02.12.2016

Blog versus facebook, un mic experiment personal

Află cum poți să câștigi o Dacia Duster Laureate și alte zeci de premii.

Am făcut un mic experiment de genul facebook versus blog. Bine, nu are nu ştiu ce relevanţă în afara lumii chinezăreşti, proprii şi personale, dar am zis să vă spun ce am făcut şi cum a ieşit, poate ajută pe cineva.

Am postat un text (foarte frumos, de altfel, dacă îmi permiteţi lauda de sine) şi pe blog, dar şi pe pagina de facebook, pe care chiar am activat-o cu această ocazie. Pentru că eu foloseam până acum profilul meu, nu pagina. Aşa că am în acest moment puţin peste 500 de fani. Zic asta pentru că este important să înţelegeţi asta când vedeţi rezultatele experimentului.

În 24 de ore de la publicarea simultană pe bog şi pe pagina de facebook a textului cu pricina, iată rezultatele:
– pe blog am avut 470 de vizualizări
– pe pagina de facebook am avut 2100 vizualizări

Ce concluzii personale am tras eu de aici:

– cele 470 vizualizări de pe blog sunt modestuţe, ca să nu zic mai rău… Am postări legate strict de blogging care fac triplu, ba chiar mai mult. De unde deduc faptul că, în ciuda unui text chiar frumos, mi-am cam specializat, în timp, publicul de pe blog la cei interesaţi de social media, nu de chestii de astea de coracon. Dacă e bine sau rău, asta o să stau un pic să analizeze în perioada următoare şi o să acţionez în consecinţă.

– prezenţa pe facebook, în ciuda zgomotului de fond infernal de acolo, dacă este gestionată cum trebuie, îţi poate aduce beneficii. Deşi, repet, în cazul de faţă vorbim de activarea acestei pagini chiar cu ocazia acestui experiment, aşa că nu ştiu cât de relevant este on the long run rezultatul obţinut acum.

– pe facebook am un public, pe blog altul. Ăsta este obiect serios de studiu…

Alte sugestii cum să interpretez acest mic experiment?

Despre autor: Cristian China-Birta

Blogger din 2007. Toamna :)) Antreprenor din 2009. Mândru membru al Kooperativa 2.0.

Aplicaţia lecţia de prim ajutor

Acesta este steagul cu care duc România 2.0 la Londra

18 comentarii

  1. marți, 7 august 2012, 11:27

    Tipul textului (sau al conținutului, ca să spun mai general) este diferit pe Facebook pentru că modul de interacționare și publicul sunt diferite. Pe de altă parte blogul este al tău, pe domeniul tău, cu grafica/poziționarea ta, cu arhiva completă + categorisită + căutabilă (există acest cuvânt?). Pe când pe Facebook orice informație dispare în neantul istoriei negre în câteva zile și dusă este…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 7 august 2012, 11:29

      Corect ce zici. Dar intrebarea mea este: nu ar trebui un mesaj unitar pe care eu, ca brand (iertati aroganta) ar trebui sa il transmit pe orice canal pe care comunic? In extrema cealalta, intrebarea vine: nu vorbim cumva de o schizofrenie 2.0 (cuvant dur, stiu, dar intelegi ideea) daca facem lucruri diferite in functie de canalul pe care comunicam?

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • duminică, 12 august 2012, 14:13

        Schizoidie 2.0 cel mult. Dar da, e o tema de gindire.

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  2. marți, 7 august 2012, 11:39

    Pe blog textul îți aparține, pe Facebook nu. Pe blog poți face referință oricând către text, lumea îl poate găsi și peste 1 an. Încearcă tu pe Facebook să găsești textul peste un an sau uită-te să vezi dacă mai vorbește cineva de el peste o lună. Da, Facebook e viral, dar mesajele nu au viață lungă. No, cam atât, că deja fac un articol aici.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 7 august 2012, 11:41

      Corect ce zici, stiu diferentele dintre cele doua :) Dar intrebarea me este: justifica aceste diferente mesajul complet diferit? Din punct de vedere al unitatii comunicationale a brandului, daca vrei. Sigur, fortez un pic discutia, dar tocmai ca sa avem o discutie, ma intelegi :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  3. marți, 7 august 2012, 11:52

    Păi nu mesajul e diferit, ci reacția publicului. Pe Facebook se reacționează rapid, pe blog vizualizările se adună în timp.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  4. marți, 7 august 2012, 11:58

    Vad ca te opresti doar la a compara cantitativ. Se poate face mult mai multa analiza chiar si cu acest indicator simplu, dar trebuie sa ai o strategie. In experiment se mai folosesc si grupuri martor, trebuie sa identifici mai bine niste variabile indirecte, chestii dastea metodologice.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 7 august 2012, 12:06

      Sefu, poate nu ar fi rau sa mai iesim la o bere sa ni le explici chestiile astea metodologice. Si pe care sa le aplicam mai acut la blogging :)

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • marți, 7 august 2012, 12:08

        Domnu Chinezu, cu placere, oricand va permite agenda. :)

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  5. marți, 7 august 2012, 12:02

    Trebuie sa specific si eu ceva :)

    Pe Facebook a aparut deja un blindness fata de postarile strict text…nu mai zic ca insights raporteaza cifre destul de mari bazate pe refresh de feed, nu pe citirea unui post.

    De multe ori un post ajunge in feed-ul userului de 2-3 ori, dar nu este vazut deoarece multi scaneaza dupa anumite criterii (ce poze au pus vecinii, cine s-a mai despartit) etc. pe cand o „citire” pe blog este incontestabil mai valoroasa.

    Din punctul meu de vedere cele 470 de vizualizari pe blog nu ar trebui sa fie comparate cu 2100 vizualizari pe Facebook. Chiar cred in cazul de fata ca mesajul de pe blog a ajuns la mai multi oameni decat pe Facebook (mesajul, nu blocul de text).

    Just my fair thoughts :)

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 7 august 2012, 12:07

      Interesant punct de vedere in ceea ce priveste reachul. Dar ca engagement? Pentru ca facebook iti spune multe din punctul asta de vedere. Sau e doar praf in ochi? :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
      • marți, 7 august 2012, 12:20

        Eu am avut foarte multe surprize si cu engagement-ul…aveam postari cu 2-3 like-uri, 0 comment-uri si la cateva evenimente am fost intrebat personal despre punctul de vedere, de ce am scris aia aia aia…oamenii consuma si nu mai dau de inteles atat de des si direct ca sunt sau nu de acord, ca le place sau nu.

        Eu scriu foarte nisat spre exemplu si am avut ocazia sa testez cateva chestioare. Oamenii acum tind sa consume si devin din ce in ce mai rezervati in a da feedback.

        De asta am ajuns la concluzia ca partea de engagement ar trebui sa fie secundara reach-ului. Engagement-ul poate fi un indicator ca acel continut este de calitate, sau este pe placul publicului (sau invers – genereaza engagement/feedback pentru ca nu este pe plac).

        Daaar…totul e relativ…:)

        Thumb up 0 Thumb down 0

        Răspunde
  6. marți, 7 august 2012, 12:13

    Dupa parerea mea (da’ numai a mea, sa n-avem vorbe!) textul e putin prea lung pentru Facebook. Insa, pentru ca-i intr-adevar fain si-i cum le place damelor… nitel lacirmogen si cum pe Facebook sunt o multime de dame emotionabile, textul a repurtat succesuri. M-am uitat la like-uri – vreo 90 in momentul asta, (cam putine si majoritar femei) si share-uri – 29 (ceea ce e aproximativ ok. Insa doar 8 comentartori (pe chinez nu-l pun la socoteala, c-a raspuns din politete).
    Daca ar fi avut si-o poza (thaaaa!) probabil ca audienta era muuuult-muuult mai buna si succesul mai rasunator. Sigur, in cazul asta, punctual, se cam ducea naibii de tot povestea lacramoasa cu happy-end-u’ tricolor, dar…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  7. marți, 7 august 2012, 13:32

    E mai uşor de share-uit, dat like şi alte alea pe FB decât pe blog. Also, întreabă-l şi pe Alexandru Negrea, am auzit că se pricepe la Facebook şi poate să-ţi explice mai bine.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  8. marți, 7 august 2012, 13:44

    Vizualizarile de pe Facebook sunt… oarbe, ca sa le numesc plastic.

    Teoeretic textul de pe Facebook a fost distribuit spre fluxul a 2.100 de persoane, practic este foarte probabil si mai mult ca sigur nu cred ca afost citit de mai mult de 10% din cei vizati.

    Alexandru Negrea iti explica mai bine…

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
  9. marți, 7 august 2012, 17:03

    Eu am ajuns sa separ activitatea: pe blog chestiile lungi, faine, de continut (si un pic de poze cu tzitze, sa mentzinem continuitatea :) ). Pe FB chestiile light, pe repede inainte. Am observat si eu ca FB aduce mai multa expunere decit blogul. Dar facem o shmecherie: postam pe blog si pe urma invitam pe FB sa citeasca. In plus, poti posta si re-posta la intervale periodice articolele de pe blog, astfel crescindu-ti reach-ul de expunere. Cam ca o reclama pe care o distribui in fluxul de consum continuu al FB-ului. E o imbinare buna: soliditatea blogului, pt articolele de substanta. Si fluiditatea FB-ului, pentru mentinere.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde
    • marți, 7 august 2012, 21:23

      @Mirel,
      la Chinezu specificul ar fi ca el are campanii, mai multe si mai dese decat la tine :))

      Thumb up 0 Thumb down 0

      Răspunde
  10. miercuri, 8 august 2012, 09:36

    Numai citind comentariile de mai sus si am invatat o „gramada” de chestii legate de social media. De-aia-mi place mie sa-ti citesc articolele; ca pot afla si invata metode care-mi pot fi folositoare. Mai revin, sa vad si alte comentarii (pareri, idei). Ms.

    Thumb up 0 Thumb down 0

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *