02.12.2016

Nu avem ce să aşteptăm de la alţii. O să murim frustraţi dacă nu acţionam. Acum!

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

În mod normal, când mai fac un interviu pe acilea pe chinezu.eu, fac o introducere intervievatului. Dar acum chiar nu este cazul. Pentru că mi-e greu să cred că nu o ştiţi pe Marta Uşurelu, redactor şef Revista Biz. Ok, nu o ştiţi. Dar puteţi să înţelegeţi cum gândeşti din rândurile mai jos. În care vorbeşte exact aşa cum este ea, dintr-o bucată. Mai spun doar că o apreciez teribil pentru ce face. Dar presupun că asta ştiaţi deja :)

Cristian China-Birta: De ce te incapatanezi sa (te) promovezi in social media? Este chestiune de strategie sau/si de corazon?
Marta Uşurelu: Imi place asa mult cum pui tu intrebarile! :D Pot sa spun ca la inceput a fost o chestiune de strategie dar sincer, cred ca se vede deja, blogosfera este de multa vreme pentru echipa Biz o mare chestiune de corazon! Este ceva firesc sa impartasim ce facem si ce avem de spus cu cei care sunt mereu langa noi, ne aud, ne felicita sau ne atrag atentia cand o luam pe carari gresite. Comunicarea nu mai este ce-a fost. Cine nu a inteles acest mic amanunt, a pierdut deja lupta. Iar pentru noi, ori de cate ori avem ceva de spus, canalele social media sunt primul gand.

Vreau sa stiu parerea ta despre aberatia (ma scuzi, nu vreau sa te influentez) cu online-ul omoara printul.
Este vorba tot despre evolutie. Este normal in zilele in care traim sa vrei totul acum, repede! Este logic sa devina sau sa tinda sa devina totul online. Trecerea printului in online este fireasca si normala. Ceea ce omoara de fapt printul este lipsa de educatie. Ignoranta oamenilor care prefera sa faca orice altceva decat sa citeasca. Iar daca este sa vorbim despre presa scrisa, este cu atat mai greu de supravietuit in Romania la acest capitol. Pe noi, spre exemplu, online-ul ne-a ajutat sa ajungem cu articolele noastre la oameni la care intr-un orice alt mod nu am fi ajuns.

Cum se face ca ati reusit nu doar sa nu omorati Revista Biz, dar chiar sa o faceti sa mearga cu motoarele duduind in conditiile in care altii au inchis sandramaua de multa vreme? Exista un secret sau care este faza?
Cand am preluat revista era moarta si ingropata de mult in mintea multor dintre cititorii sau concurentii nostri. Nu ne-a dat nimeni sanse dar, iata, in doar trei ani, am reusit sa crestem Biz-ul si sa-l facem un „boutique de creatie de afaceri ” cum ni se spune mai nou. Am dat viata unei reviste de afaceri la propriu prin alegerea subiectelor, a invitatilor, prin scriitura si prin proiectele speciale de care, lasand modestia la o parte, toata lumea a auzit. In print, in domeniul revistelor de afaceri, Biz este singura revista care a „duduit” ca o locomotiva. Care cu fiecare proiect, cu fiecare numar a demonstrat ca jurnalistii pot fi mandri de munca lor. Ca o revista de afaceri poate fi mai mult decat un obiect. Este o comunitate. Iar spiritul Biz este mai mult decat recunoscut!

Recent ati implinit 10 editii de SMS? O sa continuati proiectul asta sau credeti ca ati spus ce aveati de spus?
Noi cand pornim la drum, pornim! Nu ne razgandim! Stii doar. Toata lumea era sceptica la gandul ca vom face evenimente de social media. Mai mult, ca vom face aceste evenimente in tara. Si, asa cum bine stii, este greu mereu cand vrei sa pornesti ceva nou. Mai ales atunci cand vrei sa demonstrezi ceva. Iar ca toti scepticii sa ajunga sa admita ca s-au inselat este nevoie de adevarate victorii. Fiecare summit, oras dupa oras, Timisoara, Cluj, Iasi, Sibiu, Brasov, au avut un cuvant de spus iar fenomenul social media s-a adeverit a fi unul real. Si reactiile oamenilor sunt pe masura. Astazi majoritatea companiilor fac sau aspira sa faca social media. Nu putem sa ne oprim acum, nu?

Voi v-ati facut un brand de revista activa si implicata. Cat de importanta a fost componenta de organizat evenimente din acest punct de vedere?
Ah, evenimentele. Un subiect atat de sensibil… Toata lumea face evenimente. Si crede ca face evenimente bune. Piata este insa saturata si cred ca 90% dintre oameni considera ca evenimentele sunt o pierdere de vreme. Nu mai participa nici cu invitatii gratuite. Iar sponsorii sunt din ce in ce mai greu de gasit si de multumit.

In acest context evenimentele bune, care chiar aduc valoare adaugata, au avut de suferit. Cred cu tarie ca singura varianta in care un eveniment mai iese bine, adica are in sala oameni relevanti si sponsori multumiti, este acela in care ingredientul principal este implicarea totala a tuturor celor care participa. Fara sa-i „chinui” pe speakeri punandu-i sa-si refaca prezentarile, fara sa-i pui pe sponsori sa se gandeasca de zece ori inainte sa vorbeasca despre un subiect sau sa-i determini sa aleaga alt subiect, fara sa reusesti sa aduci in sala oameni care sa vrea sa fie acolo, nu ai cum sa faci un eveniment reusit.

Noi facem evenimentele asa cum facem si revista. Cand alegem invitatii este o lupta corp la corp in redactie. Facem adevarate strategii pentru a putea „influenta” in bine vorbitorii atunci cand este nevoie si construim un program care are un inceput si sfarsit. Evenimentele sunt pentru noi locul in care ne intalnim cu cititorii, cu colaboratorii. Sunt locul in care vorbim despre subiectele arzatoare si tragem concluzii.

Si in acest context prost pentru evenimente, cum ati pornit la drum cu Zilele Biz?
Ca in fiecare an. Am tras aer in piept. Am facut multe sedinte de redactie pana am stabilit programul si am inceput sa ne gandim: despre ce am mai putea vorbi la Antreprenoriat cat toti antreprenorii sunt disperati? Despre ce am mai putea vorbi la Media&Marketing cand piata este la pamant si nimeni n-a facut nimic? Gasind raspunsuri la acest gen de intrebari am facut programul. De care, sincer, suntem incantati.

Am „vanat” speakerii buni si am ales subiecte care sa atraga oameni. Si ca sa aratam ca ZileleBiz ramane de 11 ani cel mai mare si relevant eveniment de afaceri am acceptat campania Next Advertising. O campanie excelenta pe care insa nu o poti aproba daca nu ai curaj. Daca nu iti poti asuma riscurile.

Noi nu vrem sa participe oricine la ZileleBiz. Cine nu intelege AD-urile, spotul (vezi mai jos, n.m.), cine nu rezoneaza cu aceasta campanie nu o sa se simta bine la eveniment si este mai bine sa nu vina. Si, desi nimanui nu-i place s-o spuna si s-o faca, da, ne dorim prin acest eveniment sa educam piata. Vorbim despre subiecte care sunt inaintea timpului.

Daca ar fi sa reprosezi ceva clientilor (termen generic, dar intelegi ce vreau sa zic) vostri, care ar fi?
Colaboratorii nostri ne stiu reprosurile. Am, poate fi un obicei prost, dar eu ma incapatanez sa spun ca este o calitate esentiala, curajul sa vorbesc deschis cu invitatii sau sponsorii. De multe ori, cand te gandesti, ca sponsor, sa transmiti ceva, spui ce vrei. Si incerci sa obtii acel lucru. Menirea noastra este sa-i ghidam pe sponsori sa transmita la evenimente un mesaj care sa fie inteles de audienta si sa porneasca dicutii. Cautam cele mai bune variante prin care acest mesaj sa nu para agresiv sau pur si simplu ca nuca in perete. Ceea ce pot sa reprosez insa este lipsa de curaj si viziune a unor mari companii, atat a general managerilor cat si a brand managerilor si directorilor de marketing. Sunt atat de dese cazurile in care oamenii asteapta de la ziua de maine succesul. Asteapta sa faca altcineva pentru ei munca de zi cu zi. Si vezi cum mari companii ajung de rapa avand atat de mult potential.

Criza aceasta nu se mai termina! In conditiile de astazi suntem fortati sa ne desfasuram activitatea si ar fi mult mai bine daca ne-am trezi cu totii si am pune mana sa facem ceva decat sa stam.

Pai si ce ar trebui sa facem, ce ar trebui sa schimbam, pe ce pedale sa apasam?
Stiu ca mereu imi spui ca sunt o optimista. Ca am curaj sa fac eu ceea ce ceilalti nu fac. Mi-ar placea sa vad ca oamenii incearca sa nu se mai planga permanent. Cred ca daca ne implicam atat in jobul pe care il avem dar si in lucruile mici din jurul nostru, viata noastra ar fi mai frumoasa iar tara asta un loc mai bun in care sa vrem sa ramane si sa traim. Nu avem ce sa asteptam de la altii. O sa murim frustrati daca nu actionam. Acum!

PS Alegerea pozelor îmi aparţine în totalitate. Prietenii ştiu de ce :D

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Recomandările zilei din blogosferă – 18.10.2012

Acum puteţi ajuta şcoala sufletului vostru

8 comentarii

  1. joi, 18 octombrie 2012, 08:33

    Este o revista de succes..felicitari…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. joi, 18 octombrie 2012, 09:32

    Unde mai putem gasi Revista Biz? La chioscurile de ziare se pare ca nu.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • joi, 18 octombrie 2012, 10:38

      Revista Biz este disponibila in retelele Inmedio si Hiparion.

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  3. joi, 18 octombrie 2012, 14:06

    E oare cineva care sa nu fi auzit de revista Biz? :D

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. vineri, 19 octombrie 2012, 08:06

    Da, fata de la pagina 5

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  5. vineri, 19 octombrie 2012, 08:22

    Felicitari Revista Biz si Marta Usurelu! Faceti o treaba excelenta!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  6. joi, 25 octombrie 2012, 13:11

    […] redactorului sef Marta Usureanu prezentat intr-un foarte frumos interviu (despre care puteti citi aici) si uite de-aia imi doresc sa particip si sunt asa de mandra de mine ca am reusit acest lucru […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *