09.12.2016

Sfaturile miliardarului Radu Enache către cei care vor să facă nişte milioane

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Radu Enache, şeful cel mare de la lanţul hotelier Continental, prezent la Zilele Biz, ne zice câte ceva. Spicuiesc câte ceva pentru voi.

– „mi-ar fi plăcut să văd cele două coaliţii politice să vină să ne spună, în deschiderea conferinţei, care sunt soluţiile pe care le propun ei pentru ieşirea din criză, din acest ocean al prostiei în care înnotăm toţi”.

– 9,6 mld de lei în 2011 a fost cifra de afaceri a turismului românesc, adică ceva gen 1,5% din PIB

– 236.000 de angajaţi în turism, 2,8% din total forţa de muncă pe România

– 1,266 milioane turişti străini au vizitat România în 2011, generând un venit de 7 miliarde de lei.

– numărul de turişti a crescut, doar că sunt mulţi români care circulă mai mult prin ţară, nu că sunt turişti străini. Plus că românii cheltuies mai puţini bani decât străinii, fireşte…

Recomandările lui Radu Enache pentru antreprenori:

– vânzări, vânzări, vânzări

– eliminaţi orice nu vă aduce profit

– orice cheltuială care creşte trebuie să o aveţi continuu sub lupă

– toate costurile care nu au nici o legătură cu veniturile trebuie scăzute

– angajaţi personalul cel mai bun, aceşti oameni vă garantează foarte multă supravieţuire

– restructuraţi-vă datoriile

– rezistă, va fi şi mai rău

Alte chestiuni spuse de Radu Enache:

– impredictibilitate a atins cel mai mare nivel, este foarte greu să îţi faci nişte planuri

– antreprenorul român este precum Gulliver, cel care trage toate corăbiile după el

– antreprenorul român este cel care trebuie să rezolve orice şi începe să nu mai poată să acorde atenţia pe care trebuie să o acorde creativităţii, invenţiei şi asta este un păcat…

– în Bucureşti nu există un centru de informare turistică, nu există o hartă a monumentelelor, cum poţi să aduci turişti în Bucureşti şi să nu ştii ce să le arăţi?

– lipsa de strategie naţională în domeniul turismului este una crasă

– orice fel de turism este binevenit atâta vreme cât există (asta apropo de nu ştiu e a zis Rau Mazăre că România ar trebui să facă turism al cluburilor de noapte)

– unii antreprenori au investit in turism doar pe criterii imobiliare, iar acum se trezesc că nu ştiu să gestioneze acest business

– lanţurile internaţionale sunt prezente în România doar ca manageri, nu ca deţinători de baze materiale

– întreaga industrie a turismului este sub presiune, turiştii străini sunt din ce în ce mai puţini, aşa că toată lumea vrea să facă doar profit, restul nu mai contează; turiştii nu vin la hoteluri pentru stele, ci pentru preţ

– de aia se şi ajunge la muncă la negru, pentru că nu poţi să îţi acoperi cheltuielile, aşa că bagi vreo 4 sau 5 camere la negru

– munca la negru şi munca la gri în turism au dimensiuni foarte mari şi asta nu este bine pentru industrie

– industria turismului devine din ce în ce mai locală, deci acum ar fi momentul să facem investiţii în branduri turistice

Şi poza de rigoare, ca să fiţi siguri că am fost aici, nu că m-am uitat pe net :))

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Învăţăturile Anetei Bogdan pentru toţi cei care vor să asculte…

Ce părere are Florin Talpeş de la Bitdefender despre expansiunea unui brand

Un comentariu

  1. luni, 12 noiembrie 2012, 22:27

    […] peste noapte. Ceea ce am găsit azi este un articol pe blogul lui chinezu. În acest articol un domn pe nume Radu Enache vorbește despre câteva chestii banale, dar care fac diferența dintre […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *