06.12.2016

Cum se promovează o agenţie de turism în social media

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

În pregătirea Conferinţei Marketing Online în Turism, din Piatra Neamţ, la care am avut onoarea să fiu speaker, am lansat o provocare. Mulţumesc din nou celor care mi-au răspuns, căci am prezentat rezultatele acestui mini-studiu în conferinţă. Cu această ocazie am primit de la Dan Pătraşcu un mail – cum să îi zic eu? – masiv :D, în care îmi povestea despre  planurile agenţiei Ultramarin din Timişoara. I-am cerut permisiunea să fac public acest mail. Mă rog, o mare parte din el, căci am decupat pasajele în care mi se adresa direct şi povesteam ca băieţii :D

Aveţi mai jos ce mi-a povestit Dan. Şi vă întreb doar atât înainte de a vă lăsa să citiţi: de ce credeţi că am vrut să public aşa ceva la mine pe blog? În afară de traficul imens pe care o să mi-l aducă, fireşte.

Incepand din luna mai ma ocup de tot ce inseamna PR si comunicare la agentia de turism Ultramarin din Timisoara. Pe langa partea de media relations si customer care la care am lucrat foarte mult, am ales sa incepem un drum si in Social Media. Totul a fost facut pornind de la o strategie de comunicare menita sa satisfaca obiectivele cerute de agentia Ultramarin.  Inainte de toate, iata cateva dificultati pe care o agentie de turism mica, locala le poate avea in Social Media:

1. Publicul tinta este constituit doar de persoane dintr-o arie geografica restransa. Pentru Ultramarin, piata principala este Timisoara, iar pietele secundare sunt judetul Timis, Arad si Caras-Severin.

2. Profilul al clientului difera putin de cel al utilizatorului de SM. Directorul de Marketing al agentiei Ultramarin a facut o statistica a clientilor agentiei. Acestia aveau o varsta medie intre 34 si 52 de ani. Nu acelasi lucru se poate spune de utilizatorii SM.

3. Exista in Romania inca preconceptii foarte daunatoare in ceea ce priveste agentiile de turism.

Canale SM folosite:

1. Blog: http://blog.ultramarintm.ro/

2. Facebook: http://www.facebook.com/Agentia.de.Turism.Ultramarin.Timisoara

3. Twitter: https://twitter.com/Ultramarin_TM 

Blogul a fost pornit in luna iunie 2012. Inca nu am inceput promovarea stricta a blogului intrucat socotesc ca nu este suficient continut.

Pagina de Facebook avea in luna mai 102 Like-uri si nu era deloc actualizata. Acum am ajuns la 278 Like-uri, doar prin trafic organic. Nu am desfasurat nicio campanie de Facebook Ads, intrucat nu a fost alocat buget in acest sens de catre agentie. Postam in medie la 2 zile cate: informatii noi din lumea turismului, oferte last minute, imagini din calatorii etc. Partea buna este ca peste 90% dintre cei care au dat Like sunt din Timisoara, lucru primordial pentru noi.

Contul de Twitter il folosim indeosebi pentru comunicarea cu bloggerii locali. In Timisoara conturile de Twitter active sunt extrem de putine, astfel incat este dificil de obtinut un numar mare de followeri. Ciripim zilnic.

Ca si actiuni in SM, am organizat o excursie la Belgrad cu bloggerii timisoreni. Au participat: Cristina Putan, Corina Saftescu, Ovidiu Sirb, Richie, Anca Spatariu (bloodie) si Andreea Ursu (tomatacuscufita). Pentru aceasta excursie am avut un hastag oficial, #labelgrad, pe care in perioada excursiei au fost aprox. 220 de tweeturi. Stiu, la nivelul companiilor mari de la Bucuresti asta e nesemnificativ, dar pentru o agentie de turism locala, mica, fara niciun antecendent in SM am considerat ca nu a fost in van. Fiecare dintre bloggeri a publicat articole despre excursie, unul inainte si unul dupa eveniment.

Planuri de viitor:

– Intrarea pe Youtube. Suntem pe ultima suta de metri cu finalizarea unor scurte clipuri de prezentare a agentiei, de prezentare a unor destinatii s.a.m.d. Cand o sa dispunem de macar 6, 7 materiale video, vom porni un canal de Youtube.

– Posibila intrare pe Pinterest. Suntem in plina evaluare a acestei posibilitati.

– realizarea unei campanii de promovare a turismului intern vara viitoare (cu siguranta pentru asta vom apela si la Blogal Initiative, dar toate la timpul lor).

– Listarea blogului in Zelist 

Cam asta ar fi activitatea in Social Media pe care am facut-o pentru agentia de turism Ultramarin. As spuen ca deocamdata suntem inca intr-o faza de set-up si pozitionare. Campaniile in adevaratul sens al cuvantului vor urma.

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Ştiţi cum puteţi ajuta nişte romi? Pentru că ţigani eu nu le mai zic

Hai să vă spun ce face un blogger #prinorasulmeu. Caz concret: #PriNeamt

4 comentarii

  1. luni, 24 septembrie 2012, 12:56

    […] Cum se promovează o agenţie de turism în social media […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  2. luni, 24 septembrie 2012, 13:54

    […] Cum se promovează o agenţie de turism în social media […]

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  3. luni, 18 iulie 2016, 10:41

    This is the best place to start your own startup!!! hats of seriously!! I just keep coming back again and again to learn new thing!!!! Bravo man!!

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. luni, 18 iulie 2016, 10:43

    It is not hard to say that the entrepreneur season is on and lot of budding artists and student want to setup their own business someday!! I really appreciate the points mentioned on this bloG!!! :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *