03.12.2016

Ce fac antreprenorii în perioada de criză. Sau ce spun că fac…

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Preambul
O recomand pe Adina Vlad de la Unlock când vreţi să aveţi un speaker foarte bun la eveniment. Am fis două motive mari şi late să zic asta: e foarte profi pe meseria ei de sociolog aplicat, ca să zic aşa şi 2. e foarte bun speaker, din categoria celor care ştiu cum să arate că este deştept, nu doar să fie deştept şi atât :D

Să începem (un fel de live blogging)
Sunt la Zilele Biz (unde e full house, cum se întâmplă, îndeobşte, la evenimentele organizate de simpaticii de la Revista Biz, trăi-le-ar năravul :D), un eveniment maraton de 5 zile. Astăzi este Ziua Curajului, adică antreprenori care au avut ce au trebuit să aibă ca să nu fie nevoiţi să cu le aibă :)) Adina prezintă un studiu despre cum au reuşit antreprenorii să facă faţă crizei. Mai jos punctez şi eu câteva info. Aşa, să rămână.

– s-au realizat interviuri cu 20 de antreprenori de businessuri echilibrate (adică fără probleme financiare şi de astea), înfiinţate între 2000 şi 2012

– majoritatea antreprenorilor nu au folosit cuvântul „criză”. Mulţi vorbesc despre criză în termeni de oportunitate.

– „prudenţa financiară” a fost pe buzele tuturor antreprenorilor. Faină asta cu perioada de criză care i-a  făcut pe manageri să devină mai apropiaţi de contabilii lor :))

– „trierea valorilor” – adică în criză se vede cine este manager de management adevărat şi cine este doar pe carte de vizită :D

– au fost identificate 4 strategii de raportare la criză, adică 4 tipuri de antreprenori:

  • 1. Vizionarist (anticipează, planifică, gândeşte pe termen lung)
  • 2. Profesionist (se instruieşte continuu, evoluează şi se diferenţiază profesional)
  • 3. Versatil (adaptează sau schimbă permanent businessul)
  • 4. Intuitiv (a deschis un business pe timp de criză pe o idee nouă, originală)

– lucruri pe care le au în comun aceşti antreprenori – nu au oprit investiţiile. În plus, toţi au băgat mare pe faza cu eficientizarea activităţii, inclusiv la nivel de monitorizat angajaţi. Au investit mult în instruire şi în training. S-au implicat mai mult, chiar la nivel de coborât între angajaţi şi muncit cot la cot cu ei. Interesant că au creat anumite alianţe profesionale. Aceşti antreprenori au dezvoltat o mare toleranţă la eşec.

– cât de compatibili sunt antreprenorii români cu specificul culturii în care trăiesc? Vedeţi ce şi cum dacă daţi click pe comparaţia de mai jos. Plus o concluzie generală: se pare că în România cultura antreprenorială se cam opune culturii naţionale

– „Ei sunt ce care ne fac bine cu forţa„, zice Adina Vlad despre acei antreprenori care, în ciuda unei Românii care nu prea îi vrea, aleg să stea în România şi să facă afaceri aici. True :)

Hai să dau şi o poză – făcută cu iPhonele din dotare – cu prezentarea Adinei, să nu ziceţi că nu am fost aici :)) Observaţi câta construcţia semantico-poliesterică cu „Biz” se iţeşte în fundal :D

Întrebare din sală: care sunt cele mai mari defecte ale antreprenorilor? Adina răspunde: gândirea strategică pe termen lung e pe primul loc la minusuri. Apoi mai zice de lipsa obiectivelor de business şi de faptul că unii dintre ei nu ştiu să facă bugete şi nu prea îşi ştiu cifra de afaceri dacă îi iei repede… O altă lipsă este faptul că nu reuşesc să se unească şi să bage cărbuni pe foc împreună pentru ceea ce Adina numeşte „forţa antreprenorială” din România.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

În momentul în care nu credem în cineva sau ceva, atunci s-a terminat…

Învăţăturile Anetei Bogdan pentru toţi cei care vor să asculte…

2 comentarii

  1. luni, 12 noiembrie 2012, 11:57

    Uneori mi-e ciuda ca nu stau in Bucale :)) Dar,doar uneori..

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *