20 de ani era o chestie Gopher la moda pina s-a nascut WWW), de aceea scopul trebuie sa fie general – educatia privind Internetul, iar social media sa fie una din teme (sau siguranta pe Internet).

    Elevii ar fi incantati sa aiba astfel de clase, dar sunt profesorii capabili sa le predea? Nu stiu deja elevii mai mult decit profesorii?

    Da si nu. Nu imi place sa generalizez, dar impresia mea este ca elevii invata despre Internet, prin imitare si descoperire, dar nicidecum in vreun mod organizat sau structurat (si asta este rolul scolii). Ei inca nu stiu sa mestece informatia primita (inclusiv de pe Internet) si sa discearna intre Sursa 1 si Sursa 2. Sa inteleaga de ce Google le da rezultatele astea. Sa priceapa de ce pot sa copieze un text de pe blogul X si sa-l foloseasca la scoala, dar nu si articolul de pe Y. Sa inteleaga de ce daca ai postat ceva pe un blog, s-ar putea sa fi tras la raspundere (sau nu). Si daca ai pus ceva pe Facebook, de ce nu mai poti sa-l dai jos. Etc…

    Asta sunt aspectele pe care profesorii pot sa ii invete (chiar si partea a unor alte discipline) si unde profesorii (trebuie) sa le discearna, clarifice si explica mai bine si logic.

    De la ideea de mai sus am plecat atunci cind impreuna cu cei de la Activewatch am facut la jumatatea anului trecut un curs pilot (online si offline) pentru profesori (nu elevi) de liceu si gimnaziu. Sa vedem ce si cum merge. ce stiu si ce vor sa invete. Si mai ales cum pot sa implementeze ce au invatat ei in ceea ce fac in fiecare zi. Detalii despre curs la:
    http://www.activewatch.ro/ro/educatie-media/mediasis-curs-online/

    Incercam sa il replicam in viitor (acum incercam sa-l acreditam), asa ca iti promit si imi promit ca la primul curs pe care il facem te invit sa prezinti partea de social media. :-P Adica sa te vedem la munca, nu doar la teorie… :-P

    Am scris mult, dar asta arata cit de necesar este sa ne vedem la o bere. Lunga si amara.

    PS: Eu am vorbit doar de o zona a educatiei, George face de cativa ani buni experimente creative cu studentii de la Jurnalism. La master le-a dat o tema care mie mi se pare geniala – si as fi sperat sa vad mai multe comentarii despre ea. Joaca de-a bloggerul – http://www.cyberculture.ro/blog/2013/01/17/joaca-de-a-bloggerul-argument/

  10. Nu-i chiar SF toată povestea asta cu predatul Social Media în școli. Noi, la Timișoara, avem câteva profe’ la facultățile de comunicare și jurnalism care se ocupă destul de bine de partea de comunicare online (incluzând și Social Media, adică). Uneori chiar ne mai cheamă să ținem seminarii practice cu studenții.

    Și parcă să predai Social Media elevilor de școală generală nu-i prea bine. Se discută atât de mult de securitatea pe internet și timpul petrecut de copii online, încât să-i încurajăm din fragedă pruncie să folosească rețele e socializare nu-i prea ortodox. În plus, nici nu cred că au voie să folosească majoritatea platformelor de Social Media înainte de 13 ani.

    Să nu pricepi că-s împotriva educării tinerilor și a inițierii lor într-ale onlineului. Zic doar că, după părerea mea, cursurile astea ar trebui predate cel mai devreme de pe la 15-16 ani.

    1. Eu cred ca trebuie sa se invete cat mai repede, cat sunt fragezi si nu prea stiu ce este aia Social Media, cat inca o asimileaza, ca sa le intre in reflex cu tot cu un set de obiceiuri sanatoase, care ii vor feri de abuzuri online si cate mai cele.

  11. Nea Cristi, să știi că ai dreptate cu social media în școală. Da nu în locul religiei.

    Întrebi cu ce ajută religia d.p.d.v. profesional. Dar nu e treaba religiei să ajute profesional decât pentru ăia care vor un job pe religie. Nu-i treaba religiei să ajute profesional. Pentru treaba asta există alte zeci de materii, teoretic cel puțin. Religia, ca și sportul, se ocupă de altă parte din elev: sportul construiește sănătatea corpului, iar religia în construiește pe elev ca om.

    Îți spun o chestie. Întrebarea asta ne-o pus-o profesorul de etică politică. Ne-o spus așa: „Vreau să faceți un exercițiu de imaginație. Dar vă rog să vă gândiți bine, nu leneș. Gândiți-vă cum ar fi arătat lumea iudaică și, prin extincție, cea europeană fără cele 10 porunci: dacă să furi era permis, să ucizi era permis…”

    Chestiile astea, Cristi, îs destul de delicate pentru că nu ști niciodată ce efecte vor avea. Deci da, social media, dar nu în locul religiei.

    1. Nu se exclud una pe alta si as zice ca e bine sa te rogi daca vrei sa ai succes in Social Media :) Iar noi sa ne rugam ca Social Media sa fie cat mai corect adaptata nevoilor din scoli. Acum toti elevii au FB dar nu-l folosesc aplicat. Aici ar trebui sa se vada imaginatia profesorilor si apetitul lor pentru Social Media. Daca profesorii si elevii folosesc FB separat, ca oricare al utilizator, nu se schimba nimic. Pe mine m-ar incanta un prof de romana care sa-si puna elevii sa-si fac bloguri si sa scrie pe diverse teme, despre pasiunile lor s.a.m.d. Ca din ceea ce vad ca se scrie pe FB, e jale fratilor. Din putinele cuvinte pe care le folosesc se vede ca nu mai stiu sa scrie.

      1. Pentru ca rolul nu scolii(cel putin la nivelul la care se preda religie) nu este exclusiv acela de a forma profesinisti. Pentru ca dincolo de scopul educativ/formator al scolii din punct de vedere profesional ea are(sau cel putin ar trebui sa aiba!!!) si un rol formator la nivel individual, general-uman daca vreti. Scoala ar trebui sa educe(a se citi „produca”) indivizi multilateral dezvoltati care apoi sa poata alege domeniul in care vor sa se perfectioneze.
        Sa inteleg, Domnule Chinezu'(scuze…nu v-am retinut numele pentru ca socul asocierii religiei cu social media ca si cum s-ar exclude una pe cealata, a fost mult prea puternic si sunt inca siderata), ca omul are o singura dimensiune: aceea profesionala si ca ea ar trebui sustinuta/dezvoltata in detrimentul celorlalte? Intreb si eu pentru ca, desi incercati sa salvati timid situatia in finalul textului spunand „Aş vrea să văd cursuri de social media în şcoli. Măcar în câteva. Nu în locul celor de religie, căci sunt chestiuni diferite, fireşte. „(ipocita incercare si lasa) ideea e foarte clara: cele 2 se exclud. Si nu este asa.

  12. Nu mai bine ar preda profesorii Istoria cum trebuie, Matematica si Limba Romana ? SM in scoli e o idee tipic romaneasca, hai sa ne luam smart tv si BMW da nu avem net si bani de benzina.

  13. Sunt de acord dar, dupa mine, nu e o prioritate.

    Situatia din majoritatea scolilor e urmatoare: copiii de 13 ani care discuta deja despre facut sex si sunt emo (se taie cu lama) nu au primit nicio ora de educatie sexuala adevarata in care sa li se explice cum e cu bolile.

    Materia e invatata cuvant cu cuvant si nimeni nu le cere sa gandeasca. Nu le explica nimeni ce inseamna sa aduci argumente si sa sustii o dezbatere. Copierea materialelor e trecuta cu vederea.

    Dupa mine un individ sanatos care stie sa rationeze, sa isi sustina cu argumente deciziile si sa nu plagieze poate oricand invata social media. Ceea ce nu inseamna ca nu ar fi laudabil ca ea sa se invete in scoli sau ca nu ar fi timpul ca toti profesorii sa deprinda si metode de predat mai moderne.

    Hm, daca vorbim de facultate prioritatile se schimba. Cred ca orice produs care are nevoie de promovare (inclusiv sanatatea) ar trebui sa beneficieze de avantajele SM.

  14. Un articol foarte inspirat!
    Este ingrijorator pentru ca sunt multi elevi/studenti pasionati de social media care nu au profesori care sa ii pregateasca si care nu au posibilitate sa se pregateasca in particular. Cu o situatie de genul asta m-am intalnit la facultate unde, desi se merge pe ideea de profesori tineri, deschisi, cu studii in strainatate, oamenii nu au niciun pic de exeprienta in social media sau
    cunostinte. M-am intalnit des cu situatia in care profesori de la facultati de Comunicare nu pot coordona o lucrare de licenta pe online pentru ca, citez ”nu face parte din disciplina pe care o predau”…
    Si apropo de intelesul lumii moderne, sunt total de acord cu tine, mai ales ca, si acum imi amintesc, ce terorizati eram in scoala la orele de religie si ce idei ne puneau sa sustinem pentru ca daca purtai o discutie in contradictoriu cu proful de religie, ori te zbura afara, ori te ducea la director pe motiv ca esti influenta negativa pentru colegii tai (eu sunt atee de vreo 12 ani).

  15. Am fost profesor. Sunt cleric.
    Fac aceste mentiuni de la inceput pentru a va putea forma prejudecatile inca dinainte sa comentez, chiar daca imi exprim pareri personale, ca asa e-n blogging.
    Spun din capul locului ca Social Media nu e pentru toata lumea. Ok, orice poate face chestia asta, dar nu o poate face asa cum trebuie. Sa nu-mi spuneti ca tocmai asta e motivul pentru care o vreti in scoala. Sunt multi oameni activi in 2.0 care sustin ca un profesor care tine legatura cu studentii pe facebookfce social media. Wake up, people!
    Social media este cultura, management, marketing, sociologie, psihologie, matematica, analiza, etc. Social media e mult mai mult decat o disciplina.
    Sistemul educational romanesc are probleme de natura a „terfeli” notiunea si actiunea de social media astfel incat sa devina o alta „religie” (ca disciplina) in cativa ani. Nu contest faptul ca ar putea exista cativa copii atrasi de domeniu/disciplina, dar cred ca ceea ce ar invata in scoala, indiferent ca vorbim de ciclul primar, gimnazial, liceal sau universitar, ar fi reflexia nivelului de intelegere si transmitere a unei singure persoane: profesorul.
    Social media se invata din experienta altora. Social media nu detine retete de succes. Importanta disciplinei social media nu va fi apropiata de cea a matematicii sau romanei sau a celei predate de cel mai vechi profesor din scoala (pana la ciclul liceal).
    Pana una alta, noi trebuie sa conturam acest domeniu. Sa stabilim, in timp, prin actiuni specifice, masurabile, ambitioase si realizabile,ceea ce va putea deveni, la un moment dat, loc de munca, acceptat de legislatie, ca fiind specific acestui domeniu.
    Religia invata (ar trebui, cu accent pe paranteza) norme morale. Cine si cum ne invata e o alta discutie. Social media ne invata sa punem in practica o multitudine de diacipline, inclusiv religia.
    Daca vrei, Cristi, religia e teoria (parte a ei) iar social media e practica. Trebuie sa iesim din teorie si sa pasim in practica, dar practica se invata… prin practica.

  16. 1. Compari mere cu pere.
    2. Prima data trebuie facuta ora sociala… si apoi sa treci la social media. Ca doar nu ii invat cum sa se comporte pe net, inainte de ai invata cum sa se comporte in societate… sau vrei sa-i faci social media manageri cu 5 clase?

    Asdar, raspunsul meu e: nu… sa nu invatam social media in scoli, sa invatam cultura civica, sa invatam bunele maniere, sa invatam drepturile si obligatiile omului, cate si mai cate.

  17. Ora de religie avea insemnatatea ei, pe vremuri. Dincolo de dumnezeiala si ce altele se invata, copiii invatau ce e respectul fata de aproape, ce inseamna sa ai niste valori morale. Mie religia din scoala generala mi-a dat coloana vertebrala si bun simt. Eu una cred cu tarie ca asta le lipseste generatiilor care se ridica acum; sa stea pe Facebook invata rapid…

  18. Astept sa ii vad aici printre cei ce comenteazA pe reprezentantii bisericii. Sunt total de acord cu tine, motivele sunt de lesne de inteles. Dar nu cred ca in curand vom putea noi vedea asa ceva. La noi sistemul de invatamant si asa e praf, nu ii vad in stare sa accepte un curs de asemena coloratura.

  19. sa ne imaginam:
    Lectia 1. cum iti faci cont pe facebook. Tema pentru acasa: adauga-ti avatarul si 5 prieteni.
    Lectia 2. Fa un blog. Tema pentru acasa. Scrie 5 articole, fiecare sa contina un review al unui produs de la tine din casa
    etc…

    /joke

  20. Ar fi foarte bune niste cursuri de social media in scoli! Ar trebui stiute de cat mai multa lume avantajele social media, dezavantajele, riscurile, drepturile, dar si obligatiile. Poate si o scoala de social media, de ce nu? :D As fi printre primii inscrisi :D

  21. Depinde. Ar fi si nu ar fi o idee buna. Desi cunosc foarte multi studenti, elevi care prefera sa discute pe grupurile de pe facebook si considera ca cel mai rapid afla de acolo informatiile, sunt insa unii care prefera clasicul.
    Si eu am ajuns la un moment dat sa comunic cu o parte din colegi pe Skype sa facem rezolvam impreuna niste probleme. La fel si cu facebook-ul si plug in-ul video. Din ce inc e mai multi incep sa foloseasca Social Media, nu doar pentru a avea tone de prieteni si pentru a share-ui poze cu pisici, catei, etc. Cunosc chiar liceeni care se apuca de propriile „business-uri”/ proiecte si se folosesc foarte mult de social media. Si chiar o fac bine.

    Depinde si de profesori. Ca daca nu are cine sa te invete? Ce rost are avea aceste cursuri? Multi se dau specialisti in social media, dar putini sunt cei care stiu ce vorbesc.

    Sunt multe de invatat pe partea asta. Noi sa fim sanatosi. :)

  22. Eu consider ca nu esti departe deloc de adevarul adevarat :) Religia pare a fi cel mai la indemana domeniu, dar hei, sunt cu mult mai multe chestiuni inutile si invechite. As putea sa fac o lista. Incepand cu educatia civica si terminand cu informatica veche :) In scoli inca se preda Borland Pascal la informatica, adica un sistem primitiv, mort, ingorpat, pomenit si uitat de mult.

    Altfel abordt subiectul, mult mai linistit din punctul meu de vedere: Introducerea unei noi materii. Materiile de tip optional nu trebuie sa se regaseasca decat cu numele in grilele guvernamentale. De ce nu s-ar putea discuta despre social media la oreele de „stiinte moderne”?

    Sistemul este imbatranit, insa tinerii inca devin profesori, ceea ce inseamna ca nu trebuie ca dinozaurii sa se adapteze la wi-fi. INCA sunt si profesori tineri :)

  23. Da, ar fi foarte utile cursurile de social media, sau, mai curând, de internet (are dreptate Bogdan) predate ca obiect de studiu separat, facultativ, în liceu. De ce facultativ şi în liceu? Pare greu de crezut dar sunt destui oameni care nu-şi pot permite să le cumpere un calculator copiilor şi să plătească abonamentul la net. Mi se pare prea devreme să ne pomenim cu copii de 13 ani în blogosferă. Nu pun la îndoială că le-ar fi la îndemână chiar şi la vârste mai mici şi s-ar descurca de minune să butoneze la calculator, dar sunt prea cruzi pentru ce se poate găsi acum pe blogosferă şi Internet. Deocamdată, nu este nimic reglementat aici, unii folosesc expresii triviale, chiar şi invitaţii fără perdea.
    Ar mai fi o problemă: dotarea tuturor unităţilor de învăţământ cu calculatoare. S-a mai făcut o dată încercarea asta şi s-a ales praful. Altfel, cum nu, teoretic e foarte bine să existe şi cursuri de legislaţie rutieră (cum propune D-Petre), şi de educaţie civică, şi, mai ales, de educaţie sexuală.
    Mai mult, şi problema ridicată de Ciprian e foarte interesantă. După cum vedem, pornind de la această iniţiativă lăudabilă a lui Cristi, ar trebui reformat întregul sistem de învăţământ românesc. Şi poate n-ar strica.
    Sigur, dacă există sprijin politic, se poate face orice, dar mandatul actualului ministru al învăţământului se termină în maxim 4 ani. Ar urma un alt ministru, probabil, cu alte idei, că aşa-i la noi. Nimeni nu continuă ce a început altcineva, care e de partea cealaltă a baricadei politice, o ia de la zero, că el e zmeu.

    1. Lucrurile ar putea fi un pic mai nuantate – si anume inclusiv din cauza ca, prin 2006 (?) guv.ro a inceput sa circule un fel de voucher prin care statul sarea cu 400 EUR ca o contributie la achizitionarea unui computer. Efectul s-a vazut curind chiar in social media: in martie 2007 intra ‘pe piata romaneasca’ o retea care acum se cheama Netlog pe care s-au instalat foarte solid chiar parintii care profitasera de aceasta oferta a guv.ro prin care cumparasera computere copiilor. Nu am avut niciodata acces la statisticile lor, dar la momentul respectiv m-am prezentat pe reteaua respectiva din Ziua 0 ca sa urmaresc cum se dezvolta – drept care, cel putin vreo 2 luni am urmarit sistematic ‘noii abonati’.
      Copiii de 13 ani si mai putin sint, deja, prezenti online – nu neaparat ‘in blogosfera’. Dar comportamentul lor online nu raspunde intotdeauna preocuparilor noastre, sfideaza deseori ceea ce consideram ca ar fi ‘common sense’. Ca sa dau doar un exemplu: se depune un efort considerabil pentru a-i desprinde pe copii de computer si pentru a-i invata pe copii sa nu primeasca bomboane online de la necunoscuti. Insa, de ani de zile, studiu dupa studiu arata (si eu am tot pisat lume la cap, intr-o buna parte din Europa, via http://epsilon3.info/digitas/ pe chestia asta) ca tinerii folosesc social networks preponderent ca sa comunice cu prietenii lor ‘din real’ (sintagma pe care o foloseam, in 1999, noi, membrii unui ‘club’
      constituit online). Tocmai adultii sint cei care isi cauta (citeodata prea insistent :>) cunostinte noi online; tinerii se misca preponderent in cercurile lor deja existente. Cyvintul de ordine este, aici, ‘comunica’ deoarece, tot asa, studiu dupa studiu confirma ca miza principala este chiar comunicarea cu altii, nu statul pe net in sine. In aceste conditii, problema ta (care e common sense) cum ca „nu este nimic reglementat aici, unii folosesc expresii triviale, chiar şi invitaţii fără perdea” are o relevanta limitata in realitate.
      Cit despre „dotarea tuturor unităţilor de învăţământ cu calculatoare” – exista computere in scoli in mediul urban. DAR: ele nu sint folosite on a daily basis, ci stau incuiate in laboratorul de informatica si se folosesc selectiv, pentru ca, oricum, prea putini profesori stiu ce sa faca cu ele. Au conexiune proasta. Sint deja depasite. Insa problema cea mai mare si cea mai stupida, pe care probabil o intuiesti, este ca (o chestiune in discutie inca de prin 2008) net-ul paraseste constant desktop computerul si se tot muta pe mobil – asta era clar si acum 4 ani, cind nu exista iPad-ul. Or in scoala romaneasca, nu stiu daca stii, telefoanele mobile sint restrictionate in scoala si in sala de clasa :> Go figure :)

      1. Dă-mi voie să te contrazic : am realizat 3 campanii sociale ( aproape 1000 de pc-uri vândute ) prin programul social EURO200 (așa se numește ) și tot 200 euro era și ajutorul oferit de către Stat. M-am implicat activ, nu doar am vândut, adică mergeam în județ și post-vânzare, iar rezultatul a fost că foarte mulți foloseau monitorul ( la acele vremuri CRT-uri ) pe post de suport Bibelouri ( goblenuri sau mileuri puse ). Da, vb de Moldova ( Botoșani ) și da este o diferență enormă între Cluj ( de ex )și Botoșani. Deci, pe scurt, problema stă în sistem și anume NU AVEM PROFESORI CAPABILI nici la română, d-apoi la SM sau business. Iar altă problemă majoră este lipsa educației de acasa, deoarece ( eu vb de Moldova ) în mediul rural și aproape 80% din urban fiecare familie are cel puțin 1 membru în străinătate. Da, propun SM-ul, business-ul, etc, însă la nivel de universitate, unde o persoană ca și Cristian pe SM sau ca mine pe business poate face voluntariat până se optimizează sistemul sau se schimbă pe modelul francez.

        1. Pe cine ai contrazis? :) Tu ai pomenit de un exemplu punctual (BT), eu am vorbit de un val de utilizatori Netlog din grupa de virsta 30-40, cu studii medii si cu copii de scoala care numai din programul cu pricina puteau apare ‘in sistem’.
          Atentie, chestia ‘lipsa educației de acasa’ (membri ai familiei plecati in strainatate) are si un revers: cei de-acasa au tot fost presati sa-si ia computere ca sa poata vorbi prin Skype cu cei plecati. Aceasta situatie aparea ca fiind principala explicatie si pentru gradul ridicat de alfabetism digital, in Grecia si Spania, acum citiva ani…

          1. Lucian pe tine te-am contrazis în sensul că nu erau 400 euro ci 200 euro. Faptul că un copil întră pe Skype NU ESTE EDUCAȚIE, NU ESTE SM! Aici se dezbate fondul EDUCAȚIE, nu utilizare pc sau chat! Toți suntem șoferi dar în medie mor 8 români zilnic din cauza accidentelor rutiere, înțelegi esența?

            1. Scuze ca n-am revenit prompt, ieri toata ziua am fost pe drum.
              Accept (fireste) corectia privindu-i pe cei 200 EUR, cu siguranta memoria ta e mai implicata si, deci, mai calificata in acest subiect :)
              Dar eu pomenisem de acest program si de contributia sa la aducerea unui public nou ‘in sistem’ cu referire la observatia lui Javra ca „Pare greu de crezut dar sunt destui oameni care nu-şi pot permite să le cumpere un calculator copiilor şi să plătească abonamentul la net”. In acest context, noii utilizatori la care faceam explicit referirea aducind vorba de Netlog erau parintii si bunicii copiilor cu pricina – ei erau noii utilizatori de SM (nu copiii). Si tot ei erau noii utilizatori de Skype, de altfel: mama sau bunica din Romania [invatind sa foloseasca computerul si] vorbind cu tatal din Italia ! Copilul din Romania NU era pontat ca fiind utilizator nou, pentru ca el era DEJA utilizator – fie prin intermediul computerului unui coleg/prieten, fie al computerului de la scoala, fie al mobilului. Mai mult, si asta era important in contextul discutiei despre ‘educatie’, copilul din Romania s-a aflat constant in pozitia de formator, instruindu-i pe parinti & bunici cum se foloseste hardware-ul cu pricina, computer sau mobil/smartphone.
              Fireste, insa, de fapt ai perfecta dreptate: tu pledezi aici pentru educarea copiilor, iar eu aduc vorba despre cazuri si situatii in care copilul isi educa parintii sau bunicii in virtutea primirii unei educatii non-formale si informale pe care si-a administrat-o, cel mai adesea, in compania colegilor (peers). In consecinta, nu mai insist, deci, pe tema asta. De citiva ani am discutii nu zilnic, dar saptaminal sigur, cu parinti care imi confirma cele de mai sus (inclusiv intr-un cadru sistematic, cu chestionare si interviuri, in DIGITAS si in Medialogues, un alt proiect chiar mai focalizat pe relatia intre parinti si copii via tehnologie), dar care, tocmai pentru ca vad ca, cu ajutorul computerului si mobilului (deci acces la internet) si al unor noi competente pe care ei nu le stapinesc, copiii le scapa de sub control, insista cu privire la aducerea acestor competente sub o umbrela (sau chiar intr-o cusca) formala. Timp in care, asa cum ziceam, copiii le confirma o fractiune din aceste temeri, deoarece folosesc SM si internetul in general ca sa comunice unul cu altul eludind controlul parintilor. Deci, da :)

  24. Foarte buna ideea. Sunt de acord cu tine. Insa, eu as propune in primul rand niste cursuri de economie mai serioase, apoi de antreprenoriat. Cred ca asta este directia spre care trebuie sa se indrepte tinerii.

    1. Precizez : una este educația în business alta este cultura de business. Americanii au cultura de busines în sânge cum avem noi ( până la noi ) religia! Educația este una, cultura este alta, deși e drept că prin educație poți dezvolta cultura, însă doar predată de practicanți ( oameni de business, consultanți de business ) deoarece un profesor de economie îți predă teorie ( educație ) pe când un om de afaceri îți predă cultura.
      La fel este și la SM, un profesor predă teorie, o persoană ca și Cristian predă cultura de SM.
      Deși am postat mai multe comentarii m-am ferit să ofer punctual un răspuns la propunerea lui Cristian, deși sunt o persoană cu sânge latin ( tupeist pe românește ). De ce? Deoarece în 2012 există f multe persoane ( de la care nu te aștepți ) care mă cataloghează greșit pt că am tatuaje și în concepția lor un consultant de business sau un manager ar trebui să arate ca și un preot.
      Deoarece pe alt blog d-al meu am susținut mereu și am acuzat Biserica pt sutele de abuzuri sexuale și pt averea enormă pe care o deține ( apropos deține mai mult teren, pădure, aur,etc, decât Statul Român )și execută Catedrala Neamului la roșu cu 200 de milioane euro ( iar investiția totală va ajunge la 1 MILIARD EURO, dar totuși ia bani de la săraci, bolnavi, etc.
      Datorită acestor lucruri pe care le-am scris public am fost mereu acuzat, catalogat greșit, marginalizat, etc.
      Și ca să inchei totuși pe un ton mai optimist, drept urmare mi-am mai făcut un tatuaj, tatuaj care conține 3 cifre, 3 cifre de 6 :).

  25. Ma scuzati ca intervin un pic si stric feng shuiul acestui sir de comentarii, dar ii rog pe cei care baga comentarii aici cu jigniri si mistouri de carciuma falimentara urmatoarele:

    1. sa scrieti cat mai mult, pentru ca placerea mea de a va mark as spam este direct proportionala cu lungimea comentariului vostru

    2. Vezi punctul 1.

  26. Eu nu văd de ce trebuie să alegem dintre cele două… Religia și Internetul pot fi materii opționale, le poți lua pe amândouă, doar una sau niciuna.
    Am însă altă observație: generația nouă s-a născut cu internet de mare viteză acasă, cu Messenger, bloguri, forumuri, Google, Facebook, Youtube și cu smartphone-uri cu internet mobil și touchscreen. Părerea mea este că ei nu au nevoie de lecții despre Internet (și/sau Social Media) pentru că ei știu mai multe decât profesorii lor, oricare ar fi ei. Chiar și decât Chinezu, nu te supăra Cristi că-ți spun… dar copiii de 10-14 ani mănâncă pe pâine Internetul.
    Dacă au ei nevoie de ajutor este în alte direcții legate de Online, și propun câteva: Drept de autor, Viață Privată, Managementul Furiei, Violența verbală și fizică, Drepturile omului și Drepturile copilului etc.
    Iar dacă vrei să fiu mai dur (și mai sincer) noua generație are nevoie să citească mai mult. Dar acesta este un subiect despre care vom mai vorbi, cu altă ocazie.

    1. Exact Florin, nu trebuie sa fie invatati ca YM se deschide apasind pe butonul X, ci consecintele actiunilor pe YM. (tot ma chinui sa gasesc termenul corect pentru asta, dar imi scapa)

      Altfel, impresia mea este ca nea Chinezu asta a folosit religia pe post de momeala pentru comentarii mai acide (putea sa zica in loc de religie, chimie, dar ieseau mai putine comentarii).

      Sau o fi fost olimpic la chimie si io nu stiu :-D

        1. Nu stiu, zau, de ce toata lumea zice de comentarii acide, ca nici alea bazice nu sunt bune, credeti-l pe unul care, dupa ce a „gustat” KOH (hidroxid de potasiu pentru profani), a mancat cu paiul 2 zile si a vorbit de a facut febra la maini :)))
          Revennd la subiect, in chimie nu se baga nimeni, ca acolo si o greseala de typo – gen o liniuta in plus – inseamna un atom de carbon cu 5 valente si deci ai picat la organica. Asa ca religia e mai la indemana, acolo se intampla minuni mai des, la chimie foarte rar si se cheama exceptii :))

  27. Media (Social sau nu) este, totusi, un mediu :) – un mijloc care faciliteaza un scop, nu un scop. Nu cred ca Social Media poate fi ‘materie de studiu’ decit la nivel academic.
    Ca atare, ideal ar fi NU sa se predea Social Media in scoli, ci toate materiile sa fie predate cu ajutorul Social Media. Dar pentru a face asta, profesorii insisi trebuie sa fie utilizatori (calificati?) de Social Media – ceea ce e foarte departe de realitate pentru o majoritate zdrobitoare a acestora.
    Si acest lucru se intimpla nu numai pentru ca acestia nu se descurca sau nu sint interesati, ci pentru ca acestia rareori inteleg principiile care administreaza ‘Noua Era Digitala’ – si, deci, rareori isi inteleg elevii si nevoia lor de a comunica via Social Media. Te nasti ‘bastinas digital’ – si nu poti deveni ‘bastinas digital’ ci, in cel mai bun caz, ‘imigrant digital’.
    Noi (Asociatia Epsilon III din Bucuresti) am incercat sa aruncam un pod peste aceasta crevasa de interpretare cu proiectul DIGITAS (http://epsilon3.info/digitas/) – in cursul produs in acest proiect incepeam tocmai prin a explica de ce tinerii au marsat natural la Social Media (printre multe altele, The Eight Norms Of The Net Generation ale lui Tapscott), si ‘predind’ Social Media dupa ce am implantat aceste premise in capul cursantilor (formatori, profesori). Deci, poate asa, deci :)

  28. Ideea e că se vrea de acolo, de undeva de sus, ( și nu vorbesc neapărat de cineva din interiorul țării, interesele sunt mult mai înalte de atât ) un popor ușor de manipulat.

    Și cum altfel pot realiza asta decât prin educarea unor generații la un nivel nu foarte ridicat sau updatat o dată cu realitatea ?

    Cine e deștept, se ridică și singurel. Dacă mai ai și un pic noroc ( ca elev de liceu/ student ), e posibil să dai de niște profesori open-minded, care, vorba lui Hari, îi cam respinge sistemul. Dar prinzi și tu cât poți de la ei.

    Pe scurt, ne vor proști.

    N-ai educație sexuală în școli, într-o țară în care din 2009 încoace s-au înregistrat 50.000 de mame minore ( atenție ! – înregistrate ! ), în țara în care lipsa cunoștințelor legate de alimentație a propulsat fabulos România pe locul 3 în topul celor mai mulți copii supraponderali din Europa -cu o cifră alarmantă de 40% .. Există ore de nutriție undeva, în vreo școală din țara asta ? Ce să mai zic de Social Media..

    Momentan, la stadiul în care suntem, slavă cerului că avem Social Media ca seminar/curs măcar în câteva facultăți de specialitate. ( vezi FJSC )

  29. Pingback: Social Media la școală

  30. Nu stiu cum este in celelalte licee din Bucuresti,dar la liceul Dimitrie Leonida, liceu cu profil mecanic, se preda Tehnologia informatiei si comunicatiilor. Partea aia de la sfarsit, anume camunicatiile, e extrem de interesanta. Elevii nu numai ca invata sa comunice in mediul virtual, dar inteleg si beneficiile pe care le aduce cu sine o comunicare eficienta in social media. Fac practica direct din conturile lor de Facebook iar pentru partea de bussines, care e foarte probabil sa le foloseasca in viitor, au angajat temporar pe cineva de la o agentie de publicitate.
    Copiii nu sunt superficiali cum s-ar crede, ba dimpotriva, abia asteapta cursurile astea. Dar asta e o exceptie. Nu stiu cati profesori sau directori de scoli vor incuraja asa ceva. Marea lor majoritate considera inutil invatarea social media in scoli.

  31. Predarea notiunilor refeitoare la „Social media” nu doar ca sunt o necesitate, dar pot favoriza metode educationale foarte eficiente axate intr-adevar pe nevoile reale ale elevului in secolul 21. Asa ca orice initiativa in acest sens este bine venita. Problema insa devine extrem de complicata daca ar fi sa o privim din punct de vedere aplicativ si poate fi analizata ca generatoare de probleme mai simple care necesita solutii cum ar fi: 1. Curriculum adecvat; 2. Profesori cu compentele necesare predarii unui astfel de continut; 3. Dotarile necesare din punct de vedere al dispozitivelor electronice cerute de un astfel de continut. Participarea elevilor si motivarea acestora sa dobandesca macar la un nivel minim aceste notiuni este garantata si poate influenta pozitiv rezultatele invatarii la orice alta disciplina de studiu. Deci ce este mai important nu contituie o problema. Desigur, ca cele 3 directii mentionate genereaza o serie intreaga de alte probleme ce ar solicita solutii. De exemplu, ar fi relativ simplu sa concepem competentele ce pot fi dobandite printr-un astfel de curriculum, dar nu prea simplu sa propunem continuturi orientative. Evident nu trebuie sa pierdem din vedere siguranta online si limitele de varsta (de exemplu utilizarea Facebook are ca cerinta de creare a unui account varsta de 13 ani), sau problemele legate de netiquette, dar poate ca astea ar fi principalele motive pentru care initiativa este salutara. Daca tot am inceput cu problema legata de curriculum in prim plan ea genereaza o alta problema si anume modalitatea concreta de integrare efectiva in sistemul educational si nu este simplu cand ai de-a face cu legislatii… Felicitari Cristian!

  32. Este o idee buna, dar care cred ca s-ar aplica, cu succes, momentan, doar in licee cu profil de informatica, iar acolo nu stiu daca ar mai fi nevoie de cursuri, elevii avand un nivel al cunostintele destul de ridicat. Asemenea cursuri ar fi bune in scolile de cartier, in zonele mai rau famate. Asa poate scapam de atatea conturi „pitziponcesti”.

    In alta ordine de idei, am vazut mai demult pe site-ul Bisericii Anglicane din Bucuresti, un fel de indrumar virtual pentru rugaciune zilnica. Vorbesc de un website care ii invita pe credinciosi sa-si creeze un propriu „Spatiu Sacru” (Sacred Space), unde sa se refugieze 10 minute pe zi, un loc unde sa se roage in fata computer-ului si sa trimita felicitari virtuale. Oare pe cand vedem asa ceva si la BOR?

  33. 1) faci o comparatie gresita: religia e diferita pentru fiecare, social media e aceeasi pentru toti…religia are o componenta culturala, social media nu neaparat…
    2) adevarat ca social media e importanta, dar e o mica parte din New Media Technology sau cum vrei sa numesti tehnologiile noi…
    3) de cand pana cand lucruri care tin de branding sa se invete in scoli generale / licee??? Ai vazut tu cursuri de advertising in scoli?
    4) in loc de social media sugerez o digitalizare mai puternica a invatamantului…o refacere a lui din temelii daca vrei….

    1. Ce are religia, componentă culturală? Am trăit s-o aud şi pe asta. Cultura este exclusă automat din religie, este ultimul lucru de care are nevoie religia. Un om culturalizat, intelectualizat, nu mai poate fi religios. Nu, Dan Puric nu este un exemplu. Dan Puric nu este religios, Dan Puric a citit prea târziu Ţuţea şi nu a apucat să asimileze.

  34. Religia ESTE cultura – n-as fi crezut ca tocmai eu sa ma pun in situatia de a pomeni asta :) Dar discutia asta e tare lunga, deoarece cere o definitie a culturii care nu e chiar atit de common sense si o argumentatie care pleaca de acolo. Mai simplu ar fi sa-ti spun sa incerci sa joci Civilization, ca o sa-ti dai seama de acolo cum e cu practicile culturale induse de religii [diferite] :)
    Social Media, fiind ‘media’, sint vehicule pentru practici culturale – ce-i drept, uneori cu un rol major (vezi modul in care anumite SM se instaleaza foarte solid intr-o tara sau intr-un spatiu lingvistic si dau chix in altele).

    1. Din punctul meu de vedere, cultura nu este nici pe departe un „fă asta, aşa spun eu că e bine” şi „crezi asta, aşa spun eu că este bine”. Desigur, nu neg, cândva religia avea o dimensiune culturală. Mă tem că vremurile alea sunt cam îndepărtate, le găsim mai ales prin povestirile lui Creangă. Din punctul meu de vedere, cultura oferă acces la informaţie. Informaţia duce la formarea unor opinii bazate pe realitate, şi nu pe povestiri SF şi impuneri. De aici exclud şi şansa ca un individ culturalizat să fie religios. Poate fi credincios, nu neagă nimeni asta, dar între asta şi religie este o mare diferenţă.

      1. Bogdan, NU discutam in contradictoriu. Tot ce apare nasol despre mine pe Google :> a aparut dupa ce am jucat un rol indirect in campania impotriva icoanelor in salile de clasa :) Nu cred ca orele de religie au ce cauta in scoala. Dar cred ca o materie ca ‘istoria religiilor’ ar fi benefica, poate intr-un context mai larg. Fara legatura cu Eliade sau ceva de genul asta.
        Definitii ale ‘culturii’ sint multe si ele depind de ipoteza de lucru a culturologului cu pricina. Definitria *mea* e „Culture is information capable of affecting individuals’ behavior that they acquire from other members of their species through teaching, imitation, and other forms of social transmission” (Richerson si Boyd). Aici, daca inlocuiesti termenul ‘cultura’ cu ‘religie’ e posibil sa constati ca ea continua sa functioneze. Dar, zau, nu e de conversat despre asta aici :)

  35. Da.Bineinteles ca nu este nevoie de religie in scoli.Social media este bine venita si ar fi si mai bine venita cu o anumita orientare ideologica.

  36. Cred ca problema principala e legata de mindset-ul dascalilor. Cand eram eu prin liceu (relativ recent, acum 6-7 ani) era destul de mult bagatelizat mediul online si sfera informationala care se tot extinde.

    Eu cred ca ar putea fi viabila o astfel de varianta la noi, dar trebuie discutat cu persoane cheie, factori de decizie, care sa inteleaga cum sta treaba. Partial, cred ca au inteles, dat fiind faptul ca la ultimele alegeri, majoritatea (poate chiar toti) candidatilor erau pe Facebook si pe mai multe retele sociale.

    Eu ma bag, daca e sa discut cu profesorii cu care am mai ramas in contact, din liceu. Doar sa discutam mai multe detalii.

  37. Pingback: Chintesenţa zilei: Ce şi câte studii trebuie să ai pentru a fi blogger? • Chinezu

  38. Pingback: BLOGURI Articole pe care le recomand - 28 ianuarie 2013

  39. Pingback: Recomandarile saptamanii din blogosfera | M A N A F U *

  40. Cristi, hai sa o luam punctual.
    „Ce mă pasioneză, în schimb, este răspunsul la întrebarea ce instrument oferă religia pentru viitorul profesional al copiiilor?”
    Scoala nu trebuie sa-ti ofere instrumente care le vei utiliza DOAR in viitorul profesional. Scoala trebuie sa te formeze ca si om in primul rand, sa te integreze in societate, si aici intervine intr-un fel religia. Tu te gandesti la religie si vezi indoctrinare, vezi povesti de adormit copii si e ok, e perceptia ta. Dar hai sa discutam putin de cele 10 porunci. Presupun ca stii ce inseamna contract social. Oare scoala n-ar trebui sa te invete si sa nu dai in cap la oameni pe strada sa nu furi si alte chestii din astea, care vrem nu vrem isi au radacini si in religie?

    Si acum sa trecem la social media. Ce ar trebui mai exact predat in scoli? Ce intelegi tu prin Social Media si la ce ar folosi asta elevilor? Nu zic ca n-ar folosi, am si eu in minte cateva beneficii in a avea un blog de exemplu, dar sunt curios care-i opinia ta vis-a-vis de asta ca in articol n-ai intrat in prea multe detalii.

    Ca o concluzie personala, ultimul lucru de care e nevoie in scoala e social media. Ma refer la ciclu pre-universitar, ca daca vorbim de facultati de specialitate unde sa fie un curs de new media/social media e alta treaba. Miloane de oameni pe social media? Nu, milioane de oameni cu conturi de facebook, unde dau 2 like-uri si 3 share-uri. E o diferenta de nuanta. Ca tu lucrezi in domeniu si ti se pare o idee buna e una, ai prieteni iti castigi painea din asta e normal sa fii pasionat. Dar foarte multi oameni nu sunt, n-o sa fie niciodata si asta probabil ca n-o sa le altereze deloc cursul vietii. Ca sa dau un contra exemplu, cum ar fi io sa fiu pasionat de fertilizarea solului si sa propun introducerea unui curs de „Ingrasaminte” in scoli? Exact, poate ar mai fi 2-3% din populatia tarii interesati da pe restu i-ar durea, pe buna dreptate in paispe. Cam asa e si cu SM in scoli.

  41. Pingback: Chintesenţa zilei: despre siguranţa copiilor pe internet • Chinezu

  42. Pingback: Pana la cursuri de Social Media mai avem niste lucruri de bifat - Dan Pandrea

  43. Pingback: La ce ne foloseşte un manual digital de mediu pentru elevii din şcoala generală? • Chinezu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.

5300 de abonați la newsletterul meu n-au cum să greșească :)

Abonarea este aproape gata!

Mai trebuie doar să îți confirmi adresa de email.

Pentru a completa procesul de abonare te rog să accesezi link-ul din emailul de confirmare pe care l-ai primit.

A apărut o eroare.

Te rog să reîncerci mai târziu.

Dacă problema presistă, te rog să îmi scrii.