08.12.2016

Hai să învăţăm 2.0 împreună: Ce înseamnă un comentariu pertinent pe blog?

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

De când am lansat provocarea cu cei mai activi comentatori pe chinezu.eu şi de când am avertizat că o să lovesc dur în cei cu comentarii gen „fain„, „interesant” sau, după caz, „super” sau „mişto” (apropo, am şters deja vreo 20 de astfel de comentarii, iar pe 2 i-am pus pe lista de spam până revin la sentimente mai bune), am primit câteva întrebări legate de parte de comentarii. Cea mai frecventă este cea din titlu: ce înseamnă un comentariu pertinent?

Veţi spune că este foarte uşor să răspunzi la o astfel de întrebare. Cei care spuneţi asta chiar vă invit să o spuneţi. Veţi spune că este evident ce înseamnă un comentariu pertinent. Cei care spuneţi asta chiar vă invit să o spuneţi. Veţi spune că fiecare e liber să decidă ce înseamnă comentariu pertinent pe blogul lui. Aici categoric vă dau dreptate :))

Şi cum libertatea de a face ce vrei pe blog este perfect egala cu asumarea acestei libertăţi (dacă înţelegeţi ce vreau să zic…), uite că abuzez abrupt de această libertate pentru a încerca să dau o definiţie a comentariului pertinent. Sigur că vă rog să mă ajutaţi, să completaţi, să combateţi şi să veniţi cu necesare adăugiri, dacă le consideraţi necesare. Eu mă risc să încerc o definiţie.

Un comentariu pertinent pe un blog este acea sintagmă, propoziţie, frază sau construcţie de fraze, postată în câmpul de comentarii al unui blog de un cititor şi care se referă la topicul dezbătut în postare la care respectivul cititor comentează şi/sau care aduce plus valoare respectivei postări, respectând politica de comentarii a blogului (dacă aceasta există) şi regulile de minim bun simţ în ceea ce priveşte exprimarea, precum şi regula privind oferirea de dovezi atunci când se aduce o acuzaţie.

Poate că e un pic mai lungă definiţia asta, poate că e cam tehnică, dar atât m-a dus pe mine capul în acest moment. Tocmai de aceea, pentru că ştiu din plin că deşteptăciunea 2.0 nu s-a terminat fix lângă tastatura mea, vă invit să vă daţi cu părerea. Pentru a învţa împreună. Căci aşa este cel mai fain :)

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Cine mai intră în blogroll la mine? Astăzi: Cristian Florea

Cum adică nu aveţi ce scrie pe blog? Aveţi prietenii!

57 comentarii

  1. joi, 10 ianuarie 2013, 08:49

    Decat un lucru mi se pare cam neclar, ca sa ma exprim neaos! ,,si care aduce un plus de valoare respectivei postari”. Asta cu valoarea e subiectiva, poate ca in mintea comentatorului plusul de valoare e imbadubitabil. In acelasi timp se poate ca pentru autorul postarii sa fie inca un ceva caldut banal. Deci cum ramane? Dar oricum, nu suna ciudat comentariu pertinent pe blog? NU stiu, dar cand spun blog mie imi miroase a libertate, a rasarit de lume. Oi fi eu mai romanticos! Nu stiu, i-as spune doar comentariu corect…mai departe, dupa cum ai spus, intervine si libertatea autorului de a ingradi sau ajusta libertatea comentatorului pe propriul taram 2.0.

    Thumb up 0 Thumb down 1

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 08:52

      Bre, pai de ce crezi ca sectiunea se intituleaza „sa invatam impreuna”? Tocmai pentru ca eu nu stiu exact care este faza si intreb :) Eu am incercat o definitie, hai sa o cizelam si sa o luam la pila pana iese ceva comestibil 2.0 :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 10 ianuarie 2013, 09:25

        Asa as ajusta-o eu…
        Un comentariu pertinent pe un blog este acea sintagmă, propoziţie, frază sau construcţie de fraze, postată în câmpul de comentarii al unui blog de un cititor şi care se referă la topicul dezbătut în postare la care respectivul cititor comentează, care respecta politica de comentarii a blogului (dacă aceasta există), care este corecta din punct de vedere gramatical in limba in care se poarta discutia (pentru mine este foarte important, aspectul acesta). Autoriul comentariului isi asuma responsabilitatea celor afirmate si se angajeaza sa raspunda (sub orice aspect, chiar si juridic) pentru veridicitatea informatiilor postate.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
        • joi, 10 ianuarie 2013, 09:29

          Buna completarea asta cu responsabilitate, foarte buna.
          Vezi, Semanticus, dadal a adus plus valoare cu completarea asta, nu bani. Sau, cine stie, poate mi-a completat un cec si nu stiu eu…

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
          • joi, 10 ianuarie 2013, 09:59

            Nu stiu daca este responsabil sa promovezi cu premii materiale cel mai activ comentator si, in acelasi timp, declarativ, sa bati moneda pe pertinenta comentariilor.

            Thumb up 0 Thumb down 0

            Răspunde
            • joi, 10 ianuarie 2013, 10:03

              Dupa cum ziceam, fiecare face cum crede ca e mai bine pentru el. Unora le iese, altora nu. Pe barba lor. Si, ca sa merg pe sistemul tau de gandire, pe banii lor.

              Thumb up 0 Thumb down 0

              Răspunde
  2. joi, 10 ianuarie 2013, 09:14

    Si eu tot cu ”plus valoarea”. Adica aduce bani blogului ? Nu ? Adica un comentariu pertinent este cel care poate fi tradus in bani.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 09:22

      Plus valoare inseamna ca aduci informatie suplimentara, ca interpretezi intr-o anumita cheie ce s-a scris in postarea cu pricina, ca faci trimitere la niste resurse care sa lumineze si mai tare cititorul.
      Chiar nu inteleg de ce intelegeti ca vorbim doar de bani, zau daca inteleg. Adica, ma rog, am eu o terorie, dar, conform spuselor tale, nu aduce plus valoare pentru ca nu face bani.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 10 ianuarie 2013, 09:35

        Sunt si bloguri care prefera regula minima a respectarii bunului simt, fara sa ceara comentatorilor substanta și stil. Deci nu vad de ce nu ai discuta si despre relatia dintre bani si comentarii.
        Un comentariu expert costa si el, mai precis ar trebui sa te coste, de ce sa nu discutam deschis? Ce faci tu ? ai introdus sistemul ”cel mai activ comentator”. Booon !
        De ce nu ai introdus sistemul ”cel mai pertient comentator” ? hehehee Ai sesizat diferenta sper.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
        • joi, 10 ianuarie 2013, 09:38

          Raspunsul la intrebarea ta este unul foarte simplu: pentru ca asa am vrut eu. Stii doar ca fiecare doarme cum isi asterne. Si unii dorm mai bine, altii nu dorm deloc. Unii nu dorm de grija somnului altora. Dar asta este, desigur, alta poveste. Ai sesizat diferenta, sper :D

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
          • joi, 10 ianuarie 2013, 09:43

            Comentariul tau nu se califica la defintia de mai sus, nu se refera la topicul dezbatut si nu este pertinent pentru ca generalizezi fara sa aduci dovezi clare de insomnii cronice certificate medical. :) :)

            Thumb up 0 Thumb down 0

            Răspunde
  3. bobo
    joi, 10 ianuarie 2013, 09:25

    În penultimul rând ați mancat un ă, în expresia a învăța împreună.
    Părerea mea este că fiecare are comentatorii pe care îi merită.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 09:30

      Multumesc de atentionare, dar nu schimb nimic! Sa vada comentatorii pe care ii merit ca nu ii merit :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • bobo
        joi, 10 ianuarie 2013, 09:38

        Dar Dvs. nu trebuie să vă raliați la părerea mea. Eu îmi aplic regulile doar mie.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 09:37

      Ia puneţi dumnevoastră căciuliţa aferentă la  din „mâncat”, după care adăugaţi ghilimelele aferente la „a învăţa împreună”, căci este o expresie pe care o citaţi şi dacă tot facem pe gramaticus poate că e bine să şi ştim ceva despre asta. Aţi văzut că nu aveţi dreptate şi că uneori un blog are şi comentatorii pe care NU îi merită?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • bobo
        joi, 10 ianuarie 2013, 09:41

        Eu cred în bun simț. Asta e părerea mea vis-a-vis de comentarea pe un blog. Pentru mine nu este necesară o definiție a unui comentariu pe un blog.
        Și, precum am răspuns d-lui Chinezu, nu cred că toată lumea trebuie să se ralieze la părerile mele.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
        • joi, 10 ianuarie 2013, 09:44

          Eu cred că bunul simţ trebuia să-l facă pe un individ să se manifeste ca specialist doar în clipa când chiar are de ce să facă asta. A face pe Alexandru Graur când suntem departe de a fi perfecţi mi se pare prima calitate de care dă dovadă românul: aceea de a sta cu coada pe sus, fiind mort de beat pe caldarâmul intelectului.

          Thumb up 0 Thumb down 0

          Răspunde
          • bobo
            joi, 10 ianuarie 2013, 10:27

            De exemplu simtul umorului mi se pare foarte important atunci cand comentezi, dar in acest caz nu am avut simtul umorului.

            Thumb up 0 Thumb down 0

            Răspunde
  4. joi, 10 ianuarie 2013, 09:32

    Eu aş condesa definiţia definiţia ta in două idei. Plus valoare şi on topic. Din punctul meu de vedere la asta se rezump în mare, un comentariu pertinent.

    Dezbaterea poate fi destuld e amplă, pentru că pertinent poate însemna şi un comentariu de tipul „sunt / nu sunt de acord cu tine” argumentativ. În 2,0 este ca în viaţă. Argumentezi sau eşti călcat în picioare :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 10:30

      Corect, precizarea cu „on topic” ar trebui prinsa intr-o definitie generala.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  5. joi, 10 ianuarie 2013, 10:24

    mie mi se pare natural sa stii deja ce e un comentariu pertinent, asa ca citind ce si scris aici mi s-a parut ca ai descris cum se foloseste un chibrit si ce rost are el :)) Mda, azi sunt smart-ass:))

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 10:26

      Asa cum tie ti se pare natural, asa si celor care comenteaza cu „fain” sau „misto” li se pare pertinet si natural comentariul lor :)) Aia e problema cu „mi se pare”, ca fiecaruie i se pare cum ii pica freza intr-o parte sau alta :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 10 ianuarie 2013, 11:04

        Cristi, pertinent este ceea ce consideri tu pertinent, pentru ca suntem la tine pe blog, e atat de simplu. Stiu ca suna bizar, dar e ca atunci cand esti de acord cu termenii si conditiile. Nu esti de acord, nu cumperi, esti, te supui lor :)

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  6. joi, 10 ianuarie 2013, 11:10

    uite o alta idee…nu stiu cum sa incadrez intrebarea, daca e pertinent? daca e de bun simt? de bun augur? deontologic :) sa comentezi pe un blog cu adresare directa la comentariile altora? Sau lasam detinatorului misiunea de a raspunde la cei care i se adreseaza. Presupunand ca este on topic, e ok sa angajam discutii cu alti comentatori pe postul cuiva?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. joi, 10 ianuarie 2013, 11:45

    Până la urmă, „pertinent” sau „ce aduce plusvaloare” unei postări este ceva cât se poate de subiectiv. Ceea ce ţie ţi se poate părea pertinent, mie mi se poate părea total deplasat, ceea ce ţie ţi se poate părea că aduce acea plusvaloare, poate că mie mi se pare că nu aduce absolut nimic. Într-un final, cititorii şi comentatorii de pe blog îi ai aşa cum îi „creşti” şi fiecare ajunge să şi-i merite pe ai lui.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:13

      Evident ca totul este subiectiv. Si asa trebuie sa fie pe blog. Doar ca mie imi place tare discutia asta. Chiar cred ca daca discutam ne facem o ideea mai clara despre ce intelegem fiecare dintre noi ca inseamna subiectivitatea noastra :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 10 ianuarie 2013, 15:41

        Foarte interesant punct de vedere. Poate trece neobservat, dar ar fi pacat. Este tare interesanta discutia despre subiectivism. Subiectiv vorbind :)

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  8. joi, 10 ianuarie 2013, 11:54

    personal , raman la parerea ca decat sa spun pe un blog cuvinte de genu ”fain” sau ”super ” sau oricare alte cuvinte de genul acesta fara semnificatie mai bine ma abtin , sincer nu ma intereseaza cei cativa posibil cititori pe care i-ar putea aduce un comentariu . Sunt de parere ca un comentariu oferit pe un blog trebuie sa fie un punct de vedere semnificativ spus in legatura cu tema articolului citit,sa aduca eventual date noi despre ce e scris in articol , sa critice sau sa sustina cu argumente tema aleasa, bineinteles sustin bunul simt asa ca un comentariu cu jigniri mi se pare lipsa de respect . Pentru un comentariu sa fie facut asa cum trebuie si sa indeplineasca anumite criterii cred ca si articolul citit trebuie sa fie de calitate(dupa gusturile fiecaruia) si sa merite un comentariu , poate de aceea eu nu prea comentez prea multe bloguri :)

    Thumb up 1 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:14

      Merci pentru comentariu, vine la fix pentru a explica formularea mea cu „plusvaloarea” :) Caci despre asta este vorba, sa aduci o completare, ceva in plus cu un comentariu. Chiar daca acel plus inseamna, de multe ori, ca faci lumea sa rada :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  9. joi, 10 ianuarie 2013, 12:26

    Sa-ti zic ce mi-a zis o tanara bloggerita acum vreo 2 luni. Legata de comentariile scurte gen LOL, BRAVO, CORECT etc.

    Citez din memorie: „pe blog pot sa dau like unei postari, ceea ce fac. dar nu pot da like unui comentariu. asa ca intr-un fel trebuie sa spun ca-s de acord cu acel comentariu. fac rau spunand BRAVO, DE ACORD CU TINE, referindu-ma strict la un comentariu?”.

    Astept parerea ta, eu i-am dat dreptate. Am zis doar sa nu abuzeze de asa ceva. Dar pe fond are dreptate. Ce zici?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:28

      Mie mi se pare o abureala argumentul asta :)) Si nu il accept. Drept pentru care o sa sterg astfel de comentarii, iar daca se repeta treaba il bag la spam pe autor.
      Inca o data zic: fiecare e liber sa doarma cum isi asterne. Daca tie ti se pare ok sa acepti explicatii de astea, baga mare. Eu nu servesc, merci :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:29

      eu cred ca daca se da acel comentariu scurt gen bravo ca raspuns unui alt comentariu e ok , adica se intelege ca apreciezi comentariul , dar nu sa fie dat ca si raspuns la articol , ma bag si eu in seama chiat ca stiu ca nu pe mine m-ai intrebat :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  10. joi, 10 ianuarie 2013, 12:28

    In timp ce altii se confrunta cu nume gen adidasi, telefoane, cadou – tu discuti despre comentarii pertinente. Asta se numeste evolutie.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:29

      Sa stii ca nu am nici o problema daca postezi ca „adidasi”, „telefoane” sau „cadou” atata vreme cat bagi comentarii pertinente. Chiar nici una :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  11. joi, 10 ianuarie 2013, 12:44

    Ce ştiu eu de la tovarăşii dinafara graniţelor României, care deţin bloguri şi le deţin bine, un comentariu pertinent are cel puţin 100 words (cuvinte). Asta înseamnă că un comentariu ar trebui să aibă o structură şi el. Sugestii:
    1) Corect Gramatical;
    2) Dacă e prea lung, să fie lizibil şi aerisit (paragraf 1, 2, 3; Idei grupate; Explicaţii; Bullet points & numbers);
    3) Să fie la obiect. Chiar dacă uneori faci trimiteri către un alt blogger, un alt site sau un alt subiect, comentatorul să revină cât de repede posibil la subiectul dezbaterii;
    4) Să implice un ton respectabil şi de bun simţ. Nu te cerţi ca la uşa cortului, fiecare are dreptul la opinie, chiar dacă mulţi poate au înţeles greşit mesajul;
    5) Contribuţia unui comentariu nu este doar în materie de cantitate şi calitate. Un comentariu ar trebui să “engage” cititorii în arta conversaţiei, în discuţie;
    6) Follow-up: mai verifici şi tu măcar pe ziua respectivă dacă lumea ţi-a răspuns comentariului (şi nu verifici musai dacă bloggerul te-a băgat în seamă, ci dacă ceilalţi cititori sau comentatori au completări, obiecţii, păreri la ceea ce ai împărtăşit).
    Şi gata, mă opresc că vorba multă, sărăcia omului.
    p.s. Comentariul ăsta are peste 200 de cuvinte. *smiley face*

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:57

      Cam scurt comentariul, dar hai ca il accept… :)) Foarte bune precizari, sa traiesti, sa infloresti si tot mai fain sa blogeresti :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  12. joi, 10 ianuarie 2013, 12:48

    Eu as sugera sa o faci mult mai concisa (sau eventual sa ai o varianta mai scurta) pt ca pe web frazele mai lungi de 3 rinduri tind sa nu fie citite.

    Deci as putea propune, sumarinzind propunerea initiala:

    „Un comentariu pertinent pe blog este orice interventie pe subiectul dezbatut, care aduce plus valoare dezbaterii/insemnarii si respecta regulile de minim bun simt.”

    Nota: politica de comentarii este de obicei interpretarea regulilor de bun simt de autorul blogului, de aceea nu cred ca este nevoie de mentionarea sa explicita.

    Sper ca ajuta
    Bogdan

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 12:59

      Mda… Sa imi aduci aminte sa dau o bere cand ne vedem. Nu o sa admit ca este pentru excelenta sintetizare a definitie pe care ai facut-o, ci pentru ca asa sunt darnic eu din fire :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • joi, 10 ianuarie 2013, 14:39

        Ok, asta e a 2-a (virtuala) pe care o primesc pe blogul tau :-)
        Cred ca ar trebui deja sa-l clasifici intr-un criteriu de valoare al comentariilor :-P

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  13. joi, 10 ianuarie 2013, 13:26

    Mie pertinent mi se pare inclusiv sa fie comentariu, nu un roman. Daca mai este scris si cu majuscule in exces m-a pierdut definitiv. Pertinent mi se pare un comentariu din care rezulta ca a citit articolul inainte. Nu mai zic de limbaj decent si de corectitudine gramaticala.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  14. joi, 10 ianuarie 2013, 13:58

    Iti dai seama ca eu vreau sa castig luna asta, si cum sunt vorbaret din fire o sa tot bag comentarii dastea cat un articol sa te plictisesti pana termini de citit.

    Nici nu stiu ce castig ca citesc asa pe rapid articolele in goana mea nebuna pe internet dar iti dai seama ca am destula experienta incat sa zic lucruri interesante fara sa zic nimic si sa nu iti dai seama ca nu e un comentariu pertinent. (doua negati in aceasi propozitie… hmm… te prinzi tu ce am vrut sa zic)

    Uite asta de mai sus e un fel de comentariu care nu zice mai nimic. :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 11 ianuarie 2013, 08:57

      Mah, kaotik asacum esti, ai fi in stare sa tragi pentru titlu, cum ar veni :)) Succes iti doresc, dar sa stii ca ai niste competitori foarte, foarte duri, adevarati Messi ai comentariilor :D

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  15. joi, 10 ianuarie 2013, 14:31

    Din 2006 si pana acum am reusit sa adun 3 prieteni care imi sunt aproape si acum si pe care i-am cunoscut pornind de la COMENTARIU pe blogul lor! Spuneti voi ca nu e fain?!?

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 11 ianuarie 2013, 08:58

      Asta este splendid! Asa suntem si noi, gasca din DreamTeamRO.net. Blogurile ne-au adus impreuna si a iesit o prietenie minunata :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  16. joi, 10 ianuarie 2013, 14:44

    mie unul mi se pare foarte buna „definitia” exprimata de Chinezu, iar unu lucru care ma va face sa plac si mai mult acest blog, va fi reprezentat de calitatea comentatorilor si respectiv a comentariilor ! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  17. joi, 10 ianuarie 2013, 16:19

    Daca am iesit pe primul loc anul trecut, la bombanit pe acest blog, acum pot sa bag asa vreo suta doua de comentarii monosilabice fara sa risc intrarea triumfala in spam ? :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 10 ianuarie 2013, 17:44

      Vezi ca luna asta e randul meu sa ies in fața :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
    • vineri, 11 ianuarie 2013, 08:38

      Sefu, aici e ca la fotbal. Azi esti pe locul I, maine te scot astia din competitie definitiv :)) Asa ca te rog sa nu imi dai motive sa o bag pe aia cu Dalea la puscarie =))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  18. joi, 10 ianuarie 2013, 16:34

    As adauga ca un comentariu trebuie sa invite la dezbatere, le ador pe cele care genereaza schimb de replici (civilizate, normal) referitoare la subiectul articolului.
    Cred ca de-aici plusurile de valoare.
    Pentru cei care vor sa adauge doar „Fain”, ori „de acord”, s-a inventat butonul de like. N-ar fi rau sa stea langa „Trimite”, poate ii scuteste de un efort.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  19. joi, 10 ianuarie 2013, 18:01

    Comentariile pertinente sunt clar on-topic. Când aud pertinent mă gândesc și la argumentarea unei afirmații, nu vii pe blog la om, îi spui că e greșit ce spune el și pleci.

    Cu toate astea sunt 2 categorii de cititori:
    Consumatori: vin, citesc, dau un like și pleacă
    Cititori activi: își spun părerea, generează discuții

    Cei care pur și simplu nu au prea multe de spus nu vor spune decât „mulțumesc, interesant articol, m-a ajutat” sau „o să te citesc de acum încolo”.

    Comentariile care aduc plus valoare sunt condiționate și de articol. De exemplu în acest articol ai cerut o părere, ai vrut să afli ceva, ai îndemnat lumea să comenteze și cititorii au făcut-o. Un astfel de articol nu poate avea un comentariu… „super, bravo!”

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  20. Maia Blaj
    vineri, 11 ianuarie 2013, 01:49

    Chinezule, un comentariu „bun” pe blog, este atunci cand bati campii cu dragalasenie pe orice tema.
    va omorati cu tot felul de definitii, una mai docta decat alta.
    Pana la urma blogul este o chestie de suflet si nu neaparat de informare. Poate ceva din ce postezi tu sau comenteaza cineva, imi inspira mie O „bula” verbala „poetica” – adica sa bat campii de exemplu despre orizont…si cum ajungi sau nu ajungi la el.
    Nu incercati sa „profesionalizati” LIBERTATEA!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • vineri, 11 ianuarie 2013, 10:39

      Superb spus Maia „Nu incercati sa “profesionalizati” LIBERTATEA!”
      Intr-adevar scrisul pe blogul si comentariile de pe celelate bloguri pe care le urmarim, reprezinta esenta LIBERTATII noii ere!

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • vineri, 11 ianuarie 2013, 10:43

        Teoretic aveti dreptate. Doar ca tin mortis sa precizez ca libertatea este ca berea, depinde cata consumi. Caci atunci cand prin liberate intelegi sa ti-o bagi prin toate neamurile si sa spurci si injuri, pe undeva imi permiteti sa nu fiu de acord cu „poezia” pe care o propuneti. Decat, desigur, la nivel teoretic, cum spuneam.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  21. marți, 15 ianuarie 2013, 12:53

    […] oare ce ar trebui un blogger sa faca pentru a obtine comentarii calitative (acel tip de comentarii care cresc valoarea unui articol), trebuie sa-si schimbe stilul de […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  22. marți, 26 martie 2013, 18:31

    Oare de ce ma faci sa-mi schimb impresia in ce te priveste. In primul rand vad ca te repeti de patru ori in doua fraze identice si in mai putin de trei randuri: „Cei care spuneţi asta chiar vă invit să o spuneţi”. In al 8-lea rand vad „ca te risti”. Pentru ca tot cautai o sintagma, sa ne reamintim ca „a risca” nu este un verb reflexiv. Ia sa vedem: a se teme, a se preta, a se zbate, a se risca…ntz, nu merge la naiba!…
    Pentru cei care nu stiu ce inseamna un comentariu pertinent, poti sa il dai ca exemplu pe acesta, al meu :)
    In rest apreciez blogul tau ca fiind fain, interesant, super si misto, toate separate cat si in acelasi timp, lucru pentru care si se afla in blogroll-ul meu, de mult timp. Acum nah, asta e, m-am riscat sa-mi dau cu parerea si stiu ca o sa ajung in lista ta de spam, pana ajung la „sentimente mai bune”
    Atata iti trebe! Te risti sa nu mai ai parte de comentarii asa faine si pertinente :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  23. sâmbătă, 15 iunie 2013, 23:36

    In acelasi timp se poate ca pentru autorul postarii sa fie inca un ceva caldut banal. Deci nu vad de ce nu ai discuta si despre relatia dintre bani si comentarii. Stii doar ca fiecare doarme cum isi asterne. Unii nu dorm de grija somnului altora. Doar ca mie imi place tare discutia asta. Este tare interesanta discutia despre subiectivism. dar nu pot da like unui comentariu. Am zis doar sa nu abuzeze de asa ceva. Pertinent mi se pare un comentariu din care rezulta ca a citit articolul inainte. Nu mai zic de limbaj decent si de corectitudine gramaticala.Hope you like my post on dictoo.eu today.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  24. sâmbătă, 21 septembrie 2013, 14:35

    Daca nu citesti pana la capat un articol, esti pe langa subiect,vrei sa te afli doar in seama, ei bine , pentru mine , acest gen de comentariu nu este unul pertinent… Parerea mea…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *